Бүгін Орталық коммуникациялар қызметі алаңында брифинг өтіп, шетелдік рұқсат бланкілерін бөлудің жаңа тәртібі талқыланды. Көлік министрлігіне қарасты Автокөлік және көліктік бақылау комитетінің төрағасы халықаралық жүк тасымалын жүзеге асыру үшін шетелдік рұқсат бланкілерін бөлудің жаңа тетігін көздейтін қағидалардың жобасын ұсынды. Сөз кезегінде Алтай Әлі рұқсат құжаттарын берудің өзгеше тетігін әзірлеу себептері туралы айтып берді.
2012 жылы әзірленген қолданыстағы тарату жүйесі шетелдік рұқсат бланкілердің жартысын жеке тасымалдаушыларға бір жылға бекітуді көздеді. Қажетті мөлшердегі бланкілер компанияларға олардың жұмыс тарихын ескере отырып берілді. Бұл ретте тасымалдаушыларға 100 күн мерзімге бос шетелдік рұқсат бланкілері ұсынылады. Бұл тәсіл көлеңкелі нарықта алыпсатарлық бағамен бланкілерді сатуға алғышарттар жасайды.
Министрлік әзірлеген жаңа жүйенің жобасы ешқандай шектеусіз жүктерді тасымалдау фактісі бойынша бланкілерді беруді көздейді.
«2023 жылдың сәуірінен бастап Қытай шекарасында осындай тетік пилоттық режимде енгізілді. Нәтижесінде алыпсатарлық 100% алынып тасталды. Бланкілерді алуға оңайлатылған қолжетімділік енгізілді, бұл ҚХР-мен тасымалдауды 2 еседен астам ұлғайтуға мүмкіндік берді. Бұл тәжірибені масштабтау шетелдік рұқсат бланкілерін үшінші тұлғаларға беру шарттарын қоспағанда, тасымалдауға нақты қажеттілігі бар тасымалдаушылар арасында құжаттарды ашық және әділ бөлуді қамтамасыз етуге мүмкіндік береді», - деді комитет төрағасы.
Ол сондай-ақ жаңа механизм бланкілер аяқталған кезде қазақстандық тасымалдаушылардың қажеттілігін ескере отырып, контрагенттермен шетелдік рұқсат бланкілерімен қосымша алмасуға мүмкіндік беретінін атап өтті. Жаңа қағидалар жобасы биыл қаңтар және ақпан айларында Алматы қаласында нарық қатысушыларымен екі рет талқыланды.
Сонымен қатар брифинг барысында Алтай Әлі және оның орынбасары Селим Қуанышұлы ЕАЭО елдерінің тасымалдаушыларына қатысты жүктерді «қайта тіркеу/қайта тиеу» жолымен тасымалдауға тыйым салуды тоқтата тұру себептеріне қатысты өзекті сұрақтарға егжей-тегжейлі жауап берді. Бұл кейбір кәсіпкерлердің пікірінше, ЕАЭО Кеден кодексіне қайшы келеді және басқа елдердің тасымалдаушыларының нарықты басып алуына қауіп төндіреді.
Ведомство өкілдерінің айтуынша, аталған Кодексте «қайта тіркеу/қайта тиеу» тетігі бойынша жүктерді тасымалдауға тыйым салынбаған. Жалпы алғанда, жүктерді «қайта тіркеу/қайта тиеу» жолымен тасымалдау жөніндегі заңнаманың нормалары Кодекске қайшы келмейді.
«2017 жылы елімізде қазақстандық және шетелдік тасымалдаушыларға жүктерді «қайта тіркеу» арқылы тасымалдауға тыйым салынды. Мұндай тыйым әлемнің кез-келген жерінде қолданылмаған, өйткені бұл тасымалдау логистикасын дамытудың негізгі принципіне сәйкес келмейді. Тыйым Қазақстанның халықаралық тасымалдарының жалпы нарығына кері әсерін тигізді. Егер тыйым салынғанға дейін (2017 жылға дейін) ҚР тасымалдаушыларының осы нарықтағы үлесі 51% құраса, онда тыйым салу кезеңінде ол 20%-ға төмендеді, ал тыйым алынғаннан бері ол 19%-ға өсті», - деді Комитет төрағасының орынбасары.
