Халыққа қарсы рейтингте медициналық және көлік қызметтері көш бастап тұр

Халыққа қарсы рейтингте медициналық және көлік қызметтері көш бастап тұр

Қазақстандықтардың тұтынушылық құқықтары күн сайын және барлық жерде бұзылады. Бүгінгі күні азаматтар өздерінің тұтынушылық қорғалу деңгейіне 67% - ға ғана қанағаттанған. Жыл сайын тауарлар мен қызметтердің төмен сапасына шағымдар саны артып келеді.

Тек 2020 жылы ғана Комитетке 21 мыңға жуық тұтынушы жүгінді, бұл 2019 жылға қарағанда 3,5 есе көп. Басқа мемлекеттік органдарға 49 мыңға жуық адам жүгінді (2019 жылы - 30 000).

2021 жылдың 5 бес айында 6 мыңнан астам өтініш келіп түсті. Яғни, статистика тұтынушылар құқықтарының бұзылуының жоғары дәрежесін көрсетеді.

Бұл туралы Тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөніндегі ведомствоаралық кеңестің отырысында тұтынушылардың құқықтарын қорғау Комитетінің Төрағасы Асқар Тынысбеков айтты.

Ол жылдан жылға қазақстандықтарды кредиттік ұйымдардың, ломбардтардың, айырбастау пункттерінің теріс пиғылды іс-әректтеріне байланысты қаржы қызметтері саласындағы (өтінішдердің 68%) бір проблемалар мазалайтының атап өтті.

Көлік қызметтері саласында (12% өтініш) тұтынушылар пайдаланылмаған қызметтер үшін ақшалай қаражатты қайтарудан бас тартумен, қоғамдық көлікпен тасымалдау ережелерін бұзумен және т. б. кездеседі.

Медициналық қызметтер саласындағы шағымдар саны (өтініштердің 3,5%) екі есеге артты. Азаматтар дәрі-дәрмек пен медициналық бұйымдардың жетіспеушілігін сезінуде, медициналық мекемелерде кезек тоқтамайды, карантиндік шаралар бұзылады және шағымдар тізімі мұнымен аяқталмайды.

Байланыс қызметтеріне шағымдар (өтініштердің 3,2%) абоненттік төлемді заңсыз алу, Интернет қызметтерін сапасыз ұсыну, тарифтік жоспар құнының өсуіне байланысты.

Туристік салада, электрондық саудада, білім беруде, қоғамдық тамақтандыруда, ТҮКШ-да және басқа да салаларда қызмет көрсету көптеген шағымдар тудырады.

2021 жылы сатушы мен сатып алушы арасындағы дауларды шешудің қолайлығы үшін "е-tutynushy" "бір терезе"қағидаты бойынша шағымдарды қабылдаудың ақпараттық жүйесі іске қосылды.

"Жүйе тұтынушылардың құқықтарын қорғау шараларын бір жерде шоғырландыруға, шағымдарды дайындау және оларды құзыретті органдарға жіберу рәсімдерін жеңілдетуге және арзандатуға бағытталған. Ол барлық өтініштер мен оларды қарау нәтижелерін цифрландыруға мүмкіндік береді", - деп атап өтті комитет төрағасы.

Жүйе кәсіпкерлердің тұтынушылармен дауларды өз бетінше шешуге, оның ішінде сотқа дейінгі тәртіппен шешуге мүдделілігіне арналған.

Тұтынушылардың құқықтарын қорғау жүйесін жақсарту мақсатында тұтыну құқықтарын қорғаудың біртұтас жүйесін құруға бағытталған іс-шаралар жоспары іске асырылуда. Бұл іс-қимыл стратегиясы тұтыну нарығының құқықтық ортасын едәуір жақсартады.