2024 жылғы және 2025 жылғы 1 тоқсандағы «Ақмола облысының дене шынықтыру және спорт басқармасы» мемлекеттік мекемесінің қызметіндегі сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін ішкі талдау нәтижелері бойынша талдамалық анықтама

2024 жылғы және 2025 жылғы 1 тоқсандағы «Ақмола облысының дене шынықтыру және спорт басқармасы» мемлекеттік мекемесінің қызметіндегі сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін ішкі талдау нәтижелері бойынша талдамалық анықтама

                                                                                                                      «БЕКІТЕМІН»

                                                                                                                      «Ақмола облысының дене                                                                                                                                              шынықтыру және спорт басқармасы»                                                                                                                        ММ-нің басшысы

 

                                                                                                                       ................................ А. Төлендин

                                                                                                                       «…..» …………. 2025 жылы.

 

 

2024 жылғы және 2025 жылғы 1 тоқсандағы «Ақмола облысының дене шынықтыру және спорт басқармасы» мемлекеттік мекемесінің қызметіндегі сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін ішкі талдау нәтижелері бойынша талдамалық анықтама

 

Көкшетау қаласы                                                                                                                     «..…» …….…… 2025 жылы

 

«Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл туралы» Қазақстан Республикасының Заңына, «Сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізудің үлгілік қағидаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Мемлекеттік қызмет істері және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігі Төрағасының 2016 жылғы 19 қазандағы № 12 бұйрығына сәйкес, Ақмола облысының дене шынықтыру және спорт басқармасының (бұдан әрі-Басқару) жұмыс тобы құрылды.

Ықтимал сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау үшін мынадай талдау әдістері қолданылды:

1) талдау объектісінің қызметін реттейтін құқықтық актілер, ішкі құжаттар;

2) талдау объектісінің қызметі туралы ведомстволық статистикалық есептілікті, талдау объектісінің қызметі туралы Мемлекеттік және құқық қорғау органдарының ақпараттық жүйелерінің деректерін;

3) талдау объектісіне қатысты бұрын мемлекеттік органдар жүргізген тексерулердің нәтижелері;

4) бұқаралық ақпарат құралдарында жарияланымдар;

5) талдау объектісіне қатысты жеке және заңды тұлғалардың өтініштері;

6) талдау объектісінің қызметкерлерін сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтар жасағаны үшін анықтау және жауапқа тарту туралы мәліметтер;

7) ұсынуға Қазақстан Республикасының заңнамасында тыйым салынбаған өзге де мәліметтер.

Сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне талдау жүргізу кезеңі: 2025 жылғы 02-30 мамыр аралығында.

Талданатын кезең: 2024 жылғы 01 қаңтардан 2025 жылғы 31 наурызға дейін.

Сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау келесі бағыттар бойынша жүзеге асырылды:

  1. нормативтік құқықтық актілерде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау;
  2. ұйымдастыру-басқару қызметіндегі сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау.

Бөлімшенің қызметін қозғайтын нормативтік құқықтық актілерде сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтар жасауға ықпал ететін дискрециялық өкілеттіктер мен нормалар айқындалады.

Ұйымдастырушылық-басқарушылық қызмет деп сұрақтар түсініледі:

1) персоналды басқару, оның ішінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ұшыраған лауазымдарды айқындау;

2) мүдделер қақтығысын реттеу;

3) мемлекеттік қызметтер көрсету;

4) рұқсат беру функцияларын іске асыру;

5) Бақылау-тексеру функцияларын іске асыру;

6) бюджет және қаржы қаражатын игеру және бөлу;

7) жеке және заңды тұлғалармен шарттар жасасу;

8) Ақпараттық жүйелерді әзірлеу және пайдалану;

9) талдау объектісінің ұйымдастырушылық-басқарушылық қызметінен туындайтын өзге де мәселелер.

 

1.Нормативтік құқықтық актілерде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау:

1.1. Ереженің сәйкес келмеуі.

Ақмола облысы әкімдігінің 2016 жылғы 5 шілдедегі №А-8/337 қаулысымен бекітілген мекеменің Ережесін зерделеумен 16-тармақтың ескі редакциясы қатысады онда «ҚР Тұңғыш Президенті - Елбасының тесттерін орындау бойынша жұмысқа басшылық ету және бақылау» делінген мекеменің ережесінде көрсетілген осы тармақ алып тасталсын, өйткені ҚР 20.07.2020 жылғы №83 конституциялық заңы - II «ҚР Тұңғыш Президенті-Елбасы туралы» ҚРЗ күші жойылды-ҚР 13.02.2023 жылғы №198-VII ҚРЗ Конституциялық заңымен.

Ақмола облысы әкімдігінің 18.04.2025 жылғы №А-4/217 қаулысымен «мемлекеттік мекеме туралы ережені бекіту туралы» Ақмола облысы әкімдігінің 2016 жылғы 5 шілдедегі №А-8/337 қаулысына өзгеріс енгізілді, мұнда «Қазақстан Республикасы Тұңғыш Президентінің – Елбасының тесттерін орындау жөніндегі жұмысқа басшылық ету және бақылау» №16 тармағы ереженің жаңа редакциясында алып тасталды.

