Этика және сөйлеу этикеті

Этика және сөйлеу этикеті

Этикет – кез келген әрекеттің ретін анықтайтын қабылданған ережелер жиынтығы. Бұл сөзбен қатар реттеу сөзі мен дипломатиялық хаттама сөз тіркесі қолданылады. Хаттамамен ұсынылған коммуникацияның көптеген нәзіктіктері іскерлік қатынастардың басқа салаларында ескеріледі. Іскерлік ортада іскерлік этикет, әсіресе соңғы кездері кеңірек таралуда.

        Іскерлік этикет мінез-құлық және қарым-қатынас нормаларын сақтауды қамтамасыз етеді. Қарым-қатынас адамның іс-әрекеті, оның қатысатын процесі болғандықтан, қарым-қатынас жасау кезінде ең алдымен сөйлеу этикетінің ерекшеліктері ескеріледі. Сөйлеу этикеті сөйлеу әрекетінің дамыған ережелерін, қарым-қатынасқа арналған сөйлеу формулаларының жүйесін білдіреді.

        Сөйлеу этикетін меңгеру дәрежесі адамның кәсіби жарамдылық дәрежесін анықтайды. Бұл бірінші кезекте мемлекеттік қызметшілерге, саясаткерлерге, мұғалімдерге, заңгерлерге, дәрігерлерге, менеджерлерге, кәсіпкерлерге, журналистерге, қызмет көрсету саласының қызметкерлеріне, яғни өз қызметінің сипаты бойынша адамдармен үнемі араласатындарға қатысты. Сөйлеу этикетіне ие болу беделді иеленуге ықпал етеді, сенім мен құрмет тудырады. Сөйлеу этикетінің ережелерін білу, оларды сақтау адамға сенімді және еркін сезінуге мүмкіндік береді.

    Лингвоинтенсив деп аталатын мамандық иелерінің сөйлеу этикетін сақтауы, сонымен қатар, тәрбиелік мәні бар, сөйлеуді де, қоғамның жалпы мәдениетін де жақсартуға ықпал етеді. Мекеменің, кәсіпорынның ұжым мүшелерінің сөйлеу этикеті ережелерін қатаң сақтауы, т.б. жағымды әсер қалдырады, бүкіл ұйым үшін оң беделді сақтайды.