Сотқа дейінгі тергеп-тексерудің және қылмыстық қудалаудың заңдылығын қадағалауды ұйымдастыру жөніндегі нұсқаулық

Қазақстан Республикасы

Бас Прокурорының

2023 жылғы 21 ақпандағы

№65 бұйрығымен бекітілді

 

2023 жылғы 18 шілдедегі №146,

2023 жылғы 26 желтоқсандағы №231,

2023 жылғы 30 желтоқсандағы №237,

2024 жылғы 26 наурыздағы №42,

2024 жылғы 5 тамыздағы №100

Бас Прокурордың бұйрықтарына енгізілген өзгертулер мен толықтырулар

 

Сотқа дейінгі тергеп-тексерудің және қылмыстық

қудалаудың заңдылығын қадағалауды

ұйымдастыру жөніндегі нұсқаулық

 

  1. Жалпы ережелер

 

Осы Нұсқаулық (бұдан әрі – Нұсқаулық) прокуратура органдарының cотқа дейінгі тергеп-тексерудің және қылмыстық қудалаудың заңдылығын қадағалауды жүзеге асыру кезінде Қазақстан Республикасы Конституциясының, Қазақстан Республикасы Қылмыстық-процестік кодексінің (бұдан әрі – ҚПК), «Прокуратура туралы» Қазақстан Республикасының Конституциялық заңының және өзге де заңнаманың қолданылуын нақтылайды.

 

  1. Міндеттер мен басым бағыттар 

 

  1. Қадағалаудың негізгі міндеттері:

1) адамның және азаматтың құқықтары мен бостандықтарын, заңды тұлғалардың, қоғам мен мемлекеттің заңмен қорғалатын мүдделерін қорғауды және бұзылған құқықтары мен бостандықтарын қалпына келтіру;

2) заңдылықтың бұзылуын, оларға ықпал ететін себептер мен жағдайларды, сондай-ақ олардың салдарларын анықтау және жою;

3) құқық қорғау және өзге де мемлекеттік органдардың қылмыстылықпен күрес саласындағы қызметін үйлестіру болып табылады.

  1. Басым бағыттар:

1) қылмыстық процесте адамның және азаматтың конституциялық құқықтары мен бостандықтарын сақтау, азаптаулардың алдын алу және олардың профилактикасы;

2) қылмыстық процеске қатысушылардың жолданымдарын сапалы және уақтылы қарау;

3) қылмыстық процеске қатысушыларға қылмыстық құқық бұзушылықтар келтірген залалды өтеу құқықтарын қамтамасыз ету;

4) кәмелетке толмағандарға қатысты сексуалдық сипаттағы зорлық-зомбылық қылмыстар туралы қылмыстық істер бойынша ерекше қадағалауды жүзеге асыру болып табылады.

 

  1. Прокуратура органдарының функциялары мен өкілеттіктерінің

аражігін ажырату 

 

  1. Прокуратура органдарының функциялары мен өкілеттіктерінің аражігін ажырату:

1) Сотқа дейінгі тергеп-тексерудің және қылмыстық қудалаудың қызметі[1] республика бойынша сотқа дейінгі тергеп-тексерудің және қылмыстық қудалаудың заңдылығын қадағалау саласындағы жұмысты ұйымдастырады және қылмыстық қудалау органдарының орталық аппараттарының (әскерилерді қоспағанда), Бас прокуратураның Қылмыстық қудалау қызметінің және Бас прокуратураның Активтерді қайтару жөніндегі комитеті (бұдан әрі - Комитет) Сотқа дейінгі тергеп-тексеру басқармасы іс жүргізуіндегі қылмыстық істер бойынша қадағалауды жүзеге асырады.

Бас прокуратура басшылығының жазбаша тапсырмасы бойынша сотқа дейінгі тергеп-тексеру органдарының орталық аппараттары тергейтін нақты істер бойынша қадағалауды Астана, Алматы, Шымкент қалаларының, облыстардың прокуратураларына, Бас әскери прокуратураға, Бас көлік прокуратурасына[2] жүктеуге жол беріледі.

Сондай-ақ облыстардың прокуратуралары Бас прокуратура басшылығының не Қызмет бастығының тапсырмалары бойынша жекелеген тергеу әрекеттерінің және процестік шешімдердің заңдылығын тексереді, сотқа дейінгі тергеп-тексеру органдарының орталық аппараттары тергеп-тексеретін қылмыстық істер бойынша жекелеген процестік шешімдерді келіседі.

2) облыстардың прокуратуралары сотқа дейінгі тергеп-тексеру органдары облыстық аппараттарының іс жүргізуіндегі қылмыстық істер бойынша қадағалауды жүзеге асырады.

Бас әскери прокуратура мен Бас көлік прокуратурасы басшылығының жазбаша тапсырмасы бойынша сотқа дейінгі тергеп-тексеру органдарының облыстық аппараттары тергеп-тексеретін нақты істер бойынша қадағалауды аумақтық әскери және көлік прокуратураларына жүктеуге жол беріледі.

3) Бас әскери прокуратура және оған бағынысты прокуратуралар Қазақстан Республикасының Қарулы Күштерінде, басқа да әскерлерінде, әскери құралымдарында, құрамаларында және мекемелерінде əскерге шақыру немесе келісімшарт бойынша  әскери қызметті өткеріп жүрген әскери қызметшілерге; əскери жиынды өткеруі кезіндегі запастағы азаматтарға; əскери міндеттерін өтеуге байланысты əскери бөлімдерде, құрамаларда және мекемелерде немесе осы бөлімдерде орналасқан орындарында азаматтық қызметші адамдарға; мемлекеттің қорғаныс және әскери қауіпсіздігі саласында жасалған қылмыстық құқық бұзушылықтарға қатысты істер бойынша қадағалауды жүзеге асырады;

4) Бас көлік прокуратурасы және оған бағынысты прокуратуралар  автомобиль (халықаралық жəне республикалық маңызы бар автомобиль жолдарын салу бөлігінде), темір жол, теңіз, ішкі су, əуе көлігі, метрополитен объектілерінде, сондай-ақ ғарыш  қызметіне, құбыр көлігі (су құбырын және құбыр көлігінде жымқыру (ойып салу) фактілерін  қоспағанда) объектілеріндегі апаттарға байланысты, кеден саласында жəне осы салалардың мекемелері, кəсіпорындары жəне ұйымдарында жасалған қылмыстық құқық бұзушылықтар туралы істер бойынша қадағалауды жүзеге асырады;

5) аудандардың, қалалардың прокуратуралары және оларға теңестірілген (әскери, табиғат қорғау, көлік, арнайы объектілер)[3] прокуратуралар тергеп-тексеру органдарының қалалық, аудандық және оларға теңестірілген бөлімшелерінің қылмыстық істері бойынша қадағалауды жүзеге асырады.

Процестік құжаттарды қарау, келісу, қол қою және бекіту сұлбасы, сондай-ақ қабылданатын процестік шешімдерді келісу (бекіту) бойынша прокурорлардың           іс-қимыл алгоритмі осы Нұсқаулықтың № 2, 3 қосымшаларында көрсетілген.

