Қазақстан агенттігін құру туралы KazAID халықаралық даму

Қазақстан агенттігін құру туралы KazAID халықаралық даму

Соңғы 20 жылда Қазақстан шет елдерге дамудың ресми көмегіне ұқсас мақсаттарға 542 млн. АҚШ долларын бөлген. Қазақстан қысқа мерзім ішінде көмек алушыдан халықаралық донорға айналды, ол Даму мақсатында Орталық Азияның басқа елдеріне және Ауғанстанға көмек көрсету үшін донор елдермен ынтымақтасады.

2013 жылғы 9 сәуірде ҚР Президентінің № 538 Жарлығымен ДРК саласындағы Қазақстан Республикасының Тұжырымдамасы бекітілді.

"Дамуға ресми көмек туралы" 2014 жылғы 10 желтоқсандағы Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес, 2020 жылғы 15 желтоқсанда Қазақстан Республикасы Үкіметінің шешімімен "KazAID"Қазақстандық Халықаралық даму агенттігі құрылды. Осы Заңға сәйкес Қазақстан Республикасының Сыртқы істер министрлігі дамуға ресми көмек саласындағы уәкілетті орган болып табылады.

 

Дамуға ресми көмектің мақсаттары мен міндеттері

 

  1. Дамуға ресми көмек жәрдемдесу мақсатында жүзеге асырылады:

 

1) Қазақстан Республикасының өңірлік және халықаралық байланыстар жүйесіне одан әрі интеграциялануы;

2) Қазақстан Республикасының даму стратегиялары мен бағдарламаларын табысты іске асыру үшін қолайлы сыртқы жағдайлар жасау қағидаттарына негізделеді;

3) Бейбітшілікті, өңірлік және жаһандық қауіпсіздікті нығайтуға;

4) Әріптес елдің әлеуметтік-экономикалық дамуына және оның азаматтарының әл-ауқатын арттыруға бағытталады;

5) Әріптес елдің қоршаған ортаны қорғау және климатты сақтау мәселелерін басым іске асыруға кезең-кезеңімен көшуі арқылы қамтамасыз етіледі.

 

  1. Дамуға ресми көмектің міндеттері:

 

1) Қазақстан Республикасы қолдайтын дамуға ресми көмек саласындағы халықаралық мақсаттарға қол жеткізуге жәрдемдесу болып табылады;

2) Қазақстан Республикасының ұлттық қауіпсіздігін қамтамасыз ету;

3) Қазақстан Республикасының әріптес елмен саяси, экономикалық, білім беру, қоғамдық, мәдени, ғылыми және басқа да байланыстарын дамыту болып табылады;

4) Қазақстан Республикасының ұлттық мүдделері мен халықаралық ахуал ескеріле отырып айқындалатын әріптес елдің дамуына жәрдемдесу болып табылады;

5) өңірлік ынтымақтастықты дамыту және өңірлік проблемаларды шешуге жәрдемдесу болып табылады;

6) кедейлікті азайту;

7) қоршаған ортаны қорғау және климатты сақтау мәселелерін шешуге жәрдемдесу болып табылады;

8) халықаралық шарттар және Қазақстан Республикасының Дамуға ресми көмек саласындағы басқа да міндеттемелері шеңберінде басқа да мәселелерді шешуге жәрдемдесу болып табылады.

 

 

Дамуға ресми көмектің географиялық басымдықтары

 

Қазақстан Республикасының ДРК-нің географиялық басымдықтарын айқындау кезінде жаһандық дамудың сын-қатерлері, ұлттық әлеует пен қолда бар ресурстар ескерілді. Қазақстан Республикасы Орталық Азия елдері мен Ауғанстанды дамытуға басым көмек көрсету туралы шешім қабылдады.

Бұл ретте даму саласындағы жалпы әлемдік күш-жігердің бір бөлігі ретінде Қазақстан Республикасының қызметінде барынша синергетикалық әсерге қол жеткізу үшін қазақстандық ДРК Кавказ өңіріне, Африкаға, Латын Америкасына, шағын аралдық дамушы мемлекеттерге, неғұрлым аз дамыған елдерге, теңізге шыға алмайтын елдерге, сондай-ақ басқа да өңірлерге бағдарлануы мүмкін.

 

 

Дамуға ресми көмектің секторлық басымдықтары

 

Дамуға ресми көмек әріптес елдің мынадай секторларын дамытуға бағытталады:

 

1) ауыл шаруашылығы және азық-түлік қауіпсіздігі;

2) жаһандық және өңірлік экологиялық бастамаларды дамытуға жәрдемдесуді қоса алғанда, қоршаған ортаны қорғау болып табылады;

3) Табиғи ресурстарды ұтымды пайдалану;

4) трансшекаралық су проблемаларын шешуге жәрдемдесу;

5) шекарадан өту рәсімдерін жеңілдетуге ықпал ету;

6) жанжалдардың алдын алу және қауіпсіздікті қамтамасыз ету;

7) адам саудасын, заңсыз көші-қонды және қарудың заңсыз айналымын қоса алғанда, есірткінің заңсыз айналымына және трансұлттық ұйымдасқан қылмысқа қарсы күрес болып табылады;

8) Білім және ғылым;

9) денсаулық сақтау;

10) мемлекеттік басқару жүйесін жетілдіру;

11) кәсіпкерлікті қолдау және бизнес-ахуалды жақсарту;

12) өңірлік және халықаралық сауданы, оның ішінде теңізге шыға алмайтын елдердің көліктік және өзге де инфрақұрылымға қол жеткізуін жақсарту жолымен дамыту;

13) Қазақстан Республикасының Дамуға ресми көмек саласындағы мемлекеттік саясатының негізгі бағыттарымен айқындалатын өзге де секторлар.

