Тұтынушылар мен сатушылар арасындағы дау-дамайдағы әр түрлі жағдайлар бізді "тұтынушы әрқашан дұрыс"деген тіркесті еске түсіреді. Бірақ тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы заңдар осындай ережелерді сақтау тетіктерін анықтайды. Ақмола облысы тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментіне тұтынушылардың өтініштерін қарау тәжірибесінен мысалдар келтіреміз.
Мәселен, Көкшетау қаласының тұрғыны Көкшетау қаласындағы дүкендердің бірінде орын алған жағдайды шешу туралы өтініш білдірді. Тауарларды сатып алғанда, сатып алушы жас қызының терезеге қалай жеткенін байқамады және нәтижесінде бір бөтелке шырын сындырды. Мұны көрген сатушы дүкенге келтірілген залалды өтеуді талап етті. Сатушы залалды өтеуді талап етуге құқылы ма?
Назар аударыңыз! Егер сіз әлі сатып алмаған өнімді кездейсоқ бұзсаңыз, онда сіз ештеңе төлеуге құқығыңыз бар. Мәселе мынада, егер тауар дүкенде болса және сатып алу-сату шарты жасалмаса, сатушының өзі оған жауап береді. ҚР Азаматтық кодексі 446 бабы бойынша, сатушы оны кассалық (немесе тауарлық) чекпен, сондай-ақ басқа да ілеспе құжаттармен (егер бар болса) тиісті түрде берген кезде бөлшектеп сатып алу-сату шарты жасалған болып саналады.Тауар үшін жауапкершілік сатып алушыға кассалық чекті алғаннан кейін ғана өтеді. Сондықтан дүкен әкімшілігі өз тауарларының қауіпсіздігі үшін жағдай жасауы керек, мысалы, қоршаулар қою, кілемшелер төсеу және т. б.
Егер дүкен сіз оны қасақана жасағаныңызды дәлелдесе, сіз тауарды бүлдіргеніңіз үшін төлеуге тура келеді. Ол үшін ол сотқа жүгініп, дәлелдемелер ұсынуы керек, мысалы, бейнебақылау жазбасы
Дегенмен, сауда орындарындағы сатып алушылардың ұқыптылығы мен ұқыптылығы мұндай жағдайларды болдырмауға көмектеседі.
Егер шаштаразда шаш емес, мысалы, сүйікті жейде болса, не істеу керек? «Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" ҚР Заңының 16 бабына сәйкес қызметтің конструктивтік, рецептілік немесе өзге де кемшіліктері салдарынан Клиенттің мүлкіне келтірілген, қызмет көрсету нәтижесінде келтірілген зиян толық көлемде өтелуге жатады. Тауардың (жұмыстың, көрсетілетін қызметтің) кемшіліктері салдарынан келтірілген залалды (зиянды) өтеуді талап ету құқығы сатушының (дайындаушының, Орындаушының) кінәсіне және оның онымен шарттық қатынастарда болғанына немесе болмағанына қарамастан кез келген тұтынушының өзі үшін танылады».
Сондықтан, егер қандай да бір химиялық зат кездейсоқ блузкаға төгілсе немесе оны бояумен бояса, Сіз зиянды өтеуді талап етуге құқығыңыз бар – блузаның құны.
Біз қымбат тоңазытқыш сатып алдық, бірақ екі жыл өтпеді, өйткені пластикалық компоненттер, атап айтқанда азық-түлік сақтауға арналған контейнерлер құлады. Тоңазытқыштың кепілдік мерзімі-36 ай. Қызмет көрсету орталығы құлаған бұйымдарды тегін ауыстырудан үзілді-кесілді бас тартты, бұл кепілдік осы компоненттерге қолданылмайды және бұл өнімдерді өз есебінен сатып алуды ұсынды. Компоненттерге және тұтастай тауарға кепілдік мерзімі несімен ерекшеленеді? "Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" ҚР Заңының 17-бабына сәйкес, егер шартта өзгеше көзделмесе, жиынтықтаушы бұйымға кепілдік мерзімі негізгі бұйымға кепілдік мерзіміне тең болып есептеледі және негізгі бұйымға кепілдік мерзіммен бір мезгілде аяқтала бастайды. Тауарды (жиынтықтаушы бұйымды) ауыстырған кезде, егер шартта өзгеше көзделмесе, кепілдік мерзімі қайтадан есептеледі.
Шартта жиынтықтаушы бұйымға және тауардың құрамдас бөлігіне кепілдік мерзімінің ұзақтығы негізгі бұйымға кепілдік мерзімінің ұзақтығынан аз болып белгіленген жағдайда, тұтынушы негізгі бұйымға кепілдік мерзімінің ішінде олар табылған кезде жиынтықтаушы бұйымның және тауардың құрамдас бөлігінің кемшіліктері туралы талаптар қоюға құқылы.
Егер шартта жиынтықтаушы бұйымға кепілдік мерзімінің ұзақтығы негізгі бұйымға кепілдік мерзімінің ұзақтығынан артық болып белгіленсе, егер негізгі бұйымға кепілдік мерзімінің өтіп кетуіне қарамастан, жиынтықтаушы бұйымның кемшіліктері оған белгіленген кепілдік мерзімі ішінде табылса, тұтынушы тауардың кемшіліктері туралы талаптар қоюға құқылы.
Біз жеке жоба бойынша гардеробқа тапсырыс бердік. Тапсырысты орындау мерзімі 1 айға бұзылған. Тұтынушының не құқығы бар? ҚР "тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" Заңының 34-бабы негізінде сізде төрт нұсқаның біреуін таңдауға құқығыңыз бар. Біріншісі-Орындаушыға жаңа мерзім тағайындау. Екіншісі-жұмысты үшінші тұлғаларға тапсыру немесе оны өз бетінше орындау және орындаушыдан шығындарды өтеуді талап ету. Үшіншісі-жұмыстың бағасын төмендетуді талап ету. Сонымен, төртінші нұсқа-жұмысты орындау туралы шартты орындаудан бас тарту.
Сіз келісімшартты бұзуды шештіңіз делік. Бұл жағдайда орындаушы сізден өз шығындарын өтеуді, сондай-ақ орындалған жұмыс үшін төлемді талап етуге құқылы емес, сізге ақшаны толық көлемде қайтаруға және тұрақсыздық айыбын төлеуге міндетті. Таңдалған нұсқалардың кез-келгенінде сіз шарт бойынша жиһаз жасау мерзімін бұзғаны үшін айыппұл салуға құқығыңыз бар.
Сұрақтар туындады ма? Сіздің құқықтарыңыз бұзылды-Көкшетау қаласы, Әуелбеков көшесі, 117 мекенжайы бойынша Ақмола облысы тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментіне немесе 8(7162) 50-51-22 "жедел желі" телефоны бойынша хабарласыңыздар.