 

  1. Сотқа дейінгі тергеп-тексерудің басталу заңдылығын қадағалау

 

  1. Қалалық, аудандық прокурорлар не оларды алмастыратын адамдар немесе прокурордың сотқа дейінгі тергеп-тексерудің және қылмыстық қудалаудың заңдылығын қадағалау мәселелеріне жетекшілік ететін орынбасары жеке адамға қарсы аса ауыр қылмыстар жасалған орындарға барады. Прокурордың қарап-тексеруге не өзге де тергеу әрекеттеріне қатысуы тиісті хаттамаларда көрсетіледі.

Адамдардың өмірі мен денсаулығына қатер төндіретін төтенше оқиғалар (террористік актілер, оқ-дәрілердің жарылыстары, өрт, табиғи катаклизмдер) туындаған жағдайда прокурор қарулы қылмыстар тоқтатылып, терроризмге қарсы іс-шаралар, жедел-құтқару жұмыстары жүргізіліп, салдары жойылғаннан кейін оқиға болған жерді қарап-тексеруге қатысуға кіріседі.

  1. Орталық мемлекеттік, арнаулы мемлекеттік және құқық қорғау органдарының, Қазақстан Республикасының Қарулы Күштерінің, басқа да әскерлері мен әскери құралымдарының, жергілікті атқарушы және өкілді органдардың, олардың аумақтық және құрылымдық бөлімшелерінің басшылық құрамының лауазымды адамдарына, судьяларға, квазимемлекеттік сектор субъектілері, ірі бизнес және қала құраушы кәсіпорындар басшыларына, инвестор, саяси және қоғам қайраткерлеріне, жария адамдарға (бұрынғы басшылар мен депутаттар, блогерлер, журналистер және т. б.), сондай-ақ жоғарыда аталған адамдардың жақын туыстарына (мұндай мәліметтер болған жағдайда) қатысты материалдарды СДТБТ-да тіркеу фактілері туралы Қызметке дереу хабарланады.
  2. Сотқа дейінгі тергеп-тексерудің басталуының заңдылығын тексеруді және бұзушылықтарды жою жөнінде шаралар қабылдауды прокурор қылмыстық құқық бұзушылық туралы арыз, хабар немесе баянат Сотқа дейінгі тергеп-тексерулердің бірыңғай тізілімінде[4] тіркелген кезден бастап 24 сағат ішінде жүргізеді.

Қылмыстық құқық бұзушылықтың дұрыс сараланбау фактісі анықталған жағдайда прокурор дереу кінәлі адамдарды тәртіптік жауаптылыққа тарту туралы мәселені қарай отырып, ҚПК-нің 207-бабының 1-бөлігі тәртібінде оның саралануын өзгерту туралы қаулы шығарады.

  1. Прокурор қылмыстық құқық бұзушылық белгілерін және іс бойынша іс жүргізуді болдырмайтын мән-жайларды көрсететін, сотқа дейінгі тергеп-тексеруді бастау үшін негіз болған жеткілікті дәлелдердің болуына ерекше назар аудара отырып, ҚПК-нің 179-бабы мен Қағидалардың[5] 12-тармағы талаптарының сақталуын тексереді. СДТБТ-да тіркеу кезінде және сотқа дейінгі тергеп-тексерудің басында заңдылықты бұзушылықтар анықталған және қылмыстық құқық бұзушылықтың жеткілікті негіздері мен белгілері болмаған жағдайда прокурор қылмыстық істі тоқтатады.
  2. Құпиялы немесе құпия мәліметтерді СДТБТ-да тіркеудің заңдылығын тексеру 6 және 7-тармақтарда көзделген тәртіппен жүргізіледі.
  3. Кәсіпкерлік қызмет саласындағы қылмыстық істі ҚПК-нің 35-бабы 1-бөлігінің 1), 2), 5), 6), 7) және 8) тармақтары негізінде тоқтатудың әрбір фактісі бойынша осы шешіммен келіскеннен кейін, облыс прокуратурасы қорытынды жасайды, ол 10 жұмыс күні ішінде облыс прокурорының мәжілісінде кінәлі тұлғалардың жауапкершілігі туралы мәселені шеше отырып қарайды.

         Қорытындыда:

         1) тергеп-тексеруді жүргізген тұлғаның және оның басшысының;

         2) қылмыстық істі қадағалаған прокурордың, сондай-ақ прокуратура басшысының;

         3) заңнамада белгіленген жауапкершілікке тарту туралы мәселені шешу үшін басқа тұлғалардың іс-әрекеттерінің заңдылығына баға беріледі.

         Бұл ретте кәсіпкерлік субъектісінің бұзылған құқықтарын анықтау, жою және қалпына келтіру бойынша прокурордың шараларды уақтылы қабылдауы ескеріледі.

         Қорытынды мен мәжілістің хаттамасы мәжіліс өткізілген күннен бастап                3 жұмыс күні ішінде Қызметке ұсынылады.

         Қызметтің аймақтық прокуроры қабылданған шаралардың заңдылығы мен негізділігін тексереді және қорытындыны зерделеу нәтижелері бойынша 7 жұмыс күні ішінде анықтама жасалып, Қызмет басшылығымен келісіледі.

9.1. Инвесторға қатысты сотқа дейінгі тергеп-тексерудің басталуының заңдылығын тексеру және тергеп-тексерудің заңдылығын одан әрі қадағалауды жүзеге асыру Бас әскери прокурордың, Бас көлік прокурорының, облыстардың прокурорларының және оларға теңестірілген прокурорлардың орынбасарларына  жүктеледі.

  1. Қылмыстық құқық бұзушылықтар туралы арыздарды, хабарламаларды немесе баянатты СДТБТ-да тіркеудің заңдылығының жай-күйін тексеруді, сондай-ақ оларды қараусыз қалдыруды қадағалаушы прокурорлар[6] жүзеге асырады. Қажет болған жағдайда Құқықтық статистика және арнайы есепке алу жөніндегі комитет[7] және оның аумақтық бөлімшелерінің қызметкерлерімен бірлескен тексерулер жүргізіледі.

Қылмыстық қудалау органдарында есепке алу-тіркеу тәртібінің[8] сақталуын және уәкілетті органдар мен ұйымдарда қылмыстық сипаттағы ақпараттың түсуі туралы мәліметтерді сотқа дейінгі тергеп-тексеру органдарына жолдау туралы шешімдерін тексеруді (мысалы, дене жарақаты бар адамдардың жүгіну фактілері, салықтық тексерулердің нәтижелері және т.б.) ай сайын жүргізеді.

Анықталған бұзушылықтар бойынша қадағалаушы прокурорлар ҚПК-нің 193-бабында көзделген шараларды қабылдайды.

