Тұтынушы мен сатып алушы – әртүрлі құқықтық мәртебелер. Қазақстан азаматтары бұл жақын, бірақ бірдей ұғымдарды жиі шатастырады. Сонымен қатар, бұл анықтамалар арасында айтарлықтай айырмашылық бар.
Мысалы, «Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы» ҚР Заңында дәл анықтама бар: «Тұтынушы - бұл тауарға (жұмысқа, қызметке) тек қана жеке, отбасылық, тұрмыстық немесе кәсіпкерлік қызметпен байланысты емес өзге де пайдалану үшін тапсырыс беруге немесе сатып алуға ниеті бар не тапсырыс беретін, сатып алатын және (немесе) пайдаланатын жеке тұлға».
Тұтынушы әдетте тауарларды сатып алады, қызметтер мен жұмыстарға жеке пайдалануға, отбасына немесе біреуге сыйлық ретінде тапсырыс береді, бірақ қайта сату үшін емес.
Қазақстан Республикасының заңнамасында сатып алушы үшін жеке анықтама көзделмеген, дегенмен «Сатып алушы» субъект ретінде азаматтық құқықта үнемі кездеседі.
Жалпы қабылданған терминологияға сәйкес, «сатып алушы» анықтамасы азаматтық-құқықтық заңнама шеңберінде жүзеге асырылатын мәміленің тарабы болып табылатын адамды немесе заңды тұлғаны білдіреді. Оның сатушылармен — осы мәмілелердің басқа қатысушыларымен өзара іс-қимылы көзделеді.
Сатып алушы тауарларды сатып ала алады немесе қызметтерді тек жеке қажеттіліктерін қанағаттандыру мақсатында ғана емес, сонымен қатар, мысалы, кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыру үшін де пайдалана алады. Ол сатып алынған тауарларды қолдана отырып немесе нарықта өз ұсыныстарын қалыптастыру үшін алынған қызметтердің нәтижелерін қолдана отырып сатушы бола алады.
Тұтынушы мен сатып алушының айырмашылығы неде?
Осылайша, тұтынушы мен сатып алушы субъектінің әртүрлі құқықтық мәртебесі болып табылады. Сонымен қатар, бұл екі ұғым да әртүрлі әлеуметтік рөлдерді қамтуы мүмкін. Мысалы, ата-ана балаға ойыншық сатып алған жағдайда, ата-ана сатып алушы, ал бала тұтынушы ретінде әрекет етеді.
Мақала авторы: Занегина С. И., Ақмола облысының ТҚҚД басшысы