Ақмола облысының білім саласында сапаны қамтамасыз ету департаментінің 2025 жылдың І жартыжылдығындағы қызметі туралы есеп

Ақмола облысының білім саласында сапаны қамтамасыз ету департаментінің 2025 жылдың І жартыжылдығындағы қызметі туралы есеп

Ақмола облысының білім саласында сапаны қамтамасыз ету департаментінің

2025 жылдың І жартыжылдығындағы қызметі туралы есеп

 

  

Мемлекеттік бақылау шараларының қорытындылары

 

Білім беру саласындағы мемлекеттік бақылау шаралары:

- профилактикалық бақылау нысанында келусіз өткізілетін білім беру ұйымдарын мемлекеттік аттестаттау,

- барумен профилактикалық бақылау,

- біліктілік талаптарына сәйкестігін тексеру,

- өтініштер бойынша жоспардан тыс тексерулер,

- білім алушылардың білім жетістіктерінің мониторингі (ББЖМ) және мониторингтер.

2025 жылдың бірінші жартыжылдығында мемлекеттік аттестаттау жоспарланған 66 білім беру ұйымында (100%) өткізілді.  Аттестаттау 12 мектепке дейінгі тәрбие және оқыту ұйымдарында (6 мемлекеттік және 6 жекеменшік) және 54 мемлекеттік мектептерде өткізілді.

 Бірінші рет 4 балабақша (Көкшетау қаласының «Досты» балабақшасы, Астрахан ауданы Первомайка ауылының балабақшасы, №1 балабақша және Ақкөл қаласының №3 балабақшасы) аттестатталды. 

17 мектеп (Мәлік Ғабдуллин атындағы №3 көпсалалы гимназия, №5 «Таңдау» мектеп-гимназиясы, № 11 мектеп-гимназия, Сәкен Сейфуллин атындағы №18 мектеп-лицей, №21 мектеп-лицей, №8 жалпы білім беретін мектеп, №12 жалпы білім беретін мектеп, №14 жалпы білім беретін мектеп, Көкшетау қаласы бойынша білім бөлімінің Красный Яр ауылының 1, Зеренді ауылының №1 жалпы білім беретін мектебі, Бірлесті ауылының жалпы білім беретін мектебі, Еленовка ауылының жалпы білім беретін мектебі, Баратай ауылының негізгі орта мектебі, Зеренді ауданы бойынша білім бөлімінің Чаглинка станциясының негізгі орта мектебі, Щучинск қаласының № 10 мектеп-интернаты, Николаевка ауылының жалпы білім беретін мектебі, Бурабай ауданы бойынша білім бөлімінің Успеноюрьевка ауылының жалпы білім беретін мектебі).

Аттестаттаудан өтпеген және 54 мектептің, 6 жекеменшік және 2 мемлекеттік балабақшаның қызметі мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандартының талаптарына сәйкес келмейді.

Мемлекеттік аттестаттауды өткізу кезінде анықталған негізгі бұзушылықтар:

- өзін-өзі бағалаудың сапалы емес материалдарын ұсыну;

- біліктілік талаптарына сәйкес келмеуі, оның ішінде педагогтердің білімінің оқытылатын пәнге сәйкес келмеуі,

- біліктілік санатын беруге / растауға кезекті аттестаттаудан өту мерзімдерін сақтамау;

- педагогтердің жалпы санынан негізгі жұмыс орны лицензиат болып табылатын педагог-сарапшылардың, педагог-зерттеушілердің, педагог-шеберлердің үлесінің сәйкес келмеуі; 

- біліктілікті арттыру курстарынан өту мерзімдерін сақтамау;

-білім беру мекемесінің ғимаратына және тамақтану объектісіне, оның ішінде тамақтану объектісін жалға алушыларға санитариялық-эпидемиологиялық қорытындының болмауы;

- өрт қауіпсіздігі талаптарына сәйкес келмеуі;

- әр түрлі жастағы мектепке дейінгі топтардағы ұйымдасқан қызметтің сәйкес келмеуі;

- балаларды топтарға жинау кезінде жас кезеңінің бұзылуы.

Бұзушылықтарды жоюды ескере отырып, қайта аттестаттау кезінде: аттестатталды, 8 балабақша, 34 мектеп, аттестаттаудан өтпеген 24 ұйымда бұзушылықтарды жою мерзімі басталған жоқ. 

