Қарқаралы ауданы тұрғындарының назарына!

Қарқаралы ауданы тұрғындарының назарына!

«Қарағанды облысы Қарқаралы ауданы Матақ өзенінде су қоймасының құрылысы» ТЭН  «Қазақстан Республикасы Экология, Геология және табиғи ресурстар министрлігінің Су ресурстары комитеті» РММ объектісі бойынша көзделіп отырған қызмет туралы өтініш бойынша ұсыныстар мен ескертулердің жиынтық кестесі

 

Жиынтық кесте жасалған күні: 17.03.2023 ж.           

Жиынтық кесте жасалған орын: Қарағанды облысы, Қарағанды қаласы, Бұқар жырау к-сі. 47, Қазақстан Республикасы Экология және табиғи ресурстар министрлігі Экологиялық реттеу және бақылау комитетінің Қарағанды облысы бойынша экология департаменті РММ

Қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті органның атауы: Қарағанды облысы бойынша Экология Департаменті, Экологиялық реттеу және бықылау комитеті ҚР ЭТРМ

Мүдделі мемлекеттік органдардың ескертулері мен ұсыныстарын жинау туралы хабарланған күн: 15.02.2023 ж.

Мүдделі мемлекеттік органдардың ескертулері мен ұсыныстарын беру мерзімі: 15.02.2023-16.03.2023 ж.

Мүдделі мемлекеттік органдардың ескертулері мен ұсыныстарын жинақтау:

 

Мүдделі мемлекеттік орган

Ескерту немесе ұсыныстар

Ескерту немесе ұсыныс қалай ескерілгені немесе ескерту немесе ұсыныс ескерілмегені туралы мәліметтер

1

«Қарқаралы ауданы                            әкімінің аппараты» ММ

Ұсынылмаған.

-

2

«Қарағанды облысының табиғи ресурстар және табиғат пайдалануды реттеу басқармасы» ММ

             Қарағанды облысының су ресурстарын басқару үшін 2021 жылы республикалық бюджеттен 3 жоба бойынша ТЭН әзірлеуге 40 млн. теңге (Садовое – 6 млн. теңге, Матак – 19 млн. теңге және Ынталы – 15 млн. теңге) сомасында қаражат бөлінді, оның ішінде Матақ өзенінде көлемі 100 млн. м3 су қоймасын салу.

           Алайда, әзірленген ТЭН-ге сәйкес су қоймасының жинақталу көлемі 2,85 млн. м3 дейін көзделген, оның ішінде пайдалы көлемі 2,78 млн.м3, бұл облыстың мәлімделген көлемінен әлдеқайда аз.

         Жобаның мақсаты тасқын суларды жинақтау, жинақтау және ауыл шаруашылығы тауар өндірушілерін сумен кепілдендірілген қамтамасыз ету және суармалы алқаптарды, шабындықтар мен жайылымдарды ұлғайту болды.

            Осыған байланысты ТЭН судың жинақталу көлемін мәлімделгенге дейін ұлғайтуды көздеуі қажет.

-

3

Қарағанды ​​облысы бойынша санитарлық-эпидемиологиялық бақылау департаменті

«Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы» 2020 жылғы 7 шілдедегі Қазақстан Республикасы Кодексінің (бұдан әрі - Кодекс) 19-бабы 1-тармағының 1) тармақшасына сәйкес, белгіленген қызметті жүзеге асыру үшін болуы мүмкін Денсаулық сақтау саласындағы рұқсат беру құжаты эпидемиялық маңыздылығы жоғары объектінің халықтың санитариялық-эпидемиологиялық саламаттылығы саласындағы нормативтік құқықтық актілерге сәйкестігі туралы санитариялық-эпидемиологиялық қорытынды болып табылады.

Эпидемиялық маңыздылығы жоғары объектілер Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрінің 2020 жылғы 30 қарашадағы № ҚР ДСМ-220/2020 бұйрығымен (бұдан әрі - тізбе) айқындалған.

Осыған байланысты, белгіленген қызмет туралы өтініштерде тізбедегі эпидемиялық маңыздылығы жоғары объектілерге рұқсат беру құжатының қажеттілігін көрсету қажет.

