Ауданның жергілікті атқарушы органдарында және ауданның квазимемлекеттік секторында сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін ішкі талдау нәтижелері бойынша ТАЛДАМАЛЫҚ АНЫҚТАМА

Ауданның жергілікті атқарушы органдарында және  ауданның квазимемлекеттік секторында сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін ішкі талдау нәтижелері бойынша  ТАЛДАМАЛЫҚ АНЫҚТАМА

Ауданның жергілікті атқарушы органдарында және

ауданның квазимемлекеттік секторында сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін ішкі талдау нәтижелері бойынша

ТАЛДАМАЛЫҚ АНЫҚТАМА

 

  1. Нормативтік-құқықтық база

Талдаумен мынадай нормативтік құқықтық актілер қамтылды:

«Қазақстан Республикасының Жер кодексі», Қазақстан Республикасының «Неке (ерлі-зайыптылық) және отбасы туралы» Кодексі, «Қазақстан Республикасының Бюджет кодексі», «Қазақстан Республикасының Салық кодексі», «Қазақстан Республикасының Еңбек Кодексі», «Қазақстан Республикасының мемлекеттік қызметі туралы», Қазақстан Республикасының «Мемлекеттік мүлік туралы» Заңы, «Мемлекеттiк сатып алу туралы», Қазақстан Республикасының «Қазақстан Республикасындағы сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі туралы» Заңы, Мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру қағидалары, «Қаржылық есептілік нысандарын және оларды жасау мен ұсыну қағидаларын бекіту туралы», «Мемлекеттік сатып алуды бірыңғай мемлекеттік сатып алуды ұйымдастырушылар жүзеге асыратын тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің тізбелерін анықтау туралы», «Б» корпусының мемлекеттік әкімшілік лауазымдарын функционалдық блоктар бойынша бөлу жөніндегі әдістемесін бекіту туралы, Ауылдық елдi мекендерге жұмыс iстеуге және тұруға келген денсаулық сақтау, бiлiм беру, әлеуметтiк қамсыздандыру, мәдениет, спорт және агроөнеркәсіптік кешен саласындағы мамандарға, ауылдар, кенттер, ауылдық округтер әкімдері аппараттарының мемлекеттік қызметшілеріне әлеуметтiк қолдау шараларын ұсыну қағидалары, Тракторларды және олардың базасында жасалған өздiгiнен жүретiн шассилер мен механизмдердi, монтаждалған арнаулы жабдығы бар тiркемелердi қоса алғанда, олардың тiркемелерiн, өздiгiнен жүретiн ауылшаруашылық, мелиорациялық және жол-құрылыс машиналары мен механизмдерiн, жүрiп өту мүмкiндiгi жоғары арнайы машиналарды жыл сайынғы мемлекеттiк техникалық қарап-тексеруден өткiзу қағидалары, Тракторларды және олардың базасында жасалған өздiгiнен жүретiн шассилер мен механизмдердi, монтаждалған арнаулы жабдығы бар тіркемелердi қоса алғанда, олардың тiркемелерiн, өздiгiнен жүретiн ауылшаруашылық, мелиорациялық және жол-құрылыс машиналары мен механизмдерiн, жүріп өту мүмкіндігі жоғары арнайы машиналарды мемлекеттiк тiркеу қағидаларын бекіту туралы, Қазақстан Республикасы Премьер-Министрінің орынбасары – Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығы министрінің 2018 жылғы 27 тамыздағы № 359 бұйрығымен бекітілген, Жер комиссиясы туралы үлгі ережесі, Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығы министрінің 2015 жылғы 31 наурыздағы № 19-5/293 бұйрығымен бекітілген, Су шаруашылығы құрылыстарын жалға және сенiмгерлiк басқаруға беру қағидалары, Павлодар облыстық әкімдігінің 2016 жылғы 7 сәуірдегі № 106/3 қаулысымен бекітілген, Азаматтық қызметшілер болып табылатын және ауылдық жерде жұмыс iстейтiн денсаулық сақтау, әлеуметтiк қамсыздандыру, бiлiм беру, мәдениет, спорт, ветеринария, орман шаруашылығы және ерекше қорғалатын табиғи аумақтар саласындағы мамандар лауазымдарының тiзбесi, Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің м.а. 2017 жылғы 25 қазандағы № 360 бұйрығымен бекітілген, Халықты әлеуметтік қорғау және жұмыспен қамту ұйымдарының басшылары, мамандары және басқа да қызметшілері лауазымдарының үлгілік біліктілік сипаттамалары.

  1. Сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізу үшін негіздеме

Аққулы ауданы әкімінің 2023 жылғы 25 мамырдағы № 1-05/22 өкімі.

  1. Есепті кезең

Талдау 2023 жылдың 1 маусымы мен 14 шілдесі аралығында 2022 жылдың 1 маусымы мен 2023 жылдың 31 мамыры аралығында жүргізілді.

Сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін ішкі талдаумен (бұдан әрі-СТІТ) 9 мемлекеттік орган және 1 квазимемлекеттік сектор субъектісі қамтылды:

«Аққулы ауданы әкімінің аппараты» ММ, «Аққулы ауданының экономиканың нақты сектор бөлімі» ММ, «Аққулы ауданының қаржы бөлімі» ММ, «Аққулы ауданының экономика және бюджеттік жоспарлау бөлімі» ММ, «Аққулы ауданының кәсіпкерлік және ауыл шаруашылығы бөлімі» ММ, «Аққулы ауданының ішкі саясат және тілдерді дамыту бөлімі» ММ, «Аққулы ауданының мәдениет, дене шынықтыру және спорт бөлімі» ММ, «Аққулы ауданының жер қатынастары бөлімі» ММ, «Аққулы ауданының жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар бөлімі» ММ, Аққулы ауданы әкімдігі, тАққулы ауданының экономиканың нақты сектор бөлімінің «Акку-Сервис» ШЖҚ МКК.

 

СТІТ келесі міндеттер бойынша жүргізілді:

 

Мемлекеттік органның қызметіне қатысты қолданыстағы құқықтық актілерде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау;

Ішкі құжаттарда сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау;

Персоналды басқарумен байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау, оның ішінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ұшыраған лауазымдарды айқындау;

Мүдделер қақтығысын реттеуге байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау;

Мемлекеттік қызмет көрсетумен байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау;

Рұқсат беру функцияларын іске асыруға байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау;

Бюджет және қаржы қаражатын игеруге және бөлуге байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау;

Бақылау-тексеру функцияларын іске асыруға байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау;

Қаржы-шаруашылық қызметпен байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау.

             

  1. Мемлекеттік органдардың қызметіне қатысты қолданыстағы құқықтық актілерде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау:

Есепті кезеңде ауданның жергілікті атқарушы органдары 25 нормативтік-құқықтық актілерді (оның ішінде 9 аудан әкімдігінің қаулысы, 16 аудан мәслихатының шешімі) дайындады, оның ішінде құқықтық сараптамаға жолданды:

- 2022 жылы КАЗГЮУ Нәрікбаев атындағы Университетіне. - 20.

-2023 жылы Ғайрат Сапарғалиев атындағы мемлекет және құқық ғылыми

зерттеу институтына -5 құжат.

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2020 жылғы 16 шілдедегі № 451  қаулысымен бекітілген Нормативтік құқықтық актілер жобаларына сыбайлас жемқорлыққа қарсы ғылыми сараптама жүргізу қағидаларына сәйкес                                    2-нормативтік құқықтық актілер сыбайлас жемқорлыққа қарсы ғылыми сараптама жүргізуге жатпайды, өйткені бұл НҚА талаптар қолданылмайды.

Нәтижесінде 72 сыбайлас жемқорлық тәуекелі анықталды және 72 ұсыным әзірленді, оның ішінде 50-і назарға алынды және НҚА қабылдау кезінде ескерілді, 22 ұсыным қабылданбады, атап айтқанда теріс шығарулар жіберілді.

 

«Аққулы ауданы әкімінің аппараты» ММ

 

1) Нормативтік құқықтық актіде, атап айтқанда Қазақстан Республикасы Мемлекеттік қызмет істері Агенттігі Төрағасының 2021 жылғы 11 тамыздағы, 2022 жылғы 10 ақпандағы өзгерістермен  № 138  бұйрығымен бекітілген  «Б» корпусының мемлекеттік әкімшілік лауазымдарын функционалдық блоктар бойынша бөлу әдістемесінің 9-тармағында сыбайлас жемқорлық тәуекелі бар.

