Балалардың мектептегі оқу кезеңі балалар денесінің қарқынды өсу процестерімен сипатталады, сондықтан тамақтанудың бұзылуы баланың барлық ағза жүйелерінің жұмысында елеулі ауытқуларға әкелуі мүмкін. Сонымен қатар, аш бала оқу материалын қалыпты түрде игере алмайды, өйткені оның барлық ойлары тек тамақпен байланысты болады. Сондықтан мектептердің басты басымдықтарының бірі-барлық оқушыларды дұрыс ұйымдастырылған тамақтану режимімен қамтамасыз ету. Мектеп асханасында балаларға ыстық таңғы ас немесе түскі ас беру керек. Бұл жағдайда тамақтану арасындағы аралық 3-4 сағаттан аспауы керек. Сондықтан, егер бала үйде алғашқы таңғы асты қабылдаса, ал мектеп асханасында ол екінші таңғы аспен немесе түскі аспен, ал сабақтан кейін түстен кейінгі тағамдар мен кешкі асты жей алады. Егер бала сабақтан кейін ұзартылған күн тобына барса, онда мектептегі тамақтану басқа түстен кейінгі тағамдарды қамтуы керек.
Оқушының тамақтану рационы теңдестірілген, әр түрлі болуы керек және оның дамуы мен өсуіне байланысты, эмоционалды және физикалық белсенділіктің жоғарылауымен, қоршаған орта жағдайларының өзгеруімен және т.б. байланысты балалар ағзасының энергетикалық қажеттіліктерін қанағаттандыруы керек. Оқушылардың денсаулығы үшін қоректік заттардың дұрыс қатынасы өте маңызды. Мәзірде ақуыздар, майлар мен көмірсулар ғана емес, сонымен қатар маңызды аминқышқылдары, дәрумендер, кейбір май қышқылдары, минералдар мен микроэлементтер бар тағамдар болуы керек. Бұл компоненттер ағзада өздігінен синтезделмейді, бірақ балалар денесінің толық дамуы үшін қажет.
Мәзірді құру кезінде дененің өсуі мен дамуына, қоршаған орта жағдайларының өзгеруіне, физикалық немесе эмоционалдық жүктеменің жоғарылауына байланысты қажеттіліктері ескерілуі керек. Балалар мәзірінің негізі сүт және ашымал сүт өнімдері, ет, балық өнімдері, май, көкөністер мен жемістер болуы керек. Оқушының мәзіріне қуырылған және ысталған тағамдарды, шұжық өнімдерін, фаст-фудты қосу ұсынылмайды.
Сондай-ақ, мектеп мәзірі баланың талғамын ескермей жасалатынын атап өту керек. Сондықтан, мамандар мектепке дейінгі жаста баланы тек тәттілерді ғана емес, сонымен қатар пайдалы тағамдарды да жеуге үйретуді ұсынады.
Мектептегі тамақтанудан бас тартудың жалпы себептерінің бірі – тамақ аллергиясы. Егер бала кейбір тағамдарға аллергиясы болса, онда мектеп асханасындағы барлық тамақ оған сәйкес келетін болмайды. Ал кейбір ауруларда (қант диабеті, гастрит және т.б.) мектепте әрдайым қамтамасыз етілмейтін белгілі бір диетаны ұстану керек. Сондықтан мұғалімге баланың денсаулығына қатысты кез-келген проблемалар туралы алдын-ала ескерту өте маңызды.
Балаларды тамақтандыру жүйесінің басым бағыттары:
– ыстық тамақпен қамтамасыз ету;
– сапаны, калорияны және тамақтанудың тепе-теңдігін бақылау;
– ауыз су режимін қамтамасыз ету;
– балаларға салауатты өмір салтын қалыптастыру;
– салауатты әдеттерді дамыту және салауатты өмір салтына қажеттілікті қалыптастыру;
– тамақтану мәдениетін және өзіне-өзі қызмет көрсету дағдыларын қалыптастыру.