Есепке алу-тіркеу тәртібінің сақталуын қадағалауды жүзеге асыру кезінде қадағалаушы прокурорлар мен ҚСжАЕК қызметкерлерінің өзара іс-қимылы жедел және тікелей ақпарат алмасуға, сондай-ақ бірлесіп тексерулер жүргізуге негізделеді.»;

Есепке алу-тіркеу тәртібі талаптарының анықталған бұзушылықтары бойынша ҚСжАЕК қызметкерлері мынадай шараларды қабылдайды:

1) СДТБТ-да тіркеу туралы мәселені шешу үшін тексеру материалдарын қоса бере отырып, қылмыстық құқық бұзушылықтар туралы есепке алудан жасырылған арыздар мен хабарламаларды қадағалаушы прокурорға жібереді;

2) прокурорлық қадағалау актілерін енгізеді.

  1. Қылмыстық құқық бұзушылықтарды есепке алудан жасыру фактілері бойынша прокурорлар ҚК-нің 433-бабында көзделген қылмыстық құқық бұзушылық белгілері болған жағдайларда оларды СДТБТ-да кейінге қалдырмай тіркеу бойынша шаралар қабылдайды.
  2. Ішкі тергеп-тексеру департаменті прокурорларының материалдарынан басқа, прокуратураның басқа да құрылымдық бөлімшелері анықтаған қылмыстық құқық бұзушылықтарды СДТБТ-да тіркеу:

Бас прокуратурада және Комитетте – Қызметпен. Сотқа дейінгі тергеп-тексеруді жүзеге асыратын прокурорлар іс жүргізуге қабылдау туралы мәселесі қаралған жағдайда – Сотқа дейінгі тергеп-тексеру қызметімен, ал Комитеттің іс жүргізуіне – оның  Бас Прокурордың жетекшілік ететін орынбасарымен;

облыс прокуратурасында – ҚП бөлімшесімен, ал сотқа дейінгі тергеп-тексеруді жүзеге асыратын прокурорларды іс-жүргізуге қабылдау туралы мәселесі қаралған жағдайда – Сотқа дейінгі тергеп-тексеру басқармасымен келісу бойынша жүзеге асырылады.

Келісу басқа құрылымдық бөлімшелерден материалдар алынған сәттен бастап 5 жұмыс күні ішінде жүзеге асырылады.

Қала, аудан прокуратуралары мен облыс прокуратурасы қоғамдық мүдделерді қорғау саласы бойынша анықтаған материалдарды СДТБТ-да тіркеу туралы баянатты облыс прокуроры не оны алмастыратын адам келіседі.

 

  1. Тергеу әрекеттерін жүргізудің заңдылығын қадағалау

 

  1. Прокуратура органының басшысы тергеп-тексерулер басталғаннан бастап аяқталғанға дейін үздіксіз қадағалауды қамтамасыз етуге дербес жауапты болады.

Сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызмет, Экономикалық тергеп-тексеру қызметі органдары тергеп-тексеретін қылмыстық істер, сондай-ақ ауыр және аса ауыр санаттағы қылмыстық құқық бұзушылықтар туралы істер СДТБТ-да тіркелген кезден бастап іс бойынша қорытынды шешім қабылданғанға дейін әрбір 15 тәулік сайын зерделенеді.

Тергеп-тексерудің электрондық форматы айқындалғанға дейін заттай дәлелдемелер мен қағаз жеткізгіштерде жасалған құжаттардың түпнұсқаларын қоспағанда, қылмыстық қудалау органдарынан іс жүргізудегі, іс жүргізумен үзілген немесе тоқтатылған электрондық қылмыстық істердің[9] қағаз материалдарын талап етуге тыйым салынады.

  1. 13-тармақта белгіленген кезеңділікке қарамастан, жеке тінтудің, тінтудің, алудың, мәйітті мәжбүрлеп (кейінге қалдырылмай) қарап-тексерудің, эксгумациялаудың, мәжбүрлеп куәландырудың, үлгілерді алудың, мүлікке билік етуді уақытша шектеу немесе мүлікпен мәмілелер мен өзге де операциялар жасауды тоқтата тұру туралы хабарламалардың, жылжымалы, жылжымайтын мүлікке, банк шоттарына тыйым салудың, жоспардан тыс тексерістің, құжаттық ревизияның немесе өзге де қызметтік тексерістің заңдылығын тексеру сотқа дейінгі тергеп-тексеруді жүзеге асыратын адамның тиісті қаулысының немесе хабарламасының көшірмесі келіп түскен сәттен бастап 24 сағат ішінде жүргізіледі.
  2. Прокурор істің барлық материалдарын зерделеу арқылы:

тексерілетін кезеңде жүргізілген, адамның құқықтары мен бостандықтарын, бизнес пен мемлекеттің мүдделерін қозғайтын процестік әрекеттердің (тінту, алу, мүлікке тыйым салу және т. б.) заңдылығы мен негізділігін;

процестік мерзімдердің және тергеп-тексеру жүргізу тәртібінің сақталуын тексереді.

Прокурор істі зерделеу нәтижелері бойынша:

заңсыз процестік шешімдердің күшін жояды;

ҚПК-нің талаптарын бұза отырып алынған нақты деректерді дәлелдемелер ретінде рұқсат берілмейтін деректер деп тану туралы қаулылар шығарады;

сотқа дейінгі іс жүргізуді жүзеге асыру үшін қисынды мерзімдер белгілей отырып, іс бойынша жазбаша нұсқаулар береді.

  1. Заңдылықты бұзушылықтар, сарсаңға салудың белгілері немесе тергеп-тексерудің толық еместігі болмаған жағдайда, прокурор қорытынды жасайды, оны осы Нұсқаулықтың №1 қосымшасына сәйкес нысан бойынша прокуратура органдарының басшысы бекітеді.

Құпиялылық режимінде тергеп-тексерілетін қылмыстық істер бойынша мәліметтерді жария етуге жол бермейтін қорытынды жасалады.

  1. Көрінеу кінәсіз адамды қылмыстық жауаптылыққа заңсыз тартуға, қылмыстық жауаптылықтан көрінеу заңсыз босатуға, ұстауға, күзетпен қамауға алуға әкеп соққан, сондай-ақ қылмысты арандатуға, айғақтар беруге мәжбүрлеуге, дәлелдемелерді бұрмалауға және т.б. байланысты ҚПК талаптарын бұзушылықтар анықталған жағдайда прокурор кінәлі лауазымды адамдарға қатысты материалдарды СДТБТ-да тіркеу туралы мәселені дереу шешеді.
  2. Прокурорлар ҚПК белгілеген сотқа дейінгі тергеп-тексеру мерзімдерін ұзарту тәртібін мүлтіксіз сақтауды қамтамасыз етеді.

Сотқа дейінгі тергеп-тексеру мерзімін 6 айдан астам ұзарту не оны ұзартудан бас тарту мәселелері қылмыстық істі тергеп-тексеру ұзақтығының себептерін анықтап және ықпал ету шараларын қабылдай отырып, облыс прокуроры жанындағы жедел кеңесте талқыланады.

Облыс прокуроры жанындағы жедел кеңесте сондай-ақ прокурор шешімнің күшін жоюға немесе бекітуден және келісуден бас тартуға, істерді қосымша тергеп-тексеру үшін қайтаруға байланысты ҚПК-нің 192-бабы 7-бөлігінің тәртібінде тергеп-тексерудің ақылға қонымды мерзімдерін белгілеген 6 айдан астам мерзімдегі істерді тергеп-тексерудің себептері талқыланады.

