2022 жылы «Жаңа Шабыт» қоғамдық бірлестік жүргізген мемлекеттік қызметтер көрсету сапасының қоғамдық мониторингінің нәтижелері бойынша ақпарат

2022 жылы «Жаңа Шабыт» қоғамдық бірлестік  жүргізген мемлекеттік қызметтер көрсету сапасының қоғамдық мониторингінің нәтижелері бойынша ақпарат

2022 жылы «Жаңа Шабыт» қоғамдық бірлестік

жүргізген мемлекеттік қызметтер көрсету сапасының қоғамдық мониторингінің нәтижелері бойынша ақпарат

 

Қоғамдық мониторинг 2022 жылдың 1 қыркүйек пен 15 қараша аралығында жүргізілді, оған 9810 көрсетілетін қызметті алушы қатысты. Сауалнамалармен 28 орталық мемлекеттік орган және 20 жергілікті атқарушы орган және «Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясына жататын 50 мемлекеттік қызмет бойынша елдің барлық 20 өңірі, оның ішінде республикалық маңызы бар 3 қала қамтылды.

Сондай-ақ, қоғамдық мониторинг шеңберінде мемлекеттік аппаратта бюрократияның болуы туралы қоғамдық пікір зерделенді. Мәселен, сұралғандардың пікірінше, көп жағдайда (93%) мемлекеттік органдармен және ұйымдармен өзара іс-қимыл процесінде халық бюрократия мен әуре-сарсаңға ұшырамайды, сондай-ақ Қызмет көрсету процесінде көп жағдайда қосымша құжаттар (87,3%) талап етілмеген.

Осыған қарамастан, 7% жағдайда сауалнамаға қатысқандар мемлекеттік органдармен және ұйымдармен өзара іс-қимыл барысында бюрократия мен сөзбұйдаға тап болғанын, ал тағы 6,8% жағдайда талаптардың бастапқы тізімінде көрсетілмеген қосымша құжаттар талап етілгенін көрсетті.

Мемлекеттік органдармен және ұйымдармен өзара іс-қимыл процесінде сұралғандар қиындықтардың туындауының қосымша себептерін атап өтті.

Мәселен, респонденттердің үштен бір бөлігінен сәл астамында (38,4%) Мемлекеттік қызметтерді алу кезінде немесе мемлекеттік органдармен және ұйымдармен өзге де өзара іс-қимылдар кезінде проблемалардың жоқтығы байқалады. Дегенмен, сауалнамаға қатысқандардың жартысынан көбі (61,6%) белгілі бір қиындықтарды көрсетті.

Осылайша, сауалнама нəтижелері бойынша, көбірек төмендегі қыйындықтарға байланысты:

  • интернетке қосылу жылдамдығы төмен, интернетке шығу мүмкіндігі жоқ;
  • қызмет көрсету мен қызмет туралы ақпаратты іздеудің күрделілігі;
  • интернет-порталдардың, қосымшалардың, боттардың техникалық ақаулары;
  • пайдаланушылардың өздерінде компьютер және басқа гаджеттерде жұмыс істеу дағдыларының болмауы;
  • мемлекеттік қызметтер мен сервистерді ұсынатын қызмет берушілердің қызметкерлері мен операторларының төмен деңгейдегі кеңестері;

      Мемлекеттік қызметтерді қамтамасыз етудің техникалық, ұйымдастырушылық жəне сервистік сипатындағы, сондай-ақ мемлекеттік органдармен және ұйымдармен өзара іс-қимыл жасау кезіндегі өзге де рәсімдердегі қиындықтар.

2022 жылы мемлекеттік қызметтердің жалпы рейтингіне қоғамдық мониторингке жататын 50 қызметтің 47-сі қатысады. Рейтинг мемлекеттік қызметтерді 5 балдық шкала бойынша жоғары мәннен төмен мәнге бағалауды көздейді.

Көрсетілетін қызметті алушылар бағаларының алынған деректеріне сәйкес 2022 жылы барлық бағаланған мемлекеттік қызметтердің рейтингі мүмкін 5 балдың 4,51 балын құрайды және қанағаттану деңгейі 69,4% - ға тең.

ЖАО рейтингі «Электрондық үкімет» порталы мен «Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясы» КЕАҚ қызметін есепке алмай, ЖАО-ның жауапкершілік аймағына қатысты критерийлер бойынша жасалды.

