ЕҢ БАСТЫСЫ АДАМДАРДЫҢ ҚАУІПСІЗДІГІ

ЕҢ БАСТЫСЫ АДАМДАРДЫҢ ҚАУІПСІЗДІГІ

Облыс әкімінің төрағалығымен жол қауіпсіздігін қамтамасыз ету жөніндегі кеңес өтті, оның қорытындысы бойынша лауазымды адамдарға өздерінің қызметтік міндеттерін тиісінше орындамағаны үшін жазалар қолданылды. Кеңеске БКБ арқылы қоғам өкілдері қатысты, олар да өз ұсыныстарын енгізді.

Кеңесті ашқан БҚО әкімі Ғали Есқалиев жол-көлік оқиғасы жағдайын қатаң сынға алды.

– Бәрінен бұрын біздің азаматтарымыздың қауіпсіздігі, барлық лауазымды тұлғалар барлық күш-жігерін жұмсауға, проблеманы шешудің алуан түрлі жолдарын табуға және жол қозғалысы қауіпсіздігін қамтамасыз етуге міндетті. Сіз ЖКО жасауға ықпал ететін барлық факторларды ескеруіңіз және оларды дереу жоюыңыз қажет, – деп атап өтті Ғали Есқалиев.

ҚР БП Құқықтық статистика және арнайы есепке алу комитетінің басқарма бастығы, аға әділет кеңесшісі Жанат Нұрмағамбетова ЖКО орын алуының негізгі себептері мен статистикасын айтып өтті.

– 2020 жылы ЖКО саны 12% - ға төмендеді. Бұл жерде бұзушылықтарды анықтау бойынша патрульдеу мен полиция рейдтері маңызды рөл атқарды деп ойлаймыз.

Дегенмен, Теректі, Жаңақала және Қаратөбе аудандарында ЖКО айтарлықтай өскені байқалады. Алайда, бір учаскелерде ЖКО-ның қайта жасалуы жалғасуда, бұл ЖКО-ның себептері мен жағдайлары толық көлемде жойылмағанын білдіреді. Жолдардың ең қауіпті учаскелері Абай, Жәңгір хан, Мұхит көшелерінде, Нұрсұлтан-Назарбаев даңғылында, айналма жолда орналасқан.

Қала шегінде барлығы 230 ЖКО жасалды, онда 264 адам зардап шекті, оның ішінде 24 адам қайтыс болды. Халықаралық және Республикалық маңызы бар тас жолдарда 61 ЖКО, облыстық және аудандық маңызы бар тас жолдарда 47 ЖКО жасалды.

Самара-Шымкент тас жолында - 14 ЖКО, Орал-Атырау тас жолында-16 ЖКО болды.

2021 жылдың 2 айында Орал-Атырау тас жолында 5 ЖКО (трассаның 10 км/және трассаның 259 км/) жасалды, онда 14 адам қаза тауып, 10 адам жарақат алды, Самара-Шымкент тас жолында 2 ЖКО болып, 2 адам қаза тапты (трассаның 247 км/және трассаның 307 км/). Жол-көлік оқиғасы жылдамдықтың артуынан, қашықтықтың сақталмауынан, ақауы бар көлік құралын басқарудан және мас күйінде болады. ЖКО салдарынан зардап шеккендердің саны 20% - ға азайды . Зардап шеккен 538 адамның 456-сы жарақат алып, 82-сі қайтыс болды.

Зардап шеккендердің көпшілігі Орал қаласы - 261, Теректі ауданы - 36 және Ақжайық ауданы - 31.

ЖКО – ның 40% - ға жуығы 15 адам қаза тауып, 21 адам жарақат алған автокөліктер иелеріне тиесілі. Жүргізушілердің кінәсінен 303 ЖКО немесе жаяу жүргіншілердің кінәсінен 89,6% 20 немесе 6% жасалды. ЖКО пайда болуының басты факторы жүргізушілердің көлік тәртібінің төмендігі, атап айтқанда жылдамдық режимін сақтамау болып табылады. Өлім саны бойынша Орал қаласы - 23 адам, Ақжайық ауданы – 13 және Казталов ауданы - 9 адам көш бастап тұр.

