Қызметтік этика нормалары мен іскерлік мінез-құлық ережелерін сақтауда қарым-қатынас процесі маңызды рөл атқарады. Қарым-қатынас процесі стихиялық, күтпеген жағдайда болуы мүмкін емес. Ол қалыпты түрде, қақтығыссыз өтіп, екі тарап үшін де күтілетін және маңызды нәтижелерге әкелуі үшін ол сыртқы мінез-құлықтың белгілі бір ережелеріне бағынуы керек, олардың жиынтығы «этикет» деп атайды. Моральдық негізден айырылған мінез-құлықтың сыртқы түрі өз мағынасын жоғалтады, тек жасырын дөрекілік пен адамдарға деген құрметсіздіктің көрінісін ғана алады, ол ерте ме, кеш пе сыртқа шығады. «қатып қалған» «дөрекі» сыпайылықтың адамның шынайы мәдениетіне еш қатысы жоқ. Сырттай ғана сақталатын этикет ережелері адамға жағдайға және жеке мінез-құлық ерекшеліктеріне байланысты олардан оңай ауытқуға мүмкіндік береді.
Қызметтік этика – кәсіби этика саласындағы ең кең ұғым. Қызметтік этика адамның кәсіби, өндірістік және қызметтік қызметі саласындағы мінез-құлқының ең жалпы нормаларының, ережелері мен қағидаларының жиынтығы ретінде түсініледі. Бұл ережелерді қызмет ете бастаған әрбір адам сақтауы керек.
Этикалық талаптар келесі қадамдарды қамтиды:
саласындағы адам өзін тұлғааралық қақтығыстар мүмкіндігінше аз туындайтындай және басқа адамдар тікелей және жанама тұлғааралық байланыста оның жанында жұмыс істеуге ыңғайлы болатындай етіп ұстауы керек.
Басшы мен қызметкердің (яғни, бағынышты) арасындағы БАЙЛАНЫС стилі ұжымдағы қарым-қатынастың жалпы стиліне байланысты. Іскерлік қарым-қатынас әр адамның өмірінде ерекше рөл атқарады. Ол адамдар арасындағы қарым-қатынасты анықтайды. Жұмысын ауыстырғаннан кейін де бұрынғы әріптестер бір-бірімен араласа береді. Тиімді іскерлік қарым-қатынас пен адами қарым-қатынастың негізгі қағидасы этикалық нормалар немесе ережелер болып табылады.
Әр адамның өз тәжірибесін, тәрбиесін және адамгершілік құндылықтарды сала отырып, қарым-қатынас нормалары туралы өзіндік ұғымы бар.
Келесі маңызды кезең - қызметкерлеріңізді ТЫҢДАЙ БІЛУ ҚАБІЛЕТІ. Көпшілікке бұл: тыңдай білуден оңай не болуы мүмкін! Бірақ тыңдау ештеңе істемеу дегенді білдірмейді.
Тыңдай отырып, әңгімелесушінің не туралы айтып жатқанының мағынасын ғана емес, оның не үшін айтып жатқанын, сізден нені қалайтынын, сізге немен келгенін де түсіну керек. Сіз ол үшін не істей аласыз? Әңгімелесушінің сөзін бөлуге асықпаңыз, сөйлесуге мүмкіндік беріңіз.
Тең дәрежедегі қызметкерлер арасындағы қарым-қатынас кезінде жеке бәсекелестік пен бақталастық мәселесі ерекше өткір болады. Көптеген жұмыс жағдайларында олар интрига мен өсек тудыратын ерекше таланттарды көрсетеді. Бұл жағдайда басшы конфликттік жағдайды болжай отырып, белгілі бір қателіктерден аулақ болуы керек. Көшбасшы кейбіреулердің басқаларға қарағанда ерекше ұстанымын көтермеуі керек. Міндеттерді бөлудің осындай принципін, әрқайсысының жұмысының нәтижелерін бағалау барынша айқын болған кезде жүзеге асыру қажет. Өсек пен өсек-аяңға жол бермеу керек.