Әділеттілік талабымен: тұтынушылар сапасыз тауарлар үшін ақшаларын қалай қайтарады

Әділеттілік талабымен: тұтынушылар сапасыз тауарлар үшін ақшаларын қалай қайтарады

Заң кімнің жағында?

Сатушы өз міндеттерін білсе және тұтынушы өз құқықтарын білсе, нарықтық қатынастар өркендейді. Әйтпесе, сатып алушыға қатысты құқықтық диссонанс даулар мен шағымдарға әкеледі.

28 қараша мен 2 желтоқсан аралығында тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитетіне 559 адам өтініш білдіріп, олардың 312-сі заң көмегін алды. 263 өтініш қанағаттандырылды, 72 өтініш құзыреті бойынша қайта бағытталды. Бизнес субъектілеріне 7 тексеру жүргізілді, 12 талап сотқа жіберілді. 7 кәсіпкер ескерту түрінде әкімшілік жауапкершілікке тартылды, 2-ге 222,6 мың теңге айыппұл салынды.

Ведомство тарапынан жәрдемдесу нәтижесінде тұтынушыларға 9,3 млн. теңге қайтарылды.

Шымкент қ. ТҚҚД-ке автосалондардың біріне шағым келіп түсті, онда өтініш беруші 2011 жылғы Toyota Camry маркалы машинаны 8,2 млн теңгеге сатып алды. Көлік құралында ер адам сатып алу-сату кезінде айтылмаған кемшіліктерді тапты. Салонда клиенттің автомобиль айырбастау талаптары еленбеді. Заң нормалары түсіндірілгеннен кейін ғана кәсіпкер машинаны ұқсас бағамен басқасына айырбастауға келісті.

Астанада ерлі-зайыптылар мен «EMPERUM» ЖШС арасында туристік Шартты бұзуға қатысты жанжал туындады. Айта кету керек, отбасы туристік фирманың қызметтерін пайдалана алмады, өйткені жұбайы жүрегіне ота жасалды, дәрігерлер оған ұшуға тыйым салды. Шартты бұзу және емделуге 1,5 млн теңгеден астам ақшаны қайтару туралы шешім қабылданды. Алайда, ерлі-зайыптылар бас тартты. Олардың дұрыстығына елордалық департамент қызметкерлері сенім білдірді. Олар ерлі-зайыптыларға ҚР АК-нің 401 және 402-баптары шартты біржақты тәртіппен бұзуға мүмкіндік беретінін, талап арызды дұрыс жасауға көмектескенін түсіндірді. Талап қазірдің өзінде сотқа берілді және департамент оған үшінші тарап ретінде қатысады.

«In Fitness» ЖШС фитнес-орталығында жалпы құны 980 мың теңге болатын жылдық абонементтерді сатып алған тағы үш астаналық қызмет берушіге шағымданды. Бір сабаққа қатысқаннан кейін спорт әуесқойлары қызметке өте наразы болды. Олар келісімшартты бұзып, төлемді бір келуді шегеріп қайтаруды шешті. Орталық соманы қайтаруға келісті, бірақ тұтынушылар талап еткеннен аз. Соңғысы мемлекеттік органда кеңес алып, сотқа шағым түсірді. Қазір олар сот процесінің басталуын күтуде, онда ТҚҚД үшінші тұлға болады.

Алматы тұрғыны осындай жағдайға тап болды, тек айырмашылығы-ол жаттығу залына абонемент сатып алып, оған бір рет барған жоқ. Әкімшілік оған ақшаны қайтарудан бас тартты. Аумақтық бөлімшенің мамандары әйелге жазбаша талап қоюға көмектесті. Осыдан кейін клиентке 49 мың теңге берілді.

Тауар қуаныш емес

Бірнеше қарағандылықтар тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөніндегі жергілікті Департаментке «Матешкин» ЖК-де жоқ дөңгелектерді онлайн сатқан. Алаяқтықпен алынған ақшаның жалпы сомасы 1,5 млн теңгені құрады. Өңірлік ведомство полицияға жүгінді. Нәтижесінде қала тұрғындарына барлық ақшалай қаражат қайтарылды.

Сатушыға бонустардың да ақша екенін дәлелдеуге Қызылорда тұрғыны қол жеткізді. Ер адам 310 мың теңгеге ұялы телефон сатып алды, оның 75 мыңы бонуспен төленді. Ұялы телефон сапасыз болғандықтан, сатып алушы ақшалай қайтаруды талап етті. Сатушы тек 235 мыңды бонуссыз қайтаруды көздеді. Дүкен шағым алған кезде, ақша тұтынушының шотына толық түсті.

Жамбыл облысынан келген техника мен үй шаруасындағы әйелді «сәтсіздікке ұшыратты». Дүкеннен сатып алынған пісіру беті 8 күн қолданғаннан кейін жарылды. Дүкен ақшаны қайтару туралы өтінішке бас тартты. Бірақ оған сатып алушының құқығын құрметтеуге және заңды 110 мың теңгені қайтаруға тура келді.

СҚО-да техника дүкені тұтынушыға қажетті қасиеттері жоқ өнімді сатты. Жаңа смарт-сағат моделі смартфонмен үйлеспейтіні анықталды. Бұл әйелге Техносервистің кепілдік сертификатын сатып алу жүктелді. Мәселе ведомствоның құқықтық қолдауының арқасында оң шешілді. Тұтынушы қазірдің өзінде төленген 251,9 мың теңге сомаға басқа гаджет сатып алды.

Ақмола облысының тұрғыны «Мир меха» СҮ бутиктерінің бірінен қыста қой терісін сатып алды. Бірақ бірнеше күн бойы жаңарып, оның сапасынан көңілі қалды. Дүкенде тауар айырбастағысы келмеді, бірақ мемлекеттік орган өкілінің аузынан Заңның түсіндірмесін естігенде, ер адамға құны 190 мың теңге болатын заттар айырбасталды.

Пластикалық балкон туралы арман ақыры Семей қаласының тұрғынында орындалды. Бірақ қиындық, дизайнда ақаулар пайда болды. Өндіруші оларды жоюдан бас тартты. Ұсынылған шағым мұнда да шешуші рөл атқарды-кәсіпкер Тапсырыс берушінің 141 мың теңге сомасындағы талаптарын қанағаттандырды.

Тұтынушылық құқықтар бұзылған жағдайда шағымды «E-tutynushy» онлайн-сервисінің көмегімен беруге болады. Комитет мамандары азаматтарға тегін «жедел желі» телефондары бойынша кеңес береді: 8-7172-74-98-32, 8-7172-74-98-36.