Тәуелсіздік алғаннан кейін Қазақстанда діни жаңғыру процестері басталды. Алайда, қоғамның дінге деген көзқарасы әлі күнге дейін түсініксіз. Кейбіреулер дінді "халықтың апиыны" деп атаған ескі дәуірдің ұстанымын ұстанады, ал оның авторы Карл Маркстің өзі осы фразаға енгізген мәнін толық білмейді. Басқалары дінді барлық проблемалардан, азғындықтан коронавирусқа дейін жалғыз құтқаруды көреді.
Мұндай қарама-қарсы тенденциялардың болуы көп нәрсені көрсетеді. Бірақ ең бастысы, бұл діннің мүмкіндіктері туралы айтады. Дін әлеуметтік құбылыс ретінде ең алдымен адамдар мен қауымдастықтардың іс-әрекеттерінде көрінеді. Тек адамдар мен олардың бірлестіктері, дінді ұстану, қарым-қатынастың идеалды түрлерін жасай алады. Керісінше, қауымдастықтарға бірігіп, сол қасиетті мәтіндерден алынған жалған діни мотивтермен қаруланған адамдар басқаларға қатысты қорқыныш пен қатыгездік жасай алады. Адамзаттың бүкіл тарихын уақыт кезеңдері түрінде ұсынуға болады, онда адам ойының ең үлкен үлгілері пайда болды және керісінше, адам қарапайым инстинкттермен басқарылатын жабайы жануарға ұқсап, адамның бәрін жоғалтқан кезде.
Дін, біздің әлемнің басқа объектілері сияқты, формаларға енеді және қоғамдық өмірде адамның өзі қалағандай ғана көрінеді. Адам айналасындағы бүкіл әлемді рухтандырады. Ол ағашқа қарап, ондағы кетменді көреді, содан кейін оны жасайды және "кетік"деген атпен шығады. Балықты жегеннен кейін ол сүйектерінде инені және т.б. көреді. Міне, біздің алдымызда пышақ! Шебер оны ағаш өңдеуге және шедеврлер жасауға арналған құрал ретінде көреді, аспаз ас үйде таптырмас құрал болып табылады, ал кісі өлтіруші оны да нақты бір нәрсе ретінде көреді... сіз өзіңіз білдіңіз.
Егер біз материалдық және рухани әлем арасында параллель сызатын болсақ, онда оларды қолдану формаларында тікелей ұқсастықтарды табуға болады. Тарих адам мен қоғамның дінге деген әр түрлі көзқарастарының мысалдарына және оны нақты мақсаттарда қолдануға толы. ИШИМ (Қазақстанда тыйым салынған) және басқа да көптеген ұйымдар, бұл адамзат діннің жеке адам мен бүкіл қоғам өміріндегі орны мен рөлін түсінбегендігінің тағы бір дәлелі.
Біз Діни сенім бостандығы Конституцияда бекітілген елде тұрамыз. Біздің әрқайсымыз дінді өзі таңдайды және ол Құдайдың бар екеніне сенеді ме, жоқ па, соны шешеді. Бірақ, ең алдымен, сіз үшін діннің не екенін нақты анықтауыңыз керек: құдаймен бірігу тәсілі, дәстүр немесе өз еркіңізді басқаларға таңу мүмкіндігі. Соңғысы реакциялық әрекеттерге толы және Біз соғыс деп атайтын табиғи әрекетке әкеледі.
Осылайша, діннің жандануына байланысты қоғамда болып жатқан барлық нәрсе әрқашан адамның таңдауының нәтижесі болып табылады және біздің болашағымыз діннің мазмұнына емес, оған деген көзқарасымызға байланысты.
«Денисов ауданы әкімдігінің ішкі саясат бөлімі» ММ мемлекеттік әлеуметтік тапсырысы бойынша «Sanaly urpaq - 2050» ҚҚ.