Сотқа дейінгі тергеп-тексеру мерзімін 6 айдан астам ұзарту, ұзартудан бас тарту, іс жүзінде 6 айдан астам тергеп-тексерілетін істер бойынша ақылға қонымды мерзімдерді белгілеу себептері туралы 24 сағат ішінде кеңес хаттамасын, прокурорлық ықпал ету актісін, жаза туралы бұйрықты қоса бере отырып, Бас прокуратураның басшылығына хабардар етіледі.

 

  1. Адамды күдікті деп танудың заңдылығын және оның іс-әрекетін саралауды тексеру

 

  1. Күдікті ретінде тану, күдіктінің іс-әрекетін саралау және қайта саралау

қаулылар келіп түскен кезден бастап прокурор дереу, бірақ бір тәуліктен кешіктірмей қаулыларды келісу туралы шешім қабылдайды немесе дәлелді қаулымен оларды келісуден бас тартады.

         Егер тәуліктің аяқталуы жұмыс істемейтін күнге келетін болса, онда осы Нұсқаулықтың 20-тармағында көрсетілген жағдайларды қоспағанда, ҚПК-нің                48-бабының 4-бөлігіне сәйкес одан кейінгі жұмыс мерзімінің аяқталуы болып есептеледі.

Адамды күдікті деп тану, оның іс-әрекеттерін саралау, күдіктінің іс-әрекетін саралауды өзгерту немесе толықтыру туралы қаулылардың заңдылығын тексеру кезінде адамның жасалған қылмыстық құқық бұзушылыққа қатысы барын және қылмыстық іс бойынша іс жүргізуді (қылмыстық қудалауды) болғызбайтын мән-жайлардың болмауын көрсететін тиісті және жол берілетін дәлелдемелердің (оларды басқа нақты деректермен салыстыруды қоса алғанда) жеткілікті жиынтығының болуы, сондай-ақ кейінге қалдыруға болмайтын жағдайларда адамды күдікті деп тану және одан жауап алу туралы қаулы шығарудың негізділігі анықталады.

  1. ҚПК-нің 128-бабының тәртібімен ұсталған күдіктінің іс-әрекетін саралау туралы қаулы шығарылған жағдайда, қаулының заңдылығын тексеруді және оны келісуді прокурор күзетпен ұстауды санкциялау туралы өтінішхатты келісу туралы мәселені шеше отырып, бір мезгілде жүзеге асырады.

 

  1. Бұлтартпау шараларын қолданудың заңдылығын тексеру

 

  1. «Күзетпен ұстау», «үйқамақ» мерзімдерін санкциялау және ұзарту туралы өтінішхаттарды қарау және келісу барлық қажетті материалдарды зерделей отырып және ҚПК-нің 136, 138 және 147-баптарында көзделген талаптар мен мерзімдерді ескере отырып жүргізіледі.

Кәмелетке толмағандарға қатысты аталған бұлтартпау шараларын таңдау мәселелеріне ерекше назар аударылады (ҚПК-нің 541-бабы).

Прокурор адамды ұстау мерзімі ішінде, қылмыстық құқық бұзушылық жасады деп күдіктелген адамнан оны ұстау орны бойынша ҚПК-нің 147-бабының 2-бөлігінде көзделген тәртіппен міндетті түрде жауап алады.

Прокурор жауап алу барысында айғақтар берудің еріктілігін, күдіктіге қатысты азаптауды не тергеудің басқа да рұқсат етілмеген әдістерін қолдану фактілерінің болуын анықтайды. Прокурор ҚПК-нің 210-бабында көзделген тәртіппен, дыбыс және бейнежазбаларды қолдана отырып, оның ішінде қажеттілікке байланысты қылмыстық қудалау органдарының мамандарын (криминалистерін) қатыстырып, жауап алуды жүргізеді. Жауап алу хаттамасы қылмыстық іс материалдарына қоса тіркеледі.

Күдік үшін негіздердің жеткіліксіздігі себептері бойынша өтінішхатты қолдаудан бас тартқан жағдайда, прокурор күдікті деп тану және оның әрекетін саралау туралы қаулыны келісуден бас тартады.

Прокурордың күзетпен ұстауға санкция беру немесе мерзімдерін ұзарту не соттың күзетпен ұстау мерзімін санкциялаудан немесе ұзартудан, сондай-ақ сотқа дейінгі тергеп-тексеру сатысында бұл бұлтартпау шарасын өзгерту немесе жою туралы өтінішхатты қолдаудан бас тартуының әрбір фактісі туралы арнайы хабарлама 24 сағат ішінде Қызметке жіберіледі.

Барлық келіп түскен арнайы хабарламалар бойынша Қызметтің аймақтық прокуроры 3 күн мерзімде заңдылық туралы анықтама жасайды, ол туралы Қызметтің басшылығына баяндалады.

  1. Сотқа дейінгі тергеп-тексеру, «күзетпен ұстау» және «үйқамаққа алу» бұлтартпау шаралары мерзімдерін ұзарту туралы мәселені қарау кезінде прокурор қылмыстық істің материалдарын зерделей отырып:

қылмыстық істің құқықтық және іс жүзіндегі күрделілігін, сотқа дейінгі іс жүргізуге қатысушылардың процестік құқықтарын іске асыруды, сотқа дейінгі тергеп-тексеру органының тергеу әрекеттерін ұзарту себептерін, қарқындылығын, уақтылығын және реттілігін;

материалдарды прокурорға және сотқа ұсыну мерзімдері мен рәсімдерінің сақталуын (ҚПК-нің 151-бабы) тексереді.

Күзетпен ұстау және үйқамаққа алу мерзімін тергеп-тексеру мерзімінен артық ұзартуға жол берілмейді.

Күзетпен ұстау мерзімін 6 айдан астам ұзарту немесе мерзімді ұзартудан бас тарту мәселелері бойынша облыс прокуроры жанындағы жедел кеңесте күдіктіні күзетпен ұстау мерзімін ұзақтылығының себептерін анықтап, ықпал ету шараларын қабылдаумен және кеңестің тиісті хаттамасын жасаумен талқыланады.

Кеңес хаттамасын, прокурорлық ықпал ету актісін, жазалау туралы бұйрықты қоса бере отырып, күзетпен ұстау мерзімін 6 айдан астам ұзарту не ұзартудан бас тарту себептері туралы 24 сағат ішінде Бас прокуратураның басшылығына хабардар етіледі.

  1. Тергеу және өзге де әрекеттерді уақтылы жүргізбеу себебінен тергеп-тексеру және бұлтартпау шараларының мерзімдері ұзартылған жағдайда кінәлі қызметкерге және оның тікелей басшысына қатысты тәртіптік іс жүргізу қозғалады және қажетті тергеу әрекеттерін жүргізу туралы жазбаша нұсқау беріледі.
  2. Тергеу судьясының күдіктіні күзетпен ұстауға санкция беруден бас тарту туралы қаулысына негіздер болған кезде прокурор ҚПК-нің 107-бабы тәртібімен облыстық және оған теңестірілген сотқа тергеу судьясының қаулысына өтінішхат енгізеді.
  3. Прокуратураларда бұлтартпау шарасын санкциялау туралы өтінішхаттарды жұмыстан тыс уақытта, демалыс және мереке күндері уақтылы қабылдауға жауапты адамдар айқындалады. Мұндай жағдайларда өтінішхатты қабылдаудың нақты уақыты мен күні көрсетіледі.

