Тұтынушылардың құқықтарын қорғау-мемлекеттің басты міндеті

Тұтынушылардың құқықтарын қорғау-мемлекеттің басты міндеті

Бүгін, 2022 жылғы 5 қазанда МТИ бірінші вице-министрінің м.а. К.Төребаевтың төрағалығымен тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөніндегі ведомство аралық кеңестің жыл сайынғы отырысы өтті.

Отырысқа Ведомствоаралық кеңес мүшелері, орталық мемлекеттік органдардың басшылары, уәкілетті орган, тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитеті, сондай-ақ "Қазақстан Тұтынушылар Лигасы " қауымдастығы, "Қазақстан Тұтынушыларының Республикалық Қауымдастығы "заңды тұлғалар бірлестігі атынан және МТИ қоғамдық кеңесінің төрағасы қатысты.

ҚР Сауда және интеграция министрлігі Тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитетінің төрағасы А. С. Тынысбеков тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы істердің жай-күйі туралы айтып берді. Мәселен, 2022 жылдың 8 айында ТҚҚК және аумақтық департаменттерге 17083 өтініш келіп түсті, өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда өсу қарқыны 180% -. құрады, 2021 жылы 8 айда 9469 өтініш түсті. 496,2 млн. теңге тұтынушыларға қайтарылды, өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда өсу қарқыны 192% -. құрады, 2021 жылы 8 айда тұтынушыларға 258,8 млн. теңге қайтарылды.

Көбінесе тұтынушылардың құқықтары бөлшек сауда - 48,2%, тұрмыстық қызметтер - 19,8%, электрондық сауда - 8,4% және тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық (ТКШ) - 5,3% салаларында бұзылады.

Өтініштердің өсуінің ұқсас жағдайы өзге де орталық мемлекеттік органдар бойынша байқалады, ағымдағы жылдың 6 айында 5,8 мың өтініш қаралды. Тұтынушылардың ең көп шағымдары Денсаулық сақтау министрлігіне түсті-2869, ал жергілікті атқарушы органдарға және ТҚҚҚБ-ке ағымдағы жылдың 6 айында тиісінше 41,4 мың және 5432 өтініш түсті. Өтініштер санының өсуі қазақстандықтардың тұтыну мәдениеті деңгейінің артқанын айғақтайды.

Сондай-ақ, баяндамада өткен жылғы әлеуметтанулық зерттеу нәтижелері келтірілген. Респонденттердің жартысы медициналық қызметтер мен интернет-провайдерлердің қызметтеріне қанағаттанбағанын атап өткен жөн.

Уәкілетті орган заң жобасына 2-ші түзетулер пакетін әзірледі, оған мыналар кіреді:

- тұтынушылардың құқықтарын қорғау (ТҚҚ) мәселелері жөніндегі Омбудсмен институты (бұдан әрі-Омбудсмен);

ТҚҚ базалық қағидаттарын салалық НҚА-ға тарату;

- НҚА жобаларын жария талқылаудың басталғаны туралы омбудсменді әзірлеушінің хабарламасы;

- сотқа дейінгі тәртіппен бұзушылықтарды жоюдан бас тартқан кінәлі кәсіпкерге қатысты соттың санкциялары;

- қашықтықтан (электрондық) сауда сегментінде және оның күндізгі нысанындағы қоғамдық қатынастарды реттеуді синхрондау;

- уәкілетті органға әкімшілік құқық бұзушылықтардың қосымша бақылау функцияларын беру;

- тұтынушылардың шағымдарын қараудың 2 сатылы жүйесіне көшу;

