Сатып алу-сату шарттарын жарамсыз деп тану және бірден 14 тұтынушының пайдасына ақша өндіріп алу. Жақында Батыс Қазақстан облысының мамандандырылған ауданаралық экономикалық соты шығарған бұл шешім отандық сот тәжірибесінде бұрын-соңды болмаған.
Біз Батыс Қазақстандықтардың тегін массаж сеанстарына қалай тартылатыны туралы жаздық, олар презентациялық акция болып шығады. Онда күмәнді сападағы тауарлар бірнеше есе жоғары бағамен, олар айтқандай, келгендерге ерікті түрде сатылады және көбінесе осы несиені рәсімдейді.
Массаж қалпақтарын жосықсыз сатушыларға қатысты алғашқы шағымдар БҚО тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментіне 2019 жылы түсе бастады. Әлеуетті сатып алушыларды Орал қаласында массаж орталығының ашылуына шақырды, онда олар тегін массаж сеанстарын ала алды. Іс жүзінде олар жай ғана массаж қалпақшасын көрсетті. Бірақ бұл ретте таныстырылды оны ұзатқанда аурулар. Тиісінше, мұндай "медициналық ойдың кереметі" көп болуы керек еді. Ойлануға да уақыт және мүмкіндік кеңесу шақырылған, жоқ, жоқ па жеңілдіктер мүлде тазалап соңғы күмән. Эпифония үйде, қолында қажетсіз сатып алулармен келді…
Соңғы уақытқа дейін хабарласқандарға қаражатты қайтару мәселесі Департаменттің сауда компанияларының басшылығымен өзара іс-қимылы арқылы шешілді (айтпақшы, олардың атаулары мен өкілдері үнемі өзгеріп отырды, оны заңды мекен-жайы туралы айту мүмкін емес). Уәкілетті бөлім мамандарының қатысуымен компания қызметкерлері тауарларды алып, азаматтарға ақшаны қайтарды. Мемлекеттік органдардың араласуынан кейін сатып алушылардың шағымдары мен ақшаны қайтаруға қарамастан, тауарларды осылай сату тәжірибесі жалғасты. Алайда, қазір жосықсыз сатушыларға әсер басқа деңгейге өтті.
– 2021 жылдың желтоқсан айында-2022 жылдың қаңтар айында облыс тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментіне 29 адам "Akdeer" ЖШС сатқан Evsorpe Tamashi массаж қалпақшалары үшін ақшалай қаражатты қайтаруға көмек көрсету туралы өтініш білдірді", – дейді ведомство басшысы Эльмира Киматова. - "Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" ҚР Заңының 10-бабына сәйкес тұтынушы тауар (жұмыс, көрсетілетін қызмет), сондай-ақ сатушы (дайындаушы, орындаушы) туралы толық, дұрыс және уақтылы ақпарат алуға құқылы. Алайда сатушы жалған ақпарат берді. Болжалды жапон өндірісінің ұсынылған өнімі іс жүзінде Қытайда өндірілген, ал осындай техникалық сипаттамалары бар ұқсас тауардың құны шарттарда көрсетілген құннан он есе төмен.
Мысалы, "Технодом" дүкенінде осындай массаж қалпақшалары бар болғаны 72 990 теңгеге көрсетілген. Бұдан басқа, алдау жолымен тұтынушыларға олардың смартфондары арқылы компания қызметкерлері 2 жылдан 4,5 жылға дейінгі мерзімге Елеулі сомаға (720 600 теңге, 834 400 теңге) қарыздар ресімдеді. Осыған байланысты Департаментпен ағымдағы жылдың 2 ақпанында БҚО Мамандандырылған ауданаралық экономикалық сотына 29 тұтынушының құқығын қорғауға талап арыз жолданды. Азаматтық істі қарау барысында жауапкер 15 тұтынушыға тауар үшін ақшалай қаражатты толық көлемде қайтарып берді. 8 сәуірде сот шешімді жария етті, оған сәйкес 14 тұтынушы мен "Akdeer" ЖШС арасында жасалған тауарды сатып алу-сату шарттары жарамсыз деп танылды, "Akdeer" ЖШС-дан тұтынушылардың пайдасына тауар құны мөлшерінде ақшалай қаражат өндіріп алынатын болады. Бүгінде бұл Қазақстанның сот тәжірибесінде бұрын-соңды болмаған оқиға.
Сонымен қатар, эпостың керемет массаж қалпақтарын жүзеге асырумен аяқталуы жақын арада болжанбауы мүмкін. Агрессивті маркетингтік акулалардың жеміне тағы қанша сенімді азаматтар түседі?
Ағымдағы жылдың бірінші тоқсанында БҚО тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаменті 115 жазбаша өтінішті қарады, 85 азамат қабылданды, жедел желі телефоны арқылы 134 тұтынушыға консультативтік көмек көрсетілді. Барлық өтініштерді қарау нәтижелері бойынша тұтынушыларға жалпы сомасы 14 млн 890 мың теңге ақшалай қаражатты қайтаруға жәрдем көрсетілді.