Мемлекеттік орган басшысының келісімі бойынша мемлекеттік органның аппарат басшысының немесе «Б» корпусының қызметшілерін лауазымға тағайындауға және лауазымнан босатуға құқығы бар адамның шешімімен мемлекеттік лауазымдар «А», «В» және  «С» функционалдық блоктары бойынша мыналарға сәйкес бөлінеді:

      - «А» функционалдық блогына лауазымдық өкілеттіктері мемлекеттік органға жүктелген стратегиялық мақсаттар мен міндеттерге қол жеткізуге және іске асыруға, мемлекеттік саясатты әзірлеуге, анықтауға және іске асыруға ықпал ететін шешімдерді дайындауға тікелей жәрдемдесетін қызметшілер жатады;

      - «Б» функционалдық блогына лауазымдық өкілеттіктері мемлекеттік органға жүктелген стратегиялық мақсаттар мен міндеттерге қол жеткізуге және іске асыруға, мемлекеттік саясатты әзірлеуге, анықтауға және іске асыруға ықпал ететін шешімдерді дайындауға жанама әсер ететін және ықпал ететін сипаттағы қызметшілер жатады;

      - «С»  функционалдық блогына «А» және «Б» блоктарына қосылмаған басқа қызметшілер жатады.

      Мемлекеттік органдар «Б» корпусының мемлекеттік әкімшілік лауазымдарын мемлекеттік органның алдында тұрған басым міндеттерге, сондай-ақ қызметшінің мемлекеттік орган қызметіне қосқан үлесінің дәрежесіне қарай функционалдық блоктар бойынша дербес бөледі.

Сыбайлас жемқорлық тәуекелі мемлекеттік органдардың «Б» корпусының мемлекеттік әкімшілік лауазымдарын мемлекеттік органның алдында тұрған басым міндеттерге, сондай-ақ қызметшінің мемлекеттік органның қызметіне қосқан үлесінің дәрежесіне байланысты функционалдық блоктар бойынша дербес бөлуінде жатыр.

Сондай-ақ, Әдістемеге сәйкес бөлуді тоқсанына бір реттен артық емес қайта қарауға рұқсат етіледі. Бұл өзгерістер басшыларға басым міндеттерді, сондай-ақ қызметшінің мемлекеттік органның қызметіне қосқан үлесінің дәрежесін негізге ала отырып, тоқсан сайын мемлекеттік лауазымдарды блоктар бойынша өз қалауы бойынша бөлуге құқық береді, жекелеген мемлекеттік қызметшілерге артықшылық беру түріндегі сыбайлас жемқорлық тәуекелі бар.

Сонымен қатар, бұл әдістемеде құқықтың қайшылығы бар, ол 9-тармақта «А», «В» және «С» функционалдық блоктары бойынша лауазымдардың бөлінуі көрсетілген. Алайда, бесінші абзацта басшының қызметшінің мемлекеттік органның қызметіне қосқан үлесінің дәрежесін ескере отырып бөле алатындығы көрсетілген.

Ұсынылады: сыбайлас жемқорлық тәуекелін болдырмау мақсатында облыс әкімінің аппаратына Әдістемеге өзгеріс енгізу бойынша ұсыныстарды қарау және әзірлеуші органға жіберу туралы хат жолдау ұсынылады. Блоктар бойынша лауазымдарды бөлу кезінде мемлекеттік қызмет өтілін ескеру маңызды деп санаймыз. Мысалы, «С» блогына жаңадан тағайындалған адамдар санаты жатқызылсын және осы блок үшін жұмыс өтілі 1 жылдан 3 жылға дейін, «В» блогына 3 жылдан 10 жылға дейін және  «А» блогына 10 жылдан және одан жоғары болып белгіленсін.

 

«Аққулы ауданының жер қатынастары бөлімі» ММ

 

2) Қазақстан Республикасы Жер кодексінің 15-бабының 5-3) тармақшасына сәйкес жергілікті өкілді орган жер комиссиясының құрамын және ол туралы ережені бекітеді. Жер комиссиясының құрамы Қазақстан Республикасы Жер Кодексінің 43-бабының негізінде қалыптастырылады, яғни. құрамына төраға жер мәселелеріне жетекшілік ететін әкімнің орынбасары және Қазақстан Республикасы Жер Кодексінің 43-бабының 5-абзацында көрсетілген лауазымды адамдар кіреді, сондай-ақ Қазақстан Республикасы Жер кодексінің 43-1-бабына сәйкес жер учаскелері берілген жағдайда ауылдық округтердің әкімдері мен жергілікті халықтың өкілдері енгізіледі. Комиссия мүшелері отырыстарға ауыстыру құқығынсыз қатысады.

 

Комиссия төрағасының өкілеттігі Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығы Министрінің Қазақстан Республикасы Премьер-Министрі орынбасарының 2018 жылғы 27 тамыздағы № 359 бұйрығымен бекітілген Жер комиссиясы туралы Үлгілік ережеде көрсетілген. Комиссия төрағасының өкілеттігі Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығы Министрінің Қазақстан Республикасы Премьер-Министрі орынбасарының 2018 жылғы 27 тамыздағы № 359 бұйрығымен бекітілген Жер комиссиясы туралы Үлгілік ережеде көрсетілген. Жер комиссиясы туралы осы Үлгілік ережеде ауру, еңбек демалысы, іссапарға жіберу немесе жұмыстан босату жағдайында комиссия төрағасының функциялары кімге ауысуы тиіс екендігі көрсетілмеген, өйткені үлгілік ережелерде «комиссия төрағасының орынбасары» ұғымы жоқ. «Сауда-саттықты (конкурстарды, аукциондарды) өткізуді талап етпейтін мемлекеттік меншіктегі жер учаскелеріне құқықтарды сатып алу» мемлекеттік көрсетілетін қызметі жер қатынастары бөліміне келіп түскен жағдайда, жер комиссиясы өтінішті 12 жұмыс күні ішінде қарауға тиіс. Осыған байланысты, жер комиссиясының төрағасы болмаған жағдайда, өтініш мемлекеттік көрсетілетін қызмет қағидаларында көрсетілген мерзімдерде қаралмайды. Сонымен қатар, мемлекеттік қызмет көрсету ережелерінде комиссия төрағасының болмауы себебінен дәлелді бас тартуға негіз жоқ. Осыған байланысты, жер қатынастары бөлімінің басшысы қызмет алушылар тарапынан кешіктірулер мен шағымдарды болдырмау үшін комиссия мүшелерінің қатысуымен өтінішті төрағасыз қарау үшін сыбайлас жемқорлық қаупі бар, бұл өз кезегінде лауазымдық өкілеттіктерден асып түседі.

Ұсынылады: Облыстың жетекшілік ететін басқармасына Жер кодексіне және жер комиссиясы туралы Үлгілік ережеге жер комиссиясының төрағасын ауыстыру бөлігінде толықтыру енгізу туралы, яғни  ол дәлелді себеппен болмаған жағдайда, сондай-ақ «жер комиссиясы төрағасының орынбасары» үлгілік ережесіне енгізу не «өтініш жер комиссиясы төрағасының болмауы не жер комиссиясы Кворумының болмауы себебінен қаралуы мүмкін емес» деген тұжырыммен дәлелді бас тарту бөлігінде мемлекеттік қызмет көрсету қағидаларына толықтыру енгізілсін деген ұсыныстарды қарау және Қазақстан Республикасының Ауыл шаруашылығы министрлігіне жіберу туралы хат жіберілсін.

 

«Аққулы ауданының қаржы бөлімі» ММ

 

3) Сыбайлас жемқорлық тәуекелі нормативтік құқықтық актіде, атап айтқанда Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығы министрінің 2015 жылғы 31 наурыздағы № 19-5/293 бұйрығымен бекітілген Су шаруашылығы құрылыстарын жалға беру және сенімгерлік басқару қағидаларының                       6-тармағында.

