Әр шығу – бұл үлкен жауапкершілік

Әр шығу – бұл үлкен жауапкершілік

Жүргізуші мамандығына көптеген вариациялар кіреді. Өте романтикалық, бірақ өте қиын, мысалы, жүк көлігінің жүргізушісі. Мұнда тек жаңа қалалар, жаңа жолдар мен маршруттар ғана емес, ұйқысыз түндер, қатаң кесте және отбасымен ажырасуға мәжбүр. Такси жүргізушісі, керемет жүргізу дағдыларынан басқа, психолог мамандығымен де таныс болуы керек.

Бірақ әлемдегі барлық жүргізушілердің ішінен адамдардың өміріне байланысты жүргізушілерді бөліп көрсетуге болады - бұл жедел жәрдем мен өрт сөндіру қызметінің жүргізушілері. Көптеген адамдардың тағдыры олардың көлікті басқару қабілетіне байланысты.

Өрт сөндіру машинасының жүргізушісі оқиға орнына баратын бөлімше тізбегіндегі басты жүргізушінің бірі. Өрт сөндірушілер шақыртуға жедел, маневрлі және ең бастысы қауіпсіз келетіндігіне байланысты. Өскемен қаласының №5 өрт сөндіру бөлімінде Талғат Тантарұлы Манияров 20 жыл бойы отпен күресте, 150-ден астам сөндірілген және бірге құтқарылған өрт сөндіруші болып жұмыс істейді.

Сіз қалай өрт сөндіруші болдыңыз?

Өскемен қаласының №7 ӨСБ бөлімше командирі болған немере ағасы қызметке жұмысқа шақырды. Келіп, бұл менікі екендігін түсіндім. Бірден жүргізуші лауазымынан жұмыс істей бастадым, бала кезімнен қиын жағдайға тап болған адамдарға көмектескім келді. Және де  жүргізуші-бұл нағыз ер адамның жұмысы.

Басқа жүргізушілер жолдағы өрт сөндіру машинасына қалай қарайды? Қосылған маяктар, сирена-көлікті өткізіп жіберудің кепілі ме?

Мұнда бәрі ең алдымен автомобильшінің санасы мен мәдениетіне байланысты. Әрбір адам өрт сөндірушілер үшін өрт орнына мүмкіндігінше тез жету маңызды екенін түсінуі керек. Өйткені, көлік жолда тұрған қымбат секундтар тым қымбатқа түсуі мүмкін.

Күніне қанша рет шыға аласыз?

Қай бөлімге, қай ауданға байланысты. Кейбір бөлімдерде 8-10 қоңырау бар.

Сіз сусыз келмейсіз бе?

Әрине. Бұл болмайды. Адамдарда "өрт сөндірушілер сусыз келді"деген пікір бар. Бұл ертегі. Мен түсіндіруден шаршадым. Айқай, шу, өрт болған кезде адамдар бізді сусыз келді деп ойлайды. Ал, сусыз қалай? Егер біз келсек, онда бізде жанармай құю машинасы бар.

Менің жұмыс күнім жалпы раундтық ажырасудан басталады, онда міндеттер қойылады, қызмет мәселелері, ауысымды қабылдау-тапсыру талқыланады. Мен автомобильдің техникалық жағдайын тексеремін: шамдар, фаралар, бұрылғыштар және т.б. – шығу үшін және бәрі жұмыс істейді. Әйтпесе, сіз өртке келесіз-ал сізде сорғы жоқ.

Ал өрт болмаған кезде не істейсіз?

Өрт жоқ-шаруашылық жұмыстар да бар, техниканы жөндеумен айналысамыз, көптеген автокөліктерді тура "қайта жандандыруға", детальдарды сұрыптауға және қайтадан қолмен жинауға тура келеді, сол арқылы ескі "Зилге" немесе көптеген төтенше жағдайларды көрген "Уралға"екінші өмір сыйлауға тура келеді.

Талғат Манияров пен оның әріптесі Айдос Мұқанов Зил 431412 АНР-127А автокөлігіне толық жаңғырту жүргізгенін мақтан тұтады, ол жеке құрамды өрт орнына және өрт-техникалық қару-жарақты су беру мүмкіндігі бар жетілдірілген автоцистернаға жеткізуге арналған. ПН-40 сорғысына су коммуникацияларының жаңа схемасы әзірленді, ПТВ орналастыру үшін шанақ бөліктері қайта жабдықталды. Мұндай ауқымды жұмысты тек тәжірибелі және сауатты шеберлер жасай алады. Бұл автоцистерна қазір тарихтың бір бөлігі.

Сіздің графигіңіз қандай? Демалыс күндері шақырта ма?

Үш тәулікте бір рет. ТЖ, үлкен өрттер кезінде және, әдетте, мереке күндері, өрттер көбейген кезде "Қызмет атқарудың күшейтілген нұсқасы" деген ұғым бар. Үлкен өрттерге бір тәуліктен кейін жұмыс істеуі тиіс резервтік қарауыл жиналады.

Қызметкерлердің орташа жасы қандай? 