 

  1. Ұйымдастыру-басқару қызметіндегі сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау.

2.1. Персоналды басқару, оның ішінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ұшыраған лауазымдарды айқындау:

Үздік әлемдік және отандық тәжірибелер кәсіби іріктеу мен жұмысқа қабылдау персоналды тиімді басқарудың қажетті құрамдас бөлігі және мүдделер қақтығысы мен ықтимал сыбайлас жемқорлық тәуекелдері үшін жағдайларды болдырмаудың немесе азайтудың маңызды құралы болып табылатындығын көрсетеді.

2025 жылдың наурыз айындағы жағдай бойынша басқарманың штат саны 15 бірлікті құрайды, қызметкерлердің нақты саны 14 адамды құрайды (декреттік демалыс-1 (бос орын-2 бірлік).

Мемлекеттік қызметке қабылдау/жұмыстан босату, тәртіптік жаза қолдану және алып тастау, басқарма қызметкерлерінің жеке істерін жүргізу және т.б. барлық конкурстық рәсімдерді облыс әкімі аппараты жанындағы персоналды басқарудың бірыңғай қызметі жүзеге асырады, бұл өз кезегінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін болдырмайды.

Мемлекеттік қызметке жаңадан және алғаш рет қабылданған барлық қызметкерлер мемлекеттік қызметке кіруге байланысты шектеулерді қабылдайды.

Қолданыстағы заңнамамен лауазымды адамдар үшін белгіленген қабылданған сыбайлас жемқорлыққа қарсы шектеулер мен тыйымдардың бұзылуы анықталған жоқ.

Жеке және заңды тұлғалардың Басқарманың мемлекеттік әкімшілік қызметшілеріне талданатын кезеңде сыбайлас жемқорлық көріністері фактілері бойынша өтініштері түскен жоқ.

Ережеге сәйкес Басқарманың ведомстволық бағыныстылығында 35 ведомстволық бағынысты ұйым (34 коммуналдық мемлекеттік мекеме және шаруашылық жүргізу құқығындағы 1 мемлекеттік коммуналдық кәсіпорын «Оқжетпес» футбол клубы) бар.

Басқарма ведомстволық бағынысты ұйымдардың басшыларын конкурстық іріктеуді, тағайындауды және аттестаттауды жүзеге асырады.

ҚР Салық кодексіне сәйкес декларацияларды мемлекеттік қызметшілер уақтылы ұсынады, мерзімдердің бұзылуы анықталған жоқ.

Талданатын кезеңде кадрлық шешімдер бойынша шағымдар түскен жоқ.

 

2.2. Мүдделер қақтығысын реттеу:

Лауазымдық міндеттерін атқаруға байланысты мүдделер қақтығысын талдау барысында қылмыстық құқық бұзушылықтардың екі фактісі бар:

  1. Басқарманың бұрынғы басшысы Әсет Қайратұлы Букубаев Ақмола облысы Көкшетау қалалық сотының 2024 жылғы 30 шілдедегі үкімімен (№1110-24-00-1/149 іс) ҚК-нің 366-бабының 2-бөлімінде көзделген қылмыс жасағаны үшін кінәлі деп танылды және оған параның отыз еселенген сомасы мөлшерінде айыппұл түрінде жаза тағайындалды, яғни. пара ретінде алынған 500 000 теңге түріндегі мүлкі тәркіленіп, мемлекеттік қызметте, судьяда, жергілікті өзін-өзі басқару органдарында, Қазақстан Республикасының Ұлттық банкінде және оның ведомстволарында, Қаржы нарығын реттеу, бақылау және қадағалау жөніндегі уәкілетті органда лауазымдарды атқару құқығынан өмір бойына айыра отырып, 15 000 000 (он бес миллион) теңге сомасында айыппұл және қаржы ұйымдары, мемлекеттік ұйымдар мен квазимемлекеттік сектор субъектілері;
  2. Басқарманың қаржы бөлімінің бұрынғы басшысы Сағыныш Барлыбайқызы Ахметова ҚР ҚК 190-бабының 2-бөлімінде көзделген қылмыстық құқық бұзушылық белгілері бойынша Ақмола облысы бойынша Экономикалық тергеу департаментімен (2024 жылғы 08 маусымдағы №241100121000022 іс) қылмыстық жауапкершілікке тартылды (алаяқтық).

2024 жылғы 16 қарашада іс ҚР ҚІЖК 12-тармағының 35-бабы 1-бөлігі негізінде медиация тәртібімен тоқтатылды.

«Қазақстан Республикасының мемлекеттік қызметі туралы» 2015 жылғы 23 қарашадағы №416-V Қазақстан Республикасы Заңының 61-бабы 1-тармағының 1-тармақшасына сәйкес басқарманың қаржы бөлімінің басшысы С.Б. Ахметова мемлекеттік қызметтен босатылды (15.11.2024 жылғы №27-жқ бұйрығы).