Су шаруашылығы құрылыстары бойынша жалдау ақысының есептік ставкаларын баланс ұстаушы баланстық құнын, белгіленген жұмыс режимін, Су шаруашылығы құрылысын қауіпсіз ұстау және пайдалану қағидалары мен талаптарын, су ресурстарын пайдаланғаны үшін төлемақы ставкаларын ескере отырып айқындайды және бекітеді:

уәкілетті органның, мемлекеттік мүлік жөніндегі уәкілетті органның, табиғи монополиялар салаларында және реттелетін нарықтарда басшылықты жүзеге асыратын уәкілетті органның ведомстволарымен келісім бойынша республикалық меншіктегі су шаруашылығы құрылыстары бойынша;

аудандық және облыстық коммуналдық меншіктегі су шаруашылығы құрылыстары бойынша-жергілікті атқарушы органдармен, табиғи монополиялар салаларында және реттелетін нарықтарда басшылықты жүзеге асыратын уәкілетті орган ведомствосының аумақтық бөлімшесімен, уәкілетті орган ведомствосының өңірлік бөлімшесімен.

Сыбайлас жемқорлық тәуекелі-жалдау ақысын есептеудің нақты әдістемесінің болмауы. Осыған байланысты, баланс ұстаушы жалдау ақысын азайту немесе жалдау ақысын көтеру арқылы кедергі қою арқылы артықшылық бере алады.

Ұсынылады: сыбайлас жемқорлық тәуекелін болдырмау мақсатында облыстың жетекшілік ететін басқармасына аталған Қағидаларға өзгеріс енгізуді ұсына отырып, мәселені қарау және осы Қағидаларды әзірлеуші органға одан әрі жіберу туралы хат жіберілсін.    

Жалға беруді есептеу кезінде белгілі бір коэффициенттерді белгілеу маңызды деп санаймыз. Мысалы, Ап=БС / Сс / 12*Км - Ставр. Қайда:

 Считаем важным при расчете аренды установить определенные коэффициенты. К примеру Ап=БС/Сс/12*Км - Стпвр. Где:

Ап=БС/Сс / 12 * Км-Ставр. Қайда:

Жа-жылына жалдау ақысы;

Бқ-баланстық құн;

Ом-объектінің қызмет ету мерзімі;

12-жылдағы айлар саны;

Ас -жылына пайдалану айларының саны;

Срптм-су ресурстарын пайдаланғаны үшін төлемақы мөлшерлемесі.

 

  1. Ішкі құжаттарда сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау:

 

Мемлекеттік мекеменің ішкі құжаттарында сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне талдау жүргізілді. Әкімдіктің және аудан әкімінің 583 актісі қаралды, оның ішінде: қаулылар - 314, өкімдер - 264, аудан әкімінің шешімдері - 2 (2022 жылға 340 акт, 2023 жылға 243 акт).

Сондай-ақ, дербес бөлімдердің  бірінші басшыларының мен аудан әкімі аппаратының бұйрықтарына талдау жүргізілді. Барлығы 892 бұйрық (2022 жыл - 481, 2023 жыл - 68409).

 

 

Барлық актілер, қаулылар, шешімдер мен өкімдер қолданыстағы заңнамаға сәйкес және құзыретіне сәйкес қабылданды.

2022 жылы барлығы 477 өтініш келіп түсті, оның ішінде жеке тұлғалар -391, заңды-86, ауызша-249, жазбаша-228. Аудан әкімінің аппаратына -351, ауылдық округтерге-42, бөлімдерге-84 түсті.

2023 жылы аудан бойынша барлығы 207 өтініш келіп түсті, оның ішінде жеке тұлғалар-147, заңды тұлғалар-60, ауызша-81, жазбаша-126. Аудан әкімінің аппаратына -129, ауылдық округтерге-16, бөлімдерге-62 түсті.

Сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізу барысында бұзушылықтар анықталған жоқ. Алайда Аққулы ауданының жергілікті атқарушы органдарында жасырын қызметтер анықталды.

 

«Аққулы ауданы әкімінің аппараты» ММ

 

1) Жасырын қызмет ауданның, ауылдық округтің атауын өзгертуден тұрады. Азаматтардың өтініштерін талдау кезінде 2022 және 2023 жылдары әкім аппаратына ауданның атын өзгерту туралы анықтама беру туралы азаматтар жүгінгені анықталды. Мысалы, адамдар бұрын аудан аумағында өмір сүрген, бірақ қандай да бір себептермен Республикадан тыс тұрақты тұруға көшеді. Бірақ құжаттарды елшілікке тапсырған кезде мәселе туындайды, жеке тұлғаның барлық құжаттарында "Лебяжі ауданы"көрсетілген. Осыған байланысты елшілік ауданның атауын өзгерту фактісін растайтын қосымша құжатты талап етеді.

Мұрағат мұндай деректерді бермейді, бұл қайта атау құжаттарының берілмегендігіне сілтеме жасайды. Азаматтар ауданның атын өзгерту туралы анықтама беруді талап етіп ЖАО-ға жүгінеді, бірақ ЖАО анықтамаларды беруге құзыреті жоқ, алайда өтініштегі жауаптарда анықтамаларды беруге құзыреті жоқ екенін көрсетеді, бірақ аудан қай жылы және қандай актімен өзгертілгенін түсіндіреді.

Ұсынылады: облыс әкімінің аппаратына «Әкімшілік аумақтық бірліктің атын өзгерту туралы анықтама» жасырын қызметін мемлекеттік көрсетілетін қызметтер тізіліміне енгізу жөніндегі ұсынысты қарау және одан әрі тиісті министрлікке жіберу жөнінде хат жолдансын. Көрсетілетін қызметті беруші «Облыстардың, қалалардың, аудандардың мемлекеттік мұрағаттарын» көрсетсін. Бұл фактіні өзекті деп санаймыз, өйткені бүкіл республика бойынша аудандардың, ауылдық округтердің атауын өзгерту фактілері бар.

 

«Аққулы ауданының экономиканың нақты сектор бөлімі» ММ

 

2) Азаматтардың өтініші бойынша құжаттарды қарау кезінде жасырын қызмет анықталды. Жасырын қызмет «салынған объектіні меншік иесінің өз бетінше пайдалануға қабылдау актісін» беруден тұрады. Азаматтардың өтініштерін талдау кезінде азаматтардың бөлімге «салынған объектіні меншік иесінің өз бетінше пайдалануға қабылдау актісін» беру туралы өтініш білдіргені анықталды.

Талданатын кезеңде 2022 жылғы 1 маусымнан 2023 жылғы 31 мамырға дейін 37 өтініш түсті (2022 жылы 20 өтініш, 2023 жылы 17 өтініш). Мысалы, кез-келген нысанды салған адамдар бөлімге өтінішпен және эскиздік жобамен бірге жүгінеді. Бөлім Қазақстан Республикасы 2001 жылғы 16 шілдедегі «Қазақстан Республикасындағы сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі туралы» Заңының 74-бабының негізінде меншік иесі өз бетінше салған объектіні пайдалануға беру актісін береді. Бұл акт бөлім басшысының бұйрығымен бекітіледі. Сонымен қатар, бұл актілер Азаматтарға арналған үкімет «Мемлекеттік корпорациясы» КЕАҚ-да тіркеледі.

Ұсынылады: облыс әкімінің аппаратына «меншік иесінің өзі салған объектіні пайдалануға қабылдау актісін беру» жасырын қызметін мемлекеттік көрсетілетін қызметтер тізіліміне енгізу жөніндегі ұсынысты қарау және одан әрі тиісті министрлікке жіберу жөнінде хат жолдансын. Көрсетілетін қызметті беруші «Қалалар мен аудандар деңгейінде құрылыс саласындағы уәкілетті мемлекеттік органдарды» көрсетсін.