2024 жылғы мемлекеттік аттестаттау қорытындысы бойынша облыстың 6 мектебі қайта аттестаттаудан өткен жоқ. Қайта мемлекеттік аттестаттауды өткізу кезінде жойылмаған негізгі бұзушылықтар:

- педагогтердің білімінің оқытылатын пәнге сәйкес келмеуі;

-жоғары және бірінші санаттағы педагогтардың, сарапшы-педагогтардың, зерттеуші-педагогтардың, негізгі жұмыс орны лицензиат болып табылатын шебер-педагогтардың жалпы санынан үлесінің сәйкес келмеуі; 

- біліктілікті арттыру курстарынан өту мерзімдерін сақтамау;

- біліктілік санатын беруге / растауға кезекті аттестаттаудан өту мерзімдерін сақтамау;

-білім беру мекемесінің ғимаратына және тамақтану объектісіне, оның ішінде тамақтану объектісін жалға алушыларға санитариялық-эпидемиологиялық қорытындының болмауы;

- өрт қауіпсіздігі талаптарына сәйкес келмеу-әртүрлі жастағы мектепке дейінгі топтардағы ұйымдасқан қызметтің сәйкес келмеуі.

  Қайта сертификатталмаған мектептер профилактикалық бақылау тізіміне енгізілді. Жүргізілген профилактикалық бақылау қорытындысы бойынша 2025 жылдың бірінші жартыжылдығында мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандартының талаптарын бұзушылықтар жойылып, 2 мектеп аттестатталды (Астрахан ауданының Степное ауылының негізгі мектебі, Жарсуат ауылының негізгі мектебі). Қалған 4 мектеп 2025 жылдың екінші жартыжылдығына профилактикалық бақылау тізіміне енгізілген.

Білім беру ұйымдарын мемлекеттік аттестаттау қорытындысы және бақылау іс-шаралары бойынша Департамент облыс әкіміне, облыстық мәслихат төрағасына, "Аманат" партиясының облыстық филиалына, Білім басқармасына ақпараттық хаттар жолдады.

Білім беру сапасын бақылау нысандарының бірі білім алушылардың білім беру жетістіктерін мониторингілеу нысанында білім беру сапасын сырттай бағалау (бұдан әрі-ББЖМ) болып табылады.  

Ақмола облысында 2025 жылғы 7-25 сәуір аралығында 111 білім беру ұйымы ББЖМ -ке қатысты. ББЖМ дайындық бойынша Ұйымдастыру жұмыстары жүргізілді. Білім басқармасымен бірлесіп ББЖМ нәтижелері бойынша оқыту сапасын арттыру жөніндегі іс-шаралар жоспары жасалды. Департамент ұйымдастырылған ББЖМ өткізу бойынша сарапшылармен түсіндіру жұмыстарын жүргізді.  

 

Мемлекеттік қызмет көрсету

 

2025 жылдың І жартыжылдығында Департаментпен лицензиялау бойынша мемлекеттік қызмет көрсетілді – 585, оның ішінде лицензиялар берілді – 2, қосымшалар-8, қайта ресімделді – 570, бас тартылды – 5. 

ТжКБ Ұйымдарына:

- лицензия берілді-1,

- лицензияға қосымшалар берілді-6,

- қайта ресімделді-30,

- бас тартылды-1.

мектептерге:

– лицензиялар берілді-2.

– лицензияға қосымшалар берілді-2.

- қайта ресімделді-540.

- бас тартылды-4.

Лицензияны және/немесе лицензияға қосымшаны беруден бас тартудың, лицензияны және/немесе лицензияға қосымшаны қайта ресімдеудің негізгі себебі білім беру қызметін лицензиялау кезінде қойылатын біліктілік талаптарына сәйкес келмеу, құжаттардың толық емес топтамасын ұсыну болып табылады.

2024-2025 оқу жылының басында 1 мектеп (Қосшы қаласы №4 жалпы білім беретін мектеп) ашылды. Қазіргі уақытта мектеп тиісті кіші қызмет түрлеріне лицензия және лицензияға қосымша алды. 1.07.2025 жылғы жағдай бойынша Целиноград ауданының білім бөлімінің Өтеміс ауылының жалпы білім беретін мектебі тиісті лицензиясыз білім беру қызметін жүргізеді.

2025 жылдың бірінші жартыжылдығында апостиль қоюға – 102 өтініш, оның ішінде Халыққа қызмет көрсету орталығы (бұдан әрі – ХҚКО) арқылы – 83 өтініш, Электрондық үкімет порталы (бұдан әрі – ЭҮП) арқылы – 19 өтініш берілді. Апостиль қойылды (оң) – Білім туралы 71 құжат. Көрсетілетін қызметті беруші бас тартты-31.

Түрлері бойынша білім туралы құжаттарға апостиль қойылды: мектеп аттестаттары – 42, ТжКБ дипломдары – 7, басқа құжаттар-22. Түркия – 7, Чехия – 3, Польша – 15, Германия – 2, Италия – 10, Ресей – 1, Испания – 1, Оңтүстік Корея – 4, Австрия – 2, Словакия – 4, Литва – 1, Бельгия – 1 елдеріне бару бойынша жеке тұлғалардың білімі туралы құжаттарға апостиль қойылды.

