Топ-5 тұтынушылар жиі шағымданатын мәселелік қызмет салалары

Топ-5 тұтынушылар жиі шағымданатын мәселелік қызмет салалары

Қазақстандық тұтынушы тауарлар мен қызметтер нарығындағы ең қорғалмаған субъект болып табылады, ал оның құқықтары күн сайын және барлық жерде бұзылады.
Жыл сайын кәсіпкерлер мен сатушылар тарапынан сервис сапасының төмендігіне шағымдар саны өсуде.
2020 жылғы шілде мен қазан аралығында ҚР тұрғындары арасында тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласында әлеуметтік зерттеу жүргізілді. Сауалнаманың мақсаты халықтың қандай да бір қызмет түрлерімен қанағаттану деңгейін анықтау, сондай-ақ қазақстандықтардың тұтынушылық сауаттылығы деңгейін анықтау болды.
Респонденттер сауда мен қызметтің 20 саласын бағалады. Ел тұрғындарының қанағаттану пайызы орташа деңгейден жоғары (67%) екенің белгілі болды.
Әлеуметтік сауалнама негізінде азаматтардың тұтынушылық құқықтары үнемі бұзылатын қызметтердің топ-5 проблемалық саласы анықталды.
Бұл тізімде медициналық қызметтер көш бастап тұр, тұтынушылардың  45,9% - ы көрсетілетін қызметтердің сапасына қанағаттанбайды.
Сұратылған тұтынушылардың 43,2% теміржол көлігінің қызметтеріне қанағаттанбаған
Қалааралық/халықаралық автомобиль көлігінің, оның ішінде таксидің қызметтеріне тұтынушылардың 42% қанағаттанбаған.
Білім беру орталықтарының қызметтеріне сұралған тұтынушылардың 41,6% қанағаттанбаған.
Қанағаттанбаған қызметтердің бестігін байланыс қызметі жабады, сұралған тұтынушылардың 35,9% қанағаттандырмайды.
Туристік сала, қоғамдық тамақтану, ТКШ және басқа да салаларға қатысты шағымдар аз емес.
ТҚҚК-ге құрылыс ұйымдарының атына шағымдар түскен жоқ. Олар ҚР Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігінің Құрылыс және тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық істері комитетіне тікелей жіберіледі, ол құрылыс саласының барлық мәселелеріне жетекшілік етеді.
Респонденттердің 67,5% - ы тұтынушылардың құқықтарын қорғауды мемлекеттік реттеу саласында бәрі жақсарды деп санайды.
Зерттеу қорытындысы бойынша Комитет бірқатар ұсынымдар әзірледі. Мемлекеттік органдарға тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың барлық бағыттары бойынша түсіндіру жұмыстарын күшейту ұсынылады. Кәсіпорынның, ұйымның, көрсетілетін қызметті берушінің имиджіне әсер ету арқылы көрсетілетін қызметтер саласында бәсекелес ортаны қолдау және құру маңызды. Бұл тауарлардың, қызметтердің сапасын арттыруға және тұтынушылық шағымдардың санын азайтуға көмектеседі. Мектептерде, колледждерде, ЖОО-ларда, тұтынушылар арасында тұтынушылық сауаттылық негіздеріне оқыту жүргізу ұсынылды.
Тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы мәселелер заңнамалық реформаларды жалғастыру қажеттігін көрсетті. Атап айтқанда, 2021 жылы "тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" Заңға түзетулердің 2-пакетін әзірлеу басталды.