Мүмкіндігі шектеулі және қажеттіліктері бар балалар дәстүрлі түрде балалардың әлеуметтік табысы мен жеке дамуы тұрғысынан ең осал санаттарының бірі ретінде қарастырылады. Мұндай балалардың құрдастары мен ересектер қауымдастығында қосымша білім алуы олардың ажырамас заңмен бекітілген құқығы және табысты әлеуметтенудің негізгі шарты болып табылады. Балалардың бұл санаты арнайы педагогикалық тәсілдер мен Арнайы білім беру жағдайларына қосымша білім беру құқықтарына ие. Мүмкіндігі шектеулі балалар мен мүгедек балалардың қосымша білім беру бағдарламаларына қатысу құқықтарын іске асыруды қамтамасыз ету мемлекеттік білім беру саясатының маңызды міндеттерінің бірі болып табылады.
Білім алушылардың осы санатының білім беру мүмкіндіктерін кеңейту мүгедектігі бар балалар мен денсаулық сақтау мүмкіндіктері шектеулі балаларды қоғамда әлеуметтендірудің ең нәтижелі факторы болып табылады. Қосымша білім беру бағдарламалары осы санатқа жататын балалардың білім беру қажеттіліктерін іске асыру, құқықтарды қорғау, олардың шығармашылық қабілеттерін ұйымдастырылған қоғамдық қолдау жағдайларына бейімделу, олардың өмірлік және әлеуметтік құзыреттерін дамыту міндеттерін шешеді.
Осы санаттағы адамдардың қосымша білім алуы әлеуметтенудің барлық кезеңдерінде әлеуметтік қорғалуға, әлеуметтік мәртебені арттыруға, азаматтықты қалыптастыруға және қоғамдық өмірге белсенді қатысу қабілетіне және олардың мүдделерін қозғайтын мәселелерді шешуге ықпал етеді.
Мүмкіндігі шектеулі балаларға қосымша білім беру олардың әлеуметтік рөлдерді игеруге, олардың өмірлік және кәсіби жолын анықтауда таңдау еркіндігінің (әлеуметтік сынамалар) шеңберін кеңейтуге мүмкіндік беретін белгілі бір балалар мен ересектер қауымдастығына ауыспалы түрде кіруіне жағдай жасалатынын білдіреді.
Ерекше білім беру қажеттіліктері бар баланы тәрбиелеу және дамыту үшін байланыстардың тепе-теңдік қатынасы бар балалар мен ересектердің қауымдастығы маңызды.
Балалар мен ересектердің қауымдастығы балаларға қосымша білім беруде адам болудың гуманистік құндылықтарына қол жеткізуге болатын оқиға ретінде қарастырылады. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар баланың дамуы әртүрлі қауымдастықтарда жүреді, ең дәстүрлі отбасы, сынып, клуб, ойын қауымдастығы.
Балалардың осы санатындағы балалар мен ересектер қауымдастығына қатысу олардың жеке басының дамуына, дүниетанымын қалыптастыруға және өмірлік мақсаттарды қоюға шешуші әсер етеді.