ОНЛАЙН САТЫП АЛУ

ОНЛАЙН САТЫП АЛУ

Интернет-дүкендердің танымалдығы осы күндері қарқын алуда. Диджитализация ғасыры процесті жеңілдетіп, бизнес үшін де, сатып алушылар үшін де үлкен мүмкіндіктер ашты. Мысалы, қазір көптеген кәсіпкерлер өз өнімдерін жылжыту үшін әлеуметтік желілерді белсенді қолданады. Өйткені, бұл сіздің аудиторияңызды табудың, сатып алушылармен сенімді қарым-қатынас орнатудың және сатылымды арттырудың тамаша мүмкіндігі. Алайда, жосықсыз сатушылар бұл мүмкіндікті тұтынушылар алдындағы жауапкершіліктен жалтару үшін пайдаланады. Өйткені, көптеген дүкендер өздерінің нақты мекен-жайлары мен телефондарын көрсетпейді, осылайша тұтынушыларға тауарларды қайтаруды қиындатады.

 

Қостанай облысы тұтынушылардың құқықтарын қорғау Департаментінің басшысы-Мурзахан Әділханұлы Ерқановтың айтуынша: «Сатушы (дайындаушы, орындаушы) «Қазақстан Республикасындағы тіл туралы» Қазақстан Республикасы Заңының талаптарына сәйкес келетін қазақ және орыс тілдеріндегі өзінің атауын (фирмалық атауын), тұрған жерін (заңды мекенжайын) және жұмыс режимін тауарды өткізу (жұмысты орындау, қызметті көрсету) орнында орналастыра отырып, көрсетілген ақпаратты тұтынушының назарына жеткізуге міндетті.

 Дара кәсіпкер болып табылатын сатушы (дайындаушы, орындаушы) тұтынушыға өзінің тегі, аты, әкесінің аты (бар болғанда) туралы, сондай-ақ мемлекеттік тіркеуден өткені және оны дара кәсіпкер ретінде тіркеуді жүзеге асырған органның атауы туралы ақпаратты да ұсынуға тиіс.

Жоғарыда көрсетілген талаптар осы Заңның 33-2-бабы 2-тармағының талаптары ескеріле отырып, электрондық коммерциядағы сатушыларға (дайындаушыларға, орындаушыларға) қолданылады.

Заңның 33-2-бабының 2-тармағына сәйкес электрондық коммерция арқылы тауарды өткізу (жұмысты орындау, қызметті көрсету) кезінде уәкілетті органның және тұтыну дауларын сотқа дейін реттеу субъектілерінің байланыс деректері (мекенжайы және телефон нөмірі) туралы ақпаратты уәкілетті органның ресми интернет-ресурсына сілтеме жасау арқылы көрсету, сондай-ақ тұтынушының оларға жүгіну немесе сотқа жүгіну құқығы өзінің бұзылған құқықтары мен заңды мүдделерін қорғау үшін сотқа ақпараттық-коммуникациялық технологиялар арқылы орналастырылуға тиіс.

Сатушы (дайындаушы, орындаушы) пайдаланатын интернет-ресурста оның байланыс деректері (нақты мекенжайы және телефон нөмірі) туралы ақпаратты орналастыру міндетті», - деп хабарлайды Мурзахан Әділханұлы.

 

«Мысалы, Департаментінің атына А. есімді азаматшадан қалыптасқан жағдайды шешуге көмек сұрап өтініш келіп түсті. Ол Instagram арқылы тапсырыс берді, ол оны орнатқаннан кейін оның мөлшеріне сәйкес келмеді. Сатушымен телефон арқылы байланысуға тырысып, ол бірнеше күн қатарынан қоңырау шала алмады. Ақыр соңында сатушы оның нөмірін бұғаттады. Мәселе мынада, сатушының аккаунтында телефон нөмірінен басқа ешқандай деректер болған жоқ, ал тұтынушы тауарға тапсырыс беру кезінде аты-жөнін, ЖК атауын, орналасқан жерінің мекенжайын, салық органдарында мемлекеттік тіркеуді және заңнамада көзделген басқа да мәліметтерді сұрамады. Осылайша, бұл мәселені шешуді қиындатты.

Департамент тарапынан заң көмегі көрсетілгеннен кейін мәселе шешілді. Алайда, барлық жағдайларда мұндай проблемалар шешілмейді, өйткені жосықсыз сатушылар телефон нөмірлерін оңай өзгерте алады.

Осындай жағдайды болдырмау үшін тұтынушылардан тауарларды интернет арқылы сатып алу кезінде абай болуды сұраймыз», - дейді Департамент Басшысы.

 

Тұтынушылармен кері байланыс үшін Департаменттің байланыстары: Қостанай қаласы, Майлин көшесі 2/2, 201 және 203 кабинеттер, Қостанай облысындағы жедел желі телефоны: 536046, 534680.