Бөлшек саудада тұтынушылардың құқықтары жиі бұзылады

Бөлшек саудада тұтынушылардың құқықтары жиі бұзылады

ШҚО-да наразы тұтынушылардан түскен өтініштер саны артты, деп хабарлайды ақпараттық порталда inbusiness.kz. 

26,6 млн теңгеден астам қаражат Шығыс Қазақстан облысының Тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментінде (ТҚҚД) Шығыс Қазақстан тұрғындарына қайтаруға көмектесті. Бұл ретте қаражаттың едәуір бөлігі бөлшек саудаға түсті. Мұнда тұтынушылардың құқықтарының бұзылуы көбінесе сапасыз азық-түлік тауарларын сатумен, оларды айырбастау мен қайтарудағы қиындықтармен байланысты. Барлығы бөлшек саудаға 360-қа жуық шағым түсті, деп хабарлайды корреспондент inbusiness.kz.

Құқықтық сауаттылық өсті

ШҚО Тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментінің басшысы Қанат Жеңісбекұлының хабарлауынша, өткен жылы олардың ведомствосына 731 өтініш келіп түскен, олардың жартысынан көбі жазбаша түрде түскен. Сондай-ақ, тұтынушылар Департаментке жеделхат-бот арқылы, телефон арқылы шағым түсіріп, жеке қабылдауға келді. 2021 жылы тұтынушылардан 699 шағым түсті.

«Келіп түскен өтініштерді талдаудан ШҚО-да бөлшек саудада тұтынушылардың құқықтары жиі бұзылады. Жалпы, осы саладан басқа, халықты тұрмыстық қызметтерді сапасыз ұсыну, жиһаздарды, терезелер мен есіктерді дайындау және жөндеу, электрондық сауда саласында, тауардың мәлімделген қасиеттерге сәйкес келмеуі, оның уақтылы жеткізілмеуі, билеттер үшін ақшаны қайтарудан бас тарту мәселелері алаңдатады. Сондай – ақ тұтынушыларды дауларды сотқа дейін реттеу тәсілдері қызықтырады», - деп атап өтті Қанат Жеңісбекұлы.

Ол шағымдардың көбеюін тұтынушылардың құқықтық сауаттылығының жоғарылауымен байланыстырады: егер тауар немесе қызмет сәтсіз сатып алынса, олар қайда жүгіну керектігін біледі. Бірақ кәсіпкерлер де тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөніндегі заңнаманы сақтауда жауапкершілікке ие болды, деп есептейді ШҚО ТҚҚД басшысы.

«2021 жылы тұрмыстық техниканы сататын ірі дүкендерге қатысты көптеген шағымдар болды», – дейді ол. – 2022 жылы олар тамаша жұмыс жасады. Өткен жылы бізде сауда орындарында тек екі тексеру болды, ал 2021 жылы сегізі болды».

Департамент қызметкерлері «БЭСТ Прайс Қазақстан» ЖШС-де ШҚО тұрғынының Семей қаласының «Фикс Прайс» дүкенінен сатушының контактілері бар ақпараттық стендті таппағаны туралы шағымданғаннан кейін, дүкенде тиісті қызмет көрсетілмегендігіне шағымдану үшін бір тексеру жүргізді.

Тағы бір тексеру Өскемендегі ірі құрылыс дүкендерінің бірінде өтті. Тұтынушылар дүкенде осы жерден сатып алынған кілемді қайтаруға қатысты жазбаша талаптарын елемеді деп шағымданды. Заң бойынша мұндай, метражды болса да, тауар қайтарылмайды және ондағы дүкен дұрыс болды, ол шағымға жауап бермей, заңды бұзды. Тексерулерден кейін объектілерге әкімшілік жазалар қолданылып, тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы бұзушылықтарды жою туралы ұйғарымдар шығарылды.

Әдемі еріннің орнына көз жасы

ШҚО Тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментіне тұрмыстық қызметтерге: терезелерді, есіктерді, қоршауларды сапасыз орнатуға, автомобильдерді, тұрмыстық техниканы жөндеуге, ательеде киім тігуге, шаштараз қызметтеріне, жиһаз жасау бойынша тапсырыстарды орындамауға 161 шағым түсті. Осы салада ШҚО тұрғындары 7 млн теңгені қайтарып алды.