Сондай-ақ, Кодекстің 46-бабы 4-тармағының 2) тармақшасына сәйкес халықтың санитариялық – эпидемиологиялық саламаттылығы саласындағы мемлекеттік органдар қоршаған ортаға зиянды заттар мен физикалық факторлардың жол берілетін шекті шығарындылары мен жол берілетін шекті төгінділері, санитариялық қорғау аймақтары мен санитариялық-қорғау аймақтары бойынша нормативтік құжаттама жобаларына санитариялық-эпидемиологиялық сараптама (бұдан әрі-нормативтік құжаттама жобалары) жүргізеді.

Өз кезегінде, нормативтік құжаттама жобаларының сараптамасы «Халықтың санитариялық-эпидемиологиялық саламаттылығы саласында мемлекеттік қызметтер көрсетудің кейбір мәселелері туралы» Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрінің 2020 жылғы 30 желтоқсандағы № ҚР ДСМ-336/2020 бұйрығымен айқындалған тәртіппен ұсынылатын мемлекеттік қызметтер шеңберінде жүргізіледі.

Сонымен бірге, көзделіп отырған қызмет туралы өтініштер жоғарыда көрсетілген нормативтік құжаттама жобаларына жатпайды.

Осылайша, заңнамада көзделген қызмет туралы өтініштерді келісу бойынша Департаметтің және оның аумақтық бөлімшелерінің құзыреті көзделмеген.

-

4

«Су  ресурстарын  пайдалануды  реттеу  және  қорғау жөніндегі  Нұра-Сарысу бассейндік инспекциясы» РММ

"Қазақстан Республикасы Экология, Геология және табиғи ресурстар министрлігінің Су ресурстары жөніндегі комитеті" РММ, "Нұра-Сарысу су ресурстарын пайдалануды реттеу және қорғау жөніндегі бассейндік инспекциясы" РММ (бұдан әрі - Инспекция) көзделіп отырған қызмет туралы өтініштің көшірмесін қарауға қатысты:

Ұсынылған материалдарға сәйкес, Қарағанды облысының Қарқаралы ауданындағы Матақ өзенінде су қоймасын салу жоспарлануда.

ҚР Су кодексінің 40-бабына сәйкес Инспекция кәсіпорындар мен басқа да құрылыстарды орналастыруды, сондай-ақ су объектілерінде, су қорғау аймақтары мен белдеулерінде құрылыс және басқа да жұмыстарды жүргізу шарттарын келіседі.

Жоғарыда айтылғандарға байланысты су қоймасын салуға арналған жобалау құжаттамасын инспекциямен келісу қажет.

-

5

Қарағанды ​​облыстық орман шаруашылығы және жануарлар дүниесі аумақтық инспекциясы

Қарағанды облыстық орман шаруашылығы және жануарлар дүниесі аумақтық инспекциясы (бұдан әрі – Инспекция) «Қазақстан Республикасы Экология,геология және табиғи ресурстар министрлігінің Су ресурстары комитеті» 14.02.2023 жылғы №КZ54RYS00352091 өтінішін қарастырып, келесіні хабарлайды.

«Қазақ орман орналастыру кәсіпорны» РМҚК берген ақпаратқа сәйкес,  көрсетілген географиялық координаттық нүктелері Қарағанды облысында және ерекше қорғалатын табиғи аумақ пен мемлекеттік орман қоры аумағынан тыс жерде орналасқан деп хабарлайды.

Сұралған аумақта Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2006 жылғы 31 қазандағы № 1034 Қаулысымен бекітілген өсімдіктер мен жануарлардың сирек  кездесетiн және құрып кету қаупi төнген түрлерiнiң тiзбесiне (бұдан әрі - Тізбе) енгізілген өсімдіктер түрлері, сондай–ақ  жануарлар түрлеріннің бар болуы туралы ақпарат Инспекцияда жоқ. Бұл аумақ ақбөкендердің Бетпақдала популяциясының көші-қон жолдарына жатпайды.

Сонымен қатар, бүлінген жерлерді рекультивациялау, эрозия процестерінің алдын алу және экологиялық жағдайды жақсарту, сондай-ақ аумақтың орман жамылғысын ұлғайту бойынша іс-шаралар мен жұмыстарды сапалы жүргізу мақсатында мелиоративтік учаскеде ағаштар мен бұталардан орман екпелерін отырғызу  мүмкіндігін қарастыруды ұсынамыз.