Мемлекеттік қызметті көрсету кезінде бас тартудың негізгі себептері: білімі туралы құжаттың түпнұсқасын ұсынбау; түбіртекте салық алымын алушының деректемелерін дұрыс көрсетпеу, тиісті емес құжаттарды ұсыну болып табылады.

Лицензиялау бөлімінің басшысы М.Ш.Әбілмәженов және лицензиялау бөлімінің бас маманы Е.М.Жантаев ZOOM режимінде Ақмола облысы білім беру ұйымдарының, білім бөлімдерінің басшыларымен, орынбасарларымен және әдіскерлерімен семинар-кеңес өткізді. Мемлекеттік қызмет көрсету бойынша ұсыныстар берілді.

2025 жылдың бірінші жартыжылдығында уақытылы көрсетілмеген (мерзімі өткен) Мемлекеттік қызметтер, сондай-ақ көрсетілетін қызметті алушылар тарапынан мемлекеттік қызметтер көрсетуге шағымдар болған жоқ. 

 

Департаменттің қызметін қаржыландыру

2025 жылдың 1 жартыжылдығына қаржыландыру жоспары бойынша 44361,0 мың теңге, оның ішінде ағымдағы әкімшілік шығыстарға 42196,0 мың теңге бөлінді,  білім беру саласындағы мемлекеттік саясатты іске асыру жөніндегі уәкілетті органның қызметін қамтамасыз етуге 2130,0 мың теңге. 2025 жылғы 01 шілдедегі жағдай бойынша кассалық шығыстар 44326,5 мың теңгені құрады, игеру 100%  құрады.

 Департаменттің штат саны 11 бірлік (оның ішінде 2 бірлік техникалық персонал қызметкерлері). Мемлекеттік қызметшілердің еңбегіне ақы төлеу қоры айына 3204,3 мың теңгені құрайды. Ел ішіндегі іссапар шығыстары ҚР Үкіметінің 2000 жылғы 22 қыркүйектегі №1428 «Мемлекеттік бюджет есебінен ұсталатын мемлекеттік мекемелер қызметкерлерінің ҚР шегіндегі қызметтік іссапарлары туралы ереже» Қаулысы негізінде есептелген, шығыстарды есептеу кезінде айлық есептік көрсеткіш, тәуліктік 2 АЕК - 7864,0 теңге қолданылады. Бүгінгі таңда аталған бағдарлама бойынша шығыстар 2528,7 мың теңгені құрады. 2026-2028 жылдарға арналған бюджеттік өтінім қалыптастырылды және жолданды.

2025 жылдың 1 жартыжылдығында мемлекеттік сатып алу бойынша ақпаратқа қатысты 22 шарт жасалды. Бұл кеңсе тауарларын сатып алуға арналған шарттар, 1-мен бірге жүру бухгалтерия, Интернетке қол жеткізу қызметтері, кеңсе техникасына қызмет көрсету, пошта қызметтері, байланыс қызметтері, клиниг қызметтері. Салықтық, статистикалық есептер, баланс бойынша Мемлекеттік тізілімдегі Бжсб есебі, дебиторлық және кредиторлық берешек бойынша есептер уақтылы тапсырылады, игеру бойынша есеп ай сайын тапсырылады. 

 

Өтініштермен жұмыс

Департаментке 118 өтініш келіп түсті, оның 59-ы Департаментте қаралды, 56-сы құзыреті бойынша қарау үшін басқа органдарға жіберілді, 4-і Департаментте қаралуда. Өтініштерді қарау үшін жоспардан тыс 2 тексеру жүргізілді.  Өтініштерді қарау қорытындысы бойынша фактілер расталмады.

 

Мемлекеттік органдармен өзара іс-қимыл

 

Қойылған міндеттерді орындау және мақсаттарға қол жеткізу үшін Департамент жергілікті мемлекеттік органдармен өзара іс-қимылды жүзеге асырады.

 Департамент басшысы О.Қ.Қаппасов Қазақстан Республикасы Білім Министрлігінің Бірінші вице-министрі М.Мелдебекованың төрағалығымен өткен 2025 жылғы 13 маусымда білім беру сапасын арттыру, білім алушылардың қауіпсіздігін қамтамасыз ету және білім беру саласын дамыту жөніндегі өңірлердің жоспарларын талқылау мақсатында Министрліктің құрылымдық бөлімшелерінің қатысуымен офлайн форматта кеңес өткізілді.

ҚР Білім вице-министрі Е.С.Оспанның төрағалығымен жаңа 2025-2026 оқу жылына дайындық бойынша тыңдау өтті.