 

«Аққулы ауданының жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар бөлімі» ММ

 

3) Сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін ішкі талдау қорытындысы бойынша «Әрекетке қабілетсіз немесе әрекет қабілеті шектеулі кәмелетке толған адамға қорғаншылық немесе қамқоршылық белгілеу» жасырын қызметі анықталды. «Неке (ерлі-зайыптылық) және отбасы туралы» Кодекстің 120-бабына сәйкес мемлекет кәмелетке толмағандар мен әрекетке қабілетсіз немесе әрекет қабілеті шектеулі кәмелетке толған адамдарға қатысты өзінің қорғаншылық немесе қамқоршылық жөніндегі функцияларын жергілікті атқарушы органдар арқылы жүзеге асырады. Кодекстің 121-бабының негізінде қорғаншылықты немесе қамқоршылықты қорғаншылық немесе қамқоршылық жөніндегі функцияларды жүзеге асыратын органдар қорғаншылыққа немесе қамқоршылыққа мұқтаж адамның тұрғылықты жері бойынша не қорғаншылыққа жататын мүліктің орналасқан жері бойынша белгілейді. Жекелеген жағдайларда қорғаншылық немесе қамқоршылық қорғаншының немесе қамқоршының тұрғылықты жері бойынша белгіленуі мүмкін. Сот адамды қорғаншылық немесе қамқоршылық белгілеу үшін оны қорғаншылық немесе қамқоршылық жөніндегі функцияларды жүзеге асыратын органға оның тұрғылықты жері бойынша қабілетсіз немесе әрекет қабілеті шектеулі деп тану туралы шешім заңды күшіне енген кезден бастап үш жұмыс күні ішінде хабарлайды.

Осыған байланысты мүдделі тұлға жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар бөліміне оны қорғаншы немесе қамқоршы ретінде айқындау туралы өтініш береді және қажетті құжаттар тізбесін қоса береді. Түпкілікті нәтиже жергілікті атқарушы органның қорғаншылық пен қамқоршылық белгілеу туралы құқықтық акт шығаруы болып табылады.

Ұсынылады: облыс әкімінің аппаратына «Әрекетке қабілетсіз немесе әрекет қабілеті шектеулі кәмелетке толған адамға қорғаншылық немесе қамқоршылық белгілеу» жасырын қызметін мемлекеттік көрсетілетін қызметтер тізіліміне енгізу жөніндегі ұсынысты қарау және одан әрі тиісті министрлікке жіберу жөнінде хат жіберілсін.

4) Нормативтік құқықтық актілерді, атап айтқанда Аққулы аудандық мәслихатының 2020 жылғы 18 наурыздағы   «Аққулы ауданының ауылдық елді мекендерінде мемлекеттік денсаулық сақтау, әлеуметтік қамсыздандыру, білім беру, мәдениет, спорт және ветеринария ұйымдарының тұратын және жұмыс істейтін мамандарына коммуналдық қызметтерге ақы төлеу және бюджет қаражаты есебінен отын сатып алу бойынша әлеуметтік қолдау көрсету тәртібі мен мөлшерін бекіту туралы»  № 253/52 шешімін зерделеу барысында  (Павлодар облысының Әділет департаментінде 2020 жылғы 31 наурызда № 6781 болып тіркелген), әзірлеуші органы «Аққулы ауданының жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар бөлімі» ММ  жасырын қызмет анықталды. Жасырын қызмет Аққулы ауданының ауылдық елді мекендерінде тұратын және жұмыс істейтін денсаулық сақтау, әлеуметтік қамсыздандыру, білім беру, мәдениет, спорт және ветеринария мемлекеттік ұйымдарының мамандарына бюджет қаражаты есебінен коммуналдық төлемдерді төлеуге және отын сатып алуға 6 айлық есептік көрсеткіш мөлшерінде әлеуметтік қолдау көрсетуден тұрады. Мәслихаттың жоғарыда көрсетілген шешімі негізінде әлеуметтік қолдау екінші деңгейдегі банкте немесе банк операцияларын жүзеге асыруға тиісті лицензиясы бар ұйымдарда дербес (карточкалық) шоттың болуын растайтын құжатты қоса бере отырып, мемлекеттік ұйымның бірінші басшысы бекіткен тізім негізінде мамандардан өтініштер талап етілмей көрсетіледі. Алайда, аудан мәслихатының бұл шешімінде әлеуметтік қолдау көрсету және ұсыну мерзімі айтылмаған. Сонымен қатар, мамандар өтініш бермейді, сондықтан маман басшының жалпы тізімді жіберуін күтеді. Мемлекеттік көрсетілетін қызметтер тізіліміне «Ауылдық елді мекендерде тұратын және жұмыс істейтін мемлекеттік денсаулық сақтау, әлеуметтік қамсыздандыру, білім беру, мәдениет, спорт және ветеринария ұйымдарының мамандарына коммуналдық қызметтерге ақы төлеу және бюджет қаражаты есебінен отын сатып алу жөніндегі әлеуметтік қолдау» жасырын көрсетілетін қызметті енгізген жағдайда, мамандар өтінішті өз бетінше беруге мүмкіндігі, сонымен қатар әлеуметтік қолдау алу мерзімі нақты айқындалатын болады.

Ұсынылады: облыс әкімінің аппаратына мемлекеттік көрсетілетін қызметтер тізіліміне «Ауылдық елді мекендерде тұратын және жұмыс істейтін мемлекеттік денсаулық сақтау, әлеуметтік қамсыздандыру, білім беру, мәдениет, спорт және ветеринария ұйымдарының мамандарына коммуналдық қызметтерге ақы төлеу және бюджет қаражаты есебінен отын сатып алу бойынша әлеуметтік қолдау» жасырын қызметін енгізу бойынша ұсыныстарды қарау және одан әрі тиісті министрлікке жіберу жөнінде хат жолдансын.

  1. Персоналды басқарумен байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау, оның ішінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ұшыраған лауазымдарды айқындау

Ауданның жергілікті атқарушы органдары мемлекеттік қызметшілерінің штат саны 2023 жылғы маусым айындағы жағдай бойынша 103 бірлік, нақты саны-99 бірлік, бос жұмыс орындары-4 (аудан әкімінің әлеуметтік және экономикалық мәселелер жөніндегі орынбасары, экономика және бюджеттік жоспарлау бөлімінің бас маманы, жер қатынастары бөлімінің басшысы, Ямышев ауылдық округі әкімі аппаратының жетекші маманы). Штат санының лимиттері бойынша:

аудан әкімінің аппараты-18 бірлік, аудан әкімі аппаратының құрылымында, аудан әкімінің екі орынбасары, аппарат басшысы және 5 бөлім:

ұйымдастыру жұмысы бөлімі-2 адам; персоналды басқару бойынша бөлімі-2 адам; мемлекеттік - құқықтық бөлім-3 адам; әкімшілік-қаржы бөлімі-2 адам; құжаттамалық қамтамасыз ету және бақылау бөлімі-3 адам. Сондай-ақ аудан әкімі аппаратының 2 бас маманы бар: кәмелетке толмағандар комиссии жөніндегі комиссияның бас маманы - хатшысы; жұмылдыру жұмысы және төтенше жағдайлар жөніндегі бас маман.

«Аққулы ауданының  Аққулы ауылдық округі әкімінің аппараты» ММ-8 бірлік, «Аққулы ауданының  Баймолдин ауылдық округі әкімінің аппараты» ММ - 3, «Аққулы ауданының Жамбыл ауылдық округі әкімінің аппараты» ММ - 5 бірлік, «Аққулы ауданының Қызылағаш ауылдық округі әкімінің аппараты» ММ-5, «Аққулы ауданының Қарақала округі әкімінің аппараты» - 5, «Аққулы ауданының Майқарағай ауылдық округі әкімінің аппараты» ММ-4, «Аққулы ауданының Малыбай ауылдық округі әкімінің аппараты» ММ - 4, «Аққулы ауданының Шақа ауылдық округі әкімінің аппараты» ММ – 4,«Аққулы ауданының Шарбақты ауылдық округі әкімінің аппараты» ММ - 5, «Аққулы ауданының Ямышев ауылдық округі әкімінің аппараты» ММ - 7 бірлік.

«Аққулы ауданының мәдениет, дене шынықтыру және спорт бөлімі» ММ - 3 бірлік, «Аққулы ауданының кәсіпкерлік және ауыл шаруашылығы бөлімі» - 6, «Аққулы ауданының жер қатынастары бөлімі» - 3, «Аққулы ауданының экономиканың нақты секторы бөлімі» - 6, "Аққулы ауданының экономика және бюджеттік жоспарлау бөлімі» - 4 бірлік, «Аққулы ауданының қаржы бөлімі» - 4, «Аққулы ауданының ішкі саясат және тілдерді дамыту бөлімі» - 4, «Аққулы ауданының жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар бөлімі» - 5 бірлік.

Конкурстық рәсімдер.

