2020 жылғы жұмыс қорытындысы Тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитеті

2020 жылғы жұмыс қорытындысы Тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитеті

Қазақстанда тауар-ақша қатынастары аясында тұтынушылар құқығының бұзылуына байланысты көптеген проблемалар бар. Қазақстандықтар күн сайын тауарлар мен қызметтерді сатып алуды жүзеге асырады, сонымен бірге олардың сапасының төмендігіне, тіпті сатушы тарапынан алдауға да тап болады. 2020 жыл Комитет үшін тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласын нормативтік реттеуді қайта қарау қамқорлығымен өтті

халық үшін бірыңғай, қысқа және түсінікті қорғау жүйесін құру - шағым беруден бастап бұзылған құқықтарды қалпына келтіруге дейін.

2020 жылғы 25 Маусымда "тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" Заңға түзетулердің 1-пакеті қабылданды, соның нәтижесінде:

- тұтынушылардың шағымдарын қараудың 3 сатылы тетігі реттелді (I деңгей-сатушы және/немесе тұтыну дауларын сотқа дейін реттеу субъектісі; II деңгей-уәкілетті және мемлекеттік органдар; III деңгей – сот органдары);

- "мемлекеттік" және "қоғамдық" бақылау енгізілді;

- кәсіби мамандар арасынан құқық қорғаушылар тізімі жасалды;

- Үкімет жанындағы Ведомствоаралық кеңеске дейін тұтынушылар проблемаларын қарау мәртебесі арттырылды;

- тұтынушылық шағымдарды қабылдаудың бірыңғай ақпараттық жүйесі құрылды және пайдалануға енгізілді.

Мемлекет атынан Комитет азаматтардың құқықтары мен мүдделерін қорғай отырып, тұтынушылық құқықтарды қорғау саласында мақсатты саясат жүргізеді. Тұтынушылардың құқықтары жиі бұзылады және бұған Комитет пен оның аумақтық бөлімшелеріне жүгіну статистикасы дәлел бола алады.

2020 жылы Комитетке және оның аумақтық органдарына тұтынушылардың 20 919 шағымы келіп түсті, бұл 2019 жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 3,5 есе көп (6000 шағым). Олардың жартысынан көбі (80%) Салалық органдардың құзыретіне тікелей қатысты болса да.

5777 тұтынушы жазбаша түрде жүгінді (Комитет – 3201, тероргандар – 2576), министрдің блогына - 104, төрағаның блогына – 389,

жедел желіге-2382, жедел желіге – 10566 (Комитет – 6411, тероргандар – 4155), жеке қабылдауға - 1701.

Шағымдардың жалпы санынан қанағаттандырылғаны-7380; құзыреті бойынша қайта жолданды

салалық мемлекеттік органдарға – 3863; түсініктемелер берілді – 9577; өтінішті кері қайтарып алу туралы өтініш берушінің өтініші негізінде қараусыз қалдырылды – 57; келесі жылға көшті-42.

Өткізілген іс – шаралар шеңберінде тұтынушыларға 249 млн.теңгеден астам (Комитет – 100 млн. теңге, тероргандар-149 млн. теңге) қайтарылды.

Жалпы, салалар тұрғысынан көлік, бөлшек сауда, тұрмыстық және туристік қызмет көрсету салалары ең проблемалы деп санауға болады.

- көлік қызметтері-7541 өтініш, 112,6 млн. теңге қайтарылды;

- бөлшек сауда-5289 өтініш, 79,1 млн. теңге қайтарылды;

- тұрмыстық қызметтер-3179 өтініш, 14,2 млн. теңге;

– туристік қызметтер-2507 өтініш, 16,8 млн. теңге;

- электрондық сауда-689 өтініш, 13.2 млн. теңге;

- байланыс қызметтері-579 өтініш, 252 мың теңге;

- ТКШ саласы-467 өтініш, 29 мың теңге;

- қаржылық қызметтер-142 өтініш, 658 мың теңге;

- қоғамдық тамақтандыру қызметі-185 өтініш, 8,2 млн. теңге;

– медициналық қызметтер-105 өтініш, 97 мың теңге;

- басқа мәселелер бойынша-236 өтініш, 3,9 млн.теңге.

 

Комитеттің талап-арыздарының арқасында ғана сот органдары "Бек Эйр" компаниясына тұтынушыларға ақшалай қаражатты қайтаруды міндеттеді. Барлығы соттарға 5 ұжымдық талап арыз берілді, онда Комитет 1740 адамның мүдделерін білдірді. Талап арыздардың жалпы сомасы - 106,7 млн.теңгені құрады.

Халық үшін Telegram-бот жобасы сұранысқа ие және нәтижелі болды, соның арқасында тұтынушылар тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөніндегі заңның нормаларын түсіндіруді, комитеттің өңірлік бөлімшелері мен қоғамдық бірлестіктер туралы ақпаратты алды, Жиі Қойылатын Сұрақтар мен жауаптар базасымен танысты.

