V бөлім. ЕСІМДЕР СЫРЫ. 1-сабақ.
1. Мағыналас сөздерді табыңыз. Найдите синонимы. Практические задания (V ЧАСТЬ. 1-урок. ТАЙНА ИМЕН)
2. Бағандағы сөздермен сөз тіркестерін құраңыз. Составьте словосочетания из слов, приведенных в рамках.
3. Тиісті сөздерге табыс немесе барыс септік жалғауын жалғаңыз. Присоедините к соответствующим словам окончания винительного или дательно- направительного падежа.
4. Берілген сөздермен сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложения, вставив приведенные слова.
5. Әр сөйлемдегі екі сөзге көптік жалғауын жалғаңыз. Присоедините окончание множественного числа к двум словам каждого предложения.
6. Есімдерге көптік жалғауды жалғаңыз. Присоедините окончание множественного числа к собственным именам.
7. Әннен үзіндіні оқыңыз. Әнді тауып толық тыңдаңыз. Прочитайте отрывок из песни. Найдите эту песню, послушайте №20 аудиомәтін
8. Оқыңыз. Прочитайте.
Бала туғанда әр ата-ана баласына жарасымды әрі әдемі есім бергісі келеді. Кейбір адамдар қазіргі заманға сай және кең таралған аттарды қояды. Енді кейбір адамдар атақты адамдардың есімін қояды. Сондай-ақ әр халықта балаға ат беру дәстүрі бар.
Қазақ халқында балаға азан шақырып ат қою дәстүрі бар. Бұл дәстүр қазіргі кезде ауылдық жерлерде сақталған. Үлкен қалаларда үнемі сақталмайды. Дәстүр бойынша балаға есім үш күн ішінде берілу керек. Үлкен кісі азан шақырып, баланың құлағына үш рет берілген есімді қайталайды. Әдетте, қазақ халқында тұңғыш балаға есімді атасы немесе әжесі қояды. Кейде жасы үлкен, атақты және танымал адамдарға қойғызады.
Сондай-ақ қазақ халқында ат қою ырымға да қатысты. Ондай ырымдар өте көп. Мысалы, ғалым, білімді болсын деп, атақты ғалымдардың атын қойған.
Нидерланды халқында тұңғыш балаға өз атасы мен әжесінің атын қояды. Ал екінші балаға нағашы атасы мен әжесінің атын қояды. Егер екі атаның да есімі Питер болса, туылған екі баланың да атын Питер қояды. Сонда бір үйде екі Питер болады.
Үндістердің балаларына есім қойылмайды. Балаларды «ути» деп атайды. Бала 2-3 жасқа келгенде неге қызықса, соған байланысты ат ойлап табады екен.
Еврей халқында ұл балаға туғаннан кейін сегізінші күні ат қояды. Балаға есімді әкесі немесе анасы қояды. Егер бұл уақытта балаға есім берілмесе, онда ұл бала 12, ал қыз бала 13 жасқа келгенде есімді өзі таңдайды екен.
9. Ақпаратты анықтаңыз. Отметьте информацию.
10. да/де/та/те жалғаулығын тиісті орындарға қойыңыз. Поставьте союзы да/де/та/те в нужное место.
Менің есімім – Әйгерім, сенің есімің Әйгерім екен.
Менің кенжемнің есімі – Берік.
Wi-Fi желісі әуежайда, теміржол бекетінде жұмыс істеп тұр.
Қазақ халқында, орыс халқында сәбиге есімді беделді азамат қояды.
Ат қою туралы ақпаратпен таныстым.
Менің кенже қызым ағылшынша, французша жақсы сөйлейді.
Сәбиге ат қою үшін көп ойлану қажет.
Сағат оннан бес минут кеткенде, жиырма минут кеткенде ол бөлмеден шықпады.
Менің есімімді Дінмұхамед Қонаевтың құрметіне қойған.
11. Диалогтердегі сөйлемдердің ретін нөмірлеп көрсетіңіз. Пронумеруйте предложения из диалогов по порядку.
12. Сұраққа жауап беріңіз. Ответьте на вопрос.
13. Тыңдаңыз. Дұрыс нұсқасын белгілеңіз. №21 аудиомәтін Прослушайте. Отметьте правильный вариант.
2. Тыңдаңыз. Сұрақтарға жауап беріңіз. №22 аудиомәтін Прослушайте. Ответьте на вопросы.
3. Қайта тыңдаңыз. Ақпаратты белгілеңіз. №22 аудиомәтін Прослушайте еще раз. Отметьте.
Ответы к практическим заданиям (V ЧАСТЬ. 1-урок. ТАЙНА ИМЕН)