2025 жылға қарай Қазақстан қаржы технологиялары және IT-қызметтер экспорты саласында ғана емес, сонымен қатар мемлекеттік қызметтер көрсетуде, жасанды интеллектті дамытуда және Интернетке кең жолақты қолжетімділікті кеңейтуде цифрлық трансформацияның өңірлік көшбасшысына айналды, деп хабарлайды Zakon.kz.
Бұл біздің елімізге цифрлық мемлекеттік қызметтер деңгейі бойынша әлемдік көшбасшылардың ондығына кіруге және Еуразиядағы цифрлық жаңғыртудың үлгісіне тез айналуға мүмкіндік берді. Мұндай деректерді әйгілі The World Financial Review ағылшын журналының сарапшылары келтіреді.
Ресурстық экономикадан цифрлық дайындыққа
Зерттеуде бұрын табиғи ресурстарға бай посткеңестік ел ретінде қабылданған Қазақстан қазір Орталық Азиядағы цифрлық қайта құрулардың алдыңғы қатарында екендігі айтылды. Елдің стратегиясы финтех-бумды ынталандыру шеңберінен шықты-ол мемлекеттік қызметтерді жүйелі цифрландыруды, инклюзивті кең жолақты интернетті кеңейтуді, АИ ұлттық экожүйесін құруды және стартап-ортада халықаралық ынтымақтастықты қамтиды.
Қазақстанның Оңтүстік Корея, Эстония және Даниямен қатар онлайн-қызметтер индексі (Oline Servicesexex, OSI) бойынша көшбасшылар қатарына кіруі – үлкен жетістік. БҰҰ-ның 2024 жылғы электрондық үкіметтің даму индексіне сәйкес, мемлекет бірден төрт позицияға көтеріліп, әлемде 24-ші орынға ие болып, Германия, Қытай және Австралиядан озып кетті. ТМД елдері арасында Қазақстан цифрлық басқару жарысын басқарды", - деп атап өтті зерттеушілер.
Республикадағы мемлекеттік қызметтердің 92%-дан астамы онлайн-форматта қолжетімді. Қазақстандықтар Ұлттық портал арқылы 1200-ден астам электрондық қызметтерді белсенді пайдаланады eGov.kz және eGov Mobile мобильді қосымшасы. Айта кетейік, бұл платформалардың аудиториясы өткен жылдың өзінде 1,1 млн пайдаланушыға өсіп, 11 млн. - ға жетті. 2025 жылдың бірінші жартыжылдығында 23 млн-нан астам цифрлық қызмет көрсетілді, олардың 45% - ға жуығы смартфондар арқылы алынды, бұл Қазақстанды цифрландырудың мобильді стратегиясын растайды.
Цифрландыру тек қол жетімділікке ғана емес, сонымен қатар қамтамасыз ету тәсілдеріне де қатысты
Цифрландыру тек қол жетімділікке ғана емес, сонымен қатар қызметтерді ұсыну және деректерді басқару тәсілдеріне де қатысты, деп атап өтті зерттеушілер. EGov экожүйесі бизнесті тіркеуден бастап медициналық көмек алуға, құжаттарды ұзартуға немесе заңды өтініш беруге дейін күнделікті өмірдің ажырамас бөлігіне айналды.
EGov mobile платформасы үнемі жетілдіріліп отырады: биометриялық сәйкестендіру, push форматындағы хабарламалар және басқа суперқолданбалармен интеграция енгізілуде, бұл мемлекеттік және жеке цифрлық экожүйелер арасындағы шекараны бұлдыратады.