«Жиһаз жасау бойынша көптеген шағымдар болды», - деп жалғастырды Қанат Жеңісбекұлы. - Өндірушілер тапсырыс алады, оларды өңдеуге уақыт жоқ. Алаяқтық жағдайлары болды, олар бойынша материалдарды біз облыстық полиция департаментіне тапсырдық: тұтынушылар жиһаз жасау, пластикалық терезелер орнату үшін ақша төледі, бірақ қызмет көрсетілмеді, ал ақшаны қайтара алмады.

Оған 90 жастағы әжесі, жаңа терезелер орнатқан еңбек ардагері қоңырау шалғаны есінде қалды, бірақ сапасы нашар болып шықты: Қанат Жеңісбекұлы істі жеке өзі бақылауға алып, кәсіпкерге қоңырау шалды.Ол өзінің қателігін түсінді. Сол күні қарт әйелге бригада кетіп, жұмысты аяқтады.

«Сондай-ақ, адамдар шаштараз қызметтеріне шағымданды, олар шашты онша боямады, дұрыс емес реңкті таңдады және ақшаны қайтарудан бас тартты. Бізге косметология қызметтері туралы да хабарласты: әйел нәтижеге риза болмады, өйткені оның ерні үлкейген. Басқа жағдайда косметологиялық салон бет терісін тазарту бойынша қызметтердің толық құнын алды, дегенмен оларды акция бойынша жеңілдікпен ұсынды», - деп мысалдар келтірді ШҚО тұтынушылардың құқықтарын қорғау Департаментінің бас маманы Әлия Есенбаева.

Қоғамдық тамақтандыруға шағымдармен ТҚҚД-ға 11 адам жүгінді. Олардың бірі мейрамханада барбекю жеп жатқанда адамның тісін сындыруы болды. 2022 жылдың желтоқсанында Департаментке төмендетілген бағамен дұрыс тамақтану қызметтері туралы ұжымдық шағым түсті: олардың айтуынша, дайын тағамдарды жеткізу кешіктірілді, тамақ ескірді, бірақ жеткізуші ақшаны қайтарудан бас тартты.

Электрондық саудаға шағымдармен департаментке 135 адам келіп, 4 млн теңгені қайтарып алды. Сонымен қатар, 70 өтініш әйгілі Wildberries маркетплейсіне қатысты болды. Бірақ осы платформа басшылығымен барлық мәселелерді реттеуге мүмкіндік туды, дейді Қанат Жеңісбекұлы.

Көбінесе тұтынушылардың интернет-сауда саласында проблемалары бар, өйткені олар сатушының байланыстары көрсетілмеген белгісіз сауда орындарында сатып алулар жасайды. Тауар мүлдем келмейді немесе тапсырыс берілген заттың орнына тұтынушыға мүлдем басқа нәрсе келеді.

«Әйел бізге интернетте қымбат және әдемі орамалға тапсырыс бергеніне шағымданды, бірақ ол емес, арзан келді», – деп мысал келтірді ШҚО ТҚҚД.

Департаментке медициналық қызметтерге алты адам, көлік қызметтеріне – 10 адам, шет тілдерінің білім беру курстарына – үш адам шағымданды.

Құқықтық сауаттылықты арттыру үшін ШҚО ТҚҚД қызметкерлері жергілікті атқарушы органдардың қатысуымен кеңестер, кәсіпкерлермен дөңгелек үстелдер, тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөніндегі қоғамдармен бірлесіп Ашық есік күндерін, сауда үйлеріндегі акцияларды, студенттерге арналған дәрістерді өткізеді, БАҚ-та және әкімдіктердің ресми сайттарында жарияланымдармен сөз сөйлейді. Шығыс Қазақстанда облыстық тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментінің жанынан консультациялық кеңес құрылды. Сондай-ақ, мұнда ШҚО полиция департаментімен тұтынушылардың құқықтарын қорғауға қатысты ақпарат алмасу тұрғысынан меморандум жасалды.

Толығырақ, сілтеме бойынша танысуға болады: https://inbusiness.kz/ru/news/prava-potrebitelej-chashe-vsego-narushayutsya-v-roznichnoj-torgovle