Бұдан әрі "Қазақстан тұтынушылар лигасы "Қауымдастығы" заңды тұлғалар бірлестігінің басқарма төрағасы С.Ю. Романовская Алматы қ. Каспий Университеті жанындағы тұтынушылық білім беру академиясының бағдарламалары және тұтынушылықтан кейінгі білім беру практикасының оң жағы туралы баяндады. Романовская С.Ю. ел бойынша тұтынушылардың құқықтарын қорғау мәселелерінде халықтың әлеуметтік осал топтарын қолдау, СИМ Мемлекеттік әлеуметтік тапсырысы шеңберінде әзірленген тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы әзірленген интерактивті оқулық туралы жұмысты егжей-тегжейлі атап өтті.  Сондай-ақ, басқарма төрағасы ҚР Ғылым және жоғары білім министрлігінің атына тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы пәнді жоғары білім берудің вариативтік бағдарламаларына (студенттердің ерікті таңдауы бойынша), Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігінің атына көппәтерлі тұрғын үйлер тұрғындарының МИБ-ке қатысты шағымдары туралы, мүлік иелерінің бірлестіктері функцияларын іске асырудың практикалық күрделілігі, пәтер иелері кооперативке (ПИК) қатысты шағымдар, проблемалар туралы ұсыныс жасады тұрғындардың, "Эйр Астана" және "Флай Арыстан" клиенттерінің тоқтатылған рейстердің жиілеп кеткені туралы шағымдары.

ҚР сауда және интеграция министрлігінің цифрландыру департаментінің директоры А.С. Рзаева "e-Tutynushy" тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөніндегі бірыңғай ақпараттық жүйенің жұмыс істеу мәселелерін, сондай-ақ барлық мемлекеттік органдардың жұмысын жеңілдететін бірыңғай QR кодын енгізу жоспары туралы баяндады.

"Қазақстан тұтынушыларының Республикалық Қауымдастығы" заңды тұлғалар бірлестігінің төрағасы Ж. Б. Айтмағанбетовтың баяндамасы мемлекеттік органдардың үкіметтік емес ұйымдармен, атап айтқанда, Ішкі істер министрлігімен көптеген салаларда алаяқтардың саны артып келе жатқандығына байланысты өзара іс-қимыл мәселелерін айтты. Өкінішке орай, бұл мәселе тұтынушылардың құқықтарын қорғауды қиындатады. Ж. Б. Айтмағанбетов ҮЕҰ мен мемлекеттік органдармен байланыс орнату қажеттігін атап өтті, бұл мәселені тікелей ашып, оларды жедел шешуге мүмкіндік береді. Жергілікті атқарушы органдар деңгейінде тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың қоғамдық институттары үшін гранттарды қаржыландыру мәселелері атап өтілді.

Отырыс қорытындысы бойынша келесі міндеттер қойылды:

1) 2022 жылғы қараша тұтынушылардың құқықтарын қорғау (ТҚҚ) саласындағы істердің жай-күйі туралы Үкіметке жыл сайынғы баяндама дайындау;

2) тұтынушылардың құқықтарын қорғау мәселелері бойынша заңнамаға түзетулердің екінші топтамасын әзірлеу және оны ҚР Үкіметіне енгізу;

3) ТҚҚ туралы Заңның 9-бабы шеңберінде қоғамдық институттармен және ҚР Ғылым және жоғары білім министрлігімен бірлесіп, тиісті білім беру бағдарламаларын енгізу арқылы өз құқықтарын қорғау мәселелері бойынша білім беру және құқықтық сауаттылықты арттыру жөніндегі іс-шаралар жоспарын әзірлеу;

4) ТҚҚ саласында халықтың құқықтық сауаттылығын арттыру, тұтынушылардың құқықтары мәселелері бойынша әлеуметтанулық және талдамалық зерттеу жүргізу бойынша Мемлекеттік әлеуметтік тапсырысты іске асыру;

5) "e-Tutynushy" ақпараттық жүйесін жетілдіру жөніндегі жұмыс - талдамалық деректерді алу процестерін автоматтандыру мақсатында мониторинг, статистика, талдау функцияларын цифрландыру және тұтынушылар үшін "бір терезе" қағидаты бойынша жосықсыз кәсіпкерлердің атына олардың шағымдарын беру процестерін оңайлату және басқа да міндеттер.