Өзіңіздің кредиттік тарихыңызды қалай тексеруге болады

Введение

Егер бұрын-соңды банк кредитін ресімдеген болсаңыз, онда кредиттік тарихыңыз бірден қалыптаса бастайды, онда кредиттер, оны қайтару мерзімі және мерзімі өткені туралы деректер сақталады. Кредиттік тарихыңыздың жақсы болғаны маңызды. Бұл сіздің банктер мен микрокредиттік ұйымдар алдында оң бейнеңізді көрсетеді. Яғни, сіз автомобиль немесе пәтер сатып алуға ірі кредиттер ала аласыз.

Бұл материалда өзіңіздің кредиттік тарихыңызды қалай тексеруге болатындығы және оны мониторингілеу үшін қандай қызметтерді пайдалануға болатындығы туралы айтылады.  


Ақпарат көзі - Қазақстан Республикасы Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігінің Қаржылық қызметтерді тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаменті халықтың қаржылық сауаттылығын арттыру мақсатында іске асырған Fingramota.kz оқыту сайты. 

Кредиттік тарих не үшін қажет

Несие тарихы тек несие беруші ұйымдар үшін ғана емес, сіз үшін де маңызды. Егер оң тарихыңыз болса сіз үлкен сомадағы кредитті оңай ала аласыз. Және керісінше – егер сіз алдыңғы кредиттеріңізді уақтылы төлемесеңіз немесе мүлде төлемей қойсаңыз, онда банк/МҚҰ сізге қарыз беруді мақұлдамайды. Егер сіз ешқашан кредит алмаған болсаңыз, онда сіздің кредиттік тарихыңызда жазба болмайды.

Сізге қарызды ресімдеу кезінде несие берушілер кредиттік бюролардан деректерді сұратады. Мәселен, сіз кредит алып, оны мерзімінде төледіңіз. Бұл ақпарат сіздің кредиттік тарихыңызда тіркеледі. Кейін, сіз басқа банкте кредит ресімдейсіз, оны банк алдыңғы кредитті уақтылы қайтарғаныңызды көреді және сізді жауапты клиент ретінде қабылдайды. Кез келген несие берушілер берілген қаражаттың қайтарылатынына және сенімді адамдарға кредит беруге сенімді болғысы келеді. Міне, сондықтан кредиттік тарихты қадағалау маңызды.

Кредиттік тарихты қалай білуге болады

Заң бойынша күнтізбелік жылда бір рет Қазақстанның әрбір азаматы өзінің кредиттік тарихын тегін біле алады. Егер бір күнтізбелік жыл ішінде қайта сұрау салынатын болса, онда көрсетілетін қызмет 400 теңге болады.  

Қазіргі сәтте біз көрсетілетін қызметті онлайн режимде алудың келесі тәсілдерінің бірін пайдалануды ұсынамыз:

eGov.kz электрондық үкімет порталының онлайн қызметі арқылы. Өтінімді толтырасыз, ЭЦҚ арқылы қол қоясыз, нәтижесін «Жеке кабинетке» кіріп көре аласыз.

{"id":17082,"source_id":3815,"title":"Дербес кредит есебін алу","service_code":"P19.01","service_link":"https://egov.kz/wps/myportal/P19.01"}

Қызмет оффлайн режимде:

  • "Азаматтарға арналған үкімет" МК КЕАҚ филиалдарында;
  • "Қазпошта" АҚ бөлімшелерінде жеке куәлікті ұсынған кезде көрсетіледі.

 

Несие тарихы жөнінде жиі қойылатын сұрақтар

№1 сурақ. Кредиттік есепте қарыздар бойынша мерзімін кейінге қалдыруды және әлеуметтік төлемдерді алғаны көрсетіледі ме?

Жоқ, төтенше жағдайды және карантин енгізуге байланысты табысынан айырылған азаматтар үшін банктік кредиттер мен микроқарыздар бойынша төлемдерді төлеу мерзімін кейінге қалдыру, сондай-ақ оларға берілген әлеуметтік көмек қарыз алушының кредиттік тарихының нашарлауына негіз болып табылмайды.  

Кредит беру мәселелерін екінші деңгейді банктер қарыз алушылардың мүмкіндігінің және банктің кредит саясатының негізінде дербес шешеді. «Қаржы нарығы мен қаржы ұйымдарын мемлекеттiк реттеу, бақылау және қадағалау туралы» Заңға сәйкес уәкiлеттi орган, Қазақстан Республикасының заң актiлерiнде көзделген жағдайларды қоспағанда, қаржылық ұйымдардың қызметiне араласуға құқылы емес.


