ҚР «Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы »Заңының 35 бабына сәйкес, көрсетілген білім беру қызметтерінің кемшіліктері, оның ішінде оларды білім беру бағдарламалары мен оқу жоспарларында көзделген толық көлемде көрсетпеу анықталған кезде тұтынушы өз таңдауы бойынша талап етуге құқылы:
1. орындалған жұмыстағы (көрсетілген қызметтегі)кемшіліктерді өтеусіз жою;
2. орындалған жұмыс (көрсетілген қызмет)үшін сыйақыны тиісінше азайту;
3. осындай сападағы біртекті материалдан басқа затты өтеусіз дайындау немесе жұмысты қайта орындау (Қызмет көрсету);
4. тұтынушының оларды жою құқығы шартта көзделген кезде кемшіліктерді жоюға жұмсаған шығындарын өтеу.
Бұдан басқа,егер шартта белгіленген мерзімде көрсетілген білім беру қызметтерінің кемшіліктерін Орындаушы жоймаса не Елеулі сипатқа ие болса,тұтынушы шартты бұзуға және залалдарды толық өтеуді талап етуге құқылы.
Бұдан басқа, егер Орындаушы білім беру қызметтерін көрсетуге уақтылы кіріспесе немесе білім беру қызметтерін көрсету кезінде оның мерзімінде жүзеге асырылмайтыны анық болса, сондай-ақ білім беру қызметтерін көрсету мерзімі өткен жағдайда тұтынушы өз таңдауы бойынша құқылы:
1. орындаушыға жаңа мерзім тағайындалсын,оның барысында Орындаушы білім беру қызметтерін көрсетуге кірісуге және (немесе) білім беру қызметтерін көрсетуді аяқтауға тиіс;
2. ақылға қонымды баға үшін үшінші тұлғаларға білім беру қызметтерін көрсетуді тапсырыңыз және орындаушыдан келтірілген шығыстарды өтеуді талап ету
3. білім беру қызметтерінің құнын төмендетуді талап ету;
4. шартты бұзу.
Сондай-ақ,тұтынушы білім беру қызметтерін көрсетудің басталу және (немесе) аяқталу мерзімдерінің бұзылуына,сондай-ақ көрсетілген білім беру қызметтерінің кемшіліктеріне байланысты өзіне келтірілген залалдардың толық өтелуін талап етуге құқылы.
Ол үшін сотқа дейінгі талапты білім беру қызметтерін орындаушыға жолдау қажет.
Қажет болған жағдайда аумақтық сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаменттері тұтынушыларға талап қою бойынша құқықтық көмек көрсетуге дайын.
Тұтынушының Орындаушыға шағымы қолма-қол тапсырылады, не тапсырылғаны туралы хабарламасы бар тапсырысты почта жөнелтімі нысанында не орындаушының электрондық почтасының мекенжайы бойынша жіберіледі, егер мұндай мекенжайды Орындаушы бұрын көрсеткен болса.
Өз кезегінде, Орындаушы талапты қарауға міндетті, тұтынушының талабымен келіспеген жағдайда, тұтынушының талабын алған күннен бастап күнтізбелік он күн ішінде құжатпен негізделген дәлелді жазбаша жауап беруге міндетті
Егер күнтізбелік он күн ішінде орындаушы шағымға жазбаша жауап бермесе немесе бұзушылықтарды жоюдан және қызметтің кемшіліктері салдарынан келтірілген залалды (зиянды) өз еркімен өтеуден бас тартса, сондай-ақ тұтынушылық дауды сотқа дейінгі тәртіппен қарауға қатысудан бас тартса, тұтынушы уәкілетті органға немесе тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы функцияларды жүзеге асыратын мемлекеттік органдарға жүгінуге құқылы.
Тұтынушы Қазақстан Республикасының Азаматтық кодексіне сәйкес сот органдарына талап арызбен жүгінуге де құқылы.
Дереккөз: тұтынушылардың құқықтарын қорғау бойынша оқу-әдістемелік құрал
/ Д. К. Оспанова, Д. Б. Тебаев, в. К. Сыздықов және т. б.