Технологияның дамуы мен цифрландырудың арқасында интернетте көптеген дүкендер ашылуда. Ал дәл қазір бұл үшін ең қолайлы платформа - әлеуметтік желілер. Барған сайын көбірек тұтынушылар өздерін қолайсыз жағдайға душар ету қаупіне ұшырайды. Осы қолайлы ортаның арқасында бұл әлеуметтік желіде алаяқтық оқиғалары жиілеп кетті. Алаяқтар бұл сайтты бірнеше себептерге байланысты таңдайды, атап айтқанда: жасөспірімдерден зейнеткерлерге дейін әртүрлі жастағы аудитория, өз іздерін жылдам жабу және анонимді болып қалу мүмкіндігі, алға жылжу арқылы алаяқтық үшін жаңа мүмкіндіктер пайда болады.
Сонымен, алаяқтар тұтынушыларды сатып алуға қалай итермелейді?
Алдымен дүкен беті жасалады, көбінесе екі бағытта: киім немесе жабдық. Екінші қадам, олар өз профилін басқа интернет-дүкендердің нақты каталогтарынан ұрланған өнімнің фотосуреттерімен толтырады, бұл жағдайда баға нарықтан төмен немесе үлкен жеңілдіктермен белгіленеді. Осы бастапқы факторларға сәйкес тұтынушы дүкенмен танысудың бастапқы кезеңінде қызығушылық танытуы мүмкін. Мұндағы баға нарықтық бағадан төмен болғандықтан, ол тұтынушыны сатып алуға итермелейтін негізгі триггер болып табылады.
Әрі қарай, клиенттердің адалдығын арттыру үшін алаяқтар абоненттерді алдап, жалған пікірлер жасайды.
Әрі қарай, интернет-дүкендерде осы критерийлерге ие бола отырып, тұтынушы дүкенге сене бастайды және сатып алуды жүзеге асырады және сәйкесінше оны дереу төлейді. Нәтижесінде өнім мүлдем келмейді немесе фотосуреттегі түпнұсқа мен мәлімделген ақпараттан алыс ұқсастық пайда болады. Болашақта дүкенмен байланысудың кез-келген әрекеті тұтынушының толық бұғатталуына әкеледі.
Алаяқтар бір есептік жазбаны бірнеше рет пайдалана алады, олар тректерін жасыру үшін интернет-дүкеннің атын, мазмұнын және логинін өзгерте алады.
Әрине, профиліңізді қорқыныштан дереу іске қосып, жоюдың қажеті жоқ, өйткені сапалы тауарлар мен қызметтерді ұсынатын көптеген адал дүкендер бар, бірақ толық қаруланған, ең бастысы дүкендерді тексерген жөн.
Әрине, қазір әлеуметтік желі тауарлар мен қызметтердің үлкен таңдауын ұсынады, бірақ алаяқтан адал сатушыны қалай тексеруге болады?
Біз сізге кеңес бере алатын бірнеше кеңестер бар:
- әлеуметтік желілердегі алаяқтар туралы мәліметтер жиналған әлеуметтік желілердегі топтарды тексеріңіз.
Көптеген алаяқтардың деректерін, олардың аккаунттары мен парақшаларының фотоларын арнайы әлеуметтік желілер топтарында және басқа әлеуметтік желілерде «Абайлаңыз алаяқтардан» табуға болады.
-Интернет-дүкендегі жазбалар астындағы жазылушылардың, лайктардың, пікірлердің санын салыстырыңыз.
Егер интернет-дүкенде жазылушылар саны көп болса және жазбаларға ұнайтындар саны аз болса, онда жазылушылар саны алдамшы болуы мүмкін.
- Өнімнің фотосуреттерін талдаңыз.
- Жазбалардағы пікірлерді оқыңыз.
- Өнімнің орташа бағасын тексеріңіз.
Егер сіз интернет-дүкендердегі алаяқтардың құрбаны болсаңыз, онда дауды сотқа дейінгі тәртіппен шешу үшін сатушыға шағым беруіңіз керек. Егер оған жауап келмесе, онда сіз уәкілетті органдарға, оның ішінде Қарағанды облысының тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментіне өтініш жаза аласыз. Уәкілетті органнан жауап алғаннан кейін жоғалған ақшаны өндіріп алу үшін сотқа жүгінуге кеңес береміз.
Тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитетінің басшысының блогына, электрондық үкімет тұтынушылардың құқықтарын қорғау бойынша шағымдарды қабылдайтын www.e-tutynushy.kz платформасына өтініштерді жолдауға болады.
Қарағанды облысының ТҚҚД басшысы Кулагина А.