№ 2 сұрақ. Егер кредиттік тарих «бүлінген» болса, банктер кредит беруден бас тарта ала ма?

Иә, бас тарта алады. Кредит беруден бас тартудың ең көп тараған себебі – кредит тарихында көрсетілетін кредит бойынша төлем мерзімін өткізіп алу. Кредит тарихы – Сіздің кредит міндеттемелеріңіз туралы жазбалардан тұратын қарыз алушының досьесі. Сіз кредитті қашан ресімдедіңіз және қандай сомаға? Уақытында төледіңіз бе немесе кешіктірдіңіз бе? Кредит алу үшін басқа банктерге жүгіндіңіз бе? Қоса қарыз алушы немесе кепілгер болдыңыз ба? Мұның бәрі кредиттік тарих базасына енгізіледі. Қарызды ресімдеу кезінде банк әлеуетті клиент туралы деректерді кредиттік бюролардан сұратады.

Айтпақшы, егер төленбеген айыппұлдар, алимент бойынша берешек, салық берешегі және т.б. болса, кредит беруден бас тартылуы мүмкін.


№3 сұрақ. Банктер қарыз беру туралы шешімді қалай қабылдайды?

Қарыз беру туралы шешім қабылдау алдында банктер әлеуетті қарыз алушының кредиттік қабілеттілігін, төлем қабілеттілігін, қаржылық тұрақтылығын анықтау үшін қаржылық жағдайын бағалайды. Банктер клиенттердің кірісінің тұрақтылығы мен мөлшерін тұтас бағалайды.

Банктер үшін ресми кірістің болуы, соңғы алты ай ішінде зейнетақы аударымдарының үздіксіздігі, қарыз алушыны, кепіл мүлкінің болуы және т.б. тексеру нәтижесінде анықталған басқа да теріс ақпараттың болмауы маңызды.

Сондай-ақ банктер клиенттің борыш жүктемесін есептеуді жүзеге асырады. Егер клиенттің жалпы кірістері  борыш жүктемесін ескере отырып, кредиттер бойынша төлемдерді жүзеге асыру үшін жеткізілсіз болса, скоринтің автоматтандырылған жүйесі кредит беруден бас тартады.


№4 сұрақ. Банктің кредит беруден бас тарту мәселелері бойынша қайда жүгіну қажет?

Кредиттер беруден бас тарту мәселелері бойынша Әлеуметтік қарыз алушылар  консультация мен түсіндірме алу үшін екінші деңгейдегі банктерге жүгінуі қажет. Егер банк сіздің өтінішіңізді қараудан бас тартса және банкпен жүргізілген диалог нәтижесіз болса, сіз ҚР Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігіне:

  • Агенттіктің: А15С9Т5, г. Алматы қ., Көктем 3 ш/а, 21-үй мекенжайына жазбаша;
  • TAL@finreg.kz, info@finreg.kz электрондық поштасы арқылы;
  • «Fingramota Online» мобильді қосымшасы арқылы (App Store-да, Play Market-те көшіру үшін сілтеме, сондай-ақ  веб-нұсқа қолжетімді);
  • www.finreg.kz және www.fingramota.kz сайттарында «Кері байланыс бөлімінің электрондық нысаны арқылы;
  • Агенттіктің Өңірлік өкілдер басқармасына – аумақтық тиесілігі бойынша жүгіне аласыз.

№5 сұрақ. Кредиттік тарих қанша уақыт сақталады?

«Қазақстан Республикасындағы кредиттік бюролар және кредиттік тарихты қалыптастыру туралы» Заңға сәйкес кредиттік бюро кредиттік тарих субъектісіне қатысты ол туралы соңғы ақпаратты алған күннен кейін 5 жыл бойы ақпараттың сақталуын қамтамасыз етеді. Қарыз алушылардың кредиттік тарихын жоюға жол берілмейді.


№6 мәселе. Нашар кредиттік тарихты түзетуге бола ма? 

Өз кредиттік тарихыңызды жақсартуға болама. Осындай мүмкіндік мерзімі өткен қарыздары бар қарыз алушыларда жақында пайда болды.