Облыс жолдарындағы жол-көлік жарақатын сипаттайтын теріс көрсеткіш әрбір төртінші ЖКО жаяу жүргіншілердің жүруімен байланысты болып табылады. Жаяу жүргіншіні қағып кеткен ЖКО-ның ең көп саны Әбілқайыр хан, Мұхит, Абай, Ихсанов көшелерінде жасалды. ЖКО жасаудың негізгі себептері: - тайғақ жабын -21, Жол белгілерінің болмауы немесе оларды дұрыс қолданбау, жол таңбасының болмауы немесе оның нашар көрінуі – 4, жүріс бөлігінің жеткіліксіз жарықтандырылуы – 3, тротуарлардың болмауы – 1.

ЖКО фактілері бойынша 184 қылмыстық іс және 152 әкімшілік іс қозғалды. Өзара іс – қимыл шеңберінде уәкілетті органдар №17,№19 мектептердің жанындағы нашар жарықтандыру орындары, уд.С. Датов пен Солнечная көшесі, омугыл д/а қиылысы, жолдардағы кедергілер және жол белгілерінің көрінуін шектеу туралы бірнеше рет хабардар етті, - деп хабарлады Жанат Нұрмағабетова.

Мал жолдарда болмауы керек

Өз кезегінде БҚО полиция департаменті бастығының міндетін атқарушы полиция полковнигі Жанболат Жаншин соңғы жылдары қауіпсіздікті қамтамасыз ету және жол қозғалысын ұйымдастыру үшін көп жұмыс жасалғанын атап өтті. Қабылданған шаралар 2020 жылы жол-көлік оқиғаларының, онда қаза тапқан және зардап шеккен адамдардың санын қысқартуға мүмкіндік берді.

- Облыс автопаркінің 23,6 мың бірлікке және халықтың 18 мың адамға жалпы өсуі кезінде апаттылықтың және олардың салдарының ауырлығының төмендеу үрдісіне қол жеткізілді. Жол-көлік оқиғаларына жүргізілген талдау жүргізушілердің жеке тәртіпсіздігі олардың жасалуының негізгі себебі болып табылатынын тікелей көрсетеді: жылдамдықтың асып кету себебі бойынша 90 ЖКО немесе олардың жалпы санының 26% жасалды, олар кезінде 29 адам қаза тапты және 107 адам жарақат алды. Жол қиылысынан өту ережелерін елемеу себебінен 61 ЖКО немесе олардың жалпы санының 18% - ы тіркелді. Көлік құралдарын мас күйінде басқару нәтижесінде 41 ЖКО орын алды, онда 7 адам қаза тауып, 53 адам түрлі дәрежедегі жарақат алды. Мысалы, ағымдағы жылдың 17 қаңтарында Теректі ауданы, Барбастау кентінің маңында ауыл тұрғыны масаң күйде болған кезде, оның әйелі мен жас балалары тұрған өз автомобилінің рульінде отырды, нәтижесінде басқаруды жеңе алмай, қарсы тұрған автокөлікпен соқтығысуға жол берді, оның анасы осы ЖКО-да алған жарақаттарынан қайтыс болды. Қарсы келе жатқан көліктің жүргізушісі мас күйінде көлік жүргізгені үшін жүргізуші куәлігінен бұрын айырылған. Сондықтан, біз осы бағыттағы жұмысты ұйымдастыруды қайта қарап, жол-көлік оқиғаларын жасауға ілесетін осы ЖҚЕ өрескел бұзушылықтарының жолын кесуге ерекше назар аудардық. Қабылданған шаралардың нәтижесінде Жол қозғалысы ережелерін бұзудың жалпы саны 21,8% - ға, оның ішінде жылдамдық режимін бұзғаны үшін 19% - ға, жол қиылысынан өту ережелерін бұзғаны үшін 92% - ға, мас күйінде көлік құралдарын басқарғаны үшін 18% - ға артты%

2021 жылдың 2 айында мас күйінде көлік құралдарын жүргізгені үшін 300 - ден астам жүргізуші әкімшілік жауапкершілікке тартылды, оның ішінде ҚР ҚК 346-бабы бойынша-46 адам қайтадан мас күйінде 3 ЖКО жасалды, онда 1 адам қаза тапты, 11 адам жарақат алды.