Сыбайлас жемқорлық тәуекелдерінің деңгейі жоғары учаскелердің бірі адамдарды бос лауазымдарға конкурстық іріктеу рәсімі болып қала береді. «Б» корпусының мемлекеттік әкімшілік лауазымына орналасуға конкурс өткізу қағидаларына сәйкес талданатын кезеңде аппараттың конкурстық комиссиясы 8 конкурстық рәсім өткізді, оның ішінде: 2022 жылы - 3, 2023 жылдың басынан - 5. Оның ішінде: ішкі конкурстар - 2, жалпы конкурстар - 6.

Конкурстарды өткізудің ашықтығы мен объективтілігін қамтамасыз ету мақсатында әңгімелесулер Қазақстан Республикасы Мемлекеттік қызмет істері Агенттігінің Павлодар облысы бойынша Департаменті мамандарының және әңгімелесуге қатысуға ниет білдірген адамдардың қатарынан байқаушылардың қатысуымен өткізілді.

Мемлекеттік қызметке конкурстық рәсімдердің нәтижелері бойынша - 7 адам қабылданды (оның ішінде 2022 жылы-3 адам, 2023 жылы-4 адам).

Мемлекеттік қызметке конкурстық рәсімдердің нәтижелері бойынша - 7 адам қабылданды (оның ішінде 2022 жылы-3 адам, 2023 жылы-4 адам).

Сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін ішкі талдау нәтижелері бойынша бос лауазымдарға орналасуға конкурстар өткізу кезінде заңда көзделмеген артықшылықтар (протекционизм, отбасылық) беру фактілері анықталған жоқ.

2015 жылдан бастап барлық конкурстық рәсімдерді, мемлекеттік қызметке қабылдауды/жұмыстан шығаруды, тәртіптік жаза қолдануды және алып тастауды аудан әкімі аппараты жанындағы персоналды басқару қызметі жүзеге асырады, бұл өз кезегінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерінің туындау мүмкіндігін азайтады.

Аппаратта Қазақстан Республикасы Президентінің жанындағы Мемлекеттік басқару академиясының Павлодар облыстық филиалына жіберіле отырып, мемлекеттік қызметшілердің біліктілігін арттыру мәселелері бойынша жұмыстар жүйелі негізде жүзеге асырылады, 2022 жылы 26 адам оқудан өтті, оның 2-і өзге білім беру ұйымдарында, 2023 жылы 12-сі.

Ішкі талдау жүргізу барысында персоналды басқарумен байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.

 

  1. Мүдделер қақтығысын реттеуге байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау

Әкім аппаратының жұмыс тобы мүдделер қақтығысының болуына, қызметкерлердің мекеме басшысымен жұмысқа қабылданған үлестестігіне, кадрлардың ауысу себептеріне, қызметкерлердің жұмыстан босатылуына, жақын туыстарының, жұбайлары мен жекжаттарының бірлескен жұмысына, барлық қажетті құжаттарды (мамандардың жеке істері, конкурстар хаттамалары, өкімдер, бұйрықтар) зерделей отырып, қабылданған сыбайлас жемқорлыққа қарсы шектеулер мен тыйымдарға ішкі талдау жүргізді.

Сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтар жасауға ықпал ететін дискрециялық өкілеттіктер мен нормаларды талдау нәтижелері бойынша анықталған жоқ.

 

  1. Мемлекеттік қызмет көрсетумен байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау

«Аққулы ауданының экономика және бюджеттік жоспарлау бөлімі» ММ

Бөлім «Азаматтарға арналған үкімет» Мемлекеттік корпорациясы арқылы электрондық форматта көрсетілетін «Денсаулық сақтау, білім беру, әлеуметтік қамсыздандыру, мәдениет, спорт және агроөнеркәсіптік кешен саласындағы мамандарға, ауылдық елді мекендерге жұмыс істеу және тұру үшін келген ауылдар, кенттер, ауылдық округтер әкімдері аппараттарының мемлекеттік қызметшілеріне әлеуметтік қолдау шараларын ұсыну» бір мемлекеттік қызметін көрсетеді (ХҚКО). 2023 жылғы 1 сәуірден бастап мемлекеттік қызмет Отбасы Банкінің ақпараттық жүйесі арқылы көрсетіледі. Ұлттық экономика министрінің 2014 жылғы 6 қарашадағы № 72 бұйрығымен бекітілген Ауылдық елді мекендерге жұмыс істеу және тұру үшін келген денсаулық сақтау, білім беру, әлеуметтік қамсыздандыру, мәдениет, спорт және агроөнеркәсіптік кешен саласындағы мамандарға, ауылдар, кенттер, ауылдық округтер әкімдері аппараттарының мемлекеттік қызметшілеріне әлеуметтік қолдау шараларын ұсыну қағидаларын (бұдан әрі - Қағидалар), Павлодар облысы әкімдігінің 2016 жылғы 7 сәуірдегі                    № 106/3 қаулысымен бекітілген азаматтық қызметшілер болып табылатын және ауылдық жерде жұмыс істейтін әлеуметтік қамсыздандыру саласындағы мамандар лауазымдарының тізбесі (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 5121 болып тіркелген), Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің м.а. 2017 жылғы 25 қазандағы № 360 (нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде 16057 болып тіркелген) бекіткен Халықты әлеуметтік қорғау және жұмыспен қамту ұйымдарының басшылары, мамандары және басқа да қызметшілері лауазымдарының үлгілік біліктілік сипаттамаларын зерделеу кезінде  заңнамадағы құқықтық олқылықтар анықталды.

      1) Осы Қағидаларда 10-тармақтың 1) тармақшасында мемлекеттік қызметті көрсету үшін қажетті құжаттар тізбесінде банктен 20 таңбалы KZ шоты туралы хабарлама жоқ. Мәселен, Қағидалардың 4-қосымшасына сәйкес әлеуметтік қолдау шараларын ұсыну туралы келісім жасалады, онда 2-тармақтың 1) тармақшасында әкімші келісім жасалғаннан кейін бір жұмыс күні ішінде көтерме жәрдемақының тағайындалған сомасын алушының жеке шотына аударуға міндетті екендігі көрсетілген. Алайда, мемлекеттік қызметті көрсету үшін қажетті құжаттар тізбесінде алушының жеке дербес шоты көзделмеген.

      Ұсынылады: Облыстың жетекшілік ететін басқармасына мәселені қарау және одан әрі Қазақстан Республикасының тиісті Министрлігіне құжаттар тізбесіне ағымдағы шот туралы хабарлама енгізу бойынша не жоғарыда көрсетілген Қағидалардың 2-қосымшасында өтініш қанағаттандырылған жағдайда ағымдағы шоттың мәліметтері туралы баған енгізілсін туралы хат жіберілсін.

      2) Мемлекеттік қызмет көрсету қағидаларында заңнамада олқылық бар және ол көрсетілетін қызметті алушының бюджеттік кредит алу үшін Қағидалардың 10 - тармағының 2) тармақшасында көзделген құжаттар топтамасын Мемлекеттік корпорация арқылы не «электрондық үкімет»  веб-порталы арқылы электрондық форматта тапсыруынан тұрады. Құжаттар тізбесіне нысан бойынша өтініш, жеке басын куәландыратын құжат (сәйкестендіру үшін), білімі туралы дипломның көшірмесі, көрсетілетін қызметті алушының еңбек қызметін растайтын құжаттың көшірмесі, сәйкестендіру үшін неке қию туралы куәлік (некеде тұрған көрсетілетін қызметті алушылар үшін), кредиттік бюродан есеп кіреді. Барлық құжаттар топтамасын қарап шыққаннан кейін, егер бас тарту көзделмесе, онда көрсетілетін қызметті беруші бюджеттік кредит түрінде әлеуметтік қолдау шараларын ұсыну туралы аудан әкімдігі қаулысының жобасын дайындайды.