Ақмола облысының білім беру саласында сапаны қамтамасыз ету департаментінің басшысы О.Қ.Қаппасов жаңа оқу жылына дайындық, оның ішінде "Келешек мектебі" оқушы орындарының профициті, педагогикалық құрамның қажеттілігі, жаңа мектептердің лицензиясын алу, білім беру ұйымы басшыларының қажеттілігі, СЭС және ТЖ талаптарына сәйкестігі бойынша проблемалық мәселелер бойынша сөз сөйледі.

Департамент басшысы, білім басқармасы басшысының орынбасары В.Г.Гамазовпен бірлесіп, Шортанды ауданы мен Біржан сал ауданының білім беру нысандарына колледж жұмысы және Бозайғыр ауылында жайлы мектеп салу қажеттілігі мәселелері бойынша барды. Біржан сал ауданы Бұланды ауылында мектеп құрылысының сапасына мониторинг жүргізілді. Білім беру ұйымдарының ұжымдарымен кездесу кезінде айтылған мәселелерді шешу және жою үшін ұсыныстар берілді. Департамент басшысы 2025 жылғы 23 маусымда өткен Ақмола облысы білім басқармасының алқа отырысына қатысты.

Департамент облыс мәслихатымен өзара іс-қимыл жасайды, осылайша 2025 жылғы 14 мамырда О.Қ.Қаппасов Ақмола облысы мәслихатының сессиясында сөз сөйледі, онда проблемалық мәселелерге, оның ішінде сыртқы және ішкі бағалаудың үлкен алшақтығы, педагогтердің біліктілік деңгейін арттыру (санат), педагогтер курстарын арттыру, педагогтерді аттестаттау, бағдарлама бойынша педагогтердің қатысуы бойынша талдау ұсынылды «Білім берудегі өзгерістердің 1000 көшбасшысы», мектептерді аттестаттаудан өткізу, ГАШ, «Педагог мәртебесі туралы» ҚР Заңының талаптарын сақтау мәселелері қаралды.

Департамент басшысы мәслихаттың 2025 жылғы 18 маусымдағы кезекті сессиясына қатысты, онда облыс әкімінің есебі, 2024 жылғы бюджеттің және 2025 жылғы 1 жартыжылдықтың атқарылу қорытындылары, Мектепке дейінгі білім беру ұйымдарының мемлекеттік білім беру тапсырысын іске асыру, балалардың спорт секцияларына қатысуы, білім беру ұйымдарын оқулықтармен және оқу-әдістемелік кешендермен қамтамасыз ету, қазандықтармен және блоктармен қамтамасыз ету мәселелері қаралды-модульдік қазандықтар.

Жұмыс жоспарына сәйкес Ақмола облысының білім беру саласында сапаны қамтамасыз ету департаментінің  басшысы О.Қ.Қаппасов 2025 жылғы 5 маусымда «2024-2025 оқу жылының қорытындылары және жаңа 2025-2026 оқу жылына дайындық туралы» аудандық, қалалық білім бөлімдерінің басшыларымен онлайн режимінде кеңес өткізді. Кеңес барысында білім беру ұйымдарында білім алушылар мен тәрбиеленушілердің қауіпсіздігі, жазғы сауықтыру маусымында сауықтыру демалысын, бос уақытты және жұмыспен қамтуды ұйымдастыру, педагогикалық әдепті сақтау, «Педагог мәртебесі туралы»  ҚР Заңын орындау, Жалақы мен демалыс төлемдерін уақтылы төлеу, турникеттерді орнату, білім беру ұйымдарында бейнебақылау, бітіру кештерін өткізу кезінде бақылау жүргізу мәселелері талқыланды білім беру ұйымдарының санитарлық талаптарға сәйкестігі, төтенше жағдайларды, өрт қауіпсіздігін бақылау. 

Бұдан басқа, «Жайлы мектеп»  білім беру саласындағы пилоттық ұлттық жоба бойынша ашылған мектептерді лицензиялау, «Келешек мектебі»  жобасына енген мектептердің жұмысын бақылау, қорытынды аттестаттауды өткізу, қосымша білім беру бойынша жұмысты талдау мәселелері айтылды. Білім беру ұйымдары қызметінің мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттарының талаптарына сәйкестігін бақылау, білім берудің ұлттық дерекқорларын (ҰБДҚ) уақытылы толтыру, үлгілік талаптарға сәйкес педагогтердің біліктілігін арттыру курстарынан өту, білім беру ұйымдарында білім беру сапасын арттыру жөніндегі жұмысты күшейту және т.б. мақсатында өткізілетін мемлекеттік аттестаттауға сапалы дайындық мәселелері қаралды.

Департамент басшысы білім беру ұйымдарының педагогикалық ұжымдарымен бірқатар кездесулер және Көкшетау қаласы мен Сандықтау ауданының қалалық кәсіподақ ұйымдарының өкілдерімен кездесулер өткізді.