50 Мемлекеттік қызмет көрсету сапасын бағалаудың қоғамдық мониторингінің нәтижелері бойынша ЖАО-ның орташа балы - 4,29 және қанағаттану деңгейі-54,8%.

Алынған деректердің нәтижесінде мемлекеттік қызметтер көрсету сапасын бағалаудың қоғамдық мониторингі шеңберінде жергілікті атқарушы органдар көрсететін 7 мемлекеттік қызметтің рейтингі есептелді. 2022 жылы ЖАО қызметтер рейтингінің орташа балы 4,14 құрады және қанағаттану деңгейі 53,5% - ға тең.

ЖАО қызметтерінің рейтингі бірінші орынды орташа баллы 4,74 және қанағаттану деңгейі 63,1% болатын «тұрғын үй көмегін тағайындау» алады, рейтингтің екінші орында «бала тууды тіркеу, оның ішінде азаматтық хал актілерінің жазбаларына өзгерістер, толықтырулар мен түзетулер енгізу» ЖАО қызметі орналасқан, бағалаудың орташа мәні 5 мүмкіндіктің 4,37 және қанағаттану деңгейі 56,7%.

ЖАО ұсынатын қызметтер рейтингінің аутсайдерлерін 4,0 баллға орташа мәнге жетпеген қызметтер деп атауға болады – бұл «жалпы білім беретін мектептердегі білім алушылар мен тәрбиеленушілердің жекелеген санаттарына тегін және жеңілдікпен тамақтандыруды ұсыну», мұнда орташа балл 3,87 және қанағаттану деңгейі 43,9% және «елді мекен шегінде объект салу үшін жер учаскесін беру» қызметі, ол рейтингте соңғы орында, орташа баллы 3,73 және қанағаттану деңгейі 33,1%.

Бұл ретте, шығарылған рейтинг бағаларды көрсетілетін қызметті берушілер арасында бөлуді көздейді. Мәселен, мемлекеттік қызметтерді регламенттеуге жауапты уәкілетті мемлекеттік органдар қалған көрсетілетін қызметті берушілерден жоғары бағаланады-4,34 орташа балл және 54,8% қанағаттану деңгейі. Екінші орында «Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясының кеңселері орналасқан, онда ЖАО алған қызметтері 4,23 баллға бағаланды және қанағаттану деңгейі 54% - ға тең. Соңғы орында «электрондық үкімет» арқылы алынған ЖАО қызметтері - 4,11 және қанағаттану деңгейі 67,4%.

Онлайн мониторинг нәтижелері бойынша ЖАО-ның орташа бағам 4,61 баллды және 75,7% қанағаттану деңгейін құрады.

Осылайша, екі зерттеудің нәтижелері бойынша ЖАО-ның жалпы бағасы 4,45 баллды құрайды және қанағаттану деңгейі 65,2% құрайды.

2021-2022 жылдар аралығында ЖАО бөлінісінде қоғамдық мониторинг нәтижелерін бағалау өзгерістерінің серпіні мемлекеттік қызметтер сапасын бағалаудың теріс серпіні байқалады.

Алынған деректер бойынша ең үлкен теріс динамика Павлодар және Шымкент қалаларында байқалады (тиісінше -0,58 және -0,51 баллға). Ал ең төмен теріс динамика Шығыс Қазақстан және Ақмола облыстарында байқалады (тиісінше -0,21 және -0,26 баллға).

Сұралған көрсетілетін қызметті алушылардың бағалау мәндерін бөлуге сәйкес 2022 жылы Мемлекеттік әлеуметтік тапсырыс шеңберінде 50 Мемлекеттік қызмет көрсету сапасы бойынша өңірлердің рейтингі қалыптастырылды.

Павлодар облысы 17-ден 17-ші орында, жаңа үш облыс 2022 жылы өңірлер рейтингіне қатыспайды, өйткені сауалнама және деректерді жинау кезеңінің басым бөлігінде ресми түрде 17 өңір болды, осыған байланысты өз облыстарын жаңа атаулар бойынша белгілеген көрсетілетін қызметті алушылар өңірлер рейтингінің объективті бағаларын жасау үшін жетіспейтін шағын сипатта болады.