Тергеп-тексеру органдарының материалдарды ұсыну мерзімдерін бұзуы қабылдаудан және қараудан бас тарту үшін негіз болып табылмайды.

  1. Күдіктіні, айыпталушыны, сотталған адамды (Қазақстан Республикасы Қылмыстық-атқару кодексінің 92-бабының 3-бөлігі тәртібімен санкциялау) ауыстыруды (этаппен жөнелту) бекіту туралы мәселені шешуді прокурор құжаттардың түпнұсқалары прокуратураға келіп түскен сәттен бастап 3 тәуліктен аспайтын мерзімде қабылдайды.

Бекіту (санкция) қаулының бірінші парағының оң жақ жоғарғы бұрышында тиісті бұрыштамамен көрсетіледі, прокуратураның елтаңбалық мөрімен расталады (е-ҚІ бойынша бұрыштаманы елтаңбалы мөрмен куәландыру талап етілмейді).

Орнын ауыстырудан (этаппен жөнелтуден) прокурордың бас тартуы уәждері мен негіздері көрсетіле отырып, хатпен ресімделеді.

  1. ҚПК-нің 153-бабының 5-бөлігінің тәртібімен шығарылған бұлтартпау шараларының күшін жою немесе өзгерту туралы өтінішхаттарды прокурордың келісуі дереу, бірақ 24 сағаттан кешіктірілмей жүргізіледі. 

 

  1. Қылмыстық істерді және материалдарды қадағалануы, тергеулігі (оның ішінде деңгейаралық) және аумақтылығы бойынша беру 

 

  1. Қажет болған кезде облыстардың прокурорлары не олардың міндеттерін атқаратын адамдар қылмыстық істерді, оның ішінде жасырын тергеу әрекеттерінің[10] нәтижелерін құпиялылықты сақтай отырып, аумақтылығы немесе қадағалануы бойынша елдің басқа өңіріне береді және олардың берілетін өңірдің тиісті прокуратурасына сотқа дейінгі тергеп-тексеру мерзімі мен таңдап алынған бұлтартпау шарасы аяқталғанға дейін 20 тәуліктен кешікпей, келіп түсуін қамтамасыз етеді.

Тергеулігі бойынша басқа облысқа берілген қылмыстық істерді қайтару Қызмет арқылы жүргізіледі, онда іс бойынша қабылданған процестік шешімдердің негізділігін зерделеу олар келіп түскен кезден бастап 3 жұмыс күні ішінде жүзеге асырылады.

Қылмыстық істі құқық қорғау немесе арнаулы орган орталық аппаратының іс жүргізуіне беру Қызмет арқылы жүргізіледі.

  1. Орталық, облыстық және қалалық, аудандық бөлімшелер (деңгейаралық және аумақтық тергеулігі) арасында қылмыстық қудалаудың бір органының ішінде қылмыстық істерді негізсіз беруді болдырмау мақсатында прокурор ҚПК-нің 186-бабының талаптарын сақтау тұрғысынан СДТБТ күн сайын мониторинг жүргізеді.

Бұзушылықтар анықталған жағдайда, прокурор дереу жоғары тұрған прокурорға қылмыстық іс бойынша тергеулігін айқындау туралы өтінішхат жібереді. Жоғары тұрған прокурор өтінішхат келіп түскен кезден бастап 3 жұмыс күні ішінде ҚПК-нің 186, 193-баптарының тәртібімен тергеулігін айқындау туралы қаулы шығарады. 

  1. Жоғары тұрған прокуратураның жазбаша сұрау салуы кезінде қылмыстық іс (материалдар, ЖТӘ-ні қоса алғанда) ілеспе хатта қабылданған процестік шешім бойынша өзінің ұстанымын көрсете отырып, прокуратураның бірінші басшысының қолы қойылып жіберіледі.

е-ҚІ бойынша ұстаным қылмыстық істі ұсынуынсыз жазбаша түрде баяндалады.

  1. Қылмыстық істер бойынша қадағалауы пен тергеулігін:

республика шегінде – Бас Прокурор, оның орынбасарлары, Қызмет бастығы;

облыс шегінде – облыс прокуроры, оның орынбасарлары;

әскери қызметшілерге және көлік прокурорларының қадағалауындағы адамға қатысты – тиісінше Бас әскери және Бас көлік прокурорлары мен олардың орынбасарлары айқындайды.

Азаптау туралы қылмыстық істерді тергеуді қадағалауды тек облыстардың прокуратуралары жүзеге асырады. Азаптау туралы қылмыстық істі тергеуді ҚП прокурорларына тапсыруға жол берілмейді.

  1. Қала, аудан прокурорлары қылмыстық істерді облыс шегіндегі басқа ауданға не облыс аумағында орналасқан өңірлік, гарнизондық әскери және көлік прокуратураларына облыс прокуратурасын 24 сағат ішінде хабардар ете отырып және олардың тиісті прокуратураға келіп түсуін қамтамасыз ете отырып, тергеп-тексеру мерзімі мен таңдап алынған бұлтартпау шарасы аяқталғанға дейін 20 тәуліктен кешіктірмей береді.
  2. Қылмыстық істі ҚПК-нің 187, 191-баптарында көзделген ведомствоаралық тергеулігін бұза отырып тергеп-тексеру фактісі анықталған кезде прокурор ден қою актісін енгізе отырып, оны қылмыстық қудалаудың құзыретті органына тапсыру жөнінде дереу шаралар қабылдайды не ҚПК-нің 193-бабы 1-бөлігінің 12) тармағына сәйкес тергеулігін айқындайды.

 

  1. Сотқа дейінгі тергеп-тексеру (қылмыстық қудалау) мерзімдерін үзу және тоқтату заңдылығын тексеру

 

  1. Прокурор сотқа дейінгі тергеп-тексеру мерзімдерін үзу туралы қаулы келіп түскен күннен бастап үш тәулік ішінде оны келіседі не уәжді қаулымен келісуден бас тартады және қажетті тергеу және процестік әрекеттерді жүргізу туралы нұсқаулар бере отырып, сотқа дейінгі тергеп-тексеруді жүзеге асыратын адамға қайтарады.

Қылмыстық істі талап ету және зерделеу қажет болған жағдайларда, келісу немесе келісуден бас тарту туралы шешімді прокурор үзу туралы қаулы келіп түскен кезден бастап 10 тәулік ішінде қабылдайды.

Қылмыстық іс қаулыға келісуді не келісуден бас тартуды білдіргеннен кейін дереу қылмыстық қудалау органына қайтарылады.