Облыс жолдарында малдардың қатысуымен ЖКО-ға жол бермеу бойынша қабылданып жатқан шаралар шеңберінде барлық аудандарда қараусыз қалған малды орналастыру үшін 64 қашалар құрылды

2020 жылдың қорытындысы бойынша 1 600-ден астам мал иелері мал жаю ережелерін бұзғаны үшін әкімшілік жауапкершілікке тартылды. Бұл өткен жылы жануарлардың қатысуымен болған ЖКО кезінде жол қозғалысына қатысушылардың қаза болу фактілеріне жол бермеуге мүмкіндік берді. Барлығы 135 ЖКО тіркелді, оның ішінде зардап шеккендермен 3 ЖКО, қаза тапқандар жоқ, 8 адам жараланды.

Егер өткен жылы жануарлардың қатысуымен болған ЖКО-да қаза тапқандарға жол берілмесе, ағымдағы жылы, өкінішке орай, өліммен аяқталған осындай ЖКО фактісі тіркелді.

Жақында, 28 Ақпанда, Сырым ауданының аумағында ВАЗ-21011 А/м-нің атқа қонуы тіркелді, нәтижесінде апат болған жерде А/М жолаушысы қайтыс болды. Полиция қызметкерлері жылқы иесінің жеке басын анықтады, ол үй жануарларын жаю ережелерін бұзғаны үшін әкімшілік жауапкершілікке тартылды (ӘҚБтК-нің 408-бабы бойынша). Материал жиналып, жануардың бірдейлендіру белгілерінің (чиптің және таңбаның) жоқтығы үшін жылқы иесін әкімшілік жауапкершілікке тарту үшін ветеринариялық қызметке жіберілді (ӘҚБтК-нің 406-бабы). 2021 жылдың өткен кезеңінде облыс аумағында жануарлардың қатысуымен ЖКО-ның 7 фактісі тіркелді, оның ішінде 1 адам қайтыс болды. Үлкен жұмыс атқарылды, 64 қалам ұйымдастырылды, алайда болған жағдай мұның барлығы тек қағаз жүзінде екенін көрсетті. Сырым ауданында қаңғыбас малға арналған 15 қора болған жағдайда, олардың барлығы жұмыс істемейді.

Бұл мәселе ауылдық округ әкімдерімен толық шешілген жоқ, жауапты тұлғалар анықталған жоқ. Нәтижесінде жануарлар жол бойымен иесінің қарауынсыз және жарық шағылыстырғыш таспасыз еркін қозғалады.

Бұрын біз жарық шағылыстырғыш таспаларды (флипперлерді) қолдануды бастадық, оларды нашар көріну жағдайында жүргізуші алдын ала көреді.

Жолдарды күтіп ұстау сапасын мемлекеттік бақылау және қадағалау барысында 2020 жылы жолдарды 1 562 тексеру жүргізілді, кемшіліктерді жоюға 1.400-ден астам ұйғарым берілді. 151 лауазымды тұлға әкімшілік жауапкершілікке тартылды, оның ішінде автожолдар мен жол қозғалысының техникалық құралдарын тиісті деңгейде ұстамағаны үшін 17 бірінші басшы.

Бүгінгі күні "Орал-Атырау" Республикалық маңызы бар жолын қайта жаңарту және оны қарама – қарсы бағыттағы көлік ағындарын бөле отырып, 3-Техникалық санаттан 1-ші санатқа ауыстыру бойынша іске асыру мерзімі 2021-2022 жылдарға арналған жобалау-сметалық құжаттаманы әзірлеу жоспарланған.

