Қазір облыс бойынша 9 бағыт субсидиялануда. Бөлінген қаражаттың басым бөлігі игерілді, — деді Жолаушылар көлігі басқармасының орынбасары Қазбек Менеев журналистермен онлайн – брифингте.
— Ағымдағы жылдың 30 қарашасына әлеуметтік маңызы бар облысішілік маршруттарды субсидиялау үшін 101,8 миллион теңге игерілді. Олар: «Тайпақ-Орал», «Жанғала-Орал», «Жәнібек-Орал», «Қаратөбе-Орал», «Шыңғырлау-Орал», «Казталовка-Орал», «Орал-Жалпақтал», «Ақжайық-Орал», «Орал-Чапаево»бағыттары. Бұл бағыттарға тендерлерді бес тасымалдаушы жеңіп алды-«Қазақстан Елім» ЖШС, «Жиенбай» ЖШС, «Жәнібекстройсервис» ЖШС, «Уразалин Б.М.» ЖК және «Жібек жолы» ЖК, — деп хабарлады Қазбек Менеев.
Сондай-ақ, ол субсидиялау механизмі туралы айтып берді.
– Біздің республикада тасымалдау тарифтері заңмен реттелмейді. Сондықтан, жолаушыларды тасымалдау тарифтерінің сомасы туралы мәселе шешілген кезде, біздің басқарма, мысалы, облыс ішінде автобуспен жол жүру бағасын бір километрге 4 теңге есебінен белгілейді. Содан кейін бізге тасымалдаушы келіп, өз бағасын мәлімдейді, мысалы – 6 теңге. Облыс әкімі кіретін арнайы комиссия кезінде тасымалдаушы өз бағасын негіздейді, оның осындай бағаға ие болғаны туралы дәлелдер келтіреді. Нәтижесінде, егер комиссия тасымалдаушының дәлелдерін сенімді деп таныса, онда 6 теңге тариф белгіленеді. Біздің тариф пен тасымалдаушы тариф арасында айырмашылық-2 теңге. Міне, біз оны тасымалдаушыға қайтарамыз, – деді Қазбек Менеев.
Ол субсидияланған автобус маршруттарының саны жыл сайын артып келе жатқанын атап өтті. 2017 жылы 5 маршрут, 2018 жылы – 6 маршрут, 2019 жылы – 7 маршрут және биыл -9 субсидияланған маршрут болды. Бөлінген субсидиялар сомасы да артып келеді, 2017 жылы – 50, 2018 жылы – 60, 2019 жылы – 100 және 2020 жылы – 125 миллион теңге.
Сондай-ақ, ол биыл 22 облыстық автобус маршрутына тендер өткізілгенін, бірақ 9 маршруттан басқа, тасымалдаушылар облыстың басқа бағыттарында жұмыс істегісі келмейтінін айтты.
— Мұндай жағдайдың басты себебі-бұл нарықта «қарақшылық» деп аталатын немесе заңды емес тасымалдаушылардың жұмысы дамыған. Сондай-ақ, бәсекелестікті заңда белгіленген тәртіппен ресми жұмыс істейтін таксилер құрады. Автобустармен салыстырғанда такси иелерінің автобус иелеріне қарағанда артықшылығы көп. Мысалы, автобус жүргізушісі шарт бойынша және заң бойынша маршрутқа тек автовокзалдан шығуы керек, ал такси жүргізушісі жолаушыға үйіне келіп, белгілі бір жерге емес, қажет жерге апара алады. Сонымен қатар, төлем айырмашылығы үлкен емес және жолаушы таксиді таңдайды. Автобустар жолаушылар салонының толуы бойынша маршрутқа шығады, ал такси ешкімді күтпей — ақ, өзіне қажет бір адамды ала алады, – деді Қазбек Менеев.
Қазбек Менеев облыста:
-7 халықаралық бағыт (Самара, Орынбор, Тольятти, Саратов, Бузулук, қазан, Ақсай-Орынбор);)
– 2 облысаралық (Атырау, Ақтөбе)
– 22 облысішілік
– 37 ауданішілік
– 34 қалалық (Оралда 28 маршрут, Ақсайда 6 маршрут)-жұмыс істеп жатқанын айтты.
Биыл облыс бойынша 10 мың жолаушы тасымалданды.