 

2.3. Мемлекеттік қызмет көрсету:

Мемлекеттік қызметтер Тізіліміне сәйкес басқарма 6 қызмет көрсетеді:

  1. Жергілікті спорт федерацияларын аккредиттеу;
  2. Спорттық разрядтарды беру: Қазақстан Республикасының спорт шеберіне кандидат, 1-разрядты спортшы және біліктілік санаттары: біліктілігі жоғары деңгейдегі бірінші санатты жаттықтырушы, біліктілігі орта деңгейдегі бірінші санатты жаттықтырушы, біліктілігі жоғары деңгейдегі бірінші санатты әдіскер, біліктілігі орта деңгейдегі бірінші санатты әдіскер, біліктілігі жоғары деңгейдегі бірінші санатты нұсқаушы-спортшы, бірінші санатты спорт төрешісі;
  3. Олимпиада, Паралимпиада және Сурдлимпиада ойындарының чемпиондары мен жүлдегерлеріне тұрғын үй беру;
  4. Спорт мектептеріне «мамандандырылған» және спорт мектептерінің «мамандандырылған» бөлімшелеріне мәртебе беру;
  5. Құжаттарды қабылдау республикалық мамандандырылған мектеп-интернаттар-олимпиадалық резерв колледждері және спорттағы дарынды балаларға арналған облыстық мектеп-интернаттар;
  6. Балалар-жасөспірімдер спорт мектептеріне, мүгедектерге арналған спорт мектептеріне құжаттарды қабылдау;

Мемлекеттік қызмет көрсету кезіндегі тікелей байланыс.

Басқарманың ведомстволық бағынысты ұйымдары «республикалық мамандандырылған мектеп-интернаттарға-олимпиадалық резерв колледждеріне және спорттағы дарынды балаларға арналған облыстық мектеп-интернаттарға құжаттарды қабылдау» және «балалар-жасөспірімдер спорт мектептеріне, мүгедектерге арналған спорт мектептеріне құжаттарды қабылдау» мемлекеттік қызметін көрсетеді.

Бастапқыда мемлекеттік қызметті көрсету тәсілі көрсетілетін қызметті берушінің кеңсесі арқылы жүзеге асырылады.

Қазақстан Республикасы Мәдениет және спорт министрінің 2021 жылғы 31 желтоқсандағы №414 бұйрығымен Мемлекеттік қызмет көрсету тәсілдеріне құжаттарды қабылдау және Мемлекеттік қызмет көрсету нәтижесін беру «электрондық үкімет» веб-порталы арқылы өтініш беруді жүзеге асыру мүмкіндігімен функция қосылды www.egov.kz мемлекеттік қызметтер бойынша өтінімдерді өңдеу «Ұлттық білім беру» ақпараттық жүйесі арқылы жүргізілуі тиіс Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің «деректер базасы» (бұдан әрі – ҰББДБ АЖ).

Алайда, бүгінгі таңда аталған мемлекеттік қызметтерді автоматтандыру бойынша ҰББДБ АЖ бойынша техникалық сүйемелдеудің болмауына байланысты мынадай проблемалық мәселелер туындады:

1.Спорт мектептері ҰББДБ АЖ жүйесінде авторизациялау үшін логиндер, парольдер ала алмайды;

Бұл мемлекеттік қызметтер портал арқылы техникалық себептер бойынша өтініш беру мүмкін невозможностігіне байланысты көрсетілетін қызметті берушінің кеңсесі арқылы қағаз түрінде көрсетіледі. Өтініштерді көрсетілетін қызметті берушінің кеңсесі арқылы қабылдау көрсетілетін қызметті берушінің және көрсетілетін қызметті алушының «тікелей байланысының» сыбайлас жемқорлық тәуекелін тудырады.

Ұсынымдар: «республикалық мамандандырылған мектеп-интернаттарға-олимпиадалық резерв колледждеріне және спорттағы дарынды балаларға арналған облыстық мектеп-интернаттарға құжаттарды қабылдау» және «электрондық үкімет» веб-порталы арқылы «балалар-жасөспірімдер спорт мектептеріне, мүгедектерге арналған спорт мектептеріне құжаттарды қабылдау» мемлекеттік қызметтерін көрсетудің техникалық мүмкіндігін көздеу;

 

2.4. Мемлекеттік спорттық тапсырысты (бұдан әрі-МСТ) іске асыру және олардың жұмыс істеуі.

Ақмола облысының аумағында 29 спорт мектебі жұмыс істейді, оның ішінде 4-олимпиадалық резервтегі мамандандырылған балалар-жасөспірімдер мектебі, 10-мамандандырылған балалар-жасөспірімдер спорт мектебі (бұдан әрі-БЖСМ) және 15-БЖСМ.

Облыстың спорт мектептерінде спорттың 61 түрі өсіріледі, оған 19 783 оқушы қатысады.

Қазақстан Республикасының Президенті Қасым-Жомарт Кемелұлы Тоқаевтың 2020 жылғы 1 қыркүйектегі «Қазақстан Жаңа нақты ахуалда: іс-қимыл уақыты» атты Қазақстан халқына Жолдауын іске асыру мақсатында мемлекеттік спорттық тапсырысты орналастыру арқылы өңірлерде спорт секцияларын қайта бастау және ашу бойынша үлкен жұмыс жүргізілуде. 