Қазіргі уақытта, мәселен, Қытай жүктерін тасымалдаудың басталуы ҚХР аумағында орналасқан шекаралық терминалдар болып табылады. Бұл терминалдарға қытайлық тасымалдаушылар Оңтүстік-Шығыс Азия елдерінен (Оңтүстік Корея, Гонконг, Малайзия, Вьетнам және т.б.) жүктер жеткізеді. Қайта тіркеуге/шамадан тыс жүктеуге тыйым салу кезінде бұл жүктерді алу іс жүзінде мүмкін болмайды, өйткені қазақстандық тасымалдаушылардың осы елдерге жету мүмкіндігі жоқ. Сондай-ақ Ауғанстаннан, Пәкістаннан және Украинадан жүктерді жеткізу қажеттілігі бар, онда қазақстандық автотасымалдаушылар қауіпсіздік мақсатында тасымалдауды жүзеге асырмайды.
Сондықтан қайта тіркеуге / шамадан тыс жүктеуге тыйым салу қазақстандық тасымалдаушылардың аталған тасымалдарға қатысуын іс жүзінде жояды, тауар айналымының төмендеуіне алып келеді және ҚР нарығында тасымалдау құны мен өнімнің түпкілікті бағасының өсуіне ықпал етеді.
Сонымен қатар Қазақстанның кейбір өңірлерінің тасымалдаушылары халықаралық тасымалдарға тек қана «Темір Баба» АПП-ға дейін Түрік және Иран тасымалдаушыларымен жеткізілетін жүктерді «қайта тіркеу» жолымен қатысады. Сондықтан жүктерді «қайта тіркеуге» тыйым салу осы өңірлерде әлеуметтік шиеленісті тудырады, өйткені тасымалдау келісімшарттары бұзылады, шекара маңындағы қалаларға жеткізілетін жеміс-көкөніс өнімдерінің көлемі азаяды, тапшылық пайда болады, бұл тауарлардың түпкілікті құнын арттыруға ықпал етеді.
«Сондай-ақ шетелдік тасымалдаушыларға қатысты халықаралық автотасымалдар саласындағы кез келген шектеулер басқа елдерді қазақстандық тасымалдаушыларға қатысты шараларды енгізуге итермелеуі мүмкін екенін ескеру қажет. Жоғарыда айтылғандарды ескере отырып, 2025 жылдың 1 қаңтарына дейін «қайта тіркеу/қайта тиеу» жолымен және үш жылдық талдау қорытындысы бойынша (2017-2021жж. тыйым салу, 2022-2024жж. тыйымды алып тастау) жүктерді тасымалдауға тыйым салу тоқтатылды, осы мәселе бойынша түпкілікті шешім қабылданады», - деді Автокөлік және көліктік бақылау комитетінің төрағасы.
Сондай-ақ спикерлер «қайта тіркеу» әдісін шешкен кезде шетелдік тасымалдаушылардың ҚР-ЕО жүктерді тасымалдау нарығына қатысуы артады деген қауесеттерге түсініктеме берді.
«Шетелдік тасымалдаушылардың Қазақстанға жүктерді тасымалдауына квота беріледі. Осылайша, олар жүзеге асыратын тасымалдардың саны отандық тасымалдаушылардың мүдделерін ескере отырып реттеледі. Ресейлік және беларуссиялық тасымалдаушыларға паритеттік негізде жылына тек 13 мың бланк беріледі. Бұдан басқа, жүктерді қайта тіркеген кезде шетелдік тасымалдаушылар жүкті шекара маңы терминалына жеткізген бастапқы тасымалдаушының қосымша бланкілерін ұсынуға міндетті» - деді Селим Қуанышұлы.
Сонымен қатар 2023 жылмен салыстырғанда 2024 жылы Қазақстанда халықаралық жүк тасымалы саласындағы бірлескен кәсіпорындар саны 64 бірліктен 50 бірлікке дейін, ал оларға тиесілі автокөлік саны 2060 бірліктен 1421 бірлікке дейін азайғанын атап өткен жөн.
Көлік вице-министрі Сәтжан Аблалиев көктем және жаз маусымдарында жолдарды пайдалану әрі күтіп-ұстау мәселелері бойынша кеңес өткізді. Жиынға «ҚазАвтоЖол» ұлттық компаниясы, Жол активтері сапасының ұлттық орталығы және «Қажсервис» ЖШС облыстық филиалдарының басшылары қатысып, кездесу барысында жолдарды су тасқыны кезеңіне дайындау мәселелері және жол қауіпсіздігін қамтамасыз ету жөніндегі кешенді мақсатты бағдарлама аясындағы жұмыс жоспарлары талқыланды.