«Ерекше қорғалатын табиғи аумақтар туралы» Қазақстан Республикасының Заңының (бұдан әрі-Заң) 1 - бабының 15-тармағына сәйкес сирек кездесетін және құрып кету қаупі төнген жануарлар мен өсімдіктердің түрлері мемлекеттік табиғи-қорық қорының объектілері болып табылады.

Заңның 78-бабының 2-тармағына сәйкес жеке және заңды тұлғалар сирек кездесетін және құрып кету қаупі төнген өсімдіктер мен жануарлардың түрлерін қорғау жөнінде шаралар қолдануға міндетті.

«Жануарлар дүниесін қорғау, өсімін молайту және пайдалану туралы» Қазақстан Республикасы Заңының (бұдан әрі - Заң) 12-бабының 1-тармағына сәйкес жануарлар дүниесiнiң жай-күйiне, мекендейтiн ортасына, көбею жағдайларына және жануарлардың өрiс аудару жолдарына әсер ететін немесе әсер етуі мүмкін болатын қызмет жануарлар дүниесінiң, олар мекендейтін ортаның сақталуы мен өсiмiн молайтуды және келтірілетін және келтірілген, оның ішінде болмай қоймайтын зиянды өтеудi қамтамасыз етудiң талаптары, оның iшiнде экологиялық талаптар сақтала отырып жүзеге асырылуға тиiс.

Сондай-ақ, Заңның 17-бабына сәйкес елдi мекендердi, кәсiпорындарды, құрылыстар мен басқа да объектiлердi орналастыру, жобалау және салу, өндiрiстiк процестердi жүзеге асыру мен көлiк құралдарын пайдалану, қолданыстағы технологиялық процестердi жетiлдiру және олардың жаңаларын енгiзу, пайдаланылмаған, жағалау маңындағы, батпақты, бұта басқан аумақтарды шаруашылық айналымына енгiзу, жердi мелиорациялау, орман ресурстарын және су объектiлерiн пайдалану, геологиялық-барлау жұмыстарын жүргiзу, пайдалы қазбаларды өндiру, ауыл шаруашылығы жануарлары жайылатын және оларды айдап өтетiн жерлердi белгiлеу, туристiк маршруттар әзiрлеу мен халықтың жаппай демалатын орындарын ұйымдастыру кезiнде жануарлар дүниесi объектiлерi мекендейтiн ортаны және олардың көбею жағдайларын, жануарлардың өрiс аудару жолдары мен шоғырланған жерлерiн сақтау жөнiндегi iс-шаралар көзделуге және жүзеге асырылуға, сондай-ақ жабайы жануарлар мекендейтiн орта ретiнде ерекше құнды болып табылатын учаскелерге ешкiмнiң қол сұқпауы қамтамасыз етiлуге тиiс.

Темiр жол, тас жол, құбыр тарту және басқа көлiк магистральдарын, электр беру және байланыс желiлерiн, арналарды, бөгеттердi және өзге де су шаруашылығы құрылыстарын пайдалану, орналастыру, жобалау және салу кезiнде жануарлар мекендейтiн ортаны, олардың көбею жағдайларын, өрiс аудару жолдары мен шоғырланған жерлерiн сақтауды қамтамасыз ететiн іс-шаралар әзiрленiп, жүзеге асырылуға тиiс.

Сирек кездесетін және құрып кету қаупі төнген өсімдіктер мен жануарлардың түрлерін, олардың бөліктерін немесе дериваттарын, сондай - ақ пайдалануға тыйым салынған өсімдіктер мен жануарларды, олардың бөліктерін немесе дериваттарын заңсыз аулау, иемденіп алу, сақтау, өткізу, әкелу, әкету, жөнелту, тасымалдау немесе жою, сол сияқты олар мекендейтін жерлерді жою - Қазақстан Республикасы Қылмыстық кодексінің 339-бабында көзделген жауаптылыққа  әкеп соғады.

-

6

Орталық Қазақстан

Облысаралық бөлім

Геология және жер қойнауын пайдалану

Геология және жер қойнауын пайдалану комитеті

Департамент «Қазақстан Республикасы Экология, геология және табиғи ресурстар министрлігінің Су ресурстары комитеті» РММ 14.02.2023 жылғы №KZ54RYS00352091 өтінішінде көрсетілген көзделіп отырған қызметте мүдделі мемлекеттік орган болып табылмайтынын хабарлайды.