2024 жылы мемлекеттік спорттық тапсырысқа облыстық бюджеттен 1 911 628,0 мың теңге бөлінді.

Тегін спорт секцияларымен (еркін және грек-рим күресі, бокс, дзюдо, каратэ, қазақ күресі, шахмат, ОДА шахматы, футбол, шағын футбол, шаңғы жарысы, үстел теннисі, теннис, спорттық би, таеквандо, жүзу, волейбол, баскетбол, бейімделген каратэ, көркем гимнастика) 9 000 бала қамтылды және 4 жастан 17 жасқа дейінгі жасөспірімдер.

Барлық спорт секциялары барлық тілек білдірген балаларға тегін негізде өткізіледі.

Сонымен қатар, әрбір спорт мектебінде спорт түрлері бойынша спорттық-бұқаралық іс-шараларды өткізуді қамтитын жылдық жұмыс жоспары бекітілді, сондай-ақ жылдық жоспарда тәрбие жұмысы бөлімі бар.

Спорт мектебінің тәрбие жұмысы жұмыстың келесі әдістері мен формаларын қамтиды - бақылау әдісі, сауалнама, тестілеу, әңгіме, «дөңгелек үстел».

Кәмелетке толмағандар арасындағы құқық бұзушылықтардың алдын алу және балалардың қадағалаусыз және панасыз қалуының алдын алу жөніндегі жұмыс мүдделі мемлекеттік органдармен бірлесіп жүргізіледі.

2024 жылы балалармен қарым-қатынасты бұзу фактілері тіркелген жоқ.

 

2.4.1. Мемлекеттік спорттық тапсырысты іске асыру кезіндегі тәуекелдер:

Талдау барысында жасырын Мемлекеттік қызметтің болуы анықталды - мемлекеттік тапсырыс шеңберінде спорт секцияларын жан басына шаққандағы нормативтік қаржыландыру тетігі.

Қазақстан Республикасы Мәдениет және спорт министрінің 2021 жылғы 28 сәуірдегі №123 бұйрығымен бекітілген "Балалар мен жасөспірімдерге арналған шығармашылық үйірмелерді жан басына шаққандағы нормативтік қаржыландыру Қағидаларына" сәйкес өнім берушіге ақы төлеу әрбір баланың сабаққа нақты қатысуы негізге алына отырып жүргізіледі (8-тармақ). Осы мақсаттар үшін жеткізуші дәлелді себептермен рұқсатнамаларды растайтын электрондық келу табельдерін және құжаттардың сканерленген көшірмелерін жібереді. Оператор тек ұсынылған құжаттардың толықтығын және дәлелді себептермен рұқсаттамаларды тексереді. Бұл ретте операторға балалардың шығармашылық үйірмелерге нақты баруын тексеру мүмкін емес, өйткені оператордың жеткізушілер көрсеткен деректердің дұрыстығын тексеру тетігі көзделмеген. Осылайша, жосықсыз өнім беруші көрсетілген қызметтер үшін бюджет қаражатын заңсыз алу мақсатында сабаққа іс жүзінде қатыспаған балалар («Өлі жандар») туралы деректерді бару есебінің табеліне енгізе алады.

Қазақстан Республикасы Мәдениет және спорт министрінің 2021 жылғы 28 сәуірдегі №122 бұйрығымен бекітілген «Балалар мен жасөспірімдерге арналған шығармашылық үйірмелерде мемлекеттік шығармашылық тапсырысты орналастыру және олардың жұмыс істеуі қағидаларына» сәйкес (бұдан әрі - қағидалар) баланың заңды өкілі шығармашылық үйірмеге қабылдау үшін кезекке қоюға электрондық өтініш береді (бұдан әрі - өтініш).

Мемлекеттік спорттық, шығармашылық және білім беру тапсырыстары шеңберінде ел ауқымында бір балаға арналған спорт секцияларының немесе шығармашылық үйірмелердің қызметтеріне кезекте тұрған баланың заңды өкілінің бір өтінішінен артық болмауға жол беріледі.

Республика ауқымында бірыңғай платформа жоқ. Әрбір облыстық (мәдениет және спорт) басқармасы мемлекеттік сатып алуды жүргізу арқылы ақпараттық жүйеге қолжетімділік бойынша қызмет көрсетушілерді дербес айқындайды. Қолданыстағы ақпараттық жүйелер («Артспорт», «Даму бала», «Дара бала» және т.б.) бір-бірімен интеграцияланбаған. Бұл мән-жай ақпараттық жүйенің жоғарыда көрсетілген талапты (біреуден артық) бұза отырып берілген өтініштерді анықтау және күшін жою мүмкіндігін болдырмайды.

Яғни, баланы бір мезгілде шығармашылық үйірмеге және спорт секциясына қабылдау, қызмет көрсетушілерге бюджет қаражатын төлеу тәуекелі туындайды.

