Цюрих қаласында Қазақстанның «Бір белдеу - бір жол» бастамасындағы рөлі және оның Швейцарияға оң әсері туралы дөңгелік үстел өтті

Цюрих қаласында Қазақстанның «Бір белдеу - бір жол» бастамасындағы рөлі және оның Швейцарияға оң әсері туралы дөңгелік үстел өтті

Цюрихтегі дөңгелек үстелде «Бір белдеу - бір жол» бастамасының (Belt and Road Initiative – BRI) Қазақстан мен Швейцария үшін экономикалық салдары талқыланды.

Қазақстанның Швейцариядағы Елшісі Әлібек Бақаев пен DHL Chinarail/Multimodal Europe компаниясының басшысы Томас Ковицки Швейцарияның жетекші БАҚ өкілдерімен бірге «Бір белдеу - бір жол» бастамасының екі елдің экономикасы үшін мүмкіндіктері мен проблемаларын талқылады.

DHL жаңа мүмкіндіктерді көруде

«Логистика - әлемдік экономиканың негізі және BRI болашақта басты рөл атқарады», - деді Томас Ковицки.

Көліктің басқа түрлерімен салыстырғанда BRI пойыз желісі икемділікті (үйден есікке дейін қызмет көрсету), сенімділікті (нақты белгіленген жолға шығу және келу уақыты, күнделікті пойыздар), ашықтықты (барлық тұтынушылар өздерінің контейнерлерінің орналасқан жерін GPS арқылы бақылай алады) және қоршаған ортаға зиянсыздығын арттырады (95% CO2 әуе көлігінен гөрі).

"BRI шеңберінде Қазақстан теміржол және автомобиль логистикасында маңызды стратегиялық және жедел рөл атқарады", - деп толықтырды Ковицки.

Қорғас Қазақстан-Қытай шекарасындағы ай сайын мыңдаған контейнерлерді рельстерге түсіретін әлемдегі ең ірі құрғақ док болып табылады. Ковицки Орталық Азия елі Қытайдан Еуропаға жүк тасымалдайтын жүк көліктері үшін де маңызды транзиттік хаб екенін атап өтті.

«Бір белдеу - бір жол» бастамасындағы Қазақстан мен Швейцарияның рөлі

Жаңа Жібек жолының пайда болуына байланысты соңғы жылдары Қазақстанның көлік инфрақұрылымы айтарлықтай жақсарды.

2015 жылдан бастап бүкіл ел бойынша шамамен 12,500 км автомобиль және 2500 км-ден астам теміржол салынды немесе толық жөндеуден өтті. Елші Бақаев BRI Қазақстанның геосаяси және экономикалық мәселелердегі позициясын, сондай-ақ Шығыс Азия мен Еуропаны байланыстыратын сауда серіктесі ретіндегі рөлін арттыратынына сенімді. Ол, сондай-ақ, Швейцарияның жарқын болашағын осы жобадан көріп отыр.

«BRI – бұл екі елдің саясаткерлері қоян-қолтық жұмыс істейтін Қазақстан-Швейцария экономикалық күн тәртібінің басты мәселесі», - деп түсіндірді Елші Бақаев.

Қазірдің өзінде Швейцарияның 40-қа жуық ірілі-ұсақты кәсіпорындары Қазақстанға негізделген және BRI-дің арқасында бұл сан алдағы жылдары айтарлықтай артады деп күтілуде.

BRI шағын және орта бизнеске, сонымен қатар географиялық тізбегіндегі ірі ойыншыларға маңызды ынталандырды ұсынады: ШОБ әлемдік экономикалық жобаларға кіре алады, жергілікті қаржы институттары өндірістік консорциумдардың жобаларын қаржыландыруы мүмкін, ал Швейцарияның экспорттық тәуекелдерді сақтандыру компаниясы (SERV) саяси тәуекелдерді сақтай алады, яғни Швейцарияның сақтандыру компаниялары нақты инфрақұрылымдық жобаларды сақтандыруға қатыса алады. Сонымен қатар, қаржылық қызметтер секторы үлкен әлеуетке ие.

BRI қиындықтары

COVID-19 BRI-ге үлкен серпіліс әкелді. Өйткені ол әуе сапарына қарағанда сенімдірек және қол жетімді, дегенмен әлі де шешілмеген кейбір қиындықтар бар.

«Басты мәселе – Еуропадағы шекараны бақылау, ол соңғы жылдары BRI өсуімен әлі игеріп келе жатқан жоқ. Бұл Қытай мен Қазақстан арқылы пойыздар бірнеше күн ішінде өтіп, 12 күндік сапарының көп бөлігін Польша мен Орталық Еуропа арасындағы соңғы бірнеше жүз шақырымда тұрып қалады», - дейді Ковицки.

Соңында екі спикер де дәл осы интерфейс бойынша саясаткерлер мен бизнес қоян-қолтық жұмыс істеуі керек деген пікірге келді.