 Аудан әкімдігінің қаулысына қол қойылғаннан кейін үш жақты келісім жасалады және оған көрсетілетін қызметті беруші атынан әкімші, Отбасы Банкі атынан сенім білдірілген Агент және көрсетілетін қызметті алушы қол қояды. Барлық қажетті құжаттарды ресімдегеннен кейін көрсетілетін қызметті алушы сатып алу-сату мәмілесін жасасу үшін нотариусқа жүгінеді. Егер көрсетілетін қызметті алушы некеде тұрған және көрсетілетін қызметті алушының жұбайы борышкерлер тізілімінде тұрған жағдайда, осы себепті сатып алу-сату мәмілесін жасасудан бас тарту фактісі болады. Сатып алу-сату мәмілесін жасау мүмкін болмағандықтан, көрсетілетін қызметті алушы мемлекеттік қызметті алудан бас тарту фактісін ресімдеу үшін жергілікті атқарушы органға жүгінеді. Егер құжаттар тізбесінде мынадай құжаттар көзделсе:  ерлі-зайыптылардың екеуінің де кредиттік бюросының есебі және олардың борышкерлер тізілімінде тұрмағаны фактісінің болмауы (егер көрсетілетін қызметті алушы некеде тұрса) мемлекеттік қызмет қаулы жобасы шығарылғанға дейін көрсетілуі не бас тартылуы мүмкін еді.

Ұсынылады: Облыстың жетекшілік ететін басқармасына мәселені қарау және одан әрі Қазақстан Республикасының тиісті Министрлігіне тұрғын үй сатып алуға бюджеттік кредит алу жөніндегі құжаттар тізбесіне ерлі-зайыптылардың екеуінің де (некеде тұрған көрсетілетін қызметті алушылар үшін) кредиттік бюросынан есеп енгізу жөнінде хат жолдасын.

3) Павлодар облысы әкімдігінің 2016 жылғы 7 сәуірдегі № 106/3 қаулысымен бекітілген азаматтық қызметшілер болып табылатын және ауылдық жерде жұмыс істейтін әлеуметтік қамсыздандыру саласындағы мамандар лауазымдарының тізбесіне 2022 жылғы 3 тамыздағы № 222/3, яғни азаматтық қызметшілер болып табылатын және ауылдық жерде жұмыс істейтін әлеуметтік қамсыздандыру саласындағы мамандар лауазымдарының тізбесіне өзгерістер енгізілді халықты жұмыспен қамту орталығының ассистент-мамандары мен консультанттары енгізілді.

Осы қаулы негізінде 2022 жылы жұмыспен қамту орталығының ассистенті әлеуметтік қолдау шараларын алуға өтініш берді. Өтініш беруші басқа біліктіліктері бар білім туралы құжаттарды қоса берді. Бөлім жұмыс берушіден мамандарға қойылатын біліктілік талаптарын сұрады, алайда «жұмыспен қамту орталығының ассистенті» арнайы біліктілік талаптары болған жоқ.

Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 2017 жылғы 25 қазандағы № 360 бұйрығымен бекітілген Халықты әлеуметтік қорғау және жұмыспен қамту ұйымдарының басшылары, мамандары және басқа да қызметшілері лауазымдарының үлгілік біліктілік сипаттамаларына сәйкес, бұл мамандарға әлеуметтік білім беру талаптары көрсетілмеген, мысалы, әлеуметтік жұмыс жөніндегі әдіскерлерге, нұсқаушыларға немесе мамандарға қойылатын талаптар бар, бұл өз кезегінде құқықтық олқылық.

Осыған байланысты бөлім мемлекеттік қызмет көрсету үшін құжаттарды қабылдауы тиіс, өйткені Мемлекеттік қызмет стандартына сәйкес бас тартуға негіз жоқ.

Ұсынылады: облыстың жетекшілік ететін басқармасына Халықты әлеуметтік қорғау және жұмыспен қамту ұйымдарының басшылары, мамандары және басқа да қызметшілері лауазымдарының үлгілік біліктілік сипаттамаларына, халықты жұмыспен қамту орталығының (мансаптық орталықтың) ассистентіне қойылатын біліктілік талаптарын  енгізу мәселесін қарау және  Қазақстан Республикасының салалық министрлігіне хат жіберілсін.

 

«Аққулы ауданының кәсіпкерлік және ауыл шаруашылығы бөлімі» ММ 

 4) Мемлекеттік қызметтерді, атап айтқанда Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығы министрінің 2015 жылғы 30 наурыздағы № 4-3/268 бұйрығымен бекітілген тракторлар мен олардың базасында жасалған өздігінен жүретін шассилер мен механизмдерді, монтаждалған арнайы жабдығы бар тіркемелерді қоса алғанда, олардың тіркемелерін, өздігінен жүретін ауыл шаруашылығы, мелиоративтік және жол-құрылыс машиналары мен механизмдерін, жүріп өту мүмкіндігі жоғары арнайы машиналарды кепілге қоюды мемлекеттік тіркеу қағидаларын зерделеу кезінде мемлекеттік қызмет халыққа көрсетілетін қызметті берушінің кеңсесі арқылы қағаз нысанда көрсетілетіні анықталды, жоғарыда көрсетілген қағидалар бойынша бұл қызметтің қызмет көрсету тәсілімен баламалары болса да, атап айтқанда мемлекеттік қызмет «Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясы, «электрондық үкімет» веб-порталы арқылы және көрсетілетін қызметті берушінің кеңсесі арқылы көрсетілуі мүмкін. Алайда, көрсетілетін қызметті алушының бұл қызметті Мемлекеттік корпорация және веб-портал арқылы алуға мүмкіндігі жоқ, өйткені бұл мемлекеттік қызметтің ақпараттық жүйесі жоқ. Осыған байланысты көрсетілетін қызметті берушінің көрсетілетін қызметті алушымен тікелей байланысында көрсетілген сыбайлас жемқорлық тәуекелі бар.

Ұсынылады: Көрсетілетін қызметті берушінің көрсетілетін қызметті алушымен тікелей байланысын болдырмау мақсатында облыс әкімінің аппаратына «электрондық үкімет» веб-порталын және мемлекеттік органдағы ақпараттық жүйені интеграциялау жөніндегі мәселені қарау қажеттілігі туралы хат жолдасын.

5) Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығы министрінің 2015 жылғы 30 наурыздағы № 4-3/269 бұйрығымен бекітілген Тракторларды және олардың базасында жасалған өздiгiнен жүретiншассилер мен механизмдердi, монтаждалған арнаулы жабдығы бар тiркемелердi қоса алғанда, олардың тiркемелерiн, өздiгiнен жүретiн ауыл шаруашылық, мелиорациялық және жол-құрылысы машиналары мен механизмдерiн, жүріп өту мүмкіндігі жоғары арнайы машиналарды жыл сайынғы мемлекеттiк техникалық қарап - тексеруден өткізу қағидаларының 16-тармағына сәйкес агрегаттар мен механизмдер ажыратылмай, диагностикалық аспаптар мен бақылау құралдарын пайдалана отырып тексерiледi. Тiркемелердiң техникалық жай-күйi тракторлық поездың құрамында (тарту-ілу құрылғысы мен тежегішті бұғаттағыштың ақаусыздығын бақылау үшін) тексерілетіні анықталды. Алайда, бөлімде диагностикалық аспаптар мен құралдар жоқ және бұл қызмет тек техниканы визуалды тексеру арқылы көрсетіледі. Сондай-ақ, жоғарыда көрсетілген Қағидалардың 7-тармағына сәйкес  машиналарды жыл сайынғы мемлекеттік техникалық қарап-тексеруден өткізуді ұйымдастыру үшін жергілікті атқарушы органның (көрсетілетін қызметті берушінің) инженер-инспекторы көктемгі дала және егін жинау жұмыстарын ескере отырып, машиналарды мемлекеттік техникалық қарап-тексеруден өткізу кестесін жасайды, онда машиналарды техникалық қарап-тексеруден өткізетін орны, күні және уақыты туралы мәліметтер қамтылатының атап кеткен жөн. Кесте қызмет берушінің басшысымен бекітіледі.  8-тармаққа сәйкес көрсетілетін қызметті берушінің инженер-инспекторы машиналарды мемлекеттік техникалық қарап-тексеруден өткізу басталғанға дейін күнтізбелік 30 (отыз) күннен кешіктірмей мерзімді баспа басылымдарында жариялау жолымен иеленушілерді (көрсетілетін қызметті алушыларды) машиналарды техникалық қарап-тексеруден өткізуге ұсыну мерзімдері, шарттары мен тәртібін хабарлайды. Көктемгі дала және егін жинау жұмыстарын жүзеге асыратын машиналарды мемлекеттік техникалық қарап-тексеру осындай жұмыстар басталар алдында машиналардың тікелей орналасқан жері бойынша кестеге сәйкес жүргізіледі. Демек, осы тармақтарда олқылық пен сыбайлас жемқорлық тәуекелі бар. Көрсетілетін қызметті алушылардың құқықтары қысылатыны келесіде, егер көрсетілетін қызметті алушы көрсетілген машиналарды техникалық байқау кестесіне келмеген жағдайда, оны кестеден тыс өтуге мүмкіндігі болмайтындығына байланысты, өйткені осы Қағидаларда көрсетілетін қызметті беруші бекіткен кестеден тыс мемлекеттік қызмет көрсету тәртібі жоқ.