Ұсынымдар: орталық мемлекеттік органға мынадай ұсыныстар енгізу:

- жан басына шаққандағы қаржыландыру шеңберінде мемлекеттік шығармашылық және спорттық тапсырыстарды іске асыру үшін бірыңғай ақпараттық жүйені құру туралы;

-балалар мен жасөспірімдерге арналған шығармашылық үйірмелерде мемлекеттік шығармашылық тапсырысты орналастыру және олардың биометриялық функциялар (Face ID, Alaqan) немесе QR-код арқылы балалардың қатысуын есепке алу бөлігінде жұмыс істеу қағидаларына өзгерістер енгізу.

 

2.5. Рұқсат беру функцияларын іске асыру:

Ережеге сәйкес Басқарманың құзыретіне рұқсат беру функцияларын іске асыру кірмейді.

 

2.6. Бақылау-тексеру функцияларын іске асыру:

Ережеге сәйкес Басқарманың құзыретіне бақылау-тексеру функцияларын іске асыру кірмейді.

 

2.7. Бюджет және қаржы қаражатын игеру және бөлу:

Басқарманың бюджет және қаржы қаражатын игеруі және бөлуі ҚР Бюджет кодексіне сәйкес бюджеттік бағдарламалардың нысаналы көрсеткіштері мен индикаторларына қол жеткізу үшін мекеме жасаған бекітілген бюджеттік өтінімдерге сәйкес ағымдағы қаржы жылына бөлінген бюджет қаражатына сәйкес жүргізіледі.

Негізгі құралдарды, материалдық емес актілерді және тауарлық-материалдық қорларды түгендеу «мемлекеттік мекемелерде түгендеу жүргізу қағидаларын бекіту туралы» ҚР Қаржы министрінің 2011 жылғы 22 тамыздағы №423 бұйрығына сәйкес жүргізіледі, барлық нәтижелер түгендеу ведомостарына енгізілді және мекеменің есепті жылдағы балансын жасау кезінде ескерілді. 2024 жылғы түгендеу нәтижелері уақтылы ұсынылды, жетіспеушілік немесе артық анықталмады, ескертулер жоқ.

Жұмыс уақытын есепке алу табелі Қазақстан Республикасы Еңбек Кодексінің 23-бабы 20-тармағының және 79-бабының негізінде уақтылы жасалады. Жұмыс уақытын есепке алу табелін мекеме басшысы бекітеді және есепті айдың қорытындысы бойынша айына бір рет бухгалтерияға жібереді. Уақыт кестесі қызметкерлердің нақты жұмыс уақытын, нақты жұмыс істемеген уақытын, еңбек демалысын, демалыс және мереке күндерін көрсетеді. Табель-жалақыны есептеудің ресми құжаты. Жұмыс уақыты табелін жасау кезінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ, жұмыс істемеген жұмыс уақыты бойынша барлық ілеспе құжаттар         (аурухана парақтары, анықтамалар, бұйрықтар) толық көлемде бекітілді. Бұзушылықтар мен ескертулер жоқ.

Сонымен қатар, 2024 жылғы 02 желтоқсаннан 2025 жылғы 14 ақпанға дейін Ақмола облысының тексеру комиссиясы мемлекеттік аудит жүргізді (2022 жылғы 1 қаңтар мен 2024 жылғы 31 желтоқсан аралығында спортшыларды тәрбиелеуге және даярлауға, оның ішінде жоғары жетістіктер спорты саласында бөлінген бюджет қаражатын пайдаланудың тиімділігіне аудит жүргізілді). Ведомстволық бағынысты 8 мекеме (№1 ОРМБЖМ, №2 ОРМБЖМ, №3 ОРМБЖМ, №7 ОРМБЖМ, ЖСШМ, ОРДО, Бөгенбай-батыр атындағы СДБАОМИ, «Мерген» СК).

Тексеру қорытындысы бойынша 93 рәсімдік бұзушылық анықталды, оның ішінде ведомстволық бағынысты мекемелер бойынша 87 бұзушылық байқалды.

Осы бұзушылықтарды түзету бойынша басқарма мен ведомстволық бағынысты мекемелер белгілі бір жұмыс атқарды.

Басқармаға қатысты, негізінен, бюджеттік бағдарламалардың тікелей нәтижелері көрсеткіштерін орындамау бойынша 6 рәсімдік бұзушылық анықталды.

Басқарма бюджет қаражатын пайдаланудың тиімділігі мен ашықтығын арттыру мақсатында бюджеттік бағдарламалардың тікелей нәтижелері көрсеткіштерінің орындалу сапасын жақсарту, сондай-ақ мемлекеттік аудит процесінде анықталған бұзушылықтарды жою бойынша белсенді жұмысты жалғастыратын болады.

