Талдамалық анықтама
сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін талдау
Нормативтік-құқықтық актілер: 1995 жылғы 30 тамыздағы Қазақстан Республикасының Конституциясы, «Мемлекеттік қызмет туралы» Қазақстан Республикасының Заңы 2015 жылғы 23 қарашадағы «Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл туралы» Қазақстан Республикасының 2015 жылғы 18 қарашадағы Заңы, «Қазақстан Республикасының Мемлекеттік көрсетілетін қызметтері туралы» Қазақстан Республикасының 2013 жылғы 15 сәуірдегі Заңы, «Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару туралы» Қазақстан Республикасының Заңы 2001 жылғы 23 қаңтардағы № 148. «Мемлекеттік сатып алу туралы» Қазақстан Республикасының 2015 жылғы 4 желтоқсандағы, Қазақстан Республикасы Заңы мемлекеттік қызметшілерінің 2015 жылғы 29 желтоқсандағы әдеп кодексі, Қазақстан Республикасының Еңбек кодексі 2015 жылғы 23 қарашадағы № 414.
Мекеменің қызметіне қатысты нормативтік-құқықтық актілерді зерделеу кезінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдері жоқанықталған.
Қорытынды: Жоғарыда айтылғандарды талдай отырып, жұмыс барысында мекеменің қызметіне қатысты Қазақстан Республикасының Заңдарын басшылыққа алу қажет.
3.1.Персоналды басқару желісі бойынша, оның ішінде кадрлардың ауысуы
Мемлекеттік қызметке кірген кезде Тихоокеан ауылдық округі әкімі аппаратының мамандары «міндеттеме, мемлекеттік қызметшілердің әдеп кодексінің нормаларымен және қызметтік әдеп ережелерімен танысу» әкімшілік лауазымдарға орналасуға шектеулер қабылдады. 2024 жылғы шілдеден 2025 жылғы маусымға дейінгі кезеңде қызметтік әдепті бұзғаны үшін тәртіптік жаза қолданылмады.
«Солтүстік Қазақстан облысы Тайынша ауданы Тихоокеан ауылдық округі әкімінің аппараты» КММ штат саны 7 бірлікті құрайды (1 бірлік – ауылдық округ әкімі, 1 бас маман, 1 бірлік-бас маман – бас бухгалтер, 1 - салық және әскери есеп бойынша әдіскер, 1 – әлеуметтік жұмыс бойынша әдіскер, 1 бірлік – жүргізуші, 1 бірлік – техникалық персонал).
2024 жылғы 01 шілдеден 2025 жылғы 30 маусымға дейінгі кезеңде кадрлардың ауысу деңгейі төмен, орташа, жұмыстан босату 2 рет болды (1 – бас маман-бас бухгалтер, басқа мемлекеттік лауазымға ауысумен және жүргізуші (негіздеме: Солтүстік Қазақстан облысының қылмыстық істер жөніндегі мамандандырылған ауданаралық соты). 1 адам қабылданды.
2024 жылғы 01 шілдеден 2025 жылғы 30 маусымға дейінгі кезеңде кадрлардың ауысу деңгейі төмен, өйткені аталған кезеңде мамандарды жұмыстан шығару болған жоқ.
2024 жылғы 01 шілдеден 2025 жылғы 30 маусымға дейінгі кезеңде «Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл туралы» ҚР Заңының 7-бабына сәйкес Тихоокеан ауылдық округі әкімінің аппаратында сыбайлас жемқорлыққа қарсы шектеулерді сақтамау (мемлекеттік функцияларды орындаумен сыйыспайтын қызметті жүзеге асыру) фактілері анықталған жоқ
Қорытынды: Жұмыста лауазымдық міндеттерін сапалы және тиімді атқару, жақын туыстарының бірлесіп жұмыс істеуіне жол бермеу, сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтарға жол бермеу, мемлекеттік қызметте болуға байланысты шектеулерді сақтау қажеттілігі туралы түсіндіру іс-шараларын жүргізу арқылы Қазақстан Республикасының заңнамасын басшылыққа алу.
3.2.Мүдделер қақтығысын реттеу желісі бойынша.