Ұсынылады: облыс әкімінің аппаратына және облыстың экономика және бюджеттік жоспарлау басқармасына осы қызметті бәсекелестік ортаға беру жөнінде ұсынысты, сонымен қатар жоғарыда көрсетілген адресаттарға  машиналарды техникалық қарау бойынша тексеру мерзімі өткен жағдайда мемлекеттік қызмет көрсету тәртібін әзірлеу қажеттігі туралы ұсынысты қарастырып осы мәселені Қазақстан Республикасының тиісті Министрлігіне жолдансын.

 

  1. Рұқсат беру функцияларын іске асыруға байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау

 

Аққулы ауданының жергілікті атқарушы органдары рұқсат беру функцияларын іске асыруға байланысты 9 мемлекеттік қызмет көрсетеді

  1. «Жер учаскелерін қалыптастыру жөнінде жерге орналастыру жобаларын бекіту».
  2. «Іздестіру жұмыстарын жүргізу үшін жер учаскелерін пайдалануға рұқсат беру».
  3. «Жер учаскесінің нысаналы мақсатын өзгертуге шешім беру».
  4. «Сауда-саттықты (конкурстарды, аукциондарды) өткізуді талап етпейтін мемлекет меншігіндегі жер учаскелеріне құқықтар алу».
  5. «Еңбекші көшіп келушіге рұқсаттар беру және ұзарту».
  6. «Құрылыс және реконструкциялау (қайта жоспарлау, қайта жабдықтау) жобаларын әзірлеу кезінде бастапқы материалдарды ұсыну».
  7. «Ағаштарды кесуге рұқсат беру».
  8. «Әскерге шақыруды кейінге қалдыру».
  9. «Азаматтарды әскери қызметке шақырудан босату».

Рұқсат беру функцияларын іске асыруға байланысты ішкі талдау жүргізу кезінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдері, бұзушылықтар мен сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.

 

  1. Бақылау-тексеру функцияларын іске асыруға байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау

 

Аққулы ауданының жергілікті атқарушы органдарына бақылау және қадағалау функциялары берілмеген.

 

  1. Бюджет және қаржы қаражатын игеруге және бөлуге байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау

Ақшалай қаражатты бөлу рәсімдеріне талдау жүргізу барысында олардың игерілуіне, пайдаланудың тиімділігін бақылауында сыбайлас жемқорлық тәуекелдері болып табылатын бұзушылықтарды анықталған жоқ.

Ауданның жергілікті атқарушы органдарында қаржыландыру мемлекеттік органдардың қажеттіліктеріне сәйкес жасалған бюджеттік өтінімге сәйкес жүзеге асырылады.

Бөлінген бюджет қаражаты толық көлемде игеріледі.

Бюджет қаражатын бөлу және игеру жөніндегі барлық іс-әрекеттер Қазақстан Республикасының Бюджет кодексіне, Қазақстан Республикасының «Бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы» Заңына, Мемлекеттік мекемелерде бухгалтерлік есепке алуды жүргізу қағидаларына, бюджеттің атқарылуы және оған кассалық қызмет көрсету қағидаларына және жоғары тұрған органдардың басқа да актілеріне сәйкес жүзеге асырылады.

Бюджет және қаржы қаражатын игерілуімен  және бөлумен байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.

 

  1. Жеке және заңды тұлғалармен шарттар жасасуға байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау

 

Жеке және заңды тұлғалармен шарттар жасасу рәсімдеріне жүргізілген талдауында  барлық шарттар қазақстан Республикасының   қолданыстағы заңнамаға, Қазақстан Республикасының «Мемлекеттік сатып алу туралы»  Заңына және Мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру қағидаларына сәйкес жасалатынын анықтады.

Жасалған шарттарды талдауында өнім берушілер тарапынан шарттық міндеттемелерде айтылған тармақтарының міндеттемелерін орындамаған жағдайларын  көрсетті.

Шарттардың тармақтарында айтылған міндеттемелер орындалмаған немесе тиісінше орындалмаған жағдайда, мұндай адамдарды мемлекеттік сатып алуға жосықсыз қатысушылар деп тану туралы талап-арыздар беріледі.

Қолданыстағы заңнамада белгіленген тараптардың құқықтары мен міндеттері шарттың мақсаттарына қол жеткізуді қамтамасыз ету үшін жеткілікті болып табылады.

Жүргізілген талдау барысында жеке және заңды тұлғалармен шарт жасасуға байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.

  1. Ақпараттық жүйелерді әзірлеуге және пайдалануға байланысты

сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау

 

«Аққулы ауданы әкімінің аппараты» ММ

 

Мемлекеттік мекемелердің жұмысында пайдаланылатын ақпараттық жүйелерге талдау жүргізу барысында қағаз тасығышта құжат айналымын қайталауға мәжбүр болған пайдалану проблемаларының болуы және т.б. бұзушылықтар мен сыбайлас жемқорлық тәуекелдерінің анықталмағаны анықталды. Алайда, «Аққулы ауданы әкімінің аппараты» мемлекеттік мекемесінде «Ауыл шаруашылығы алқаптарын бір түрден екінші түрге ауыстыруға түпкілікті шешім беру» мемлекеттік көрсетілетін қызметі бойынша «Е-лицензиялау» жүйесінде бизнес процесте бұзушылық бар. Бизнес-процестің бұзушылығы  «Аққулы ауданы әкімінің аппараты» ММ жауапты маманы мемлекеттік органға өтінім түскен кезде бұдан әрі сыртқы келісуші органға - «Аққулы ауданының жер қатынастары бөлімі» ММ жіберуге мүмкіндігі жоқ, өйткені «Сыртқы келісу нәтижесі - жіберу» деген жолдың орнына «Шешім» деген жол шығады. Бизнес процесіне сәйкес «Шешім» жолағын сыртқы келісуші орган - «Аққулы ауданының жер қатынастары бөлімі» ММ өтініш қаралғаннан кейін толтыруы тиіс. Бірақ ЕЛ МДҚ АЖ бойынша «Аққулы ауданы әкімінің аппараты» ММ жауапты маманы толтырады. Осы мемлекеттік қызмет бойынша Ережеге сәйкес «Аққулы ауданы әкімінің аппараты» ММ жауапты маманы құжаттарды электронды нысанда қабылдап, «Аққулы ауданының жер қатынастары бөлімі» ММ-ге жолдауы тиіс. Бірақ қызметті ЕЛ МДБ АЖ арқылы жіберу мүмкін емес, өйткені бұл жүйеде «Сыртқы келісу нәтижесін жіберу» өрісі «Шешім» өрісін толтырғаннан кейін ғана көрсетіледі. Шын мәнінде, ЕЛ МДҚ АЖ «Аққулы ауданы әкімінің аппараты» ММ және «Аққулы ауданы жер қатынастары бөлімі» ММ жауапты маман рөлдері ауыстырылды. Көрсетілетін қызметті алушылар тарапынан шағымдарды болдырмау мақсатында бүгінгі күні «Аққулы ауданы әкімінің аппараты» ММ жауапты маманы өтінімдер келіп түскен кезде қарау және шешім шығару үшін электрондық пошта арқылы «Аққулы ауданының жер қатынастары бөлімі» ММ барлық құжаттар пакетін жібереді. «Аққулы ауданы әкімінің аппараты» ММ жауапты маманы «Шешім» жолағын толтырады және осыдан кейін ғана «Сыртқы келісу нәтижесі жіберу» жолағы көрсетіледі, түпкілікті шешімге (қаулыға) Аққулы ауданының жер қатынастары бөлімінің басшысы қол қояды, бұл өз кезегінде Қазақстан Республикасының 2001 жылғы 23 қаңтардағы «Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару  және өзін-өзі басқару туралы» қолданыстағы заңына қайшы келеді. Сонымен қатар, жер қатынастары бөлімінің басшысы қол қойған шешім көрсетілетін қызметті алушының жеке кабинетіне жіберіледі, бірақта «Мемлекеттік корпорация» КЕАҚ тіркеуге көрсетілетін қызметті алушылар электрондық шешім нұсқасымен жүгіне алмайды, өйткені шешімге қол қою дұрыс көрсетілмеген.