Сондай-ақ, тұтынушылар жиһазды төмен сынамалы дайындау мен жөндеуге, сұлулық салондарының қанағаттанарлықсыз жұмысына және тұрмыстық техниканы жосықсыз жөндеуге шағымданды.

Тауарлар мен қызметтерді сатушыларға шағымдардың ауқымы өте кең болды-бұл жойылған рейстер үшін қаражаттың қайтарылмауы, сапасыз тауарларды сату, тауарларды айырбастаудан немесе қайтарудан бас тарту, сатып алушыға өнім туралы толық және сенімді ақпарат беру, басым міндет кәсіпкерлік субъектілері арасында бірыңғай ақпараттық жүйені дамыту және тарату болып табылады.

Бүгінгі таңда жүйеге қол жеткізу тұтынушылардың құқықтарын қорғау жүйесінің барлық қатысушыларына, тұтынушыларға да, бизнес субъектілеріне де қол жетімді, платформа келесі мекен-жай бойынша қол жетімді e-tutynushy.kz.

Тұтынушылардың құқықтарын қорғау Комитетінің төрағасы А. Тынысбеков тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласында да 2021 жылға өзгерістер әзірленіп жатқанын атап өтті:

Біріншіден, мемлекеттік бақылау функцияларын пайдалану кезінде, 2023 жылға дейінгі қолданыстағы мораторийді ескере отырып, комитеттің Мүмкіндіктері шектеулі. Комитеттің қызметі "салдармен күрестен олардың туындау себептерін алдын алуға"қағидаты бойынша қайта қаралатын болады. Бұл үшін Комитет мемлекеттік органдардың қызметін үйлестіруге кіріседі, бұл барлық салаларда тұтынушылар құқықтарының бұзылуының алғашқы себептерін жоюға жақындауға мүмкіндік береді.

Екінші. Комитет "қоғамдық резонанс"тудыратын тұтынушылардың құқықтарын жаппай бұзушылықтарды анықтау және ден қою мақсатында БАҚ және әлеуметтік желілерге мониторинг жүргізетін болады.

Аумақтық департаменттер тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы үйлестіруші орган ретінде жергілікті атқарушы органдармен, қоғамдық бірлестіктермен және ұйымдармен тығыз өзара іс-қимылды жолға қояды, экономиканың барлық салаларында тұтынушылар мен бизнестің құқықтары мен міндеттері туралы хабардар ету жөніндегі күнделікті, жүйелі жұмысты жолға қояды.

Үшінші. Бірыңғай ақпараттық жүйенің функционалын тауар, жұмыс және қызмет туралы толық ақпаратты жинаудан (шағымнан алынған деректер негізінде) формализацияланған есептерді жасағанға дейін кеңейту мәселесін пысықтау жоспарлануда.

Алынған деректер сапасыз тауарлар, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтер тобын айқындауға және алдағы уақытта осындай құқық бұзушылықтардың алдын алу жөнінде шаралар қабылдау үшін алынған ақпаратқа талдау жүргізуге мүмкіндік береді

Төртінші Комитет "тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" Заңға түзетулердің 2-пакетін әзірлеуге кірісті. Алайда, тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласын құқықтық реттеуді алдын ала зерделеу осыдан 11 жыл бұрын жаңа редакцияда қабылданған салалық заңды әзірлеу қажеттігін көрсетті. Өйткені, қолданыстағы "тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" заңда құқықтық олқылықтар, құқық қолдану практикасында әртүрлі түсіндірмесі бар анық емес нормалар, жүйесіз және қисынсыз құрылым бар, бұл тұтынушылардың өз құқықтарын, ал бизнестің өз міндеттерін түсінуін қиындатады. Заң жобалау қызметі шеңберінде Министрліктің 2020 жылғы 22 қыркүйекте Үкімет отырысында айтылған 7 бастамасы пысықталатын болады.

Бесінші. Салалық заңнамалық актілерге өзгерістер мен толықтырулар енгізу жөнінде ұсыныстар әзірленетін болады. Мысалы, бүгінгі күні электрондық сауда саласын реттейтін құқықтық актілерді қайта қарау және толықтыру қажеттілігі пісіп-жетілді.

Бұдан басқа, 2021 жылғы 2-тоқсанда Үкімет жанындағы МВС-ның бірінші отырысын өткізу жоспарланып отыр. 3-тоқсанда тұтынушылардың құқықтарын қорғау мәселелері бойынша Үкімет отырысы ұйымдастырылады.

Мұның бәрі және тағы басқалар тауарлар мен қызметтер нарығы сапаны арттыруды қажет ететіндігін көрсетеді, бұл халықтың әл-ауқатын жақсартуға тікелей әсер етеді.

Комитет халықтың құқықтық сауаттылығын дамыту саласына көп еңбек сіңірді. Сонымен қатар, болашақта өршіл жоспарлар да аз емес. Әрине, басты және маңызды мақсат-тұтынушылық мәселелерді шешуге көмектесу, тұтынушыларды жан-жақты қолдау және олардың құқықтық сауаттылығын дамыту.