2022 жылы Мемлекеттік қызмет көрсету сапасын бағалауға жүргізілген қоғамдық мониторинг қорытындысы бойынша мынадай негізгі тұжырымдар мен ұсынымдар жасауға болады:

Көрсетілетін қызметті алушылардың жаппай сауалнамасының нәтижелері бойынша көпшілігі қызметке қағаз нысанда (65%) жүгінді, ал көрсетілетін қызметті алушылардың үштен бір бөлігінен сәл астамы қызметке электрондық нысанда (35%) жүгінді. Бұл ретте, электрондық нысанда мемлекеттік қызметтер көрсету сапасына қанағаттану деңгейі көрсетілетін қызметті берушінің кеңсесінде қағаз нысанда алынған қызметтерге қарағанда жоғары (4,41 орташа балл және 61,3% қанағаттану деңгейі) (4,25 орташа балл және 55,2% қанағаттану деңгейі).

Мемлекеттік қызметтерді қағаз түрінде алу кезіндегі ең үлкен қиындықтар көрсетілетін қызметті беруші қызметкерлерінің жұмысына наразылығымен, олардың көрсетілетін қызмет туралы жеткіліксіз хабардар болуымен және көрсетілетін қызметті алушылармен қарым-қатынас кезінде дөрекілікпен, сондай-ақ құжаттарды жинау және тапсыру процесінің шамадан тыс бюрократиялануымен байланысты.

Ал интернет-ресурстар арқылы электрондық нысанда мемлекеттік қызметтерді алу кезінде ең үлкен қиындықтар порталдар жұмысының техникалық ақауларына, көрсетілетін қызметті алушыларда компьютерді меңгеру дағдыларының жеткіліксіздігіне, құжаттарды порталға жүктеу рәсімінің күрделілігіне, сондай - ақ интернет-қосылудың тұрақсыздығына және/немесе төмен жылдамдығына байланысты туындайды. Сондай-ақ, көрсетілетін қызметті алушылар «Электрондық үкімет» порталының жұмысындағы ақауларды, сондай-ақ жеке кабинеттегі деректердің уақтылы жаңартылмағанын (деректердің ескіргенін немесе жаңартылмағанын) атап өтті.

Сондай-ақ, мониторинг қорытындысы бойынша алқалы форматта (комиссия, жұмыс тобы және т.б.) шешім қабылдау кезінде көрсетілетін қызметті алушылар мемлекеттік көрсетілетін қызмет нәтижелеріне аз дәрежеде сенуге бейім екендігі анықталды. Мұндай мемлекеттік қызметтерге мыналар жатады:

«Бизнестің жол картасы-2025» МКҚК шеңберінде жаңа бизнес-идеяларды іске асыру үшін мемлекеттік гранттар беру.

Жергілікті атқарушы органдарда мемлекеттік қызметті алу кезінде көбінесе көрсетілетін қызметті алушы анықтамаларды және өзге де құқық белгілейтін құжаттарды, мысалы, ДКК (дәрігерлік консультациялық комиссия) анықтамасын жинаудың қиындығын көрсетті.

«Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясының жұмысы бойынша көрсетілетін қызметті алушылар ХҚКО қызметкерлерінің жүктемесін, кезекте күту уақытының ұлғаюын, сондай-ақ компьютерлердің нашар жұмыс істеуін және ақпараттық базалардың/жүйелердің қатып қалуын жиі атап өтеді.

Қазақстан Республикасы цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі министрінің м.а. 2020 жылғы 31 қаңтардағы № 39/НҚ бұйрығымен бекітілген Мемлекеттік көрсетілетін қызметтер Тізіліміне сәйкес Аққулы ауданының жергілікті атқарушы органдары мемлекеттік көрсетілетін қызметтердің 66 түрін көрсетеді.

2022 жылы Аққулы ауданының жергілікті атқарушы органдары ұсынатын мемлекеттік қызметтерге көрсетілетін қызметті алушылар тарапынан мемлекеттік қызметтер көрсету сапасына шағымдар жоқ.

2022 жылдың 12 айында Аққулы ауданының жергілікті атқарушы органдары жеке және заңды тұлғаларға тек 3145 (100%) мемлекеттік қызмет көрсетті. Қағаз нысанда 13 (0,5 %) (оның ішінде қағаз нысанда - 0, сондай-ақ 13 Мемлекеттік қызмет қағаз нысанда көрсетілді, бірақ олар электрондық үкіметтің веб-порталы немесе Мемлекеттік корпорация арқылы көрсетілуі мүмкін) Мемлекеттік қызметтер, көрсетілетін қызметті берушілердің ақпараттық жүйелері арқылы электрондық түрде 3132 (99,5 %) мемлекеттік қызметтер көрсетілді қызметтер.