  1. Тоқтату туралы қаулымен (оның ішінде не жекелеген күдіктілерге қатысты бір бөлігінде) келіп түскен қылмыстық істі зерделеу нәтижелері бойынша прокурор ҚПК-нің 290-бабының тәртібімен заттай дәлелдемелердің тағдыры, бұлтартпау шараларының, мүлікке тыйым салудың, лауазымнан уақытша шеттетудің, басқа да процестік мәжбүрлеу шараларының күшін жою, қауіпсіздік шараларының күшін жою немесе оларды одан әрі жүзеге асыру туралы мәліметтердің болуын тексереді.

Іс не қылмыстық қудалау толық көлемде немесе бір бөлігінде дербес тоқтатылған кезде, жоғарыда аталған мәліметтерді прокурор тиісті қаулының қарар бөлігінде көрсетеді.

Көрсетілген мәселелерді шешу және мүдделі адамдарды хабардар ету үшін прокурордың қаулысы сотқа дейінгі тергеп-тексеруді жүргізген адамға жіберіледі.

  1. Таңдалған күзетпен ұстау түріндегі бұлтартпау шарасының күші жойылған жағдайда прокурор қаулының көшірмесін орындау үшін күзетпен ұстау орнының әкімшілігіне дереу жібереді.
  2. ҚПК-нің 289-бабының 2-бөлігінде көрсетілген адамдардың өтінішхаты бойынша прокурор олардың тоқтатылған істің материалдарымен танысу мүмкіндігін қамтамасыз етеді.
  3. Адамды тәртіптік немесе әкімшілік жауаптылыққа тарту үшін негіздер болған кезде ҚПК-нің 35-бабының 9-бөлігінде көзделген тәртіппен уәкілетті органға қажетті материалдарды жіберу жөніндегі мәліметтерді тоқтату туралы қаулыда көрсетуге назар аударылады.
  4. Қылмыстық істер ҚПК-нің 289, 290-баптарының талаптары орындалғаннан кейін 3 тәулік мерзімде архивте сақтауды ұйымдастыру үшін ҚСжАЕК аумақтық бөлімшелеріне жіберіледі, ал бекітуден бас тартқан кезде дереу сотқа дейінгі тергеп-тексеру органына қайтарылады.

 

  1. Айыптау актілерін жасау, хаттамаларды бекіту және процестік келісімдер жасасу

 

  1. Тергеп-тексерудің аяқталғаны туралы есеппен келіп түскен істер бойынша прокурор 10 тәулік ішінде ҚПК-нің 301-бабында көзделген талаптардың сақталуына тексеріс жүргізеді және ҚПК-нің 302-бабына сәйкес шешім қабылдайды.

         Қылмыстық іс күрделі, көп эпизодты (екі және одан да көп эпизод) болған жағдайда прокурор бір айға дейінгі мерзімде айыптау актісін жасайды. Бұл ретте, істің күрделілігін айқындау кезінде жәбірленушілердің немесе күдіктілердің едәуір санының болуы, қоғамдық резонанс, істің көп томдығы ескеріледі.

Прокурордың құзыретіне жататын істер бойынша айыптау актісін жасау кезінде сотқа беру туралы қаулы талап етілмейді.

  1. Хаттамалық нысанда және бұйрықтық іс жүргізу тәртібімен аяқталған істер бойынша ҚПК-нің 190-бабының 7-бөлігінде, 192-2-бабының 6-бөлігінде, 528-бабының 3-бөлігінде, 629-3-бабының 4-бөлігінде көзделген процестік мерзімдерді қатаң сақтау қамтамасыз етіледі.
  2. Процестік келісімдер жасасу кезінде ҚК-нің 55-бабын, ҚПК-нің 63, 64-тарауларын қолданудың дұрыстығына ерекше назар аударылады.

 

  1. Сотқа дейінгі тергеп-тексеру барысында қадағалауды ұйымдастыру және заңдылықтың бұзылуына ден қою

 

  1. Прокуратура органдарының басшылары қадағалаушы прокурорлар арасында қылмыстық істерді, өтінішхаттарды, жолданымдарды және басқа да материалдарды уақтылы бөлуді қамтамасыз етеді.

Негізгі процестік шешімді[11] келісу не бекіту үшін мерзімді есептеу қылмыстық қудалауды жүзеге асыратын адам оны СДТБТ-да енгізген кезден, сондай-ақ қылмыстық іс прокуратура кеңсесіне келіп түскен күннен басталады (мерзімі үзілген қылмыстық істерді қоспағанда, келісу мерзімін есептеу шешімді СДТБТ-ға енгізген кезден басталады).

Ұстап алу, күзетпен, ұстау, үйқамақ және медициналық мекемеде немесе ерекше режиммен ұстайтын білім беру ұйымында болу кезіндегі мерзімдерді есептеу жағдайларын қоспағанда, мерзімнің соңғы күні жұмыс істемейтін күнге тура келсе, онда одан кейінгі жұмыс күні мерзімнің аяқталу күні болып есептеледі.

  1. Прокурормен келісілген немесе бекітілген НПШ-ның күшін жоғары тұрған прокурор жояды.

Жоғары тұрған прокуратура негізгі процестік шешімінің күшін жойған қылмыстық іс бойынша, жоғары тұрған прокуратура нұсқауларының іс жүргізуге уақтылы қабылдануын, орындалу толықтығы мен сапасын қадағалаушы прокурор қамтамасыз етеді.

Қылмыстық іс бойынша одан әрі тергеп-тексеру нәтижелері бойынша қабылданған процестік шешім туралы оны қабылдаған кезден бастап 3 тәулік ішінде күшін жою туралы қаулыға қол қойған жоғары тұрған прокурор хабардар етіледі.

  1. Прокурорлық қадағалау актілері дереу ҚСжАЕК-нің ақпараттық жүйелерінде (WEB СДТБТ, «Қадағалау») ресімделеді.
  2. Облыс прокурорлары тоқсанына бір реттен сиретпей өзекті қылмыстық істерді (ашылмағандарын, сондай-ақ қоғамдық резонанс тудырғандарды қоса алғанда, ауыр және аса ауыр санаттағы істерді және басқаларды) тыңдайды, онда тергеп-тексерудің толықтығына, сапасына және жазбаша нұсқаулардың уақтылы орындалуына баға беріледі. Нәтижелері хаттама түрінде ресімделеді, оның көшірмесі қылмыстық қудалау органына жіберіледі.
  3. Тәртіптік іс жүргізуді қозғау туралы қаулы заңдылықтың бұзылуына жол берген нақты лауазымды адамдарға қатысты шығарылады.
  4. Заңдылықты бұзушылықтарды жою туралы ұсыну, талдау, тексерістер нәтижелері бойынша және проблемалық мәселелерді шешуге кешенді тәсілді талап ететін басқа да жағдайларда енгізіледі.
  5. Қадағалау актілері тергеп-тексеру органдарының орталық аппараттарына Қызмет арқылы, облыстық аппараттарға – облыс прокуратурасы арқылы жіберіледі.

Қадағалау актісін қолдау және жөнелту мәселесі келіп түскен кезден бастап              5 жұмыс күні ішінде қаралады.