Күн тәртібіне шығарылып, талқыланған басты мәселе – қалың қардың еруі мен су тасқыны болуы ықтимал жолдарда қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ету және жол инфрақұрылымын сақтап қалу мәселелері болды.
Талқылау барысында су тасқыны болуы ықтимал республикалық трассаларда қауіпсіздікті сақтау мақсатында бірлескен іс-қимылдың жеделдігі мен дұрыс үйлестірілуінің маңыздылығы атап өтілді. Сонымен бірге жол құрылыстарын нығайту, инертті материалдар мен қаптарды дайындау, жолдардың жай-күйін бақылау мәселелері сөз болды.
Бұдан басқа қауіпсіздікті қамтамасыз ету жөніндегі кешенді мақсатты бағдарламаны іске асыруға енгізілген жоспардың жүзеге асырылуы қаралды. Аталған іс-шаралар шұңқырларды жөндеу, жарықтарды толтыру, жол белгілерін орнату және ауыстыру жұмыстарын қамтиды. Бағдарлама щеңберінде қарастырылған іс-шаралар кешені жол қозғалысына қатысушылардың қауіпсіздігін қамтамасыз етуге бағытталған.
Жиынды қорытындылаған вице-министр мақсатты бағдарламаны іске асыру барысында барлық құрылымдық бөлімшенің келісілген жұмысының қажеттілігін атап өтіп, су тасқыны кезеңінде жол қозғалысы қауіпсіздігін қамтамасыз ету бойынша қойылған міндеттерге ерекше назар аударды.
Пленарлық отырыстың жұмысын еліміздің көлік саласына жауапты министрі Марат Қарабаев пен Әзербайжан Республикасының Энергетика министрі Парвиз Шахбазов ашып берді.
Көлік министрлігі басшысының айтуынша, отырысқа дайындық шеңберінде Қазақстан мен Әзербайжанның мүдделі мемлекеттік органдары мен ұйымдарының қатысуымен сараптамалық деңгейде 5 кездесу өткізілген.
«Бүгінгі кездесуіміздің мазмұнды өтуі үшін сапалы дайындық жұмыстарын жүргізе алдық. Бұл бауырлас халықтар арасындағы достық және сенімнің бірден бір дәлелі іспеттес. Осы ретте Мемлекет басшылары қол қойған Қазақстан мен Әзербайжан Республикасы арасындағы 2022-2026 жылдарға арналған кешенді бағдарлама екіжақты қатынастардың дамуына ерекше үлес қосатынына сенім мол», – деді Марат Қарабаев.
Жиын барысында көлік саласында қол жеткізілген жақсы көрсеткіштер әңгіме арқауына айналды. Мәселен, өткен жылы екі ел арасында жүк тасымалдау көлемі 1,5 есеге ұлғайып, 4,3 млн тоннаны құрады.
Транскаспий халықаралық көлік бағыты туралы айтар болсақ, 2023 жылы тасымалдау көлемі 65%-ға ұлғайып, 2,8 млн тонна жүкті құраған. Биыл аталған халықаралық көлік бағыты бойынша тасымалдау көлемін тағы 43 пайызға ұлғайту көзделіп отыр.
Министр атап өткендей, алдағы уақытта «Самұрық-Қазына» ҰӘҚ» АҚ мен Әзербайжан инвестициялық холдингі арасында құрылып жатқан Қазақстан-Әзербайжан инвестициялық қоры қаржыландыруы мүмкін маңызды инфрақұрылымдық жобалар жоспарланып отыр. Аталған инвестициялық қордың басты міндеттерінің бірі – порт инфрақұрылымын дамыту болмақ.
Жалпы комиссия отырысы хаттамасының жобасына сауда, көлік, энергетика, цифрландыру, өнеркәсіп, ауыл шаруашылығы, білім беру, мәдениет және туризм салаларындағы мәселелер енгізіліп, қарастырылды. Айта кетерлігі, аталған отырыс ел Президенті Қасым-Жомарт Тоқаевтың Әзербайжан Республикасына ресми сапары қарсаңында өтіп жатыр.
Бұл күні сондай-ақ үкіметаралық комиссияның тең төрағаларының екіжақты кездесуі өтті. Отырысты қорытындылай келе, ведомство басшысы әзербайжандық әріптестеріне танытқан белсенділіктері үшін алғыс білдірді.