Кредиттік бюро 90 күннен астам мерзімі өткен берешегі болған және бар кредитке (банктік қарыз немесе микрокредит) «қалпына келтірілген» мәртебесін бере алады. Мына жағдайларда:

  • кредит бойынша берешекті өтегеннен кейін күнтізбелік 12 ай өткен соң. Мысалы, егер қарыз алушы 2023 жылғы 1 қаңтардағы жағдай бойынша кредит бойынша берешек толық өтесе, онда 2024 жылғы 1 қаңтардағы жағдай бойынша кредиттік бюро кредитке «қалпына келтірілді» мәртебесін беруі керек;
  • қайта құрылымдау немесе қайта қаржыландыру күнге қолда бар берешек сомасының 50%-дан астамы өтелгеннен кейін күнтізбелік қатарынан соңғы 12 ай ішінде кредитті қайта құрылымдаудан немесе қайта қаржыландырудан кейін күнтізбелік 30 күннен кешіктіру болмаған жағдайда болады.
  • мәселен, егер қарыздың жалпы сомасы 500 мың теңге болып, қарыз алушы 2023 жылғы 1 қаңтарға дейін (2023 жылғы 1 қаңтар – қайта құрылымдау және қайта қаржыландыру күні) 250 мың теңгеден астамын өтесе, бұл ретте 2023 жыл ішінде қарыз алушы кешіктіру мерзімін 30 күнтізбелік күннен асырмаса, онда 2024 жылғы 1 қаңтардағы жағдай бойынша кредиттік бюро кредитке «оңалтылған» деген мәртебе беруі тиіс;
  • мерзімі 90 күнтізбелік күннен астам кешіктірілген берешек өтелгеннен кейін қатарынан соңғы 12 күнтізбелік ай ішінде мерзімі 30 күнтізбелік күннен аса кешіктірілген берешек болмаған кезде. Мәселен, егер қарыз алушы 2023 жылғы 1 қаңтардағы жағдай бойынша кредит бойынша берешегін өтесе және 2023 жыл ішінде кешіктіру мерзімін 30 күнтізбелік күннен асырмаса, онда 2024 жылғы қаңтардағы жағдай бойынша кредитке «оңалтылған» деген мәртебе берілуі тиіс. Алайда, "ақталды" мәртебесін беру қарыз алушыға жаңа қарыз алуға кепілдік бермейтінін ескеру қажет, өйткені мерзімі өткен күндер несие тарихында қалады және "ақталды"мәртебесін беру кезінде де жойылмайды. Несие тарихын қалған несиелер бойынша төлем тәртібін жақсарту арқылы жақсартуға болады.

№7 мәселе. Кредиттік тарихтан жағымсыз ақпаратты жою мүмкін бе? Осы қызметті ұсынатын ұйымдарға сенім арту керек пе?

Егер біреу кредиттік тарихыңызды белгіленген ақыға «жақсартуды» немесе дербес кредиттік есебіңізден жағымсыз ақпаратты алып тастауды ұсынса, бұл алаяқтар, сенбеңіз! Алаяқтар басқа адамдардың құжаттары бойынша кредит алатын кездер де болады. Сондықтан кредит болмаған жағдайда да жылына бір рет сіздің кредит тарихыңызды тексеруді ұсынамыз. Айтарлықтай, заңға сәйкес, күнтізбелік жылына бір рет әрбір Қазақстан азаматы өзінің кредиттік тарихын ақысыз: кредиттік бюродан олар екеу: Мемлекеттік кредиттік бюросы және Бірінші кредиттік бюро.

Егер кредиттік есепте қате ақпарат болса не істеу керек

Егер сіз кредиттік есеп алып және онда деректердің дұрыс еместігін көрсеңіз, онда бұл туралы банкке/МҚҰ хабарлаңыз және растайтын құжаттарды жіберіңіз.

Сондай-ақ, кредиттік тарихта көрсетілген ақпаратқа 1cb.kz немесе fingramota.kz. порталындағы Бірінші кредиттік бюроның жеке тегін онлайн қызметі арқылы дау айтуыңызға болады.

{"id":17081,"source_id":3804,"title":"Кредиттік тарихта көрсетілген ақпаратқа дау айту","service_code":"P19.02","service_link":"https://egov.kz/wps/myportal/P19.02"}

Осы қызмет арқылы дауланып отырған ақпаратты бұрын қалыптасқан дербес кредиттік есептің негізінде наразылық білдіру болады. Нәтижесінде 15 жұмыс күні ішінде сізге енгізілген өзгертулер туралы хат пен түзетілген дербес кредиттік есеп келеді немесе ағымдағы дербес есепте көрсетілген ақпараттың дұрыстығы туралы хат аласыз.