 Ұсынылады: «Е-лицензиялау» ақпараттық жүйесінде «Ауыл шаруашылығы алқаптарын бір түрден екінші түрге ауыстыруға түпкілікті шешім беру» мемлекеттік көрсетілетін қызметі бойынша бизнес процесті сәйкестендіру жөніндегі ұсынысты қарау және Қазақстан Республикасының салалық министрлігіне жіберу туралы хат  облыс әкімінің  аппаратына хат жіберілсін

 

  1. Ұйымдастырушылық-басқару қызметтен туындайтын өзге де мәселелерді іске асыруға байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау

 

«Аққулы ауданының экономиканың нақты сектор бөлімі» ММ

Сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізу барысында «Аққулы ауданының экономиканың нақты сектор бөлімі» мемлекеттік мекемесінде ұйымдастырушылық-басқару қызметінде мүдделер қақтығысы анықталды.

Ауданның экономиканың нақты сектор бөлімі аудан аумағында сәулет, қала құрылысы, құрылыс, тұрғын үй-коммуналдық шаруашылықты сумен жабдықтау және жылумен жабдықтау, мемлекеттік сатып алуды, тауарларды, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтерді, жолаушылар көлігі мен автомобиль жолдарын ұйымдастыру және өткізу салаларында басшылықты жүзеге асырады. Мемлекеттік қызметтер тізіліміне сәйкес 18 қызмет көрсетіледі, оның 10-ы тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық және автомобиль жолдары саласында, 8-і сәулет және қала құрылысы саласында.

Мүдделер қақтығысы сәулет және қала құрылысы саласында мемлекеттік қызмет көрсету кезінде бұл бөлім көрсетілетін қызметті беруші және көрсетілетін қызметті алушы болып табылады. «Құрылыс және реконструкция (қайта жоспарлау, қайта жабдықтау) жобаларын әзірлеу кезінде бастапқы материалдарды ұсыну» мемлекеттік қызметін көрсету кезінде бөлімнің құрылыс мәселелеріне жетекшілік ететін маман өзінің бөлім басшысының атына мемлекеттік қызметті алуға өтініш береді. Өз кезегінде бөлім басшысы осы өтінішті мемлекеттік қызмет көрсететін маманға жазады, өтінішті қарау бойынша жобалауға сәулет-жоспарлау тапсырмасына қорытынды береді.

Сондай-ақ, Қазақстан Республикасының Ауыл шаруашылығы министрінің  2020 жылғы 1 қазандағы № 301 бұйрығымен бекітілген «Елді мекендер шегінде объектілер салу үшін жер учаскелерін беру» мемлекеттік қызмет көрсету Қағидалары негізінде, «Елді мекендер шегінде объектілер салу үшін жер учаскелерін беру» мемлекеттік қызметін алу үшін ауылдық округ әкімдерінің аппараттарына жүгінген кезде, өтініш өз бетінше пысықталатының атап өткен жөн. Мемлекеттік қызметті көрсету тәртібіне сәйкес бірінші кезеңде көрсетілетін қызметті берушінің кеңсе қызметкері ауылдық округтер әкімдері аппараттары атынан келіп түскен құжаттарды тіркейді және оларды көрсетілетін қызметті берушінің басшылығына қарауға береді. Көрсетілетін қызметті берушінің басшылығы келіп түскен құжаттарды қарайды және оларды сәулет және қала құрылыс саласындағы уәкілетті органға жібереді. Сәулет және қала құрылысы саласындағы уәкілетті органның басшысы құжаттарды қарайды, құжаттар келіп түскен күні жауапты орындаушыны айқындайды, сәулет және қала құрылысы саласындағы уәкілетті органның жауапты орындаушысын тағайындайды. Нәтижесінде аудан экономикасының нақты сектор бөлімі жер учаскесін оның ахуалдық схемасымен, сәулет-жоспарлау тапсырмасымен таңдау актісін дайындайды және оларды бір мезгілде барлық мүдделі мемлекеттік органдарға, тиісті қызметтерге, табиғи монополиялар субъектілеріне және «Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясына келісуге жібереді. Барлық мүдделі тұлғалармен келісілгеннен және олардың оң қорытындылары алынғаннан кейін экономиканың нақты сектор бөлімі сәулет-жоспарлау тапсырмасын, инженерлік желілерге қосылуға техникалық шарттарды қоса бере отырып, жер учаскесін таңдау актісін береді.

Мемлекеттік қызмет көрсету кезінде экономиканың нақты сектор бөлімі, көрсетілетін қызметті берушілер мен көрсетілетін қызметті алушылар болып табылған кезде, өтінішті объективті түрде қарай алмайтының атап өту керек.

     Сонымен қатар, экономиканың нақты сектор бөлімі мемлекеттік сатып алудың бірыңғай ұйымдастырушысы болып табылады, тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық және жолдар саласында құрылыс-монтаждау, сондай-ақ жөндеу жұмыстарын жүргізу үшін мемлекеттік сатып алуды жүргізеді.

Ұсынылады: экономиканың нақты сектор бөлімін мынадай бөлімдерге бөлу мәселесін қарау туралы облыс әкімінің аппаратына хат жолдансын: тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық, жолаушылар көлігі, автомобиль жолдары, сәулет және қала құрылысы бөлімі және құрылыс бөлімі.

 

  1. Қаржы-шаруашылық қызметпен байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау.

     Сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне талдау жүргізу кезінде қаржы-шаруашылық қызметпен байланысты бұзушылықтар анықталған жоқ.

 

«Аққулы ауданының мәдениет, дене шынықтыру және спорт бөлімі», «Ішкі саясат және тілдерді дамыту бөлімі» мемлекеттік мекемелерінде және «Аққу - Сервис» ШЖҚ МКК ұйымдық-басқару қызметінде және нормативтік құқықтық актілерде объектілердің қызметіне қатысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.

         Ұсынылады: «Аққулы ауданының мәдениет, дене шынықтыру және спорт бөлімі» ММ, «Ішкі саясат және тілдерді дамыту бөлімі» ММ және «Аққу – Сервис» ШЖҚ МКК барлық қызметкерлері өз қызметінде Қазақстан Республикасының жұмысқа қатысты заңнамасының талаптарын мүлтіксіз ұстануды, өз қызметтік міндеттерін уақтылы және толық көлемде орындауды жалғастырсын.

                                                                       

Аққулы ауданы әкімінің

аппарат басшысы

 

 

А. Машрапов

 

 

Аққулы ауданының кәсіпкерлік және ауыл шаруашылығы бөлімінің басшысы

 

 

 

Н. Жолмагамбетов

 

Аққулы ауданының жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар бөлімінің басшысы

 

 

 

Ж. Жуматаев

 

 

Аққулы ауданының жер қатынастары бөлімінің басшысының міндетін атқарушы

 

 

 

 

А. Аманов

 

Аққулы ауданының экономиканың нақты сектор бөлімінің басшысы

 

 

 

Б. Смагулов

 

Аққулы ауданының экономика және бюджеттік жоспарлау бөлімінің басшысы

 

 

 

А. Ахметова

Аққулы ауданының қаржы

бөлімінің басшысы

 

 

Н. Абаева    

 

Аққулы ауданының мәдениет, дене шынықтыру және спорт бөлімінің басшысы

 

 

 

Л. Кумарова

 

Аққулы ауданының ішкі саясат және тілдерді дамыту бөлімінің басшысы

 

 

 

Ж. Ахметжанова

 

Аққулы ауданы әкімдігі,

Аққулы ауданының экономиканың нақты сектор бөлімінің «Акку-Сервис» ШЖҚ МКК

 

 

 

 

 

А. Кусаиынов