Өрт сөндірушінің орташа жасы-40-тан аз. Бірақ қазір жас жігіттер де мамандыққа келеді. Оларға қызықты, азаматтардың қауіпсіздіктері үшін қызмет еткісі келеді.

Сіздер өздеріңіз өрт сөндіруге қатысасыздар ма?

Қалайша – мен су бермеймін бе.

Сіз өртке келгенде не болады?

Өрт болған жерге келгенде, орталық байланыс пунктіне: "оқиға орнына жеттік, барлауға барамыз"деп жібереміз. Қай жерде жанып жатқанын, қалай сөндіру керектігін көру керек. Егер он шаршы болса, қоқыс болса, біз өзімізді жеңе аламыз. Бірақ егер биік үй немесе объект өнеркәсіптік болса, онда біз бірден қосымша күш шақырамыз. Сорғыны қосыңыз, жеңдерді ашыңыз, шүмектерді ашып, бірден сөндіре бастаңыз. Мен өз жұмысыммен неғұрлым жылдам басқарсам, өрт сөндірушілер өрт ошағын соғұрлым тезірек басқарады, - дейді Талғат Манияров.

Сізге қанша уақыт жинау керек?

Неғұрлым жылдам болса, соғұрлым жақсы. Өрт сөндірушінің нормативі-бір минут ішінде, ең көбі бір жарым минут ішінде өртке шығуға жиналу. Бірақ біз тез шығамыз – тез барамыз.

Тәжірибеңіздегі ең күрделі өрттер туралы айтып беріңізші? 

2002 жылы ағаш өңдеу зауыты өртенді. Сол кезде мен күніне 43 рейс жасадым. Жай ғана ары бері "ұштым", машинаны толықтырып және де өрттің шығу орнына бардым. Жану ауданының үлкен болғандығы соншалық, 4 күн өрт сөндіргендей болдық. Бірақ, кәсібилік пен күш-жігердің арқасында біз оны орындадық.

2010 жылы кәсіпорындардың бірінде вагон өртеніп кеткені есімде. Оқиға орнына келіп, ішінде күзетші қалғанын түсіндік. Есеп бірнеше секундқа созылды, адам бөлмеде құлыптаулы қалды. Біз машинаның көмегімен үй-жайға кіруге кедергі келтіретін орнатылған торды бөлшектеуге тура келді, содан кейін үй-жайға кіріп, қарт адамның өмірін сақтап қалуға тура келді. Олар үйлесімді әрекет етті, сондықтан бәрі ойдағыдай болды.

Сіз өзіңізді қалай формада ұстайсыз? Жақсы көрінесіз бе?

Бізде тұрақты жаттығулар бар және әрбір өрт сөндіруші спорттық, жинақы болуға міндетті.

Қандай хобби бар, жұмыстан қалай демаласыз?

Бос уақытта  әрқашан "мазуттағы қолдар". Маған автомобильдерді жөндеу ұнайды, менің барлық таныстарым, әріптестерім, достарым әрдайым көмек сұрайды және мен оларға көмектесуге дайынмын.

Өрт сөндіру машинасының жүргізушісі болуға шешім қабылдаған адамға ерекше қасиеттер қажет пе?

 Әрине, қажет. Дұрыс шешім қабылдау, стресске төзімді болу, дүрбелеңнің алдын алу мүмкіндігі. Ал батыл болу сияқты қасиет... Бұл осы салада жұмыс істейтін әрбір адамда болуы тиіс қабылет. Нағыз өрт сөндіру машинасының жүргізушісі болу үшін тек теориялық білім мен өртпен күресте практикалық дағдыларға ие болу жеткіліксіз. Бұл мамандықтың адамы батыл, ер мінезді, және төзімді болуы керек.

Өз жұмысыңызда қандай аспаптар немесе машиналар пайдаланасыз?

Өте көп. Көліктегі ең бастысы-өрт сатысы. Әрине, сумен қамтамасыз ету үшін отқа баспалдақпен салынған жеңдер қолданылады. Және басқа да көптеген құрылғылар.

Манияровтың бөлімшесінде оны өз ісінің кәсіби шебері деп санайды. Ол тәжірибелі жүргізуші ретінде өзінің шығу аймағын іс жүзінде жабық көзбен біледі. Оны үйрету, көмектесу қабілеті үшін құрметтейді. Өзінің жаңа бастаған жүргізушілерін ешқашан "тастамайды", ол олардың тәлімгері және көмекшісі, әрқашан қиын жағдайда не істеу керектігін айтады, жедел шешім қабылдауға үйретеді, әсіресе егер әңгіме күрделі сыну немесе жүргізуші кәсібі туралы болса. Талғат Манияров әрбір сапар-бұл үлкен жауапкершілік деп есептейді және бұл туралы өрт сөндіру машинасының жаңа бастаған жүргізушілеріне үнемі айтып отырады. Оқиғаға апаратын жеке құрам үшін, машинаның өзі және жолдағы қозғалыс қауіпсіздігі үшін жауапкершілік. 

Талғат Манияров өзінің кәсіби таңдауына ешқашан өкінген емес, оны өзінің әуестігі деп санайды. Талғат Таңатарұлы 4 бала тәрбиелеп отыр. Ол керемет отағасы.