Өзбек рұқсат бланкілерін беруді одан әрі оңайлату мақсатында Қазақстан Республикасы Көлік министрінің, Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің және Қазақстан Республикасы цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі министрінің өзбекстандық рұқсат бланкілерін беру жөніндегі пилоттық жобаны іске асыру туралы бірлескен бұйрығының жобасы әзірленді.
Пилоттық жоба биыл сәуір айынан бастап Атамекен, Б.Қонысбаев, Қазығұрт, Қапланбек және Тәжен өткізу пункттрінде кеден органдарының өзбек рұқсат бланкілерін электрондық түрде беруді жүзеге асыруды көздейді.
Тасымалдаушыға «үшінші елдерге/елдерден» түріндегі рұқсаттарды беруге өтінішті қабылдау Қаржы министрлігіне қарасты Мемлекеттік кірістер комитетінің аумақтық органдарымен CarGoRuqsat электрондық кезектің автоматтандырылған жүйесі арқылы жүзеге асады. Ол үшін келесі құжаттардың болуы міндетті:
1) электрондық кезек жүйесінде тіркеу;
2) көлік құралдарына арналған құжаттар;
3) шетелдік рұқсатты қолдану арқылы/қолданусыз рұқсат куәлігі;
4) шетелдік рұқсатты қолдану арқылы/қолданусыз автокөлік құралдарына рұқсат карточкалары;
5) ҚР аумағынан кеткені үшін алым сомасыныңбюджетке төленуі.
Аталған механизм тасымалдаушыларға Өзбекстан Республикасымен жүк тасымалдауды жеңілдетуге және кезектегі орындармен әрі рұқсат бланкілерімен алыпсатарлықтың алдын алуға мүмкіндік береді деп күтілуде.
Өзбекстан Республикасына Қазақстанның аумағы арқылы келетін отандық тасымалдаушылар аталған өткізу пунктерінде өзбек рұқсаттарын электрондық түрде алатын болады.
Қазақстан Республикасының аумағы бойынша транзитсіз Өзбекстан Республикасына келетін отандық тасымалдаушылар Қазақстан Республикасында Халықаралық автомобиль тасымалдарының рұқсат беру жүйесін қолдану қағидаларының талаптарына сәйкес электрондық үкімет порталы арқылы өзбек рұқсаттарын ала алады.
Қазақстан Республикасы Премьер-Министрі тапсырмасын орындау шеңберінде Көлік министрлігінің жергілікті атқарушы органдармен бірлесіп үйлестіруімен өткен жылдан бастап жолдарда жүк автокөлік құралдарының салмақ бойынша параметрлерін өлшейтін автоматтандырылған станцияларды орнату бойынша жұмыс жүргізіліп жатыр.
Осылайша жолдардағы көліктік бақылау 157 мың шақырымда 43 жылжымалы бекеттің күшімен жүзеге асырылады. Яғни, 1 бекетке шаққанда 5 мың шақырымға дейін келеді. Сондықтан барлық жолды тек жылжымалы бекеттердің күшімен толық қамту мүмкін емес.
Осыған байланысты Көлік министрлігі тарапынан таразылаудың цифрлық форматына толық көшу жөнінде шаралар қабылданып жатыр. Бұл мақсатта 2022 жылғы желтоқсанда автоматтандырылған өлшеу станцияларының жұмыс істеу тәртібін айқындайтын заң қабылданды. Аталған заңға сәйкес өлшеу станцияларын жергілікті автожолдарда – әкімдіктер, ал республикалық автожолдарда «ҚазАвтоЖол» АҚ орнатады.
Бұдан басқа, заңда жүк көтергіштігі 12 тоннадан асатын көлік құралдарының автоматтандырылған өлшеу станциялары арқылы міндетті түрде өтуі көзделген.
Көлік құралдарын өлшеу оның қозғалысы кезінде жүзеге асырылады. Заң бұзушылықтарды онлайн автоматты түрде тіркеу, айналма жолдарды бейнетіркеу, сондай-ақ айыппұл адамның қатысуынсыз «Сергек» арқылы ресімделетін болады.
Тәжірибе көрсетіп отырғандай, құқық бұзушыларды инспекцияға шақыра отырып, тіркелген бұзушылықтар бойынша айыппұлдарды ресімдеу өзін тиімсіз етіп көрсетіп отыр, оған қоса шешім қабылдау кезінде адами фактор орын алады.