Барлық мемлекеттік сатып алу «Мемлекеттік сатып алу туралы» ҚР Заңына сәйкес жүргізіледі. Өнім берушінің қызмет көрсетуі көрсетілген шарттарда мерзімдерде жүзеге асырылады, ұйым тарапынан шартты орындау сапасына шағымдар болған жоқ. Мемлекеттік сатып алу рәсімін өткізу кезінде мүдделер қақтығысының туындау фактілері туындаған жоқ. Мемлекеттік сатып алу Мемлекеттік сатып алу үшін пайдаланылатын бюджет қаражатын тиімді жұмсау қағидаты бойынша жүзеге асырылады.
Ішкі талдау нәтижесінде Тихоокеан ауылдық округі әкімі аппараты басшылығының жақын туыстарының, жұбайларының немесе жекжаттарының әлеуетті өнім берушілерін өткізілетін Мемлекеттік сатып алуға қатысу фактілері анықталған жоқ.
Қорытынды: алдағы жұмыста «Мемлекеттік сатып алу туралы» Қазақстан Республикасының Заңын сақтау, бекітілген, нақтыланған жоспарларға сәйкес мемлекеттік сатып алуды уақтылы жүргізу, сапалы тауарлар мен қызметтерді жеткізу бойынша өнім берушілермен шарттар жасасу, мемлекеттік сатып алуды өткізу кезінде мүдделер қақтығысын болдырмауға ықпал ету.
3.3. Мемлекеттік қызмет көрсету желісі бойынша
«Солтүстік Қазақстан облысы Тайынша ауданы Тихоокеан ауылдық округі әкімінің аппараты» КММ 6 Мемлекеттік қызмет көрсетеді.
2024 жылғы 01 маусымнан 2025 жылғы 30 маусымға дейінгі кезеңде көрсетілген мемлекеттік қызметтердің жалпы саны – 2 қызметті құрайды. бұл мемлекеттік қызмет: Сауда-саттықты (конкурстарды, аукциондарды) өткізуді талап етпейтін, мемлекет меншігіндегі жер учаскелеріне құқықтарды сатып алу. Қалған мемлекеттік қызметтер бойынша талданатын кезеңде өтінімдер түскен жоқ.
Тихоокеан ауылдық округі әкімінің аппаратында дискрециялық мерзімдер мен өкілеттіктердің болуы «Мемлекеттік көрсетілетін қызметтер туралы» ҚР Заңының регламенттерімен және ережелерімен шектелген. Мемлекеттік қызметтер бойынша әкімшілік кедергілер байқалмайды.
Салалық заңдар мен заңға тәуелді НҚА арасында Заңды қайшылықтардың болуы жоқ.
Мемлекеттік қызмет көрсетудің нақты процестері бекітілген Мемлекеттік қызмет көрсету ережелерінің нормаларына сәйкес келеді.
Қағидаларда тіркелмеген құжаттардың талап етілу фактілері жоқ.
Көрсетілген мемлекеттік қызмет 2024 жылғы 01 маусымнан 2025 жылғы 30 маусымға дейінгі кезеңде электрондық форматта көрсетілгенін атап өту қажет.
Көрсетілетін қызметті берушінің көрсетілетін қызметті алушымен тікелей байланысы алынып тасталды.
Ауылдық округ әкімі аппаратында мемлекеттік қызмет белгілері бар қосымша функциялардың болуы жоқ.
Қорытынды: жоғарыда айтылғандарды талдағаннан кейін сыбайлас жемқорлық тәуекелдері барлық бес Мемлекеттік қызмет бойынша «электрондық үкімет» веб-порталы не «Азаматтарға арналған үкімет «мемлекеттік корпорациясы» арқылы өтініш беруге және мемлекеттік қызметтердің нәтижелерін алуға балама мүмкіндік бар екендігіне байланысты азайтылғаны жөн.
3.4. Рұқсат беру функцияларын іске асыру желісі бойынша
«Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару туралы» Қазақстан Республикасының 2001 жылғы 23 қаңтардағы № 148 Заңына сәйкес ауылдық округ әкімі өз құзыреті шегінде жер қатынастарын реттеуді жүзеге асырады. 204 жылғы 01 шілдеден 2025 жылғы 30 маусымға дейінгі кезеңде 1 жер учаскесі берілді.
Қолданыстағы нормативтік құқықтық актілерде қайшылықтар анықталған жоқ.