  1. Қадағалау актілері орындалмаған кезде прокурорлар қылмыстық қудалау органдарының кінәлі адамдарын заңда белгіленген жауаптылыққа тарту туралы мәселеге бастамашылық жасайды. 

 

  1. Қылмыстық процеске қатысушылардың шағымдарын қарау

 

  1. Прокурор ҚПК-нің 105-бабының тәртібімен сотқа дейінгі тергеп-тексеруді жүзеге асыратын адамның, тергеу бөлімі бастығының, анықтау органы бастығының қылмыстық істі сотқа жібергенге не қылмыстық істі тоқтатуы қоса алғанға дейін сотқа дейінгі тергеп-тексеру барысында келіп түскен барлық әрекеттеріне (әрекетсіздігіне) және шешімдеріне шағымдарды қарайды.

ҚПК-нің 59 және 62-баптарында көзделген өкілеттіктер шегінде қарауға жататын сотқа дейінгі тергеп-тексеруді жүзеге асыратын адамның әрекеттеріне (әрекетсіздігіне) және шешімдеріне шағымдар келіп түскен сәттен бастап 3 тәулік ішінде тергеу бөлімінің бастығына, анықтау органының бастығына қарау үшін қайта жіберіледі.

Тергеу бөлімі бастығының, анықтау органы бастығының өтінішхаттары                ҚПК-нің 99-бабының 4-бөлігінде көзделген мерзімдер шегінде, яғни өтініш берілген күннен бастап үш тәуліктен кешіктірілмей прокурордың қарауына және шешуіне жатады.

Қаралуы ҚПК-нің 193-бабында көзделген прокурордың айрықша құзыретіне жататын процестік әрекеттер мен шешімдерге шағымдар қайта жіберуге жатпайды.

Шағымды қарауды тапсыруға, шешуге қатысуға, әрекеттеріне шағым жасалып отырған прокурорға, сол сияқты шағымданатын процестік шешімді бекіткен және келіскен лауазымды адамға жауап беруге тыйым салынады.

Ерекше жағдайларда прокуратура басшысы объективтілік пен жеткіліктілікті қамтамасыз ету мақсатында, сондай-ақ «мүдделер қақтығысы» туындаған кезде шағымды қарауды сотқа дейінгі тергеп-тексерудің заңдылығын қадағалауды, сондай-ақ қылмыстық қудалауды жүзеге асырмайтын прокуратура органдарының құрылымдық бөлімшелерінің қызметкерлеріне тапсыруға құқылы.

ҚПК-нің 105-бабында көзделген тәртіпте процеске қатысушылардың жолданымдарын қарау нәтижелері бойынша қылмыстық іс бойынша қадағалауды тікелей жүзеге асыратын прокуратура уәжді қаулы шығарады.

ҚПК-нің 106-бабында көрсетілген мәселелер бойынша шағымды қанағаттандырудан бас тартылған жағдайда, қаулының қарар бөлігінде арыз иесіне оның тергеу сотына шағымдану құқығы бір мезгілде түсіндіріледі. 

  1. Қылмыстық істі тергеп-тексеруді қадағалауды жүзеге асыратын прокуратура бұдан бұрын ҚПК-нің 105-бабының тәртібімен бас тартқан қайталама шағымды, егер онда жаңа дәлелдер келтірілмесе, 3 тәулік ішінде мәні бойынша қарау үшін жоғары тұрған прокуратураға жібереді.
  2. Қылмыстық іс бойынша қадағалауды жүзеге асырмайтын жоғары тұрған прокуратура ҚПК-нің 105-бабының тәртібімен қарауға жататын шағымдарды келіп түскен сәттен бастап 3 тәулік ішінде қадағалау прокурорына қарау үшін қайта жібереді.

         Шағымды қарау нәтижелері және қабылданған шешім туралы оны қабылдаған сәттен бастап 3 тәулік ішінде шағымды қайта жіберген жоғары тұрған прокурор хабардар етіледі.

         Қылмыстық іс бойынша қадағалауды жүзеге асырмайтын жоғары тұрған прокуратура төменгі тұрған прокуратураның әрекеттеріне (әрекетсіздігіне) және шешімдеріне шағымға жауапты хат нысанында жібереді.

  1. Жоғары тұрған прокурор шағымды қанағаттандырған және шағымданатын процестік шешімнің күшін жойған жағдайда, жоғары тұрған прокуратура нұсқауларының орындалуының толықтығы мен сапасын қадағалаушы прокурор қамтамасыз етеді.

         Қылмыстық іс бойынша одан әрі тергеп-тексеру нәтижелері бойынша қабылданған процестік шешім туралы оны қабылдаған кезден бастап 3 тәулік ішінде шағымды қараған жоғары тұрған прокурор хабардар етіледі.

         Жоғары тұрған прокуратура шағымды қанағаттандырудан бас тартқан жағдайда өтініш берушіге ҚПК-нің 106-бабының тәртібімен тергеу сотына шағымдану құқығы түсіндіріледі.

 

  1. Жасырын тергеу әрекеттерінің заңдылығын қадағалау

 

  1. ЖТӘ-ні жүргізу туралы тапсырмалар мен қаулылардың, ЖТӘ нәтижелерін зерттеу хаттамаларының, оларды бағалау және қылмыстық процесте дәлелдемелер ретінде пайдалану заңдылығын, сондай-ақ адамдарды оларға қатысты жүргізілген ЖТӘ туралы хабардар етуге, адамдарды тергеп-тексеру материалдарына қоса тігілген мәліметтермен таныстыруға байланысты мәселелерді тексеруді, сондай-ақ тергеу бөлімі бастығының тергеу судьясы қаулысына өтінішхатын қарауды (ҚПК-нің 59-бабы 2-бөлігінің 8-1-тармағы) ҚҚ прокурорлары жүзеге асырады.
  2. Тергеу судьясының тапсырмасы бойынша ЖТӘ заңдылығын тексеруді процестік прокурор жүзеге асырады. Процестік прокурор болмаған кезде прокуратура басшысы қызметкерді айқындайды және тексеру жүргізуді тапсырады.
  3. ЖТӘ-ні жүргізу кезінде жедел-іздестіру қызметінің[12] нысандары мен әдістерін сақтауға; сотқа дейінгі тергеп-тексеруді жүзеге асыратын адамға берілмеген ЖТӘ нәтижелерін зерделеуге; адамдарға қатысты жүргізілген ЖТӘ туралы тергеп-тексеру материалдарына қоса тігілмеген мәліметтерді оларға таныстыруға; ЖТӘ нәтижелерін жоюға байланысты мәселелер ЖІҚ заңдылығын қадағалауды жүзеге асыратын бөлімшелер[13] прокурорларының құзыретіне кіреді.
  4. Қорытынды шешімдер қабылданған (қылмыстық істі тоқтату немесе соттың үкім шығаруы) істер бойынша ҚҚ және ЖІҚ бөлімшелерінің прокурорлары адамға қатысты жүргізілген ЖТӘ туралы оны хабардар ету туралы ҚПК-нің 240-бабы талаптарының сақталуын тоқсан сайын бірлесіп тексереді.