 

 

Дамуға ресми көмекті іске асыру

 

Дамуға ресми көмек келесі нысандарда жүзеге асырылады:

 

1) халықаралық гранттар;

2) басым секторларда жаңа объектілер құру (салу) не қолда барларын реконструкциялау;

3) жеңілдікті шарттармен берілетін кредиттер;

4) дамуға ресми көмекке Халықаралық ұйымдарға ерікті жарналар есебінен жүзеге асырылады;

5) әріптес елмен бірлескен қорлар құру;

6) техникалық көмек;

7) халықаралық шарттар және дамуға ресми көмек саласындағы басқа да міндеттемелер шеңберінде Қазақстан Республикасы қабылдаған өзге де нысандарда жүзеге асырылады.

 

 

                  ДРК саласындағы халықаралық ынтымақтастық

 

ДРК саласындағы халықаралық ынтымақтастықты дамыту мақсатында негізгі донорлармен және халықаралық даму институттарымен мазмұнды әріптестік байланыстар орнатылған.

Атап айтқанда, АҚШ-тың USAID халықаралық даму агенттігімен, Жапонияның JICA халықаралық ынтымақтастық агенттігімен, Германияның GIZ халықаралық ынтымақтастық және даму қоғамымен, Кореяның KOICA халықаралық ынтымақтастық агенттігімен, Словакияның SlovakAID Халықаралық даму агенттігімен, Чехияның Czda Халықаралық даму агенттігімен ынтымақтастық дамуда.

2015 жылғы мамырда VIII Астана экономикалық форумы шеңберінде Сыртқы істер министрлігі БҰҰДБ-мен бірлесіп Қазақстанда "қазақстандық ДРК жүйесі. ДРК қажеттіліктері мен сын-тегеуріндері бүгін және ертең".

Қазақстанның ДРК саласындағы жаһандық диалогқа және үйлестіруге қатысуының маңыздылығын ескере отырып, экономикалық ынтымақтастық және даму ұйымының (ЭЫДҰ) дамуға жәрдемдесу комитетімен (СДК) ынтымақтастықты орнату және тереңдету мәселесі ДРК қазақстандық жүйесін қалыптастыру жөніндегі жұмыстың басым бағыттарының бірі болып табылады.

Осыған байланысты, 2015 жылғы шілдеде Қазақстанға СРК-ға "шақырылған" ресми мәртебесі берілді.

 

 

                      Қазақстандық ДРК жүйесінің пилоттық жобалары

 

Қазақстан БҰҰ Даму бағдарламасымен және донорлық ұйымдармен ынтымақтастықта бірқатар ДРК жобаларын іске асырды:

2014-2017 жылдары Қазақстандағы БҰҰДБ-мен "Қазақстанда ДРК ұлттық жүйесін құру мақсатында сараптамалық қолдау" бірлескен жобасы іске асырылды.

2017 жылы Қазақстандағы БҰҰДБ мен "MASHAV" халықаралық ынтымақтастық жөніндегі израильдік агенттігімен тығыз өзара іс-қимыл жасай отырып, Орталық Азиядағы әріптес елдер үшін қазақстандық ДРК пилоттық жобасы (Алматы және Нұр-сұлтан (Астана) қалаларында Қырғызстан, Тәжікстан, Түрікменстан және Өзбекстан өкілдері үшін ауыл шаруашылығы саласындағы ғылыми-практикалық семинар) іске асырылды.

2017-2018 жылдар ішінде БҰҰДБ және Жапония СІМ-мен бірлесіп әзірленген "Дамуға ресми көмек саласында Ауғанстанмен ынтымақтастықта Қазақстанға жәрдемдесу" жобасы іске асырылды. Жоба шеңберінде АИР әйелдеріне арналған екі семинар өткізілді (мемлекеттік басқару саласында – 2017 жылғы шілде және денсаулық сақтау саласында – 2018 жылғы наурыз-сәуір).

2018 жылы ДРК тетігі арқылы "Назарбаев университетінде" шетелдік студенттерді оқыту жобасы іске асырылды. Осы жобаға сәйкес Орталық Азия елдері мен Ауғанстан үшін 2018-2020 және 2020-2022 оқу жылдарына білім беру гранттары берілді.

2020 жылы Тәжікстанның пенитенциарлық мекемелерін (БҰҰДБ және БҰҰ ЕҚБ бірлесіп) күзет жабдығымен жарақтандыру жөніндегі жоба іске асырылды.

 

 

 

 

 

 

ОПР (официальная помощь развитию) – ДРК (Дамуға ресми көмек)

КСР (Комитет содействия развитию)  -  ДЖК  (Дамытуға жәрдемдесу комитеті)

ИРА (Исламская Республика Афганистан) – АИР (Ауғанстан Ислам Республикасы)

ООН (Организация объединенных наций)  - БҰҰ  (Біріккен ұлттар ұйымы)

ПРООН (Программа развития Организации Объединенных Наций)  - БҰҰДБ (Біріккен        Ұлттар Ұйымының Даму бағдарламасы)