За 12 месяцев 2022 года  государственных услуг, оказанных с нарушением установленных сроков в бумажном  варианте, через Госкорпорацию и в электронном виде не имеется.

2022 жылдың 12 айында қағаз нұсқада белгіленген мерзімдерді бұза отырып, Мемлекеттік корпорация арқылы және электрондық түрде көрсетілген мемлекеттік қызметтер жоқ.

2022 жылдың 12 айында ауданның жергілікті атқарушы органдарымен 313 түсіндіру іс-шарасы өткізілді, оның ішінде:

аудан әкімдігінің ресми сайтында - 1 мақала орналастырылды;

аудандық «Aqqu uni-Вести Аққулы» газетінде 3 мақала жарияланды;

ауылдық округ әкімдері аппараттарының әлеуметтік желілерінде (instagram) 139 жадынама, 94 бейнеролик жарияланды;

Мемлекеттік қызметтерді түсіндіру бойынша семинар-кеңестер, дөңгелек үстелдер, халықпен жиындар-76.

Бүгінгі таңда 10 ауылдық округте және 2 мемлекеттік органда (жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар бөлімі, экономика және бюджеттік жоспарлау бөлімі), сондай-ақ Аққулы ауданының 2 кітапханасында (Аққулы ауданының Орталықтандырылған кітапхана жүйесі және Қарақала ауылының ауылдық кітапханасы) өзіне-өзі қызмет көрсету бұрыштары бар.Дербес компьютерлердегі өзіне-өзі қызмет көрсету бұрыштарында электрондық қызметтерді алу тәсілдері туралы бейнероликтер бар.

Мемлекеттік қызметтер көрсетуге жауапты мамандар электрондық қызметтер үлесін ұлғайту бойынша өзіне-өзі қызмет көрсету бұрыштарының жұмыс істеуіне тұрақты мониторинг жүргізеді.

2022 жылдың 12 айында өзіне-өзі қызмет көрсету бұрышы арқылы барлығы 1053 Мемлекеттік қызмет көрсетілді.

В целях повышения информационной работы среди населения в уголках самообслуживания на персональных компьютерах и на установленных LED телевизорах (в проектном офисе «Открытый акимат» и «Отдел занятости и социальных программ района  Аққулы») размещены 90 видеороликов по вопросам государственных услуг и о способах получения электронных услуг.

Халық арасында ақпараттық жұмысты арттыру мақсатында өзіне-өзі қызмет көрсету бұрыштарында дербес компьютерлерде және орнатылған LED теледидарларда («Ашық әкімдік» және «Аққулы ауданының жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар бөлімі» жобалық кеңсесінде) Мемлекеттік қызметтер мәселелері және электрондық қызметтерді алу тәсілдері туралы 90 бейнеролик орналастырылды.

Аудан халқы арасында электрондық түрде көрсетілетін мемлекеттік қызметтерді танымал етуді арттыру мақсатында Instagram әлеуметтік желісінде ауданның @open_akkuly сервистік әкімдігінің парақшасы құрылды, онда халыққа мемлекеттік қызметтерді танымал ету бойынша белсенді жұмыс жүргізілуде.

Электрондық нысанда мемлекеттік қызметтерді алуды насихаттау мақсатында 2022 жылдың 12 айында Аққулы ауданы бойынша барлығы 6569 брошюра таратылды.

Электрондық мемлекеттік қызметтерді танымал ету мақсатында 10 ауылдық округте «отбасына арналған онлайн қызметтер***отбасына арналған Онлайн қызметтер», «digital agent мобильді қосымшасын жүктеп алу және сіздің проблемаңызды 5 минут ішінде шешу"тақырыбында баннерлер орнатылды/сізге қалай қызмет көрсетілгені ұнамады ма? Digital agent мобильді қосымшасын жүктеп алып, өз проблемаңызды 5 минут ішінде шешіңіз» және «электрондық мемлекеттік қызметтер/электрондық мемлекеттік қызметтер» «EGOV Mobile» цифрлық құжаттар әрқашан қолда».

Аудан тұрғындарына мемлекеттік қызмет көрсету мәселесі ауданның жергілікті атқарушы органдарының лауазымды тұлғаларының тұрақты бақылауында.