Осыған байланысты бүгінгі таңда Көлік деректер қорының ақпараттық-талдамалық жүйесін Бас прокуратураға қарасты Құқықтық статистика және арнайы есепке алу комитетінің «Әкімшілік өндірістердің бірыңғай тізілімі» процессингтік орталығымен интеграциялау жолымен көлік саласындағы құқық бұзушылықтар бойынша әкімшілік іс жүргізу процесін автоматтандыруды іске асыру бойынша жұмыстар басталып кетті.
Бұдан басқа, аталған заңды іске асыру шеңберінде Көлік министрлігіне қарасты Автомобиль көлігі және көліктік бақылау комитетінің бастамасы бойынша Әкімшілік полиция, Автомобиль жолдары комитетімен және Астана қаласының әкімдігімен бірлескен Жол картасы әзірленді.
Жол картасы аясында өткен жылдың қазан айынан бастап Астана қаласының әкімдігі автокөлік құралдарының қалаға келуінің негізгі алты нүктесінде автоматтандырылған өлшеу станцияларын орнату бойынша жұмысты бастады.
Осылайша, қалаға кіретін барлық жүк көлігі өлшенетін болады. Бұл шара елордада жүк көліктерін бақылауды жүзеге асыру барысында адами факторды барынша жоюға ықпалдасады деп күтілуде.
Осы ретте өңірлік және Астана, Алматы, Шымкент қалаларының әкімдіктері 2024 жылдың соңына дейін қалаға автокөлік құралдарының келуінің негізгі нүктелерінде 150 автоматтандырылған өлшеу станцияларын және «ҚазАвтоЖол» АҚ республикалық жолдарда 70 өлшеу станцияларын орнату жоспарлап отыр.
Жоғарыда аталған шаралар ауыр және ірі көлемді көлік құралдарының жол жүруін бақылау мәселелерін шешуге және көліктік бақылау кезінде орын алатын сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін барынша азайтуға бағытталып отыр.
Алматы облысының тұрғындары Көлік министрлігіне Қаскелең тас жолын кеңейту бойынша өтініш білдірді
Алматы облысына жұмыс сапары барысында ҚР Көлік министрі Марат Қарабаев Қонаев қаласында облыс тұрғындарымен кездесу өткізіп, азаматтарды жеке қабылдады.
Облыс тұрғындары облыстық және аудандық маңызы бар жолдарды жөндеу және реконструкциялау, жолдарды күтіп-ұстау және КАЖ-Сервис қызметі бойынша сауалдарын жолдады. Сондай-ақ Алматы маңындағы елді мекенде халық санының өсуіне байланысты тұрғындар «Алматы-Бішкек» тас жолының учаскесін Үлкен Алматы айналма автомобиль жолынан Қаскелең қаласына дейін кеңейтуді сұрады.
Кездесуге Алматы облысының кәсіпкерлері деқатысты. Жолаушылар тасымалымен айналысатын өңірлік кәсіпорындардың өкілдері саланы дамыту проблемаларын көтеріп, облыстық автобус парктері үшін техниканы жаңарту бағдарламаларына жеңілдетілген шараларды қарастыру, автобус жүргізушілері үшін қажетті жұмыс өтілін азайтуды және D санатындағы жүргізуші куәлігін алу үшінжас көрсеткішін төмендетуді сұрады.
Марат Қарабаев өткен жылы бұл мәселелер бірқатар өңірде көтерілгенін айта келе, аталған сұрақ бойынша 2024 жылдың бірінші жарты жылдығында шешім қабылдау жоспарланғаны туралы айтып берді. Алайда, Мәжіліс депутаттары министрліктің бұл бастамасын қолдамай, ендігі кезекте мәселе қайта қолға алынып жатыр.
«Біз бірінші жартыжылдықта Мәжіліс бұл өзгертулерге қолдау көрсетіп, тамыз айына дейін мәселе түбегейлі шешіледі деп үміттенеміз. Атап айтқанда, жас көрсеткіші 23 жасқа дейіназайып, D1 санаты үшін жүргізуші өтіліне қойылатын талап 3 жылдан 1 жылға дейінтөмендейді. Әлбетте, мұнымен мәселе толықтай шешілмейді, дегенмен алғышарттары бар. Талдау жұмыстары көрсетіп отырғандай, 2014 жылға дейін D санаты бойынша 3 жыл көлемінде 84 мың адам оқыған. Талаптар қатаңдатылғаннан кейін автобус жүргізушісі біліктілігі бойынша оқитындардың саны 4 мың адамға дейін қысқартылған. Бұл өте аз. Аталған көрсеткіштерді көрсеткен кезде халық қалаулылары да түсіністік танытып, қолдау көрсетті», - деп жауап берді министр.