 

Сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтарға қарсы іс-қимыл және алдын алу жөніндегі жұмыс

Сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтардың алдын алу және алдын алу сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін болдырмауға және жоюға, сондай-ақ қоғамда сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыруға бағытталған түрлі шараларды қамтиды. Департамент сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтарға қарсы іс-қимыл және олардың алдын алу мәселелеріне көп көңіл бөледі.   Мемлекеттік қызметшілердің сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтардың алдын алу және алдын алу жөніндегі жоспары жасалды, ол сыбайлас жемқорлық тәуекелдерінің алдын алуға және жоюға, сондай-ақ қоғамда сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыруға бағытталған түрлі шараларды қамтиды.

Ақмола облысының білім саласында сапаны қамтамасыз ету департаментінің мамандары 2025 жылғы 4 маусымда ҚР Білім министрлігінің Білім саласында сапаны қамтамасыз ету комитеті ұйымдастырған «Сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтардың алдын алу және оларға қарсы іс-қимыл» онлайн кеңесіне қатысты.

Есептер ҚР Мемлекеттік қызмет істері агенттігінің Ақмола облысы бойынша департаментіне, ҚР ПМ білім беру саласындағы сапаны қамтамасыз ету комитетіне, Мемлекеттік кірістер органдарына, статистикалық басқармаға уақтылы тапсырылады.

Департамент «Е-лицензиялау» порталы арқылы лицензиялау және апостиль қою бойынша мемлекеттік қызметтер көрсетеді. Сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін айқындау және болдырмау үшін Департаментте лицензиялық комиссия құрылды, оның құрамына мемлекеттік және үкіметтік емес ұйымдар қатарынан тәуелсіз сарапшылар кірді. Лицензияға қосымшаны және қосымшаларды беру біліктілік талаптарына сәйкестігі анықталғаннан кейін ашық дауыс беру жолымен шешіледі.

Еңбек тәртібін сақтау үшін Департамент еңбек демалыстарының кестесін жасайды.

Білім беру ұйымының білім беру қызметін талдау қорытындылары бойынша қабылданатын шешімдердің бейтараптылығы мен ашықтығын қамтамасыз ету үшін мемлекеттік  аттестаттауды өткізу кезінде Департамент қызметкерлері аттестаттау комиссиясы мүшелерінің қолы қойылып, мінез-құлықтың әдеп нормаларымен таныстырады.

 Мемлекеттік аттестаттауды және лицензия алды тексеруді өткізу қорытындысы бойынша комиссия анықтамалар жасайды. 

 

Мониторингтік жұмыс

 

Қауіпсіз жағдай жасауды және жазғы сауықтыру маусымына дайындықты зерттеу үшін 15 жазғы саяжай лагеріне мониторинг жүргізілді. Мониторинг нәтижелері мынадай бұзушылықтарды анықтады:

- ұйымдармен ҚТҚ, сұйық Ағынды суларды әкетуге, аумақта және ғимараттарда дератизациялық, дезисекциялық іс-шаралар жүргізуге, өндірістік бақылау жүргізуге, желдету жүйесін тазартуға және дезинфекциялауға шарттар жасалмаған;

- ҚБО жатын бөлмелерінде қатты мүкәммалды (тумбочкаларды)ауыстыру қажет;

- сумен жабдықтау жүйелері бойынша профилактикалық іс-шаралар жүргізілмеген;

- жұмыста доцент ашуға рұқсат алу үшін қажетті зертханалық зерттеулер мен құжаттар.

Барлық ҚБО бейнебақылау жүйелері толық көлемде жоқ. Жеке доценттер қызметтерге жоғары ақы төлеуге байланысты бейнебақылау жүйелерін ЖБО-ға қосудан бас тартады. Мемлекеттік лагерьлерде білім беру ұйымдарының штаттық күзеті бар. 

Барлық доценттердің периметрі кішігірім ақаулары бар қоршауларға ие (шатырлы стационарлық лагерьден басқа).

Мониторинг қорытындысы бойынша әрбір лагерь бөлінісінде фотоматериалдар қоса берілген талдамалық анықтама Комитетке жіберілді.

«Келешек мектебі» жобасының іске асырылуын мониторингтеу мақсатында Департамент басшысы Ақмол, Қаражар, Қараөткел, Талапкер, Целиноград ауданының Қоянды және Көкшетау қаласының 2 мектебіне барды.

2024-2025 оқу жылының басынан бастап 9 жайлы мектеп пайдалануға берілді және білім беру қызметі жүргізілуде, оның 7-і Целиноград ауданында және 2-і Көкшетау қаласында. Білім беру бөлімдерінің басшыларымен және мердігер ұйымның өкілдерімен бірлесіп инженерлік-коммуникациялық инфрақұрылымда, сумен жабдықтауда, кәрізде, Интернетке қосылуда, жылумен жабдықтауда, электрмен жабдықтауда және т. б. кемшіліктер қаралды және зерделенді.

Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды оқыту үшін жағдай жасау бойынша мониторинг жүргізілді. 

Астрахан, Аршалы, Атбасар, Бұланды аудандарының мектептерінде ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды үйде тегін жеке оқытуды ұйымдастыру мониторингі ДКК қорытындысына сәйкес үйде 6 оқушы тегін оқитынын көрсетті. ПМПК ұсынымдарына сәйкес барлық оқушыларға Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2012 жылғы 8 қарашадағы № 500 бұйрығымен бекітілген үлгілік оқу жоспарларына сәйкес жеке жұмыс оқу жоспарлары жасалды.  Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар оқытылатын білім беру ұйымдарын дамыту және оларға әдістемелік көмек көрсету үшін тірек мектептер жұмыс істейді. Педагогтерге психологиялық-педагогикалық түзету кабинеттерінің мамандары үнемі кеңес береді. Үйде оқитын балалармен жұмыс істейтін мұғалімдер әртүрлі мәселелер бойынша құзыреттіліктерді, балалармен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыру бойынша біліктілікті арттыру курстарынан өтеді. Үйде оқитындар жеке ерекшеліктерін ескере отырып, компьютерлермен қамтамасыз етілген және кең жолақты Интернет желісіне қосылған. Осылайша, инклюзивті білім беру практикасы жағдайында ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды үйде оқыту-бұл әр баланың мүмкіндіктері мен қажеттіліктеріне сәйкес табысты оқуы мен дамуы үшін әлеуметтік-психологиялық және педагогикалық жағдайлар жасайтын мамандардың біртұтас, жүйелі ұйымдастырылған қызметі.

Ақмола облысы білім басқармасының  үш ауданаралық психологиялық-медициналық-педагогикалық консультацияларының жұмысына талдау жүргізілді (Атбасар қаласы №1, Степногорск қаласы №2, Көкшетау қаласы №3).  Талдау қорытындысы бойынша тар мамандардың тапшылығы анықталды: сурдопедагогтар мен тифлогопедтер, сурдологтар, офтальмологтар.

21 аудандық (қалалық) психологиялық-педагогикалық түзету кабинеттерінің (бұдан әрі – ППТК) қызметін талдау Ерейментау және Ақкөл аудандарында басшылардың бос жұмыс орындары бар екенін көрсетті. 20 ППТК-да сурдопедагогтар, тифлогопедтер жоқ, штат кестесінде тәрбиешілер, музыка жетекшілері лауазымдары жоқ, Шортанды ауданында әлеуметтік педагог жоқ, барлық 21 ППТК-да медицина қызметкерлері лауазымы жоқ.

Ақмола облысының Степногорск қаласында, Бұланды, Атбасар, Шортанды және Жарқайың аудандарында 5 кешкі мектеп жұмыс істейді.  Кешкі мектептер қызметінің мониторингі олардың барлығының өз ғимараты жоқ екенін және жалпы білім беретін мектептерде орналасқанын көрсетті. Мектептердің барлық пәндік кабинеттері жалға беріледі, олардың асханалары мен медициналық кабинеттері жоқ.

2025 жылғы 25 сәуірдегі жағдай бойынша "Степногорск қаласының кешкі мектебі" КММ-де-12 педагог қызметкер, "Макинск қаласының кешкі мектебі" КММ-де-15 педагог қызметкер, "Атбасар қаласының кешкі мектебі" КММ-де-13 педагог қызметкер, «Научный к. кешкі мектебі»  КММ-де-15 педагог қызметкер,  "Державинск қаласының кешкі мектебі" КММ - 10 педагог қызметкер.

Кешкі мектептердің барлық педагогикалық құрамының ішінде педагог-зерттеуші, педагог-сарапшы санаты бар 30 мұғалім, бұл 46,2%, модераторлар-17 педагог (26%), санаты жоқ 18 педагог (27,6%).  Лицензиат негізгі жұмыс орны болып табылатын жоғары және бірінші санатты педагогтардың, сарапшы-педагогтардың, зерттеуші-педагогтардың, шебер-педагогтардың үлесін талдау педагогтардың жалпы санынан кешкі 5 мектептің 2-соответствует сәйкес келеді.  

  Жарқайың ауданы Державинск қаласының кешкі мектебінің директоры менеджмент бойынша біліктілікті арттыру курстарынан өткен жоқ.

