Мемлекеттік-жекешелік әріптестік (МЖӘ) экономиканы дамыту үшін инвестициялар тартудың маңызды құралы болып табылады.
МЖӘ деген не және қандай жобаларды іске асыру кезінде кәсіпкерлерге мемлекеттің серіктесі болуға болатындығы туралы біздің материалда айтып береміз.
МЖӘ жобалары бола алады:
-білім беру объектілерін (балабақшаларды, мектептерді, студенттік жатақханаларды) салу (реконструкциялау)және пайдалану;
-мектеп асханаларын жаңғырту;
-спорт ғимараттарын салу және пайдалану;
-медициналық ұйымдарды салу және пайдалану;
-коммуналдық шаруашылық объектілерін сенімгерлік басқару (сыртқы жарықтандыру желілері);
- т.б.
Қазақстанда жоспарланып отырған және іске асырылып жатқан МЖӘ жобаларының тізбесі тізілімде сайтта келтірілген www.kzppp.kz.
Серіктестік жобаны іске асыру процесінде қатысушылар арасында міндеттерді, кепілдіктерді, тәуекелдер мен кірістерді өзара тиімді бөлуді көздейді.
МЖӘ шарттары МЖӘ шартымен бекітіледі.
МЖӘ жүзеге асыру тәсілі бойынша екі негізгі нысанға бөлінеді:
Өз кезегінде, келісімшарттық МЖӘ-нің мынадай түрлері бар:
Қазақстанда келісімшарттық МЖӘ қолданылды.
Мемлекеттік-жекешелік әріптестік:
Мынадай белгілерге сәйкес келетін мемлекеттік әріптес пен жекеше әріптес арасындағы ынтымақтастық нысаны:
МЖӘ-нің негізгі міндеттері:
Мемлекет кәсіпкер-жеке әріптеске мынадай түрде қолдау көрсетеді:
Келесі формаларға қатысады:
Сондай-ақ МЖӘ жобасы бойынша инвестициялық және операциялық шығындардың өтемақысын, МЖӘ туралы заңнамаға сәйкес мемлекеттік меншіктегі МЖӘ объектісін басқаруды жүзеге асырғаны үшін сыйақыны және т.б. ұсынады.
Кәсіпкер өз тарапынан мынадай нысандарға қатысады:
-МЖӘ жобаларын қаржыландыру;
-МЖӘ объектілерін құру және пайдалану;
-МЖӘ жобаларын басқару.
жасалған МЖӘ шарты шеңберінде тауарлардың, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтердің сапасы мен қолжетімділігін қамтамасыз етеді.
Өз қаражатынан басқа, МЖӘ жобаларын қаржыландыру көздері болуы мүмкін:
-қарыз қаражаты;
-шарт талаптарында көзделген көлемде мемлекеттік бюджет қаражаты;
-квазимемлекеттік сектор субъектілерінің қаражаты;
-заңдарда тыйым салынбаған өзге де құралдар.
МЖӘ заңмен реттеледі.
МЖӘ-ні іске асыру үшін берілмейтін объектілердің тізбесі бекітілді.
Мұндай объектілерге мыналар жатады:
-жер, су( уақытша өтеусіз жер пайдалану құқығынан басқа), өсімдіктер мен жануарлар дүниесі;
-ерекше қорғалатын табиғи аумақтар (қорықтар, қаумалдар және т. б.);
-Мәдени мұра объектілері;
-магистральдық теміржол желісі;
-ерекше стратегиялық маңызы бар су шаруашылығы құрылыстары (бөгеттер, су тораптары);
-АИТВ-ның алдын алу саласында жұмыс істейтін медициналық ұйымдар;
-аса қауіпті инфекциялар қоздырғыштарының депозитарийі;
-т.б.
"Қазақстандық мемлекеттік-жекеменшік әріптестік орталығы" АҚ МЖӘ дамыту орталығы болып табылады.
Орталықтың қызметімен толығырақ мына жерден танысуға болады.
МЖӘ Орталығы қызметінің түрлері:
Әріптестік туралы кеңесті "Атамекен"Ұлттық Кәсіпкерлер палатасынан алуға болады.
"Мемлекеттік-жекешелік әріптестік туралы" ҚР Заңының 28-бабына сәйкес "Атамекен" ҚР ҰКП мынадай функцияларды жүзеге асырады:
МЖӘ жобаларын іске асыру мониторингіне "Атамекен" ҚР ҰКП қатысуы МЖӘ жобаларын мониторингілеу жөніндегі кеңес шеңберінде мынадай ұсынымдар әзірлеумен жүзеге асырылады:
-МЖӘ жобаларын іске асыру практикасы мен проблемаларын қарау нәтижелері;
-МЖӘ жобаларын іске асырудың табысты практикасын тарату;
-МЖӘ тетіктерін қолдану салалары мен салаларын кеңейту;
-Қазақстан Республикасының МЖӘ саласындағы заңнамасын жетілдіру;
-МЖӘ жобаларын сүйемелдеу;
-МЖӘ жобаларын іске асыруды ақпараттық және әдіснамалық қолдау мәселелері.
Сондай-ақ, "Атамекен" ҚР ҰКП кеңес береді, МЖӘ мәселелері бойынша семинарлар өткізеді, ҚР мемлекеттік органдарында кәсіпкерлік субъектілерінің құқықтары мен заңды мүдделерін қорғау және құқықтық қолдау көрсетеді.