Жүк автотасымалдау саласының өкілдері жүк автомобильдерінің артық салмағын бақылауды күшейтуді және халықаралық жүк тасымалдарын жүзеге асыру үшін шетелдік рұқсат бланкілерін беру жүйесіндегі әділетсіздік мәселелерін талқылауды ұсынды.
Сөз кезегінде министр ведомство тарапынан жақын арада шетелдік рұқсат бланкілерін заңсыз қайта сатуға тосқауыл қойылатыны туралы айтты.
«Аталған механизмнің айналасында көлеңкелі бизнеске жол берілді. Бланкілерді сатукомитет қызметкерлері тарапынан емес, біркөлік компаниясының екіншісіне сатуы арқылы жүзеге асады. Алматыда екі рет ашық талқылау өткіздік. Әдетте жылдың басында барлық бланкінің 50 пайызын алатын адамдар тағы алғылары келеді. Әлбетте, бұл дұрыс емес. Сондықтан біз әдістемені өзгерткіміз келеді», - деді көлік ведомствосының басшысы.
Оның айтуынша, бірінші кезекте министрлік басымдық принципін жояды, осылайша бланкілерді тек нақты жүгі бар кез келген адам ала алады. Оған қоса, бланкілерді қайта сатуды болдырмау үшін рұқсат қағаздары жеке атаулармен берілмек.
«Ұзақ уақыт бойы көлеңкелі нарықта жүрген адамдардың қолға алынған бұл шаралармен келіспейтіндіктері түсінікті, әрине. Алайда бастаған жұмысты соңына дейін жеткізуге ниеттіміз. Себебі қай істе болсын тәртіп болуы керек. Бланкілерге шағын, орта және ірі компаниялар тең, яғни барлығы бірдей қолжеткізе алуы керек», - деп атап өтті М.Қарабаев.
Азаматтарды қабылдағаннан кейін министр Үлкен Алматы айналма автомобиль жолы жұмысымен танысып, «Алматы – Ұзынағаш» жол учаскесіне барды. Бұдан әрі Көлік министрлігінің басшысы Шамалған станциясын айналып өтетін автожол учаскесін қайта жаңарту жұмыстарының барысын бағамдап қайтты.
Қазақстан мен Литваның мемлекеттік органдары 2024 жылғы 20 наурызға дейін тасымалдауды аяқтау үшін өткен жылғы үлгідегі рұқсат бланкілерін пайдалану туралы уағдаласты
Вильнюс қаласында сауда-экономикалық ынтымақтастық жөніндегі Қазақстан-Литва үкіметаралық комиссиясының 14-ші отырысы өтті.Қазақстандық делегацияны сауда және интеграция вице-министрі Қ.Төребаев, литвалық делегацияны экономика және инновациялар министрі А.Армонайте басқарды.
Іс-шара шеңберінде сондай-ақ ҚР Көлік министрлігі, KAZLOGISTICS Қазақстан көлікшілер одағы және ҚазАТО өкілдерінің қатысуымен Халықаралық автомобиль тасымалдары жөніндегі Қазақстан-Литва аралас комиссиясының отырысы өтті. Онда 2024 жылға арналған рұқсаттар квотасы бойынша, сондай-ақ тасымалдауды аяқтау үшін 2023 жылғы үлгідегі рұқсат бланкілерін 20 наурызға дейін ұзарту туралы уағдаластыққа қол жеткізілді.
Автомобиль көлігі және көліктік бақылау комитетінің Халықаралық автомобиль тасымалдары басқармасының басшысы Алмаз Айсин отырыс барысында Еуропа мен Орталық Азия арасындағы жүк транзиті барысындағы Қазақстанның маңызды рөлін, сонымен бірге республика өңірдегі көлік-транзиттік әлеуетті дамыту және көлік дәліздерін жаңғырту үшін барынша күш салатынын атап өтті.
Сондай-ақ литвалық серіктестерге еуропалық компаниялардың назарын аударып отырған Транскаспий халықаралық көлік маршрутын дамыту үшін қабылданып жатқан шаралар мен перспективалар туралы ақпарат берілді.