-

7

«ҚР ЭТРМ Балық шаруашылығы комитетінің Нұра-

Сарысу облысаралық бассейндік балық

шаруашылығы инспекциясы» РММ

 

14.02.2023 жылғы № KZ54RYS00352091 материалдарымен белгіленген қызмет туралы өтінішті қарап, келесіні хабарлаймыз, «Жануарлар дүниесін қорғау, өсімін молайту және пайдалану туралы» Қазақстан Республикасының 2004 жылғы 9 шілдедегі N 593 Заңының (бұдан әрі – Заң) 12-бабына сәйкес, Жануарлар дүниесiнiң жай-күйiне, мекендейтiн ортасына, көбею жағдайларына және жануарлардың өрiс аудару жолдарына әсер ететін немесе әсер етуі мүмкін болатын қызмет жануарлар дүниесінiң, олар мекендейтін ортаның сақталуы мен өсiмiн молайтуды және келтірілетін және келтірілген, оның ішінде болмай қоймайтын зиянды өтеудi қамтамасыз етудiң талаптары, оның iшiнде экологиялық талаптар сақтала отырып жүзеге асырылуға тиiс.

Сонымен қатар, Заңның 17-бабына сәйкес, Елдi мекендердi, кәсiпорындарды, құрылыстар мен басқа да объектiлердi орналастыру, жобалау және салу, өндiрiстiк процестердi жүзеге асыру мен көлiк құралдарын пайдалану, қолданыстағы технологиялық процестердi жетiлдiру және олардың жаңаларын енгiзу, пайдаланылмаған, жағалау маңындағы, батпақты, бұта басқан аумақтарды шаруашылық айналымына енгiзу, жердi мелиорациялау, орман ресурстарын және су объектiлерiн пайдалану, геологиялық-барлау жұмыстарын жүргiзу, пайдалы қазбаларды өндiру, ауыл шаруашылығы жануарлары жайылатын және оларды айдап өтетiн жерлердi белгiлеу, туристiк маршруттар әзiрлеу мен халықтың жаппай демалатын орындарын ұйымдастыру кезiнде жануарлар дүниесi объектiлерi мекендейтiн ортаны және олардың көбею жағдайларын, жануарлардың өрiс аудару жолдары мен шоғырланған жерлерiн сақтау жөнiндегi iс-шаралар көзделуге және жүзеге асырылуға, сондай-ақ жабайы жануарлар мекендейтiн орта ретiнде ерекше құнды болып табылатын учаскелерге ешкiмнiң қол сұқпауы қамтамасыз етiлуге тиiс.

Темiр жол, тас жол, құбыр тарту және басқа көлiк магистральдарын, электр беру және байланыс желiлерiн, арналарды, бөгеттердi және өзге де су шаруашылығы құрылыстарын пайдалану, орналастыру, жобалау және салу кезiнде жануарлар мекендейтiн ортаны, олардың көбею жағдайларын, өрiс аудару жолдары мен шоғырланған жерлерiн сақтауды қамтамасыз ететiн іс-шаралар әзiрленiп, жүзеге асырылуға тиiс.

Шаруашылық және осы баптың 1 және 2-тармақтарында көрсетілген өзге де қызметті жүзеге асыратын субъектілер:

      1) уәкілетті органмен келісім бойынша техникалық-экономикалық негіздеме мен жобалау-сметалық құжаттаманы әзірлеу кезінде осы Заңның 12-бабы 2-тармағының 2) және 5) тармақшалары талаптарының сақталуын қамтамасыз ету жөніндегі іс-шараларды жүзеге асыруға арналған қаражатты көздеуге;

      2) балық ресурстары мен басқа да су жануарларына келтірілетін және келтірілген, оның ішінде болмай қоймайтын зиянды уәкілетті органның ведомствосымен жасалған шарт негізінде балық шаруашылығы су айдындарына балық өсіру материалын жіберуді, уылдырық шашатын орындарды қалпына келтіруді, су объектілерінің балық шаруашылығы мелиорациясын, өсім молайту кешенінің инфрақұрылымын салуды немесе балық ресурстары мен басқа да су жануарларының өсімін молайту жөніндегі қолданыстағы кешендерді реконструкциялауды, ғылыми зерттеулерді қаржыландыруды, сондай-ақ өзендердің жайылмасы мен теңіз ортасында (рифтер) жасанды уылдырық шашу орындарын жасауды көздейтін іс-шараларды орындау арқылы, уәкілетті орган бекіткен әдістемеге сәйкес айқындалатын мөлшерде өтеудің орнын толтыруға міндетті.