 

  1. Қылмыстық процеске қатысушылардың қылмыстық құқық бұзушылықтардан келтірілген залалды өтеу құқықтарын қамтамасыз ету

 

  1. Жеке және заңды тұлғаларға, сондай-ақ мемлекетке залал келтіруге байланысты істер бойынша қылмыстық қудалау органдары сотқа дейінгі тергеп-тексеру басталғаннан бастап күдіктінің, айыпталушының мүлкін анықтауға және оған тыйым салуға бағдарланады. Бұл ретте ҚСжАЕК ақпараттық дерекқорларының мүмкіндіктері міндетті түрде пайдаланылады.
  2. Әкімшілік құқық бұзушылық белгілері болған кезде салықтарды, кедендік және бюджетке төленетін өзге де міндетті төлемдерді төлеуден жалтару фактісі бойынша сотқа дейінгі тергеп-тексеруді тоқтату туралы қаулы бекітілген жағдайда, кінәлі адамды әкімшілік жауаптылыққа тарту және залалды өтеу туралы мәселені шешу үшін қаулының көшірмесін мемлекеттік кіріс органдарына дереу жіберу қамтамасыз етіледі.
  3. Прокурорлар заттай дәлелдемелерді сақтауға және жіберуге, күдіктіні (айыпталушыны) іздестіруге, оны мәжбүрлеп жеткізуге байланысты процестік шығындарды және сотқа дейінгі іс жүргізу кезінде келтірілген өзге де шығыстарды анықтау бойынша, оның ішінде сот сараптамасы органдарының процестік шығындардың сомалары туралы анықтамалар беруі бойынша барлық шараларды қабылдайды.
  4. Қылмыстық істерді сотқа жібере отырып, сондай-ақ ҚПК-нің 35-бабы 1-бөлігінің 3), 4), 9), 12) тармақтары негізінде іс жүргізуді тоқтату туралы қаулыларды бекіту кезінде сотқа дейінгі тергеп-тексеру органының процестік шығындар сомасын және өзге де шығындарды өндіріп алу туралы өтінішхатын алдын ала талап етіп алдыра отырып, қылмыстық және азаматтық сот ісін жүргізу шеңберінде тиісті талап қоюлар енгізу туралы мәселелерді шешеді.

 

  1. Талдау жұмысын ұйымдастыру

 

  1. Талдау жұмысының негізгі міндеттері қылмыстылықтың жай-күйін, қадағалау қызметінің тиімділігін бағалау және қылмыстық процестің сотқа дейінгі сатысында туындайтын проблемаларды шешу жөнінде ұсыныстар әзірлеу болып табылады.

Прокурорлардың талдамалық қызметі Қызметте және облыс прокуратураларында нысаналық және аймақтық қағидаттар бойынша ұйымдастырылады.

Төмен тұрған прокуратуралардың және олардың қадағалауындағы қылмыстық қудалау органдарының қызметінде анықталған бұзушылықтар сыни ескертулер, экспресс-талдаулар немесе талдаулар, анықтамалар және қорытулар (шолу) түріндегі ақпараттық хаттар түрінде ресімделеді.

  1. Қызмет, облыс прокуратуралары тоқсан сайын:

1)   құқық қорғау органдарының және өзге де мемлекеттік органдардың қылмыстылықпен күрес саласындағы қызметін үйлестіру;

2)   қылмыстық процестің сотқа дейінгі сатысында, оның ішінде азаптауларға қарсы іс-қимыл бойынша адамның және азаматтың конституциялық құқықтары мен бостандықтарының сақталуын қадағалау;

3)   НПШ келісу және бекіту, прокурорлардың айыптау актілерін жасауы, сондай-ақ процестік прокурорлардың жұмысы туралы практикасы;

4)   қылмыстық процеске қатысушылардың жолданымдарын, сондай-ақ             ҚПК-нің 105 және 106-баптарының тәртібімен қаралған шағымдарды қарау кезіндегі заңдылықтың;

5) қылмыстық құқық бұзушылықтардан келтірілген залалды өтеуді қамтамасыз ету жөніндегі заңдылықтың;

6)   адам өлтіру, адам саудасы, кәмелетке толмағандарға қарсы жыныстық қылмыстар және жеке адамға қарсы өзге де қылмыстық құқық бұзушылықтар туралы істер бойынша қадағалау;

7)   алаяқтық, қаржы пирамидалары және өзге де мүліктік қылмыстар туралы істер бойынша қадағалау;

8)   сыбайлас жемқорлық және экономикалық қылмыстық құқық бұзушылықтар туралы істерді қадағалау, оның ішінде бизнесті қорғау бойынша қолданылатын шаралар туралы;

9)   есірткі, психотроптық заттардың, сол тектестер мен прекурсорлардың заңсыз айналымы туралы істер бойынша қадағалау;

10) ұйымдасқан қылмыстық топтар, терроризм және экстремизм туралы істер бойынша қадағалау;

11) қылмыстар мен оқиғалар туралы арыздарды, хабарламаларды, шағымдарды және өзге де ақпаратты қабылдау, тіркеу және қарау кезінде заңдылықтың сақталуын қадағалау жай-күйін талдайды.

  1. Талдау нәтижелері облыс прокурорының қолы қойылып, есепті кезеңнен кейінгі айдың 10-күніне дейін Бас Прокурор орынбасарының атына жіберіледі.

66. Сотқа дейінгі тергеп-тексерудің және қылмыстық қудалау саласындағы қадағалау қызметінің тиімділігі осы Нұсқаулыққа №4 қосымшадағы өлшемшарттарға сәйкес бағаланады.

 

[1] Әрі қарай мәтін бойынша «Қызмет»

[2] Әрі қарай мәтін бойынша «облыс прокуратуралары»

[3] Әрі қарай мәтін бойынша «қала, аудан прокуратуралары»

[4] Әрі қарай мәтін бойынша «СДТБТ»

[5] «Қылмыстық құқық бұзушылықтар туралы арызды, хабарды немесе баянатты қабылдау және тіркеу, сондай-ақ Сотқа дейінгі тергеп-тексерулердің бірыңғай тізілімін жүргізу қағидаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Бас Прокурорының 2014 жылғы 19 қыркүйектегі № 89 бұйрығы

[6] Қадағалаушы прокурорлар – Қылмыстық қудалау заңдылығын қадағалау жөніндегі бөлімшелер прокурорлары. Әрі қарай мәтін бойынша «ҚҚ»

[7] Әрі қарай мәтін бойынша «ҚСжАЕК»

[8] Есепке алу-тіркеу тәртібі - қылмыстық құқық бұзушылықтар туралы арыздар мен хабарламаларды қабылдау, тіркеу және есепке алу заңдылығын қадағалау.

[9] Әрі қарай мәтін бойынша «е-ІҚ»

[10] Әрі қарай мәтін бойынша «ЖТӘ»

[11] Әрі қарай мәтін бойынша «НПШ»

[12] Әрі қарай мәтін бойынша «ЖІҚ»

[13] Жедел-іздестіру, қарсы барлау қызметі мен жасырын тергеу әрекеттерінің заңдылығын қадағалау бөлімшелері

Дата публикации
18 сентября 2024