Ақмола облысының 22 білім беру ұйымдарында өткізілген ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды оқыту үшін арнайы жағдайлар жасау мониторингі мынадай кемшіліктерді анықтады:

- үй-жайға кіре берісте екі жағынан тұтқалардың болмауы: (жоғарғы және төменгі жағынан көлденең аяқталуы, жарақатсыз аяқталуы) 3 мектепте;

 - үй-жайда қозғалыс жолдары жоқ: 22 мектепте мүгедектігі бар балаларға (адамдарға) арналған көтергіш жабдық;

- 5 мектепте баспалдақ маршының алдында, жоғарғы және төменгі жағында (тактильді) жолақ жоқ;

- мамандарға қажеттілік бар: логопед, дефектолог.

  Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды қолдау кабинеті-4 мектепте бар, 18 мектепте талап етілмейді.

 

Ақпараттық-түсіндіру жұмыстары, бұқаралық

ақпарат құралдары, әлеуметтік желілер

 

Департамент педагогикалық жұртшылық пен облыс халқы арасында білім беру мәселелері бойынша тұрақты негізде ақпараттық-түсіндіру жұмыстарын жүргізеді. Департаменттің өзінің ресми сайты бар, Facebook, Instagram парақшалары құрылды, жеделхат-арнада Ақмола облысының педагогтері үшін "педагогты қорғау" чаты құрылды, оған облыстың барлық педагогтары өз құқықтарын қорғау мәселелері бойынша жүгіне алады.

«Педагогты қорғау» чатына 2448 адам, Instagram департаментінде 2230, 2151 жарияланымға, Facebook-те 5000 жазылушы қол қойды. 

Департаменттің ресми сайтында, әлеуметтік желілерінің беттерінде Департаменттің қызметі, Бақылау іс-шараларының нәтижелері, НҚА-дағы өзгерістер туралы ақпарат тұрақты негізде орналастырылады. Департаменттің Instagram және Facebook беттерінде 150 пост, 160 репост орналастырылған.

Жеделхат-арнаға «Педагогты қорғау» чаты арқылы облыс педагогтарынан 5 өтініш келіп түсті. Сұрақтар негізінен еңбекақы, демалыс және сауықтыру жәрдемақыларына, сондай-ақ мұғалімдерді аттестаттауға қатысты. Барлық келіп түскен сұрақтарға уақтылы жауаптар мен түсініктемелер беріледі.

Департамент басшысының жеке парақшасында Facebook, Instagram, жеделхат-арнада өткізілетін негізгі іс-шаралар туралы мәліметтер орналастырылған.

Посттар орналастырылды: мектептерді жаңарту бойынша, Жайлы мектептер бойынша, балалардың жазғы демалысы бойынша,

Өзін-өзі аттестаттауға дайындау және білім беру ұйымдарының мемлекеттік аттестаттаудан өтуге дайындық мәселелері бойынша жеке білім беру ұйымдарымен 7 БКС өткізілді.

Кеңестерде «Білім беру ұйымдарын бағалау критерийлерін бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім Министрінің 2022 жылғы 05 желтоқсандағы №486 бұйрығының талаптары түсіндірілді, білім беру ұйымдарын бағалау критерийлері бойынша Өзін-өзі бағалау материалдарын ұсыну мәселелері бойынша ұсынымдар, білім беру процесіне қатысушыларға сауалнама жүргізу алгоритмі берілді. Департамент қызметкерлері білім беру ұйымдарын әдістемелік сүйемелдеуді жүргізеді, іс-қимыл алгоритмін әзірледі, анықталған бұзушылықтарды жою бойынша түсініктемелер береді, Нормативтік-құқықтық актілердің талаптарын түсіндірді.

Ақмола облысының білім саласында сапаны қамтамасыз ету департаментінің басшысы О.Қ.Қаппасов 2025 жылғы 11 маусымда «Ақмола облысының білім беру жүйесін дамыту» тақырыбында «Ақмола правда» газетінің журналисіне сұхбат берді. Сұхбатында басшы мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту, балабақшаларды, мектептерді аттестаттау, мектептердегі оқушы орындарының тапшылығы, педагогтардың құқықтарын қорғау, педагогикалық этиканы сақтау бойынша проблемалық мәселелерді айтты.

Жұмыс жоспарына сәйкес департамент басшысы О Қ.Қаппасов 20 аудандық (қалалық) білім бөлімдерімен өңірдегі білім берудің проблемалық мәселелерін шешу бойынша мектеп, балабақша, қосымша білім беру ұйымдарының басшыларымен және қамқоршылық кеңестердің төрағаларымен өзара іс-қимыл туралы кеңестер өткізді.