«Біз Литва тарапына Транскаспий халықаралық көлік маршруты шеңберінде екі еларасында контейнерлік тасымалдарды іске қосу бойынша ынтымақтастықты ұсынамыз. Бұған қоса, осы мүмкіндікті пайдалана отырып, барлық литвалық компанияны биыл қазан айында Астана қаласында өтетін New Silkway көлік форумына қатысуға шақырамыз», – деді А.Айсин.
Көлік министрі Amanat партиясының республикалық қоғамдық қабылдау бөлмесінде азаматтарды онлайн қабылдады. Марат Қарабаевпен кездесуге Ақмола, Алматы, Қостанай және Түркістан облыстарының тұрғындары қатысты. Азаматтардың өтініштері ауылдық елді мекендердің көлікке деген қолжетімділігін жақсарту, теміржол саласындағы еңбек қатынастары, жергілікті жолдарды жөндеу және жол инфрақұрылымының қауіпсіздігін арттыруға қатысты болды.
Ақмола облысы Қажымұқан ауылының тұрғыны А.Сейітова Астана қаласымен автобус қатынасын жолға қоюды сұраса, қостанайлық А.Федоренков "ҚТЖ – Жүк тасымалы" ЖШС вагондық пайдалану депосы бастығының лауазымын қысқарту себептерін сұрады. Түркістан облысы Түлкібас ауданының ауылдық округ әкімі А.Айдарбеков облыстық маңызы бар жолдардағы шамадан тыс жүктемені бақылау мәселесін көтерді. Алматы облысының тұрғыны З.Кутанов Заречное ауылы арқылы өтетін Алматы-Талдықорған жолы арқылы жаяу жүргіншілер өткелін салу мәселесін шешуді сұрады.
Министр өтініш білдіргендерге заңнама шеңберінде жауап берді. Састөбе ауылындағы Амангелді көшесіне қаражат бөлу мәселесі бойынша Марат Қарабаев бүгінгі таңда ұзындығы 1,8 км жолды орташа жөндеуге техникалық құжаттама әзірленіп жатқанын хабарлады. Оң қорытынды алғаннан кейін әкімдік жергілікті бюджет есебінен іске асыру мәселесін қарайтын болады.
Заречное ауылына жерүсті өткелін салуға қатысты өтініш берушіге автомобиль жолының 54 + 300 км учаскесінде жерүсті өткелін салуға биылғы бюджетті нақтылау кезінде қаражат бөлу үшін өтінім қалыптастыру туралы айтылды (құрылыстың болжамды құны 450 млн теңге). Өтінім белгіленген тәртіппен биыл наурыз айының соңына дейін қаралатын болады.
Көлік министрі азаматтарды жеке қабылдады. Марат Қарабаевпен кездесуге Үкіметтің азаматтарды қабылдау орталығына Астана, Алматы, Атырау және Петропавл қалаларынан 20 адам жазылды. Олардың қатарында, шетел азаматтары, сауда, өнеркәсіп, туристік және көлік компанияларының өкілдері, сондай-ақ «ҚР автокөлік қызметкерлері одағы» заңды тұлғалар бірлестігінің өкілдері жазылды.
Қабылдау барысында жолаушыларды тасымалдайтын автомобиль көлігі, теміржол және автомобиль көлігі салаларын дамытуға қатысты өтініштер мен бастамалар қаралды.
Мәселен, Metro Cash&Carry, Siemens Kazakhstan, Кока-Кола Қазақстан және International Travel Plus компанияларының өкілдері кіретін Қазақстанның Еуропалық бизнес-қауымдастығының бастамашыл тобы министрден теміржол тарифтерін қалыптастыру кезінде болжамды әкімшілендіру құру және вагондарға техникалық қызмет көрсету мен жөндеуді жоспарлау мәселесін шешу мүмкіндігі туралы, сонымен бірге инвестициялау жоспарлары туралы сұрады.
Сонымен қатар EUROBAK өкілдері Еуропадан Қазақстанға тауарлар импортын тасымалдау үшін жүк көліктерінің тапшылығы және шекарадағы шамадан тыс жүктемені пайдалана отырып, Ресей арқылы елге жүктердің транзитіне тыйым салу мәселелерін көтерді.
Sarens Kazakhstan ЖШС басшысы А.Мэттью елге ҚХР-дан тіркемелерді әкелу және жүктерді Өзбекстанға транзиттеу мүмкіндігі туралы сұрақ қойды.