 

2.8. Жеке және заңды тұлғалармен шарттар жасасу:

Басқарма мемлекеттік сатып алуды «мемлекеттік сатып алу туралы» 01.07.2024 ж. ҚР Заңының, «мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру қағидаларын бекіту туралы» ҚР Қаржы министрінің 2024 жылғы 9 қазандағы №687 бұйрығының нормаларына сәйкес жүргізеді. Тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді мемлекеттік сатып алу Мемлекеттік сатып алу веб-порталы арқылы электрондық түрде жүргізіледі және жеткізушімен қандай да бір байланысты болдырмайды. Шарттар жасасудың тек қана электрондық форматы веб-порталда сатып алынатын тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша толық және шынайы ақпаратты қалыптастыруға және олардың орташа сатып алу бағаларын айқындауға мүмкіндік берді. Электрондық шарттарды және Мемлекеттік сатып алуды оңайлатуға және ашықтыққа бағытталған бірқатар басқа нормаларды енгізу сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін барынша азайтады.

Басқарманың барлық мемлекеттік сатып алулары бекітілген жылдық жоспарға сәйкес жүзеге асырылады.

2024 жылы жалпы сомасы 3774989,1 мың теңгеге тауарларды, жұмыстарды және көрсетілетін қызметтерді мемлекеттік сатып алу туралы барлығы 140 шарт жасалды, оның ішінде мемлекеттік сатып алуды өткізу тәсілдері бойынша:

- бір көзден 1360206,2 мың теңге сомасына 8 шарт жасасу жолымен, бұл шарттардың жалпы санының 36% құрады, оның ішінде 1351648,4 мың теңге «Оқжетпес» футбол клубы ШЖҚ МКК ведомстволық бағынысты ұйымын қаржыландыру;

- 64622,4 мың теңге сомасына 75 Шарттың баға ұсыныстарын сұрату, бұл шарттардың жалпы санының 1,7% құрады;

- баға ұсыныстарын сұрату тәсілінен кейін өткізілмеген сатып алулар бойынша бір көзден 6887,6 мың теңге сомаға 19 шарт, бұл шарттардың жалпы санының 0,2% құрады;

- негіздемелік келісімді пайдалана отырып конкурстың екінші кезеңі - 3105,9 мың теңге сомаға 6 шарт, бұл шарттардың жалпы санының 0,08% құрады;

- электрондық дүкен-6848,5 мың теңге сомасына 18 шарт, бұл шарттардың жалпы санының 0,2% құрады;

- өткізілмеген сатып алулар бойынша бір көзден 62000,0 мың теңге сомаға 1 шарттың әлеуметтік тапсырысы тәсілінен кейін, бұл шарттардың жалпы санының 1,6% құрады;

- 2271318,5 мың теңге сомасына 13 шарттың ашық ұсыныс конкурсы тәсілінен кейін өткізілмеген сатып алу бойынша бір көзден, бұл шарттардың жалпы санының 60% құрады;

Тікелей жасасу жолымен бір көзден алу тәсілімен жасалған шарттарда «мемлекеттік сатып алу туралы шартты тікелей жасасу жолымен бір көзден мемлекеттік сатып алу туралы есеп» қалыптастырылды, онда осы әдісті қолдану туралы шешім қабылдаудың барлық негіздемелері және жасалған шарттардың жеткізушілері мен бағаларын таңдау негіздемесі бар.

2024 жылдың қорытындысы бойынша Тікелей шарт жасасу жолымен бір көзден алу тәсілімен бәсекелестік ТЖҚ (тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер) сатып алу жоқ.

Мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру «мемлекеттік сатып алу туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 5-бабында көрсетілген қағидаттарға негізделеді.

Ішкі талдау нәтижесінде басқармада мемлекеттік сатып алуды жүргізуге жауапты адамдардың жақын туыстары, жұбайлары немесе жекжаттары болып табылатын әлеуетті өнім берушілердің өткізілетін Мемлекеттік сатып алуға қатысу фактілері анықталған жоқ.

 

2.9. Ақпараттық жүйелерді әзірлеу және пайдалану:

Басқару Ақпараттық жүйелерді дамытпайды. Электрондық құжат айналымы, бухгалтерлік есеп, мемлекеттік сатып алу, өтініштерді есепке алу, Мемлекеттік спорттық тапсырысты жүзеге асыру және мемлекеттік қызметтер көрсету жүйелерін пайдалану кезінде бұзушылықтар анықталған жоқ.

 

2.10. Талдау объектісінің ұйымдастырушылық-басқарушылық қызметінен туындайтын өзге де мәселелер:

 

2.10.1. Азаматтардың өтініштері:

Талданған кезеңде басқармаға жеке және заңды тұлғалардан 230 өтініш келіп түсті.

Ең жиі көтерілетін мәселелер спорттық іс-шараларды өткізуге және инфрақұрылымды салуға байланысты.

Басқарманың сайтында басшының жеке қабылдау кестесі орналастырылған: (https://www.gov.kz/memleket/entities/aqmola-sport?lang=ru).

«Онлайн қабылдау» функциясы бар, оның көмегімен сіз онлайн режимінде жеке қабылдауға жазыла аласыз, жазбаша сұрақ қалдыра аласыз немесе өтініш бере аласыз.

Жеке қабылдауға жазылу сайтта көрсетілген телефон арқылы да мүмкін.

Мұның бәрі жеке қабылдау рәсімдерінің ашықтығын қамтамасыз етеді.