Мәселен, 2025 жылдың 30 сәуірінде Көкшетау қаласының білім беру ұйымдарының педагогикалық қауымдастығымен кездесу өткізілді. Кездесу аясында Департамент басшысы О.Қ.Қаппасов Департамент жұмысының негізгі бағыттарын, оның ішінде білім беру ұйымдарында өткізілетін бақылау іс-шараларын атап өтті. Педагогтердің білім беру сапасына ерекше назар аударуы қажет екенін атап өтіп, педагогтардың пікірі әрқашан құнды екенін, Әлеуметтік мәртебе мен шығармашылық әлеуетті арттыру, инновациялық белсенділікті дамыту, кәсіби шеберлікті одан әрі жетілдіруге ықпал ету қажеттілігі туралы екенін атап өтті.

Департамент қызметкерлері облыстың 5 мектебін марапаттауға қатысты, олар оқу жылының соңында Қазақстан Республикасы Білім Министрлігінің "үздік 100 мектебінің" қатарына кірді. 

Әдеп жөніндегі уәкілдің жұмысы

Ақмола облысының білім саласында сапаны қамтамасыз ету департаментінде "Қазақстан Республикасы мемлекеттік қызметшілерінің әдеп нормалары мен мінез-құлық қағидаларын одан әрі жетілдіру жөніндегі шаралар туралы" Қазақстан Республикасы Президентінің 2015 жылғы 29 желтоқсандағы №153 Жарлығына сәйкес Әдеп жөніндегі уәкіл тағайындалды және жұмыс істейді. 

Департамент штатында 9 мемлекеттік қызметкер бар. Консультациялық көмек ретінде мемлекеттік қызметшілермен түсіндіру жұмыстары, қызметкерлердің қызметтік этика нормаларын сақтауын және ұжымдағы моральдық-психологиялық ахуалдың жай-күйін мониторингілеу бойынша анонимді сауалнама жүргізіледі.

2025 жылдың бірінші жартыжылдығында қызметшілердің қызметтік әдеп нормаларын бұзу және Мемлекеттік қызметтің беделін түсіру фактілері болған жоқ.

Департаменттің мемлекеттік қызметшілерінің қызметтік әдеп нормаларын бұзу фактілері бойынша өтініштер түскен жоқ.

  Facebook, Instagram әлеуметтік желілерінде, жеделхат-чатта және Департамент сайтында Әдеп жөніндегі уәкілдің жұмысы туралы ақпарат жарияланады.

 

Департамент жанындағы консультативтік-кеңесші

органның жұмысы

 

Департамент жанынан құрылған Педагогикалық әдеп жөніндегі кеңес өз қызметін Қазақстан Республикасының "Білім туралы", "Педагог мәртебесі туралы" Заңдарына, педагогикалық әдеп қағидаларына, педагогикалық әдеп жөніндегі кеңестің жұмысын ұйымдастырудың үлгілік қағидаларына және өзге де нормативтік құқықтық актілерге сәйкес жүзеге асырады.

Кеңестің негізгі міндеттері: педагогикалық әдепті бұзушылықтардың мониторингі, алдын алу және алдын алу; педагогтердің жауапкершілігі туралы мәселені дұрыс қарау үшін қажетті және жеткілікті мән-жайларды жан-жақты және объективті зерттеу; педагогикалық әдепті бұзуға ықпал ететін себептер мен жағдайларды қарау және олардың негізінде ұсынымдар әзірлеу болып табылады.

2025 жылдың 1 жартыжылдығында педагогикалық әдеп жөніндегі кеңестің 4 отырысы өткізілді, оның ішінде 2 кезектен тыс. Кеңес отырысында жұмыс жоспарына сәйкес мәселелер қаралды, сондай-ақ Көкшетау қаласы, Жарқайың ауданы бойынша білім беру ұйымдары басшы құрамының педагогикалық әдеп нормаларын сақтау, Қосшы қаласы мектебінің педагогтарының педагогикалық әдеп нормаларын бұзуы мәселесі бойынша өтініштер қаралды.

Кеңес отырыстарына қатысатын кеңес мүшелері объективтілік, әділдік және әдептілік қағидаттарын басшылыққа алады.

Балалардың құқықтарын қорғау

Tlegram мессенджерінде кәмелетке толмағандарға қатысты құқықтардың бұзылуын, зорлық-зомбылықты немесе қатыгездікті жедел анықтау мақсатында Балалардың құқықтарын қорғау комитеті құрған "BALA QORGAU" чат-арнасы өз жұмысын тұрақты негізде жалғастыруда. Аталған чатқа облыс өңірлерінен алынған ақпарат жіберіледі.

Департамент өз құзыреті шегінде жеке және заңды тұлғаларға білім беру саласындағы мемлекеттік бақылау мәселелері және кәмелетке толмағандардың құқықтарын қорғау мәселелері бойынша консультациялық көмек көрсетеді.

Күн сайын телеарналарға, баспа басылымдарына және әлеуметтік желілерге балалардың құқықтарының бұзылуын анықтау және оларды жою бойынша уақтылы шаралар қабылдау тұрғысынан мониторинг жүргізіледі.