Өткен аптадағы оқиғаларды талдау, онда 4 жол-көлік оқиғасы тіркелді, онда 12 адам қайтыс болды және 8 адам түрлі дене жарақаттарын алды, олардың барлығы нашар көріну жағдайында (алда келе жатқан ауыр жүк көлігінің қар ағынының бұралуынан) жүргізушілердің кінәсінен маневрдің қауіпсіздігіне көз жеткізбей, қарсы қозғалыс жолағына шығып, алда келе жатқан көлік құралын басып озғанын көрсетті.

Алайда, қарама – қарсы көлік ағындарының бөлінуі болған кезде, бетпе-бет соқтығысуға ұқсас қайғылы оқиғалар алынып тасталуы мүмкін еді", - деп қорытындылады полковник Жаншин.

Тыңдалған баяндамалардың қорытындысы бойынша Ғали Есқалиев Сырым ауданының әкіміне бақыланатын жайылымды қамтамасыз ету жөнінде шаралар қабылдамағаны үшін сөгіс жариялады.

Жұртшылық не ұсынады?

Кеңеске қоғам белсенділері шақырылды, олардың бірі Бауыржан Дүйсалиев заңға өзгерістер енгізуді ұсынды, кез келген азамат өз автомобиліне бейнетіркегіш орнатып, бейне-ақпарат жинай алды, содан кейін оны ІІМ сайтының серверіне жібере алды.

Содан кейін мамандар бұл материалды талдайды, егер олар бұзушылықтарды тапса, сәйкесінше бұзушылар жауапқа тартылады.

- Сонымен қатар, егер айыппұлдың бір бөлігі олардың жұмысына ақы төлеуге жіберілсе, адамдардың қызығушылығы болады. Тосынсый фактісі көбірек бұзушылықтарды анықтайды. Жүргізушілер патрульдік көлікті көргенде, олар баяулай бастайды, содан кейін әр көлік бұзушылықты алып тастай алады, бұл жол ережелерін сақтауға қосымша ынталандыру болады.

Менің тәжірибем бар, мен теңізде 10 жыл жұмыс істедім және жолда болып жатқан жағдайды ай сайын көрдім. Мен әр демалыс сайын Атырауға Оралдан бардым және басты мәселе жүргізушілердің өздері жол ережесін өрескел бұзатындығында деп санаймын. БҚО-ның Атырау бағытындағы барлық тас жолында бар болғаны төрт патрульдік машина бар, яғни бір машина 50 километрге есептелген. Полиция қызметкерлері барлық құқық бұзушыларды тоқтатуға немесе кем дегенде ескертуге мүмкіндігі жоқ, олар мұны физикалық түрде жасай алмайды. Күн сайын тас жолмен жүретін адамдар патрульдердің орналасқан жерін біледі.

Сондай-ақ, ТШО, NCOC, КПО б.в. сияқты ірі компанияларға автобус билеттерін және ресми тасымалдаушыларды ресми түрде ұсынатын қызметкерлер үшін бағалы сыйлықтармен конкурс жариялауды ұсынуға болады. Егер бәрі осы билеттерді тапсыратын болса, онда жыл соңында сіз лотереяны құнды сыйлықтармен ұйымдастыра аласыз. Адамдар ресми тасымалдаушылардың қызметтерін пайдалануға мүдделі болады және жеке таксилерге бармайды.

БҚО әкімі қоғам белсендісінің ұсынысын оң қабылдады.

- Бұл өте маңызды, бұл адамдардың қауіпсіздігі туралы. Шетелдік тәжірибе бар, бірақ, әрине, барлық машиналарға емес, жол қозғалысы ережелерін бұзуды тіркейтін ресми таксилер мен маршруттық автобустарға DVR орнату қажет деп ойлаймын. МЖӘ жобасы бойынша жасап, осының барлығын іске асыруға тырысуға болады, - деп түйіндеді ол.

Кеңес соңында Ғали Есқалиев қалаішілік жолдар мен тротуарлардың тиісті деңгейде күтіп ұсталмауына жауапты лауазымды тұлғалардың атына сөгіс айтты.