Азаматтардың өтініштерін қарау кезінде проблемалық мәселелер анықталған бұзушылықтарды жоюмен назарға алынады.

 

2.10.2. Талдау объектісіне қатысты бұрын мемлекеттік органдар жүргізген тексерулердің нәтижелері:

Қазақстан Республикасы Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігінің Ақмола облысы бойынша департаменті (бұдан әрі-Департамент) Департаменттің 13.12.2023 жылғы №239 және Басқарманың 14.12.2023 жылғы №183/1-ө Бірлескен бұйрығы негізінде 2018-2023 жыл кезеңінде спорт саласындағы сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне талдау жүргізді.

Сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін сыртқы талдау бойынша қорытынды Талдамалық анықтамаға сәйкес облыстың дене шынықтыру және спорт саласындағы кемшіліктер анықталды.

Кемшіліктерді жою бойынша бекітілген іс-шаралар жоспары шеңберінде мынадай жұмыстар жүргізілді:

1) Қаржылық қамтамасыз ету бөлігінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерінің алдын алу үшін жаттықтырушылар мен спортшыларды іссапарға жіберу кезінде (жарыстар, оқу-жаттығу жиындары, тұру, тамақтану, жол жүру), ақшалай қаражатты аудару әрбір спортшы мен жаттықтырушының жеке карт-шоттарына жүргізіледі.

10.04.2024 ж. №01-29 / 299 ҚР Қаржы министрлігінің Қазынашылық комитетіне тиісті хат жолданды.

24.04.2024 ж. №Кк-06-КК № 3674 басқармаға осы іс-шараның 2025 жылға жоспарланғаны туралы жауап келіп түсті;

2) спорт қызметкерлеріне, оның ішінде "өлі жандарға" негізсіз төлемдерді болдырмау мақсатында ұйымдардың әлеуметтік желілері мен сайттарында жаттықтырушылар құрамының тізімдері мен сабақ кестесі орналастырылған (https://www.gov.kz/memleket/entities/aqmola-port/press/article/details/178033?lang=ru), қазіргі уақытта Басқарма сайтында спорт мектептері жаттықтырушыларының деректерін өзектендіру жүргізілуде;

3) спорт ұйымдарында дипломдарды салыстыру жүргізілді, жалған құжаттарды пайдалану жағдайларын болдырмау үшін ведомстволық бағынысты ұйымдарға хат жолданды (2024 жылғы 03.04 шығ. №01-30/280) жаңадан келіп түскен қызметкерлерді одан әрі тексеру туралы;

4) Басқарма орындалған жұмыстардың актілерін әзірледі, онда сатып алынатын спорт жабдықтары, мүкәммал мен жабдықтар туралы толық мәліметтер көзделген;

5) жалған жаттығу базаларында оқу-жаттығу жиындарын өткізуге жол бермеу мақсатында облыс бойынша оқу-жаттығу жиындары үшін базалар тізілімі әзірленді;

6) мүгедектігі бар адамдар үшін спортпен шұғылдану бойынша көрсетілетін қызметтерді ұсыну бойынша қаржылық аудит жүргізу және кейіннен МСҚ қаржыландыруды азайту мәселесі бойынша «Дарын» СК тексеру жүргізілді, АЖЖ тексеру актілері 2024 жылы 22.05 шығ. №01-30/1912/436 іс жүргізу шешімін қабылдау үшін Департаментке жіберілді;

7) басқарма Туризм және спорт министрлігіне кәсіби клубтарды қаржыландыруды реттейтін нормативтік актіні әзірлеу жөнінде ұсыныс жолдады (2024 жылғы 03.04 шығ. №02-10/277), «Оқжетпес» футбол клубы» ШЖҚ МКК-де 2024 жылғы 05.08 №163 бұйрықпен жалақы бойынша лимит бекітілді;

8) тапсырыс берушілер мен кәсіби клубтар арасында жыл сайын шарттар (келісімдер) жасасу кезінде нақты мақсаттарға қол жеткізу және белгілі бір нәтижелерге қол жеткізу үшін бюджеттік бағдарламаларда 2025 жылға арналған нақты мақсаттар мен жетістіктер енгізілген;

9) триатлон бойынша басқармамен келісу бойынша оқу-жаттығу жиындарын, ал №7 БЖСМ және жоғары спорт шеберлігі мектебі базасында облыс спортшыларының оқу-жаттығу сабақтарын өткізу.

Дене шынықтыру және спорт саласындағы сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтарды болдырмау мақсатында басқарма жанынан сараптамалық кеңес құрылды, оған спорт саласындағы қоғам қайраткерлері, «Жаңару» сыбайлас жемқорлыққа қарсы жалпыұлттық қозғалыс» республикалық қоғамдық бірлестігінің Ақмола облыстық филиалының директоры, «Ақмола облысының паралимпиадалық спорт түрлері федерациясы» ҚБ президенті және «Ұлттық түрлер федерациясы» ҚБ президенті кіреді.

Бюджет қаражатын пайдаланудың тиімділігі мен заңдылығын орындау шеңберінде қадағалау органдары (Ақмола облысының прокуратурасы, Ақмола облысы бойынша ішкі мемлекеттік аудит департаменті, Ақмола облысы бойынша тексеру комиссиясы) тұрақты негізде аудит жүргізеді.