Жоғарыда баяндалғандар негізінде, балық ресурстары, оның мекендеу ортасына және биологиялық саналуандылық бойынша белгіленген қызмет бойынша әсерін бағалауды өткізу керек деп санаймыз.

 

8

Қарағанды ​​облысы бойынша экология департаменті

 

 1.Жұмыстарды жүргізу кезінде экологиялық кодекстің 238-бабының 1-тармағына сәйкес талап ету орындалсын:

1. Жеке және заңды тұлғалар жерді пайдалану кезінде

жердің ластануы, жер бетінің бітелуі, топырақтың деградациясы және сарқылуы, сондай-ақ оның қайтымсыз жоғалуын болдырмау үшін қажет болған жағдайда құнарлы топырақ қабатын алып тастауды және сақтауды қамтамасыз етуге міндетті.

2.ҚР Экологиялық кодексіне 4-қосымшаның 2-тармағына сәйкес су ресурстарының бітелуін, ластануын және сарқылуын болдырмауға бағытталған технологиялық, гидротехникалық, санитарлық және өзге де іс-шаралар кешенін жүзеге асыруды көздеу.

3.Қауіпті қалдықтарды беру кезінде Қазақстан Республикасының 2021 жылғы 2 қаңтардағы № 400-VI ҚРЗ Экологиялық кодексінің (бұдан әрі - Кодекс) 336-бабының талаптарын ескеру қажет: кәсіпкерлік субъектілері қауіпті қалдықтарды қайта өңдеу, залалсыздандыру, кәдеге жарату және (немесе) жою жөніндегі жұмыстарды орындау (қызметтер көрсету) үшін жұмыстарды орындауға және қызметтер көрсетуге лицензия алуға міндетті "Рұқсаттар және хабарламалар туралы" Қазақстан Республикасы Заңының талаптарына сәйкес қызметтің тиісті кіші түрі бойынша қоршаған ортаны қорғау саласында.

4.ҚР Экологиялық Кодексінің 320-бабының 1-тармағы және 3-тармағының талаптары ескерілсін:

Қалдықтардың жинақталуы деп қалдықтардың түзілуі немесе оларды түпкілікті қалпына келтіру немесе жою сәтіне дейін одан әрі басқару процесінде жүзеге асырылатын, осы баптың 2-тармағында көрсетілген мерзімдер ішінде арнайы белгіленген орындарда қалдықтарды уақытша жинақтау түсініледі.

Қалдықтарды жинақтауға Қазақстан Республикасы заңнамасының талаптарына сәйкес арнайы белгіленген және жабдықталған орындарда (алаңдарда, қоймаларда, қоймаларда, контейнерлерде және өзге де сақтау объектілерінде) ғана рұқсат етіледі.

5.ҚР Экологиялық кодексіне 4-қосымшаның 1-тармағына сәйкес шаңды басу бойынша жұмыстарды жүргізу көзделсін;

6.ҚР Экологиялық кодексіне 4-қосымшаға сәйкес жасыл желектерді отырғызу бойынша іс-шаралар көзделсін.

7.ҚР Экологиялық кодексіне 4-қосымшаға сәйкес өсімдіктер, жануарлар дүниесі мен балық ресурстарын қорғау жөніндегі іс-шаралар көзделсін.

8. Су қорын пайдалану және қорғау, сумен жабдықтау, су бұру саласындағы уәкілетті органнан келісім алу қажет, өйткені құрылыс жұмыстары өзеннің су қорғау аймағында жүргізілетін болады.

9. Су қорғау аймақтарында қызметті жүзеге асыру бойынша экологиялық талаптар көзделетін ҚР Экологиялық кодексінің 223-бабының талаптарын сақтау қажет.

 

-

 

8

 

Қоғамдық пікір

 

Ұсынылмаған.

 

-