Автобус парктері мен автотасымалдау кәсіпорындары («Қызылжар BUS» ЖШС, «Ба Ту travel компаниясы», CITY BUS, «Автобус паркі 3») басшыларының тобы көлік ведомствосының басшысына жолаушылар тасымалын субсидиялау қағидаларына, жолаушылар мен багажды тасымалдау бойынша қызметтер көрсету тарифтерін есептеу әдістемесін өзгертуге қатысты сұрақтармен жүгінді. Сондай-ақ автопарктерден қазақстандық өндірістегі автобустар құнының өсу қарқынын төмендету мәселесін пысықтау мүмкіндігін қарастыру сұралды.
«ҚР автокөлік қызметкерлері одағы» ЗТБ бас директоры көлік саласының проблемаларын айтып, оларды шешу және көлік министрлігінің құрылымын өзгерту бойынша идеяларды ұсынды. Сөз кезегінде Сәбит Аманбаев көлік саласында қызмет етіп жүрген мамандардың қоғамдағы беделін арттыру мақсатында кәсіби мереке – автомобиль көлігі қызметкерлері күнін бекіту қажеттігі туралы айтып өтті.
Өтініш білдіргендердің барлығына заңнама нормалары мен министрлік жүргізіп отырған көлік саласын дамыту саласындағы келісілген мемлекеттік саясат шеңберінде толық түсіндірме берілді.
Сонымен қатар EUROBAK бастамашыл тобы халықаралық тасымалдау саласындағы ағымдағы ахуал және көлік құралдары паркін ұлғайтуға бағытталған шаралар туралы хабарлады.
«Халықаралық тасымалдармен айналысатын ершікті тартқыштардың құнын төмендету бойынша шаралар қабылданды. Атап айтқанда, 2022 жылдан 2025 жылға дейін кәдеге жарату алымы жойылды және 2023 жылдан 2028 жылға дейін бастапқы тіркеу алымы жойылды. Ресей Федерациясында қайта тіркеуге тыйым 2022 жылдың ақпанынан 2023 жылдың соңына дейін қолданылды. Еліміздегі «қайта тіркеу» тетігін қолдана отырып, жүктерді тасымалдауға биыл ақпан айынан бастап рұқсат беру жоспарланып отыр. Тиісті бұйрықтың жобасы Әділет министрлігінде келісімде жатыр», – деді министр
Кәсіби мерекені бекітуге қатысты одақ басшысына тиісті жұмыстар жүргізіліп жатқаны туралы айтылды. Қаңтарда тиісті ұсыныс Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігіне жіберілген.
Автопарк басшыларына Көлік министрлігі өз тарапынан автомобильмен жолаушыларды тасымалдау саласының проблемаларын шешу бойынша жұмысқа бастамашылық жасап, нәтижесінде ақпан айында арнайы жұмыс тобы құрылғандығы айтылды. Жұмыс тобының құрамына жергілікті атқарушы органдар, «Атамекен» ҰКП, қауымдастықтар мен тасымалдаушылар кіреді. Қазіргі уақытта жұмыс тобының мүшелерінен ұсыныстар жинау жұмыстары жүргізіліп жатыр. Жұмыс тобының отырысын биыл наурыз айында өткізу жоспарланып отыр.
Алматыда Алматы-Бішкек экономикалық дәлізі шеңберінде Қазақстан Республикасы мен Қырғыз Республикасы арасындағы көлік және инфрақұрылымды дамыту жөніндегі бірлескен жұмыс тобының отырысы өтті.
Отырыс барысында Азия даму банкінің консультанттары «Алматы-Ыстықкөл» автожол жобасының құрылысы бойынша есеп беріп, жүргізілген талдау жұмыстарының нәтижелерін ұсынды.
Сондай-ақ екі мемлекет арасындағы өткізу пункттерін жаңғырту бойынша жұмыстарды синхрондау мәселесі бойынша талқылаулар өтті.
Алматы-Бішкек экономикалық дәлізі (ЭКАБ) Орталық Азия өңірлік экономикалық ынтымақтастық бағдарламасы шеңберіндегі пилоттық экономикалық дәліз болып табылады. Азия даму банкі Орталық Азия өңірлік экономикалық ынтымақтастық бағдарламасы хатшылығының және ЭКАБ бастамасының функцияларын орындайды. 2014 жылдан бастап Алматы, Бішкек және оған іргелес өңірлер арасындағы экономикалық дәлізді іске асыра отырып, аталған экономикалық дәліз Алматы және Бішкек қалалары арасындағы экономикалық қашықтықты қысқарту үшін адамдарды, бизнес пен идеяларды біріктіруге ұмтылады.