 

2.10.3. Құқықтық насихат:

Құқықтық сауаттылықты арттыру, Конституцияда белгіленген негізгі құндылықтарға сәйкес азаматтарда құқықтық әлеуметтік белсенді мінез-құлықты қалыптастыру үшін басқарма құқықтық насихат пен құқықтық біліммен байланысты жоспарлы жұмыс жүргізуде.

(Instagram, Facebook) әлеуметтік желілерінде 2024 жыл ішінде мемлекеттік қызмет көрсету процесінің ашықтығын қамтамасыз ету және халықтың хабардарлығын арттыру мақсатында 192 жарияланым орналастырылды, 6 тікелей эфир өткізілді.

 

 

Басқарма басшысының орынбасары                                                  Қ. Қарауылов

 

Қаржы бөлімнің басшысы - бас бухгалтері                                        М. Мұқажанова

 

Бюджеттік жоспарлау бөлімінің басшысы                                         З. Хамзина

 

Спорт бөлімінің басшысы                                                                         А. Шкробот

 

Инфрақұрылым, бұқаралық және ұлттық

спорт түрлерін дамыту бөлімінің басшысы                                        Е. Шаймұратов

 

Инфрақұрылым, бұқаралық және ұлттық

спорт түрлерін дамыту бөлімінің бас маманы                                   Г. Гашимова

 

«ЖАҢАРУ» Сыбайлас жемқорлыққа

қарсы жалпыұлттық қозғалыс» Республикалық

қоғамдық бірлестігінің Ақмола облысындағы

филиалының директоры                                                                           И. Плюснин

 

«Demeu-Senim» Қоғамдық

Қорының басшысы                                                                                    Қ. Джұмабекова

 

Ақмола облысы бойынша «Қазақстандық

спортшылар одағы» Республикалык қоғамдық

бірлестігінің филиалының басшысы                                                    Н. Сейдалин

 

Бас маман-заңгер                                                                                       М. Аманбаев

 

 

 

 

                                                                                                                         Бекітілген

                                                                                                                         Ақмола облысының дене шынықтыру

                                                                                                                         және спорт басқармасы

                                                                                                                         ................................... А.Төлендин

                                                                                                                         «.......» .......................... 2025 жыл.           

 

ІС-ШАРАЛАР ЖОСПАРЫ

Ақмола облысы дене шынықтыру және спорт басқармасында сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін ішкі талдау нәтижелері бойынша анықталған сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтарды жасауға ықпал ететін себептер мен жағдайларды жою бойынша

п/п

Сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін ішкі талдау қорытындылары бойынша ұсынымдар

 

 

іс-шара

Аяқтау нысаны

 

 

Жауапты орындаушылар

орындау мерзімі

1

«Электрондық үкімет» веб-порталы арқылы «Олимпиадалық резервтің республикалық мамандандырылған мектеп-интернат-колледждеріне және спортта дарынды балаларға арналған облыстық мектеп-интернаттарға құжаттар қабылдау» және «Балалар мен жасөспірімдер спорт мектептеріне, мүгедектерге арналған спорт мектептеріне құжаттар қабылдау» мемлекеттік қызметтер көрсетудің техникалық мүмкіндігін көздеу, көрсетілетін қызметті берушінің кеңсесі арқылы қағаз түрінде құжаттар ұсыну мүмкіндігін болдырмау;

ҚР ТСМ-не НОБД-мен (Ұлттық білім беру дерекқоры) интеграцияны іске асыру туралы хат жіберу.

Хат

Бас маман-заңгер спорт бөлімімен бірлесіп

26.12.2025

2

Жан басына шаққандағы қаржыландыру шеңберінде мемлекеттік шығармашылық және спорттық тапсырыстарды іске асыру үшін бірыңғай ақпараттық жүйе құру туралы;

2025 жылғы 1 маусымнан бастап 2026 жылғы 1 қыркүйекке дейін балаларға арналған қосымша білім беруге арналған бірыңғай мемлекеттік тапсырысты (БМТ) орналастыру жөніндегі пилоттық жоба іске қосылды. Ақмола облысы БМТ орналастыру бойынша пилоттық жобаға кірмеген.

Пилоттық жоба нәтижелерінің мониторингі

Бас маман-заңгер инфрақұрылым, бұқаралық және ұлттық спорт түрлерін дамыту бөлімімен бірлесіп

26.12.2025

3

Балалар мен жасөспірімдерге арналған шығармашылық үйірмелерде мемлекеттік шығармашылық тапсырысты орналастыру және олардың жұмыс істеу қағидаларына балалардың биометриялық функциялары (Face ID, Alaqan) немесе QR-код арқылы қатысуын есепке алу бөлігінде өзгеріс енгізу туралы.

ҚР ТСМ-не хат жолдау.

Хат

Бас маман-заңгер инфрақұрылым, бұқаралық және ұлттық спорт түрлерін дамыту бөлімімен бірлесіп

26.12.2025