Ерекше білім беру қажеттілігі бар баланы психологиялық-педагогикалық қолдау қалай жүзеге асырылады?

Введение

Барлық мектеп оқушыларының ешбір кемсітусіз сапалы білім алуын қамтамасыз ету мәселелері бойынша мемлекеттік саясат білім беру ұйымдарындағы ерекше білім беру қажеттіліктері бар мектеп оқушыларына психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетуді көздейді.

Бұдан әрі ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды психологиялық-педагогикалық қолдау қалай жүзеге асырылатынын қараймыз?

Табысты оқыту мен дамыту үшін әлеуметтік-психологиялық және педагогикалық шарттар.

1) оқу жоспарлары мен оқу жоспарларына өзгерістер енгізу;

2) оқу нәтижелерін (оқушылардың жетістіктерін) бағалау тәсілдерін өзгерту;

3) вариативті, арнайы және баламалы оқыту әдістерін қолдану;

4) оқулықтарды, оқу-әдістемелік кешендерді таңдау, жеке оқу материалдарын дайындау;

5) білім беру нысанын таңдау;

6) кедергісіз орта құру және оқу орнын бейімдеу;

7) техникалық көмекші (компенсаторлық) құралдарды және арнайы көліктерді пайдалануға;

8) мүмкіндігі шектеулі балаларға арнайы психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету (психолог, арнайы педагог, педагогтың көмекшісі) ПМПК қорытындысы мен ұсынымы негізінде жүзеге асырылады.

Оқу орындарында қандай мамандар психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетеді?

Психологиялық-педагогикалық қолдау сыныптағы педагогтар, психологиялық-педагогикалық қолдау қызметінің мамандары (педагог-психологтар, әлеуметтік педагогтар, арнайы мұғалім, әдістемелік көмекші) қолдау көрсетеді.

Психологиялық-педагогикалық қолдау ненің негізінде жүзеге асырылады?

Психологиялық-педагогикалық қолдау балалардың білім беру қажеттіліктерін бағалау негізінде жүзеге асырылады :

  • - мінез-құлық және эмоционалдық проблемалармен, қолайсыз психологиялық факторлармен (отбасындағы тәрбиенің бұзылуы, ата-ана мен бала және отбасы ішілік қарым-қатынастар);
  • - әлеуметтік-психологиялық, экономикалық, лингвистикалық, мәдени сипаттағы кедергілермен (әлеуметтік қауіпті отбасы балаларының, қоғамға бейімделуінде қиындықтарға тап болған балалардың (босқындар, көшіп-қонушылардың, қандастар ) педагогикалық қадағалаусыздығы );
  • - даму ақаулары бар (есту, көру, интеллект, сөйлеу, тірек-қимыл аппараты, психикалық дамуы тежелген және эмоционалды-еріктік бұзылыстары).

Мүмкіндігі шектеулі балаларды психологиялық-педагогикалық қолдау дегеніміз не?

Ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар оқушыларды психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді мектептің педагогикалық ұжымымен ынтымақтастықта мамандар тобы жүзеге асырады.

Егер ПМПК (психологиялық- медициналық - педагогикалық консультация ) текеру  қорытындысы бойынша бала жалпы сыныпта оқуға жолдама алса, одан әрі ол психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетуге қызметіне жіберіледі.

Жалпы білім беретін мектепте оқитын ерекше білім беру қажеттілігі бар бала үшін білім алу үшін арнайы жағдайлар жасалады.

Білім алушы, ең алдымен, сыныптағы мұғалімдерден, сондай-ақ психологиялық-педагогикалық қолдау мамандарынан көмек пен қолдау алады. Қажет болған жағдайда білім беру ұйымы сырттан  мамандарды (сурдопедагог, тифлопедагог, клиникалық психолог) тартады. Психологиялық-педагогикалық қолдау мыналарды қамтиды:

  • ерекше білім беру қажеттіліктері бар білім алушыларды/тәрбиеленушілерді, оның ішінде адамдарды (балаларды) оқытудағы, тәрбиелеудегі және дамытудағы қиындықтарды анықтау және ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау;
  • білім алушылардың/тәрбиеленушілердің, оның ішінде ерекше білім беру қажеттіліктері бар адамдардың (балалардың) педагогтері мен отбасыларына консультациялық-әдістемелік көмек;
  • білім алушыларды/ тәрбиеленушілерді, оның ішінде ерекше білім беру қажеттіліктері бар адамдарды (балаларды) табысты оқыту, дамыту және әлеуметтендіру үшін әлеуметтік және психологиялық-педагогикалық жағдайлар жасау.

Мүмкіндігі шектеулі балаларға арнайы психологиялық-педагогикалық қолдауды арнайы білім беру ұйымдары көрсетеді.