Біздің қазіргі әлемде сатып алынған заттардың сапасы көп нәрсені қалайды. Қарағанды облысы Тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментіне тиісті емес тауар сапасына қатысты шағымдар көптеп түсуде. Көбінесе, белгілі бір затты сатып алғаннан кейін, сатып алу кезінде біздің үміттеріміз мүлдем сәйкес келмейді. Кейде бұл сатып алудан келтірілген зиян қарапайым адам үшін маңызды болады: мысалы, қымбат тауарлар ақаулы болып шықты немесе сапасыз тауарлар сіздің денсаулығыңызға зиян келтірді. Дәл осындай жағдайларда тұтынушы негізгі қорғау механизмдерін қолдануы керек.
Қарағанды облысы Тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментінің басшысы Әлия Қажыкенқызының айтуынша: «Алдымен тұтынушы сапасыз тауарды сатушыға қандай жағдайда қайтара алатынын анықтау керек:
- Тауар сатып алынғаннан кейін ақаулы болып шықты, не қажалғаны және елеулі кемшілігі бар.
Жылдам динамикалық шындықта бұл жиі кездеседі. Тұтынушы сатушыға сеніп, тауарды тексеруге асықпайды немесе тез сатып алу сәті болады, осылайша сапасыз тауарларды сатып алуға қауіп төндіреді.
- Зат өзінің нақты мақсаты бойынша пайдалануға жарамсыз.
- Тауар ГОСТ-қа сәйкес келмейді.
- Тауардың таңбасы жоқ
- Сатушы берген ақпаратқа сәйкес келмейтін нәрсе».
Енді тұтынушының қандай құқықтары бар екенін анықтау керек, егер оған сапасыз тауарлар сатылса?
Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңның 15-бабына сәйкес сапасы лайықсыз тауар сатылған тұтынушы, егер сатушы (дайындаушы) оған тауардағы кемшіліктер жөнінде айтпаса, өз таңдауы бойынша талап етуге құқылы:
- Сатып алу бағасының пропорционалды төмендеуі;
- Өнімнің ақауларын тегін жою;
- Тауардағы ақауларды жоюға жұмсалған шығындарын өтеу;
- ұқсас маркадағы тауарларды ауыстыру (модель, артикул);
- сатып алу бағасын сәйкес қайта есептей отырып, басқа марканың (модель, артикул) бір тауарын ауыстыру;
- Шартты бұзу және тауар үшін төленген ақша сомасын қайтару.
Сонда тұтынушы ең алдымен не істеуі керек?
Әлия Қажыкенқызы айтуынша: «Ең алдымен, ол сапасыз болып шыққан өнімге талап қоюы керек. Бұл талап екі данада жасалған. Сапасыз тауар сатылған дүкенге оны екі жолмен жеткізуге болады: тапсырысты пошта арқылы немесе сатушыға жеке алып. Шағымда сіз осы затты сатып алу күнін, мөлшерін, тауардың атауы мен сипаттамаларын көрсетуіңіз керек және тауардың жетіспейтіндігін, тауарды сатып алу үшін өтемақы туралы талаптарыңызды сипаттауыңыз керек және барлық растайтын құжаттарды қоса беруіңіз керек. Сатып алынған тауар үшін өтемақы бойынша өз талаптарыңызды қоя отырып ҚР «Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы» Заңының 30-бабын, 15-бабын, 25-бабын, 6-тармағын басшылыққа алыңыз. Егер күнтізбелік 10 күн ішінде сатушы тарапынан жауап алынбаған болса, онда сіз мемлекеттік органдарға, атап айтқанда Тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментіне немесе тұтынушылық дауды сотқа дейін реттеу субъектісіне жүгінуге құқығыңыз бар.
Мысалы, жеке тәжірибеден бір жағдайды алайық. Ер адам 12 айлық кепілдігі бар ноутбук сатып алды. Компьютерде сатып алынған затты пайдалануға кедергі келтіретін ақаулар бар екені анықталды. Ал сатып алушы ноутбуктің толық құнын қайтару туралы өтінішпен дүкенге шағым жіберген. Сатушы тауарды қабылдаудан бас тартып, сатып алушыға сотқа жүгінуді ұсынды. Тұтынушы әділдікті қалпына келтіру үшін мемлекеттік органдарға жүгінуге мәжбүр болды. Бұдан әрі сот ноутбукта өндірістік ақау бар деген қорытындыға келді. Яғни, бұл өндірушінің ақауы.
Осылайша, сот талаптарды қанағаттандырды және талапкердің пайдасына ноутбуктің құнын өндіріп алды», - Департамент басшысы қорытындылады.
Тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитетінің басшысының блогына, электрондық үкімет тұтынушылардың құқықтарын қорғау бойынша шағымдарды қабылдайтын www.e-tutynushy.kz платформасына өтініштерді жолдауға болады.