Қазақстан Республикасында пәтерге меншік құқығы қалай тіркеледі.
Пәтер сатып алу, әрине, жағымды оқиға, бірақ ол иесінен көп уақыт пен күш жұмсайтын міндетті «қағаз» рәсімдерімен бірге жүреді. Жылжымайтын мүлікті тіркеу процесі мүмкіндігінше тез, бірақ қолданыстағы заңнаманы бұзбай өтуі үшін Қазақстанда меншік құқығын тіркеудің барлық ықтимал әдістері мен тәртібін білу маңызды.
Неге пәтерге меншік құқығын тіркеу керек?
Меншік құқығы пәтер иесіне жылжымайтын мүлікті өз қалауы бойынша иеленуге, пайдалануға және оған билік етуге (жекешелендіруге, сыйға тартуға, өзгертуге және т.б.) мүмкіндік береді. Мемлекеттiк тiркеуден өткенге дейiн меншiк құқығы туындамайды, сондықтан жылжымайтын мүлiкпен бiрқатар мәмiлелер жасау мүмкiн емес.
Тіркелудің екі жолы бар, біз әрқайсысын толығырақ қарастырамыз.
«Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясы» КЕАҚ-на құжаттарды ХҚО арқылы беру
Пәтерді ресімдеудің дәстүрлі тәсілі «Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясы» КЕАҚ-на тәуелсіз өтініш беру болып табылады. Меншік иесі бірінші істеуі керек нәрсе – ресми веб-ресурста ХҚО-ға баруды брондау eGov Құжаттарды рәсімдеуге алдын ала келген жөн. Өзіңізбен бірге келесі құжаттар (түпнұсқалар мен көшірмелер) болуы керек:
меншік иесінің өтініші (үлгі Қазақстан Республикасының
электрондық үкіметінің веб-сайтындағы өтініште берілген);
тұрғындары үшін пәтерге құқықты ресімдеу үшін мемлекеттік баж 1073,7 теңге). Қызметті жақын жердегі банк бөлімшесінен немесе онлайн режимінде төлей аласыз (ол үшін eGov жүйесінде тіркеліп, онлайн төлемдерді жүзеге асыру мүмкіндігі бар банк картасы болуы керек).
Мүлікті сатып алу кезінде иесі некеде болса, жұбайының жеке басын растайтын құжат талап етілуі мүмкін.
Бұдан əрі маман жасалатын мəміленің жəне (немесе) жылжымайтын мүлікке құқықтардың (құқықтар ауыртпалықтары) туындауына, өзгеруіне, тоқтатылуына негіз болып табылатын өзге де заңдық фактілердің (заңдық құрамдардың) заңдылығын немесе мемлекеттік тіркеудің өзге де объектілерін тексеруді қоса алғанда, мемлекеттік тіркеуге ұсынылатын құжаттардың қолданыстағы заңнамаға сəйкестігін тексереді.
Тіркеуші орган жылжымайтын мүлікке құқықтарды мемлекеттік тіркеу үшін қажетті жылжымайтын мүлік объектісінің техникалық жəне сəйкестендіру сипаттамалары туралы мəліметтерді тиісті мемлекеттік ақпараттық жүйеден алады.
Өтініш беру күні қызмет көрсету шарттарына кірмейтінін ескеріңіз, алайда оның нəтижесі көрсетілген мерзім аяқталғанға дейін бір күн бұрын берілуі керек.
Меншік құқығын нотариуспен электрондық тіркеу
Бұл қағазбастылық уақытын екі есе қысқартуға көмектесетін «оперативті» әдіс. Мәміле жасалғаннан кейін бірден меншік иесінің электрондық тіркеуді пайдалана отырып, жылжымайтын мүлікке құқығын тіркеу мүмкіндігі бар (егер шот болса мемлекеттік портал). Бұл ретте, бірінші әдіске қарағанда, енді өтініш жазу және ХҚО-ға құжаттар пакетін тапсыру қажет емес. Сондай-ақ ЭСҚ қажет емес. Заңды рәсімді аяқтау үшін нотариаттық мәміле аяқталғаннан кейін алынған құжаттың электрондық көшірмесі және меншік иесінің сәйкестендіру нөмірі жеткілікті.
Нотариус барлық тіркеу әрекеттерін дербес жүзеге асырады: өтініш беруші туралы мәліметтерді енгізеді, артықшылықты құжатты сканерлейді (бар болса), деректерді ҰАО-ға жібереді. Меншік иесі өтініштің қабылданғаны туралы растауды алғаннан кейін және бірегей нөмірді бергеннен кейін ғана көрсетілген қызмет үшін төлеуі керек. Қызметті төлеу онлайн режимінде (түбіртек коды шлюзде сақталады) немесе жақын маңдағы банк бөлімшесінде жүзеге асырылады.
Меншік құқығын тіркеудің екі әдісі де бірдей заңды күшке ие және меншік иесі олардың кез келгенін таңдауға құқылы. Бірақ материалдық және уақыт ресурстарын үнемдеу тұрғысынан электронды тіркеу тиімдірек.