Қабылданған шешімдерге шағымдану рәсімінен бас тартуға негіз жоқ.
Рұқсат құжаттарын беруде дискрециялық өкілеттіктер мен әкімшілік кедергілер жоқ.
Қорытынды: жоғарыда айтылғандарды талдағаннан кейін «электрондық үкіметтің» веб-порталы не «Азаматтарға арналған үкімет «мемлекеттік корпорациясы» арқылы өтініш беру және мемлекеттік қызметтердің нәтижелерін алу баламасының мүмкіндігіне байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдері барынша азайтылғаны жөн.
3.5. Бақылау функцияларын іске асыру желісі бойынша.
«Солтүстік Қазақстан облысы Тайынша ауданы Тихоокеан ауылдық округі әкімінің аппараты» КММ «Қазақстан Республикасының Әкімшілік рәсімдік-процестік кодексі» Қазақстан Республикасының Кодексін сақтау үшін Құқықтық статистика органдарымен ай сайын салыстырып тексеру актілері өткізіледі. Салыстыру нәтижелері бойынша бұзушылықтар анықталған жоқ.
Сыбайлас жемқорлық тәуекелдері туындаған кезде ауылдық округ әкімінің аппаратында ҚР заңнамасына сәйкес әкімшілік жауапкершілік шаралары көзделген. Ауылдық округ әкімінің аппаратымен сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл бойынша түсіндіру іс-шаралары, дөңгелек үстелдер, кеңестер өткізіледі. Бұл жұмыс Тихоокеан ауылдық округі әкімі аппаратының мемлекеттік қызметшілерінің сыбайлас жемқорлыққа қарсы мінез-құлық стандартына сәйкес жүргізіледі.
2024 жылғы 01 шілдеден 2025 жылғы 30 маусымға дейінгі кезеңде ауылдық округ әкімінің аппаратына ауылдық округ әкімінің құзыретіне кіретін 30 өтініш түсті. Сыбайлас жемқорлық жағдайлары мәселелері бойынша шағымдар, арыздар түскен жоқ. Барлық өтініштер мерзімінде қаралады, уақтылы орындамау немесе орындаудан бас тарту фактілері жоқ.
Ішкі бақылау жүргізу нәтижесінде сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтар, жеке және заңды тұлғалардың өтініштерін қарау мерзімдерін бұзу анықталған жоқ.
Қорытындылар: «Жеке және заңды тұлғалардың өтініштерін қарау тәртібі туралы» Заңның Е-өтініш, ОДО өтініштерін есепке алу бөлігіндегі талаптарын мүлтіксіз сақтау.
3.6. Бөлімшенің ұйымдастырушылық-басқарушылық қызметінен туындайтын өзге де мәселелер.
Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг нәтижелері бойынша 2024 жылғы 01 шілдеден 2025 жылғы 30 маусымға дейінгі кезеңде Тихоокеан ауылдық округі әкімінің аппаратында сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнаманы бұзу фактілеріне жол берілмеді. Апта сайын Тихоокеан ауылдық округі әкімінің аппаратында сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандарттың сақталуына мониторинг жүргізіледі. Жалпы, жұмыс сыбайлас жемқорлық тәуекелдерінің алдын алуға және оларды болдырмауға бағытталған.
Талдамалық анықтаманың қорытынды бөлігі.
Сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне жүргізілген ішкі талдау нәтижесінде «Солтүстік Қазақстан облысы Тайынша ауданы Тихоокеан ауылдық округі әкімінің аппараты» коммуналдық мемлекеттік мекемесінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ. Сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін болдырмау үшін Тихоокеан ауылдық округі әкімі аппараты қызметкерлерінің Қазақстан Республикасының заңдарын, Қазақстан Республикасы мемлекеттік қызметшілерінің Әдеп кодексін, «Солтүстік Қазақстан облысы Тайынша ауданы Тихоокеан ауылдық округі әкімінің аппараты» КММ сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандартын сақтауы қажет деп санаймыз. Сондай-ақ сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл бойынша профилактикалық іс-шараларды дөңгелек үстелдер мен кеңестерді тұрақты негізде жалғастыру қажет деп санаймыз.
Комиссия төрағасы: ____________ Бәкіров Е.М.
Комиссия хатшысы: ____________ Серікбаева Г.С.